3 نکته‌ای که بهتره قبل از سرمایه‌گذاری بر مدیریت ارتباط با مشتری در مورد اون بدونین


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • اهداف من از ( CRM ) چیه؟
  • پیاده سازی وسیله مدیریت ارتباط با مشتری چه تایم میبره و با مجموعه نرم افزارهای موجود شرکت من، قابل ادغامه؟
  • استفاده از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری آسونه؟ چیجوری میتونم واسه استفاده از آن در کارکنان ایجاد انگیزه کنم؟

سرمایه گذاری بر مدیریت ارتباط با مشتری واسه شرکت شما لازمه. جهان کار و کاسبی جدید بسیار رقابتیه، پس شما نیاز به راهی واسه شناسایی چشم انداز مناسب، افزایش بهره وری فروش خود و هم اینکه حفظ علم داخلی شرکت وقتی که یکی از کارمندانتان شرکت رو ترک می کنه، دارین.

اینا عاملای مهمی هستن، اما این به اون معنا نیس که شما باید اولین وسیله ( CRM ) رو که پیدا کردین، انتخاب کنین. بلکه شما نیاز به آزمایش وسایل مدیریت ارتباط با مشتری، درک چیزی که واقعا در برنامه بازاریابی و فروش کار و کاسبی خود نیاز دارین، و گرفتن تصمیم درمورد چگونگی اجرا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در پروسه فعلی سازمان خود دارین.

مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) باید در مورد صرفه جویی در زمان کارکنان، بهره ور و سازنده تر ساختن اونا و کمک جلو بردن کار و کاسبی شما به طور موثر تر از روش ارائه اطلاعات باشه.

اگه قصد سرمایه گذاری بر مدیریت ارتباط با مشتری رو دارین، پرسیدن 3 سئوال زیر از خودتون به شما کمک می کنه :

اهداف من از ( CRM ) چیه؟

پیش از سرمایه گذاری در یک وسیله مدیریت ارتباط با مشتری، نیاز به تعیین اهداف خود دارین. یک وسیله مدیریت ارتباط با مشتری، اگه شما از آن فقط واسه ذخیره داده ها استفاده کنین موثر نمیشه. شما باید داده های جمع آوری شده رو طبق بهبود کار و کاسبی تون استفاده کنین.

سئوالای زیر رو وقتی که به چگونگی استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری فکر می کنین، در نظر بگیرین :

1 ) می خواین کارکنان شما موثر تر و منظم تر باشن؟

2 ) از دست دادن علم داخلی وقتی که یک کارمند شرکت رو ترک می کنه قابل جلوگیریه؟

3 ) می خواین خدمات بهتری به مشتریان ارائه بدین؟

4 ) تیم بازاریابی قادر به ایجاد کمپینای موثرتر با استفاده از داده ها هستش؟

5 ) استفاده از ( CRM ) به شناخت بهتر قیف فروش، نسبت انجام معاملات، چرخه فروش، و دیگر بصیرتای کلیدی شما طبق رسیدن به اهداف مالی سودآور کمک می کنه.

با این اطلاعات، شما می تونین اهداف کوتاه مدت و دراز مدت خود رو از سرمایه گذاری بر مدیریت ارتباط با مشتری تعریف کرده و بررسی بهتری از گزینه های نرم افزار داشته باشین.

پیاده سازی وسیله مدیریت ارتباط با مشتری چه تایم میبره و با مجموعه نرم افزارهای موجود شرکت من، قابل ادغامه؟

جواب به این سئوال واسه هر شرکت فرق داره. سیستمای سفارشی مدیریت ارتباط با مشتری تقریبا یه سال واسه راه اندازی زمان می برن. بقیه سیستما، به ویژه سیستم عاملای SaaS ( نرم افزار به عنوان سرویس ) حتی در کمتر از 10 دقیقه قابل راه اندازی هستن. جدول زمانی، به اندازۀ شرکت، تعداد کاربران، کامل سازی نیازای سفارشی شما، جای داده های موجود و اندازه سادگی وارد کردن داده ها بستگی داره.

اگه مراحلای فروش و خدمات مشتری شما تقریبا ساده س!، پس باید قادر به دریافت و راه اندازی سیستمی با سرعت تقریبا بالا باشین. اما با این حال، اولویت اصلی خود رو اجرا یک سیستم ( CRM ) که شما رو به اهدافتون نزدیک تر می کنه، بذارین.

یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری باید کار شما رو آسون تر کنه و نه سخت تر، پس باید در نظر بگیرین که الان از چه ابزاری استفاده می کنین و تمایل به ایجاد ارتباط بین اون وسیله و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری خود دارین یا نه؟

اگه شما روی یک پلتفرم اتوماسیون بازاریابی تکیه می کنین، کامل سازی اون با مدیریت ارتباط با مشتری لازمه. شما می تونین همکاری بین بازاریابی و فروش رو بهتر کرد و یک تصویر کامل تر از چشم انداز و مشتریان خود با کامل سازی این دو وسیله داشته باشین.

اگه به دنبال سیستم عاملای رسانه های اجتماعی و یا استفاده از داده ها واسه شکل دادن مکالمات فروش، هستین،  در این صورت شما در جستجوی ابزاری هستین که این جزئیات رو شامل شه. حتی بهتره که پلتفرم بتونه به طور خودکار اطلاعات رو وارد وسیله مدیریت ارتباط با مشتری کنه. هیچی بدتری از کپی و پیست کردن نشانیای وب یکی پس از دیگری وجود نداره.

استفاده از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری آسونه؟ چیجوری میتونم واسه استفاده از آن در کارکنان ایجاد انگیزه کنم؟

همه شرکتا حتما نیاز به یک پلتفرم پیچیده و سنگین واسه مدیریت روابط مشتریان و چرخه فروش خود ندارن و ساده سازی به عنوان دلیلی مثبت واسه شما، وقتی که تیم خود رو واسه استفاده از آن آماده کردین تبدیل می شه.

به یاد داشته باشین : یک ( CRM ) تنها وقتی که ادما از پلتفرم، یعنی داده های ورودی و بینش خود استفاده می کنن، موثره و تنها زمانی یک سرمایه گذاری با ارزش حساب می شه که باعث ساده سازی مراحلای جدید کار و کاسبی، افزایش تعداد مشتریان جدید، فروش بیشتر و یا هزینه های کمتر در بازاریابی شه.

تجربه کاربر باید شهودی باشه. اما شمام اینکه نیاز به فکر کردن درموررد چگونگی ثبت کردن داده ها دارین. اگه کارکنان شما 25 درصد از زمان خود رو صرف وارد کردن اطلاعات کردن، به یک مشکل بزرگ برخورده اید.

اگه شما تصمیم به تست یک وسیله مدیریت ارتباط با مشتری و یا استفاده از یک سیستم ( CRM ) در شرکتتون گرفتید، نیاز به قبول کرده شدن اون از طرف کارکنانتون رو دارین، مدیران باید نحوۀ استفاده از اونو بدونن، و کارمندان نباید قادر به برگشت و کار کردن به روشای قدیمی مثل نگهداری اطلاعات در یک پوشه روی دسکتاپ و یا کار کردن دوباره با اکسل باشن. بلکه شرکت نیازمند تغییر گسترده واسه هر فردی که با مشتریان ارتباط مستقیم داره، است.

در آخر، هنگام سرمایه گذاری بر مدیریت ارتباط با مشتری، یادتون نره که ( CRM ) تنها یک ابزاره و استفاده درست از این وسیله طبق بهتر شدن روابط با مشتری، بستگی به اندازه هماهنگی و اتحاد فعالیتای بازاریابی و فروش شرکت شما داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *