4 نکته واسه بیش فروشی (Upselling) به مشتریان فعلی که امتحان خود رو پس دادن


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  •  بیش فروشی (Upselling) چیه؟
  • از کسائی که می شناسین شروع کنین
    • انجام بررسی ­های فصلی
    • از بهترین مشتری هاتون شروع کنین
    • یه مطالعه موردی ( Case Study ) از مشتری بسازین
    • به اونا بقبولونید که به محصول یا خدمت شما نیاز دارن
  •  نتیجه ­گیری

یکی از موثرترین روش ­های رشد کار و کاسبی، پیشرفت خدمات به مشتریان فعلی­تونه. شاید تا به حال به این سئوال فکر کرده باشین که چی رو می تونین به بسته اجناس خود اضافه کنین، طوری که توان تولید داخلی اونو داشته باشین و ارزش زیادی رو از این روش به مشتریان فعلی­تون با قیمتی مقرون به صرفه انتقال بدین. جواب این سئوال فرصت تازه­ای در مورد ( Upselling ) به شما میده.

 بیش فروشی (Upselling) چیه؟

Upselling یه روش هدف دار فروشه که در اون فروشنده فرصتایی رو واسه فروش جنسا و خدمات در ارتباط، بیشتر با هدف افزایش فروش، جفت و جور می کنه

یعنی اگه محصول یا خدمت شما به شما این اجازه رو بده که به مشتری هاتون چیزای بیشتری رو بفروشین، اگه قوانین بازی رو بدونین به سرعت می تونین درآمد خود رو دو یا حتی سه برابر کنین.

از کسائی که می شناسین شروع کنین

اگه به دنبال معرفی خدمت یا محصول افزونه ( add – on product ) هستین به چه دلیل از مشتریان فعلی خود شروع نمی­ کنین؟

قبل از هر چیز اونا شما رو می­شناسند و به شما اعتماد دارن و هم اینکه هزینه رسیدن به کسب و کارای بیشتر در مقایسه با رسیدن به مشتریان بسیار کمتره. در خیلی از موارد چون شما با این مشتریان رابطه دارین، اندازه پاسخگویی خیلی بیشتری دارین. اونا تا به حال فهمیده­ ان که شما چه می­ کنین و ارزش شما چیه و پس چرخه فروش بسیار کوتاه ­تری دارین.

در زیر 4 روش هدف دار ( Upselling  ) واسه رشد سریع از روش پایگاه داده مشتریان الان اومده :

انجام بررسی ­های فصلی

یکی از دلایل اهمیت بررسی ­های فصلی فرصت ارزشمندیه که واسه بیش فروشی به مشتریان فعلی ایجاد می­ کنن. اگه از هر فروشنده بپرسید، به شما میگه که ” راز فروش در درک نیاز مشتریان پنهونه” و فروش جانبی ( Cross – selling ) و بیش فروشی ( Upselling ) هم از این قانون مستثنی نیستن.

درک نیازای مشتریان در جایگاه ­سازی مناسب خدمت تازه و اضافی به شما کمک می کنه و یک بررسی سه ماهه و فصلی همون چیزیه که واسه تفسیر و شفاف ­سازی این نیازها به اون احتیاج دارین. در طول این بررسی ­ها احتیاجی به تعطیل کردن کار و کاسبی نیس ولی بررسی ­های فصلی به شما در شروع کار کمک می ­کنه پس این فرصت رو از دست ندین.

از بهترین مشتری هاتون شروع کنین

انجام هیچ کاری واسه اولین بار سخته و این شامل معرفی و فروش محصول یا خدمت جدید هم می شه. همونطور که می­دونین به دلیل وجود منحنی یادگیری قبل اینکه بتونین با اطمینان به مشتری هاتون نزدیک شید، باید تعدیلایی روی روش هدف دار شما انجام بشه. به خاطر همین بد نیس که دوستانی داشته باشین که طرف شما باشن و بتونن به شما یک بازخور رو راست بدن.

محصول ساده خود رو روی تعداد کمی از وفادارترین مشتری هاتون امتحان کنین و از اونا سوالاتی مثل نظرشون در مورد خدمت مورد نظر، چگونگی تاثیر اون بر کسب و کارشون، مبلغی که واسه اون پرداخت می کنن و … بپرسید. این یک بازخور ارزشمنده که می­تونید از آن واسه بهبود روش هدف دار خود پیش از نزدیک شدن به بقیه استفاده کنین.

یه مطالعه موردی ( Case Study ) از مشتری بسازین

اگه شما مشتریانی دارین که با رضایت تموم از یکی از محصولاتتون یا یکی از خدمات سطح بالایتون استفاده می­ کنه، داستاناشون رو تو یه مطالعه موردی ( Case Study ) جمع ­آوری کنین.

نشون دادن یک مثال در زندگی واقعی همیشه از صحبت نظری مؤثرتره. یکی از اثرگذارترین روش ­های داستان داستان همین مطالعه موردیه که به مردم می ­فهماند چیجوری یک کار و کاسبی تحت تاثیر محصول یا خدمت شما قرار می­ گیرد.

اگه قادر به ایجاد یه مطالعه موردی کامل نیستین دست کم تلاش کنین نقل قولایی رو از مشتری هاتون به دست آوردید و از اونا به عنوان منبع و گواهی استفاده کنین. این کار به شما در پیمودن راه بیش فروشی به مشتریان کمک می­ کنه.

به اونا بقبولونید که به محصول یا خدمت شما نیاز دارن

به نظر ساده می ­رسد ولی نه به این سادگی که تلفن رو وردارین و با یک مشتری تماس بگیرین و به اون بگید که به وسیله جدید شما احتیاج داره و بعد به سرعت اونو براش بفرستید. در این مواقع اطمینان نقش مهمی رو اجرا می­ کنه.

مشتری هاتون به شما اعتماد دارن که نیازهاشون رو مدیریت می کنین چون که شما متخصص هستین. و دانستن اینکه چه چیز بهترینه و ارائه پیشنهاد بر این پایه شغل شماس. به اونا نشون بدین که به چه دلیل به محصول جدید شما نیاز دارن. این راه و روش به شما در جا انداختن محصولتان به عنوان یک ضرورت کمک می­کنه. مطمئن و شفاف باشین و به جای پرسیدن اینکه ” علاقه ­مند به اطلاعات بیشتر در این مورد هستین ” واسه مباحثتان استدلال داشته باشین.

این اطمینان در قبول کرده شدن شما به عنوان یک “مشاور مطمئن” مؤثره و شانس شما رو در نزدیکتر شدن افزایش می­ بده.

 نتیجه ­گیری

( Upselling ) مهارتی مهم واسه تموم کسانیه که خدمتی رو به مشتریان عرضه می­ کنن چون که می ­تونه به رسیدن به هدف والای شما یعنی “خوشحال تر و موفق­تر ساختن مشتری” کمک­ کنه. هم اینکه می ­تونه یکی از ساده ­ترین راه­ها واسه افزایش درآمد و رشد کار و کاسبی شما باشه.

تنها یک بهترین روش هدف دار واسه ( Upsell ) وجود نداره ولی مفاهیم بالا شما رو به فکر وا می­داره که چیجوری کمپینایی واسه مشتریان فعلی خود بسازین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *