10 نکته واسه موفقیت تبلیغات نامحسوس (Product Placement) به عنوان وسیله بازاریابی موثر


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • “رمز موفقیت” ملحق شدن به بازیه
  • در استفاده از تبلیغات نامحسوس انعطاف پذیر باشین
  • زمانبندی در تبلیغات نامحسوس حیاتیه
  • صبور باشین، پاداش از راه می رسه
  • واسه تولیداتی که نیازمند موارد چندگانه ­ان آماده باشین
  • به افراد متخصص احترام بذارین، آماده سازی صحنه می ­تونه کار پر مشغله و طاقت فرسایی باشه
  • متوجه باشین که محصول شما ممکنه مناسب صحنه نباشه، یا فقط واسه لحظه ­ای کوتاه به نمایش دربیاد
  • به کسائی که کار شما رو انجام می ­دهند پاداش بدین
  • “سپاس گزاری کردن” کلمه ­ایه که فواید زیادی رو واسه شما به همراه میاره
  • شما از یک تبلیغات نامحسوس موفق امتیاز خواهید گرفت و هرآنچه دریافت کنین براتون خوبه
  • تبلیغات نامحسوس : این افراد چه کسائی هستن؟

تبلیغات نامحسوس ( Product Placement ) یه جور از  است که در اون اجناس در برنامه های تلویزیونی یا فیلمای سینمایی به نمایش در­ بین.

تبلیغات نامحسوس یا جایگذاری محصول یکی از روشای تبلیغاتی و از وسایل کارای بازاریابی حساب می ­شه که به شناخته شدن برند شما کمک می ­کنه. حتما شمام تا الان با این نوع از تبلیغات مواجه شدین، این نوع از تبلیغات در صورتی که حساب شده و حرفه ای به کار برده شن، می تونن از تاثیرگذاری بالایی برخوردار باشن.

تبلیغات نامحسوس - آموزش برندینگ

رمز موفقیت” ملحق شدن به بازیه

اتفاقی باحال تر از آن هست که اجناس یا خدمات شما به وسیله ستارگان سینما یا بازیگران تلویزیون مورد تشویق قرار بگیره؟ تا وقتی که از یه برنامه تبلیغات نامحسوس ( Product Placement ) عالی استفاده نکرده ­اید، هیچ تصوری از روش ­های عجیب و زیادی که واسه کمک به برندسازی شما داره، دارین. اندازه سود – هزینه اونو غیرعقلانی جلوه می ­بده، چون که استفاده از این نوع تبلیغ بسیار هزینه بره اما از طرفی می تونه بسیار موثر هم باشه. مثل بخت آزمایی، باید داخل اون باشین تا امکان پیروزی رو به دست بیارین.

تبلیغات نامحسوس - آموزش برندینگ

در استفاده از تبلیغات نامحسوس انعطاف پذیر باشین

انعطاف پذیر بودن در تبلیغات مخفی امتیاز بزرگی هستش. محصول شما ممکنه واسه نیاز مخاطبان عالی باشه. اما اگه بتونین پیشنهاد تغییر رنگ، اندازه، لوگو یا جنبه های رو بدین، انجام اون می ­تونه باعث اثر بخشی و موفقیت نمایش اجناس و برند شما در شبکه ­های تلویزیونی یا فیلمای سینمایی باشه. اینجاش خیلی مهمه که در استفاده از المانای چشمی برند خود انعطاف به خرج بدین، ممکنه روشی که همیشه واسه تبلیغ اجناس خود استفاده می کردین، در فیلم و یا برنامه تلویزیونی که می خواین در اون تبلیغ کنین نباشه، واسه تاثیرگذاری بهتر لازمه متناسب با نوع برنامه تلویزیونی تصمیم گیری کنین، از طرفی ممکنه در شرایطی روش هدف دار تبلیغات اون باشه که فقط حامی باشین و نام برند رو ذکر نکنین، و فقط از لوگو و نشون بی نام برند استفاده کنین. آخرشً در استفاده از تبلیغات نامحسوس انعطاف پذیر باشین تا بهترین رو نتیجه بگیرین.

زمانبندی در تبلیغات نامحسوس حیاتیه

تعیین موعد مقرر فیلمبرداری سخته. وقتی طراحان صحنه و لباس درخواست چیزی رو می ­کنن، معمولا روز قبل به اون احتیاج داشتن. مهم نیس محصول شما چقدر نورانی و عالی باشه، اگه نتونین اونو به موقع آماده کرده و بفرستید وارد لیست سیاه میشین. قبل اینکه به درخواست عوامل تولید جواب مثبت بدین، به طور کامل مطمئن شید که امکان تحقق درخواست اونا رو دارین و تلاش کنین تموم وسایل لازم رو قبل از فیلمبرداری آماده کنین.

صبور باشین، پاداش از راه می رسه

اگه می ­خواهید فوری به نتیجه­ ی دلخواه و خوشایندی برسین، تبلیغات غیرمستقیم واسه شما مناسب نمیشه. زمان پخش تبلیغات شما و دیده شدن محصولاتتون در نمایش ­های تلویزیونی می ­تونه یه ماه در سال باشه، که بستگی به برنامه زمانبندی تولیدات شما داره. هرچند، تبلیغات نامحسوس به وسیله میلیونا نفر دیده شه. پس در انتخاب این روش تبلیغاتی تموم حولوحوش رو سبک سنگین کنین و در صورتی اونو به کار ببرین که متناسب با روش هدف دار بازاریابی کار و کاسبی تون باشه.

واسه تولیداتی که نیازمند موارد چندگانه ­ان آماده باشین

لوازم، وسیله و اجناس هم شکل واسه وقتی که محصولی گم می شه یا دچار مشکل و آسیب می­ شه، یا وجود شخصیت بدل مشابه ای که تو یه زمان از آن فیلمبرداری می ­شه، لازم هستش. تولیدات این چنینی اصلا نمی ­خواهند این خطر رو قبول کنن که فیلمبرداری یه روز به عقب بیفته، چون لباسی که بازیگر باید می ­پنهون هنوز خیسه یا دچار آسیب شده. پس واسه موارد لازم بدل و جانشین جفت و جور کنین تا از برنامه زمانبندی عقب نمونید.

به افراد متخصص احترام بذارین، آماده سازی صحنه می ­تونه کار پر مشغله و طاقت فرسایی باشه

ممکن شما بسیار نگران باشین که مدیران صحنه از اجناس شما استفاده می ­کنن یا نه، اما نفسی عمیق بکشین و به اونا احترام بذارین و به تخصص­شون اعتماد کنین. برنامه ­های زمانبندی تولیدات معمولا گیج کننده هستن، و شما نباید دردسر درست کنین و مزاحم کار بقیه شید. به مخاطبین جدید خود زمان بدین تا به تعهدات­ شون عمل کنن، نه اینکه همیشه به اونا یادآوری کنین کار شما رو بکنن.

تبلیغات نامحسوس - آموزش برندینگ

متوجه باشین که محصول شما ممکنه مناسب صحنه نباشه، یا فقط واسه لحظه ­ای کوتاه به نمایش دربیاد

حتی با اینکه ممکنه محصول شما در فیلمبرداری مورد استفاده قرار گرفته باشه، دلیلای زیادی هست که باعث می شه در صحنه دیده نشن و وجود نداشته باشن. ممکنه اون صحنه ­ها از فیلم حذف شده باشه، محصول به مدت بسیاری کوتاهی در صحنه ظاهر شه، یا اینکه محصول شما مورد استفاده قرار گرفته باشه اما در فیلمبرداری در کادر دوربین نیستش باشه. موارد این چنینی در استفاده از تبلیغات نامحسوس پیش میاد در این موارد آرامش خود رو حفظ کنین و تلاش کنین جانشین دیگری واسه نمایش اجناس تون در برنامه پیدا کنین.

به کسائی که کار شما رو انجام می ­دهند پاداش بدین

طراحان صحنه و مسئول تدارکات وقتی که در صحنه هستن قدرت نفوذ بالایی دارن. اگه اجناس خود رو به عنوان هدیه به اونا بدین نتیجه اون هستش که محصول شما در پیش نمایش فیلم وقتی که بازیگر نقش اصلی در حال گریم یا آماده شدنه، مورد استفاده قرار گرفته و در فیلم به نمایش درخواهد اومد. و اگه این مخاطبان از کالاهایی که به اونا هدیه داده ­اید استفاده کنن، این مورد در صفحات اجتماعی اونا مثل اینستاگرام در برابر نمایش درخواهد اومد.

سپاس گزاری کردن” کلمه ­ایه که فواید زیادی رو واسه شما به همراه میاره

پس از یک تبلیغات نامحسوس موفق و نمایش اجناس شما در نمایش تلویزیونی و فیلم، مطمئن شین که مراتب تشکر مناسبی رو از عوامل تولید به عمل میارید. این تشکر بهترین و درست ­ترین کاره، باعث می ­شه اونا از محصول شما خوب یاد کنن و واسه همکاری­ های بعدی تمایل نشون بدن.

تبلیغات نامحسوس - آموزش برندینگ

شما از یک تبلیغات نامحسوس موفق امتیاز خواهید گرفت و هرآنچه دریافت کنین براتون خوبه

اجناس ­تون رو در تلویزیون یا فیلم­ ها تشخیص می­ بدین؟ این اتفاق بسیار خوشاینده. حضور اجناس و خدمات خود در این برنامه های تلویزیونی رو در شبکه ­های اجتماعی خود و با مخاطبانتون به اشتراک بذارین. حتی تبلیغات نامحسوس قدیمی هم بازخورد خوبی در شبکه ­های اجتماعی داره. وجود اینجور اتفاقی مثل موهبتیه که به طور پیوسته واسه شما اتفاقات خوبی رو رقم می­زند. اما آشنایی، شبکه­ ها تصاویر یا صحنه ­های بی جنب و جوش پیامای بازرگانی رو به اشتراک نمی­ گذارن. این ارزش افزوده معمولا واسه حامیانی که پول بیشتری واسه این فرصت­ ها پرداخت می ­کنن، است.

تبلیغات نامحسوس : این افراد چه کسائی هستن؟

تبلیغات نامحسوس - آموزش برندینگ

اگه به دنبال استفاده از تبلیغات نا محسوس هستین، بهتره اطلاعات خود رو از روندهای این نوع تبلیغ بالا ببرین.

تا به حال در مورد فرق بین طراح لباس، طراح محصول، طراح صحنه و مسئول تدارکات ( prop master ) کنجکاو شده ­اید؟

  • طراح لباس : لباس، کفش و جواهراتی رو که نشون دهنده ویژگی ­های شخصیت­ های فیلمه رو انتخاب می­ کنن. ارتباط تنگاتنگی با گریم و چهره پردازی و طراحان یکدست سازی بین اونا دارن، تا مطمئن شن که لباس و متعلقات اون با صحنه همخوانی داشته باشه، و هم اینکه با کارگردان هماهنگ باشن که تموم اونا با کل چشم انداز و خروجی صحنه همخوانی داشته باشه. این کار به داستان سرایی و تعریف شخصیت بازیگران پیرو البسه و متعلقات اونا، کمک می کنه.
  • طراح تولید : مسئول چیدن صحنه و تعیین خروجی پایانی در هر ورداشته. لوازم مورد استفاده مثل مبلمون، نمای پشت صحنه و پالتای رنگ مناسب هر صحنه مثل وظایف طراح تولیده. این ادمای یک صحنه رو طراحی می­کنن بعد اونو می ­سازند.
  • طراح صحنه : مسئول تموم اتفاقاتی هستن که داخل صحنه رخ می ­بده. مبلمون، تلویزیون، پرده، رختخواب، لامپ و هر اون چیزی که در صحنه قرار میگیره. که حرکت نمی­ کنه از بخش ­ی وظایف طراحان صحنه حساب می ­شه.
  • مسئول تدارکات : مسئول تموم موجودی ­ها و دارایی ­هاییه که در صحنه مورد استفاده قرار می­ گیرد. هر چیزی از آب گرفته تا موبایل، عینک، سایه بان دوربین، بطری، کامپیوتر و غذا رو این افراد کنترل می­ کنن. اگه بازیگری اونو در اختیار داشته باشه مسئول تدارکات باید در قبال اون جوابگو باشه.

با در نظر گرفتن شرایط اجرا تبلیغات نامحسوس که در این مقاله عنوان شد و هم اینکه بودجه تبلیغات و روشای هدف دار بازاریابی خود تصمیم بگیرین، استفاده از این روش خوبه یا نه و اگه تبلیغات نامحسوس رو به عنوان وسیله بازاریابی انتخاب کردین، اطمینان یابید که به شکلی خلاقانه و موثر از آن بهره میبرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *