4 تکنیک در روش هدف دار بازاریابی محتوا تا از محتوایتان بهتر استفاده کنین


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • محتوایتان رو در وب سایتای دیگر هم به اشتراک بذارین
  • روزنامه الکترونیکی بنویسین
  • عناصر چشمی باحال توجه و جذاب بسازین
  • در بازاریابی اینترنتی، محتوایتان رو در سمینارهای اینترنتی ( webinar ) و یا فایلای دیجیتالی پخش صدا ( podcast ) ارائه بدین

به قول بیل گیتس “محتوا پادشاهه” این گفته از سال 1996 تا زمان حاضر هم صادقه. اهمیت جمله بیل گیتس روز به روز زیاد می شه چون که کسب وکارها دیگر تنها به شکلای هدف دار بازاریابی و تبلیغات محدود نیستن. این روزا اندازه آموزنده بودن کسب وکارها واسه مخاطبین مهمه. در بازاریابی دیجیتالی، محتوا بر معروفیت و صلاحیت یک کسب وکار در محیط بازار تاثیر میذاره. ایجاد یک محتوای باارزش واسه مخاطبان نیازمند روش هدف دار بازاریابی محتوایی، تحقیق و زمونه.

در تهیه روش هدف دار بازاریابی محتوا، وقتی که یک پست بلاگی می نویسید، دوباره محتوا رو تو ذهن خود در نظر بگیرین و درباره اون از جهات دیگر فکر کنین در این صورت می تونین بالاتر از افکارتون حرکت کنین. با این کار می تونین محتوایتان رو به قسمتای کوچیک تر تقسیم کنین و طیف وسیع تری از مخاطبان رو پوشش بدین. همونجوریکه سئو ( SEO ) یک ملاک خوب واسه امتحان اعتبار کسب وکارتون در صنعته، محتوا هم هر چی مخاطبان بیشتری رو پوشش بده می تونه رتبه کسب وکارتون رو در صنعت زیاد کنین. بازاریابی محتوا از وسایل مهم بازاریابی اینترنتیه که باید به اون توجه ویژه ای شه.

در ادامه این مقاله 4 روش به شما آموزش می دیم که می تونین از اونا در روش هدف دار بازاریابی محتوایتان استفاده کنین و محتوای اصلی تون رو دوباره هدف گیری کنین. و بازدهی بازاریابی محتوا رو به بیشترین حد برسونین و در زمان و انرژی خود در نوشتن محتوا صرفه جویی کنین.

محتوایتان رو در وب سایتای دیگر هم به اشتراک بذارین

مطمئنا هر کسب وکاری شبکه­ ای از کارشناسان صنعتی که در اون فعالیت می کنن داره که سایت دارن و بلاگ می نویسند. شما باید اونا رو شناسایی کنین و به این شبکه دسترسی پیدا کنین و از اونا بخواهید که پستا و بلاگاتون رو در وب سایتشان بذارن. و یا حتی در شبکه های اجتماعی مثل LinkedIn به اشتراک بذارن. شما می تونین بدون ذره ای تغییر در کلمات، محتوایتان رو در سایت اونا منتشر کنین و به مخاطبان جدیدی برسین. هرچه تعداد وبلاگا و وب سایتایی که محتوای شما در اون منتشر می شه بیشتر باشه، به برند سازی کمک بیشتری می کنین و راحت تر می تونین کسب وکارتون رو به عنوان یک کارشناس صنعت معرفی کنین.

وقتی که دیگر اجزای صنعت متوجه بازار خاص شما شدن و جهت گیری شما رو در بازار به این نتیجه رسیدن، اون وقت اونا واسه انتشار مطالب تون با شما تماس می گیرن و اصطلاحاً “پست مهمون” دریافت می کنین. از این فرصتا تا جایی که می تونین بهره ببرین. انجام این کارا در بازاریابی محتوا تنها چند دقیقه بیشتر وقت میگیره ولی آخرشً بازدهی و اندازه برگشت سرمایه ( ROI ) رو خیلی زیاد می کنه.

روزنامه الکترونیکی بنویسین

معروف ترین پست هاتون از ماه های قبل رو جمع آوری کنین و اونا رو به شکل یک روزنامه الکترونیکی واسه مشترکین سایت تون بفرستید. خلاصه ای از هر پست رو بنویسین و یک لینک مستقیم به مقاله اصلی در سایت تون بدین. روزنامه الکترونیکی آماده شده رو واسه مخاطبانتون ایمیل کنین. این فرمت در بازاریابی اینترنتی، یک ایمیل کوتاه و به درد بخور رو واسه مخاطبان تون جفت و جور می کنه که به سرعت ارزش زیادی رو تحویل شون میده. اما توجه کنین که مشترک بودن مخاطبانتون دلیل بر خوندن محتوایتان نمی شه. روزنامه الکترونیکی بدون اینکه به مخاطب فشاری واسه خوندن محتوا بیاره، محتوای اصلی تون رو دوباره در برابر دید قرار میده چون که این محتوا به شکلی دیگر در دسترس مخاطبین تون قرار گرفته.

روش هدف دار بازاریابی محتوا

عناصر چشمی باحال توجه و جذاب بسازین

هر کسی عناصر چشمی رو دوست داره. پس از اینفوگرافیکا، اسلایدا و گرافیکا واسه پست هاتون در شبکه های اجتماعی استفاده کنین.

90% اطلاعاتی که مغز درک می کنه از روش عناصر بصریه. ( source: Aabaso Small Business )

پس استفاده از داده های چشمی واسه حفظ مخاطب و کسب وفاداری اون به کسب وکارتون منطقی به نظر می رسه.

محتوایتان پر از اطلاعات سودمنده ولی بهتره در بین این اطلاعات از نقل قولا، آمار، جملات خلاقانه به شکل تصاویر استفاده کنین. یک اینفوگرافیک قوی عموماً دارای 12 عبارت اطلاعاتی به همراه گرافیکای جذاب و یا حقایق و عبارات Bold شده.

مردم دوست دارن که اطلاعات رو از راه های جور واجور دریافت کنن. پس در بازاریابی محتوا، محتوایتان رو به قسمتای کوچیک تر تقسیم کنین و اونا رو کانالای جور واجور شبکه های اجتماعی و دیگر سایتای معروف مربوط به بخش کسب وکارتون به اشتراک بذارین.

در بازاریابی اینترنتی، محتوایتان رو در سمینارهای اینترنتی ( webinar ) و یا فایلای دیجیتالی پخش صدا ( podcast ) ارائه بدین

در روش هدف دار بازاریابی محتوا می تونین استفاده از فرمتای دیگر محتوا رو هم بذارین. شما یه سری از محتواهای در ارتباط رو در اختیار دارین که می تونین اونا رو در سمینارهای اینترنتی ( webinar ) و یا فایلای دیجیتالی پخش صدا ( podcast ) ارائه بدین. بعضی از مردم صوت رو بهتر می دونن، این دو وسیله ارتباطی هم، وسایل ارتباطی صوتی با مخاطبان در بازاریابی اینترنتی حساب می شن. علاوه بر این شما حتی می تونین داستانای کوتاه هم به محتوایتان اضافه کنین بدون اینکه نیاز باشه محتوا رو بازنویسی کنین. تغییر چگونگی ارائه اطلاعات و ایجاد ارتباط با مخاطبان باعث می شه برندتون همیشه بر سر زبانا باشه و در بازار برجسته باشه.

با استفاده از 4 تکنیک گفته شده در روش هدف دار بازاریابی محتوا می تونین باعث پیشرفت محتوایتان شده و مخاطبان بیشتری رو جذب کنین. این در حالیه که با استفاده دوباره از محتوایتان در وقت و انرژی خود صرفه جویی کردین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *