11 نکته کلیدی واسه پیشرفت روش هدف دار ارتباطی برند


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • جهت پیشرفت روش هدف دار ارتباطی برند، خود رو معتبر کنین
  • داشتن گفتگو با مشتریان باعث بهتر شدن روش هدف دار ارتباطی برند می­ شه
  • خلق شخصیت خریداران دید بهتری جهت استفاده ­ی بهینه از روش هدف دار ارتباطی برند جفت و جور می کنه
  • نمایش شخصیت برند به شکل هدف دار ارتباطی اون جهت می­ بده
  • جفت و جور کردن محتوای در ارتباط، روش هدف دار ارتباط  برند رو تقویت می­ کنه
  • بهترین روش هدف دار ارتباطی واسه برند “به درد بخور بودن” است.
  • در تعاملات خود با مشتریان بیشتر از کمیت بر کیفیت تمرکز کنین تا روش هدف دار ارتباطی خود رو بهتر کرد
  • واسه اعمال درست روش هدف دار ارتباطی برند باید روشن باشین
  • به اشتراک گذاری مطلب در مورد مواردی متفاوت از برندتون یه قدم پیش برنده در روش هدف دار ارتباطی برند حساب می ­شه
  • ایجاد محتوایی که مشتریان از آن لذت ببرن روش هدف دار ارتباطی برند رو پیشرفت می ­بده
  • از محتوای تولیدی به وسیله مشتریان به عنوان اهرمی واسه پیشرفت ­ی روش هدف دار ارتباطی برند استفاده کنین

به عنوان بازاریاب، باید تلاش کنین تا با مشتریان به روشی که اونا ترجیح می ­دهند ارتباط برقرار کنین. واقعا، بازاریابی مثل راهی هدایت شده که بیشتر طبق مشتری بوده و مشتریان اونو به جلو می ­برند. مثلا، با ظهور بازاریابی و برندسازی شبکه اجتماعی، برندها می ­تونن مستقیما با مشتریان خود ارتباط برقرار کنن تا کالاهایی رو که می ­فروشند پیشرفت دهند، و به این صورت مشتریان در کنار شما، به واقع به دیگر” خلق کنندگان” اجناس، تبدیل می­ شن. این روزا بیشتر از 80% محتوای آنلاین به وسیله کاربران ایجاد می ­شه، و محتوا بیشتر از طرف همتایان مشتریان تولید می­ شه. بازاریابان به گفتگوها و شایعه پراکنی­ های طرفداران در مورد محصولاتشون نیاز دارن تا به این صورت مردم به شکل روزافزون از روش ارتباطات اجتماعی­ شون در مورد برندها اطلاعات به دست بیارن.

سئوال اصلی اینه که : چیجوری یک شرکت، محتوا نویس خوب به دست می ­آورد؟ در این مقاله بررسی می کنیم که صدای برند انسانی شده و معتبر چقدر در جستجو، واسه دشت کردن آدمایی که در مورد برند شما با دوستای خود صحبت می­ کنن، مهمه؛ تا فقط طبق ارتباطات دراز مدت مشتریان با برند که طبق پایه ­های اعتماد ایجاد شده از شما یاد نکنن بلکه با علاقه مندی به صحبت با دوستانشون، در مورد برند شما، بشینن.

در ادامه به معرفی 11 نکته­ ی کلیدی واسه بهبود روش هدف دار ­های ایجاد ارتباط بین برند با مشتریان می پردازیم.

جهت پیشرفت روش هدف دار ارتباطی برند، خود رو معتبر کنین

مردم نمی­ خواهند برندها با اونا به عنوان دستگاه چاپ پول صحبت کنن؛ اونا به دنبال ارتباطی معتبر هستن. موقع رفت و امد با مصرف کنندگان و به اشتراک گذاری مطلب واسه اونا همیشه لحن معتبر خود رو حفظ کنین؛ به گونه­ ای که به نظر تحمیلی نباشه. همیشه به مثل یک آدم صحبت کنین. مستقیما با دنبال کنندگان و طرفداران­تون ارتباط برقرار کنین و انعطاف پذیر و خود انگیخته باشین. به جای اینکه به تنهایی ردگیری و بررسی کنین، می تونین واسه برنامه ریزی و مورد قبول کردن صدای برندتون زمان بذارین.

واسه اینکه معتبر باشین لازم نیس حتما از تبلیغات سنتی استفاده کنین. کافیه برند شما بیشتر از اینکه تعهدات ظاهری بده واسه مصرف کنندگان مطالب با معنی جفت و جور کنه و عملکردی معنا دار داشته باشه. با استفاده از ایجاد ارتباط با مصرف کنندگان تبلیغ کنین، واسه اونا سود و اطمینان بسازین، و مثل افراد قابل اعتماد رفتار کنین؛ اینکار واسه مشتریان بسیار با ارزشه. باید تمرکز خود رو بر افراد بذارین.

داشتن گفتگو با مشتریان باعث بهتر شدن روش هدف دار ارتباطی برند می­ شه

به یاد داشته باشین که لحن و صدا خیلی با اهمیته، اونا به برند شما شخصیت می­ بخشن و به شما اجازه­ی داشتن گفتگو ­ای طبیعی رو میدن. واسه اصالت داشتن، ایجاد مکالماتی زنده با مشتریان و چشم اندازی واسه جایگاه ­پیدا کنی بهتر برندتون؛ در دنیای پیشرفت­ یافته­ ی فعلی با بازارهای گوشه ­ای رو به افزایش، زمان بذارین. صدا و لحنی قوی واسه بازاریابی شبکه­ ی اجتماعی خود تعریف کنین و اونو تقویت کنین به این صورت بقیه کارای بازاریابی شما رو انجام میدن.

گفتگو­ای موثر می­ تونه بقیه روش هدف دار­ های ارتباطی برند شما رو به یکدیگر وصل کنه. وقتی که شرکتی زمان می­ گذارد و با مشتریان خود به شکل انفرادی و تک تک ارتباط برقرار می­ کنه و با اونا به گفتگو می­ نشیند، باعث ایجاد شعف و خوشنودی در مشتریان خود می­ شه . اینطور عمل کردن باعث پیشرفت وفاداری مشتریان به برند می ­شه.

خلق شخصیت خریداران دید بهتری جهت استفاده ­ی بهینه از روش هدف دار ارتباطی برند جفت و جور می کنه

خلق شخصیت خریداران، یا تصور کردن اون، ویژگی­ هایی رو ایجاد می ­کنه که نمایی از بازار بزرگ و ایده ­آل می ­سازه، این نما و تصویر به شما کمک می کنه گروه مشتریان اصلی خود رو بهتر بشناسین و بدونین چیجوری با اونا ارتباط برقرار کنین. به جای اینکه خود رو واسه انجام تحقیقات آماده کنین می تونین با آماده سازی مصاحبه و پرس و جو از مشتریان شروع کنین، بعد اونا رو منظم کنین، و به تحقیقات مربوط به شخصیت برندتون شکل بدین، شخصیت ­های خاص خریداران رو پایانی کنین، و در آخر از شخصیت خریداران واسه بخش بندی، نگاشت محتوا و رسوندن اون به مشتریان، استفاده کنین. وقتی به معنی واقعی مشتریان ایده­ آل خود رو بشناسین میتونین محتواهای جذابی واسه اونا بسازین و اونا هم عکس ­العمل مثبتی به اون نشون میدن.

شما باید بدونین، دقیقا با چه کسائی صحبت می ­کنین تنها در این صورت می­تونید توجه مخاطبان ایده­ آل خود رو به برندتون جلب کنین آنهم وقتی که اونا بیشتر گیج هستن. بدونین مخاطبین شما در چه رنج سنی قرار دارن، چه علایقی دارن و اکثریت اونا رو خانوم­ ها تشکیل می­ دهند یا آقایون. پس از شناخت دقیق مخاطبان باید بررسی کنین چیجوری و کجا پیام برند خود رو به اونا برسونین که بیشترین تاثیرگذاری رو داشته باشه.

نمایش شخصیت برند به شکل هدف دار ارتباطی اون جهت می­ بده

صدایی رو گسترش بدین که باعث مشعوف ساختن مشتریان­ تون شه. مشتریان خوشنود در مورد برند شما مثبت صحبت می ­کنن، و شک نداشته باشین باعث ایجاد محتواهای جدیدی می شن. این محتوا به مشتریان دیگر با دیدگاه ­های متفاوت می­ رسد و اونا به شکل طبیعی پیام برند شما رو دریافت می کنن. واسه برندتون چهره­ای انتخاب کنین و بذارین شخصیتی واقعی در اون تجلی یابد. با در نظر گرفتن شخصیت خریدارانتان خود رو توضیح کنین و محتواهایی رو به اشتراک بذارین که از دیدن اون لذت می­برند. اجازه بدین رهبران و رقبایتان فهمیده باشن که برند شما حرفه ­ای عمل می ­کنه و در عین حال در ارتباط و جالبه. مردم بیشتر ارتباط داشتن رو به اطلاعات گرفتن بهتر می دونن.

با در نظر گرفتن شخصیتی که واسه برند خود متصور شده ­اید، شخصی رو انتخاب کنین که بیشترین هماهنگی رو با اون داشته باشه و به گونه ­ای باحال توجه پیام خود رو به مشتریان­تون برسونین.

روش هدف دار ارتباطی برند

جفت و جور کردن محتوای در ارتباط، روش هدف دار ارتباط  برند رو تقویت می­ کنه

یک محتوای خوب فقط تا وقتی خوبه که به با مخاطبان هدف شما در رفت و امد باشه. واسه دشت کردن درکی درست از خوانندگان تون، زمان بذارین. در مورد رقابت ­های اونا تحقیق کنین و محتواهایی رو منتشر کنین که مستقیما اونا رو خطاب بذاره، در زمان و مکانی که ترجیح می ­دهند اون اطلاعات رو بخونن. با انجام اینکار دسترسی شما افزایش می ­یابد.

اگه نیاز اصلی مخاطبان خود رو بشناسین میتونین محتوایی رو تولید کنین که واسه اونا جالبه، پس اونا مطالب شما رو می خونن و اونو با دوستانشون به اشتراک می ­گذارن.

بهترین روش هدف دار ارتباطی واسه برند “به درد بخور بودن” است.

حضور در شبکه ­های اجتماعی رو از روش کمک به مردم شکل بدین. زمان بذارین تا جواب ­های قابل اطمینان و معتبر به مخاطبان ­تون بدین تا اینکه فقط در هر جایی از سایت­ تون لینک بذارین. ایجاد اینجور ارتباطی کار و کاسبی شما رو در شرایط رقابتی بازار پیش می برن. این که بیشتر به مردم کمک کنین تا اینکه فقط بر استانداردها یا پیش رفتن در شرایط رقابتی بازار تمرکز کنین، در کار و کاسبی چیزی نیاز به حساب می ­رود.

در صورت ضرورت و امکان، سرویس 24 ساعته پاسخگوی مشتریان بسازین، انجام اینجور کاری در شرایطی که کاربرانتان به اون نیاز دارن در موفقیت روش هدف دار­ های ارتباطی شما موثر هستش. اگه برند شما از شبکه ­های اجتماعی واسه سرویس مشتریان استفاده می­ کنه مهمه که در این با تعهد اقدام به عمل کنین. مشتریان خود رو دنبال کنین تا موقع نیاز واسه کمک به اونا آماده باشین نه اینکه بخواهید اونا رو واسه خرید اجناس تون تحت فشار بذارین و از این روش به خودتون کمک کنین. با داشتن سرویس مشتری بی اشکال می ­تونید برندتون رو پیشرفت بدین. این یک موقعیت برد – برده؛ مشتریان از روش رسانه­ های اجتماعی خدمات مورد نیازشون رو دریافت می ­کنن و این وسط روابط عمومی کار و کاسبی شما پاسخگویانه و در اسرع وقت به مشتریان تون خدمت می­ کنه.

در تعاملات خود با مشتریان بیشتر از کمیت بر کیفیت تمرکز کنین تا روش هدف دار ارتباطی خود رو بهتر کرد

کیفیت تعاملات با پیام برند باید بیشتر از کمیت این تعاملات در نظر گرفته شه. نظرها و جواب ­ها یا پست ­های متفکرانه که به سوالات مخاطبان شما جواب می گن، به برند شما قدرت نفوذ می ­بخشه و در همین حال اعتماد­سازی می­ کنه. ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان ایده­ های بسیار بهتری واسه تجارت با مشتریان ­تون، به شما می ­بده، تا اینکه بخواهید فقط از بررسی داده­ استفاده کنین. اینکه شما حجم بالایی از محتوا داشته باشین خوبه، اما رفت و امد حقیقی با خوانندگان و مخاطبانتون بسیار با اهمیت­ تره. بررسی داده­ها هرچقدر هم که معتبر باشه هدر دادن زمونه.

ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان تاثیر مثبتی بر چهره ­ی شرکت شما داره. یک رفت و امد پر معنی کوچیک، قدرت اونو داره که وفاداری مشتریان به برند رو زیاد کنه و حتی تبلیغات برند رو موثر تر می ­سازه.

واسه اعمال درست روش هدف دار ارتباطی برند باید روشن باشین

شفافیت و روشنی داشتن در ایجاد صدای بازاریابی شبکه ­ی اجتماعی، می­ تونه به عنوان دارایی بزرگی تلقی شه. این نوع بازاریابی منحصر به فرده. شرکت­ های کمی وجود دارن که تموم جزئیات عملیات خود رو به اشتراک می­ گذارن، اگه به این صورت عمل کنین میتونین در مقابل رقبایتان ایستادگی کنین. با روشنی و شفافیت نوشتن می­ تونه در ایجاد ارتباطی مطمئن به شما کمک کنه؛ هیچ موردی رو واسه نوشتن و به اشتراک گذاشتن سانسور نکنین.

همیشه انتقاداتی بر عملکردهای شرکت وارد می ­شه، روشنی داشتن در جواب دهی و بیان شفاف می ­تونه بدبینی ­های موجود نسبت برند و کارکرد شرکت تون رو کم کنه؛ وجود راستی در گفتگوها می ­تونه شدیدترین انتقادات رو خنثی کنه و حتی بالاتر از آن رفته و منتقدان رو به طرفداران برند تبدیل کنه. اگه در ارتباطات خود راستی و روشنی رو در نظر نگیرید این خطر رو قبول کرده ­اید که با نارضایتی مشتری هاتون رو به رو شید.

به اشتراک گذاری مطلب در مورد مواردی متفاوت از برندتون یه قدم پیش برنده در روش هدف دار ارتباطی برند حساب می ­شه

مطمئن شین که مطالبی که به اشتراک می ­گذارید فقط در مورد شرکت و صنعت ­تون نباشه؛ با اینکه اونا هم اهمیت دارن. وقتی هر از چند بعضی وقتا، پستایی بیرون از مطالب عادی خود به اشتراک ­بذارین، باعث می­ شه مخاطبان احساس راحتی داشته باشن و خودشون باشن چراکه برند شمام اینطور س و نقش بازی نمی ­کنه. مطالب جالبی در مورد بقیه رهبران صنعت به اشتراک بذارین، از این روش به اخبار تازه و در ارتباط دسترسی دارین. حفظ جذابیت محتوا همیشه با سود هستش و در این صورت هیچ موقع توجه بازدیدکنندگان­ تون رو از دست نمیدید. کاری کنین مخاطبانتون واسه مطالب بیشتر به طرف شما برگردن.

تلاش کنین مطالبی بنویسین که مورد توجه مخاطبانتون و متناسب با علایق و نگرانی­ های اونا باشه نه اینکه اونا رو مستقیما به طرف برند خود جهت بدین. اینطور عمل کردن نشون می ­بده که شما بیشتر واسه مخاطبان خود ارزش قائل هستین تا به نمایش گذاشتن اجناس و خدماتتون، با به کار بردن این روش مطالب شما باحال و در ارتباط باقی می­ موند.

محتوا - روش هدف دار ارتباطی برند

ایجاد محتوایی که مشتریان از آن لذت ببرن روش هدف دار ارتباطی برند رو پیشرفت می ­بده

مطالبی رو منتشر کنین که فکر می ­کنین مخاطبان تون از آن لذت می ­برند، بدون اینکه از هر طریقی لینکی به وبلاگ خود بدین و مخاطبان رو به طرف صفحه اصلی خود هدایت کنین. انجام اینکار باعث می ­شه مخاطبان مطالب شما رو دوست داشته باشن  و به دنبال اونا بگردند. محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی هم اینکه باعث افزایش اعتماد می­ شه چراکه خوانندگان متوجه می­ شن که شما فقط در ماموریت پیشرفت برند خود نیستین؛ شما حضور دارین و فعالیت می­ کنین تا به مخاطبانتون خدمت کنین. اگه فیلمی یا مطلبی دارین که شخصیت خریداران رو مورد خطاب قرار داده، بدون ترس از آن استفاده کنین، از به اشتراک گذاری کارای جدید نترسین.

از محتوای تولیدی به وسیله مشتریان به عنوان اهرمی واسه پیشرفت ­ی روش هدف دار ارتباطی برند استفاده کنین

طبق تحقیقات انجام شده IBM’s Global CEO Study 88% از رئسای شرکت­ ها “نزدیک شدن به مشتریان” رو در اولویت 5 سال آینده خود قرار میدن.واسه رسیدن به این مقصود می ­تونید از محتوای تولید شده به وسیله کاربران، به عنوان اهرم استفاده کنین. برندها باید وقتی که مصرف کنندگان به اثر پذیری از برند ادامه می­ دهند و با برندهای مورد علاقه­ ی خود همکاری می­ کنن، واسه بهبود و پیشرفت­ ی اجناس و پیام رسانی برند خود تلاش کنن. محتوای مشتریان رو به اشتراک بذارین و پیشنهادات خود رو به گونه ­ای تنظیم کنین که به مشتری هاتون دقیقا چیزی که رو که دوست دارن ببینن و تجربه کنن رو بدین.

با طرفداران خود تعاملی سازنده برقرار کنین و محتواهای قشنگ بوجود بیارین که آخرش باعث وفاداری اونا نسبت به برند شما شه و انگیزه­ای در کاربران ایجاد شه که در مورد برند شما با دوستانشون صحبت کنن.پس ، دسترسی برند در شبکه های اجتماعی زیاد شده و روش هدف دار ارتباطی برند به بهترین شکل به اجرا درمی ­آید.

با ظهور بازاریابی همکارانه، بازاریابان باید عملیات خود رو از بازاریابی واسه مصرف کنندگان به بازاریابی به همراه مصرف کنندگان تغییر. تجربه ثابت کرده که شرکت­ هایی که از شبکه­ های اجتماعی به عنوان کانالی واسه دسترسی به حجم بزرگی از مصرف کنندگان و رسوندن پیام برند به اونا ( به شکل انبوه ) استفاده می ­کنن، واسه این کارشون تنبیه می شن. مرز بین برندها و مشتریان در عصر جدید ورداشته شده. این 11 تاکتیک به شما کمک می کنه به روشی موثر و همه جانبه با مشتریان خود رو به رو شید و روش هدف دار ارتباطی برند خود رو بهتر کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *