چیجوری برنامه فروش تون رو در شروع کار و کاسبی بنویسین؟


دانلود پایان نامه

چیجوری برنامه فروش تون رو در شروع کار و کاسبی بنویسین؟

۱- ایجاد یه برنامه فروش

برنامه فروش یه استراتژیه که اهداف فروش و تاکتیکای کار و کاسبی تون رو تعریف کرده و مراحل رسیدن به اهدافتون رو مشخص می کنه.

طرح فروش در موارد پایین به شما کمک می کنه:

  • – اهداف فروش رو واسه کار و کاسبی تون مشخص می کنه
  • – روش های هدف دار فروش مناسب واسه بازار هدفتون رو انتخاب می کنه
  • – تاکتیکای فروش رو واسه تیمتون مشخص می کنه
  • – تیم فروشتان رو فعال، با انگیزه و متمرکز می کنه
  • -اندازه هزینه و مراحل رو واسه رسیدن به هدف مشخص می کنه
  • -به شکل دوره ای اهداف رو بررسی کرده و راه رو واسه رسیدن به فروش بهتر کنه.

طرح فروش داخل یا در کنار طرح بازاریابی قرار میگیره تا تلاشای تیم فروش رو هدایت کنه.

بیشتر کسب و کارا هر ۶ یا ۱۲ ماه به شکل دوره ای طرح فروششان رو پیشرفت داده و به روزرسانی می کنن یا پیشرفت میدن. طرح فروشتان رو به دید موجود زنده ای ببینین که به شکل دوره ای نیاز به رسیدگی و بازبینی داره.
این مقاله اهمیت داشتن یه برنامه فروش رو توضیح میده و به شما کمک می کنه تا برنامه فروش کار و کاسبی تون رو اجرا و بررسی کنین و پیشرفت بدید.

 

۲- به کار گیری تحقیقات بازار واسه افزایش فروش

شناخت بازار اولین مرحله واسه نوشتن یه برنامه فروش خوبه. واسه شناخت بازارتان نیازه که تحقیقات بازار انجام بدین.

تحقیقات بازار

یه برنامه فروش موثر شدیدا وابسته به تحقیقات بازاره.

بخشای بازار هدفتون رو به شکل پایین توضیح بدید:

  • بخشهای بازار هدفتون
  • اقشار مردم در اون بازار
  • تعداد در هر بخش بازار
  • دسته بندی بخشها با در نظر گرفتن حجم فروش قبلی و یا حجم فروش بالقوه

طبق تحقیقات بازارتان، توضیح بدید:

  • به چه دلیل واسه چیزی که شما می فروشید درخواست هست.
  • موقعیت فعلی تون در بازار – شامل همه  قوت، ضعف، فرصتا و تهدیدات
  •  نقاط قوت، ضعف، فرصتا و تهدیدهای حریف هاتون

هم اینکه ممکنه برنامه فروش تون  شامل تحقیقات بازار در مورد روندای پیش اومده یا پیش بینی شده در بازاری که انتخاب کردین باشه.

در مورد تحقیقات بازار و مشتری بیشتر یاد بگیرین: 

 

به کار گیری تحقیقات بازار

بازاریابی موقعیت شما رو به شکلی تنظیم می کنه که به شکل ایده آل منطبق بر نیازا و خواسته های بازار منتخبتان باشه.

طرح بازاریابی به شما کمک می کنه:

  •  معروفیت کسب وکار منتخبتان رو تعریف و بسازین
  • آگاهی مشتریان رو در مورد توانایی شما واسه بر طرف کردن نیازهاشون زیاد کنین
  • از این راه با مشتری هاتون رابطه برقرار می کنین که باعث افزایش اعتماد و دلگرمی مشتریان به کار و کاسبی تون می شه.

برنامه بازاریابی بر رسیدن به فروش از راه هدف دار تا نقطه فروش تاثیر میگذاره.

فرضیات بازار

یه لیست از فرضیات واسه توضیح حقایق یا باورهایی که  برنامه فروش تون رو تحت تاثیر قرار میده، جفت و جور کنین، مثل :

  • تعداد مشتریائی که توقع دارین حفظ شن
  • قابلیتای رقبای خود
  • اندازه توانایی رقابتی که شما دارین
  • منابع لازم واسه ادامه کار
  • هزینه مواد و نیروی کار

بررسی دوره ای طرح فروش تون به شما اجازه میده سبک سنگین کنین که فرضیاتتان در طول زمان متناسب باقی می مونن یا نه. اگه فهمیدین که فرضیاتتان تغییر کرده شاید زمان اینه که در برنامه فروش تون تغییراتی بسازین.

۳- پیش بینی فروش و تعیین اهداف

با به کار گیری سوابق فروش و تحقیقات بازار، می تونین تعداد و اندازه فروش مورد انتظار رو پیش بینی کنین. پس از اون می تونین واسه فروشی که می خواین داشته باشین اهداف مشخص کنین و راه های واسه رسیدن به هدفتون پیدا کنین.

سوابق فروش

کارکرد فروش هرساله کار و کاسبی خود رو با به کار گیری آمار فروش محصول ثبت کنین. این کار به شما اجازه میده که علمکردتان رو مشخص کنین و روش هدف دار فروشتان رو در طول زمان بهتر کنین.

ممکنه بخواین به سوابق نظم بیشتر بدین ، به طور مثال ، هفتگی ، ماهانه و فصلی.

اگه در حال راه اندازه کار و کاسبی جدید هستین ، تحقیقات بازار به شما کمک می کنه اطلاعات به درد بخور در مورد کارکرد فروش در کار و کاسبی های مشابه تون پیدا کنین.

 

پیش بینی فروش

از سوابق فروش و تحقیقات بازارتان واسه پیش بینی ماه به ماه فروش مورد انتظارتون به کار گیری کنین و اونا رو به شکل محصول یا سری اجناس و  بخش بازار لیست بندی کنین.

خیلی با اهمیته که پیش بینی واقعی داشته باشین. شامل :

  • هرسال چه تعداد مشتری جدید بدست میارید
  • هر سال چه تعداد مشتری از دست دادین
  • میانگین حجم فروشتان به هر مشتری چقدره ؟
  • در چه ماه های خاصی، زیادتر از اندازه عادی مشتری بدست آورده یا از دست دادین
  • چه تعداد محصول رو در هر سال یا هر ماه می فروشید
  • اندازه فروشی که شما در هر بخش بازار انجام می دین در هر سال یا هر ماه چقدره
  • چه اندازه فروش در هر ماه از هر محصول یا دسته اجناس توقع دارین
  • هر ماه چه اندازه فروش رو در هر بخش بازار توقع دارین

 

اهداف فروش

اهداف (تارگت) فروش شما نشون دهنده اندازه فروش لازم تو یه بازه وقتی مشخصه تا شما به نقطه سر به سر رسیده و براتون سود رسون باشه.

اهداف فروشی که می خواین در سالهای پیش رو، فصلی، ماهیانه به اون دست پیدا کنین رو طبق محصول یا سری محصول، لیست بندی کنین.

یاد بگیرین چیجوری اهداف فروش واقعی واسه طرح فروشتان تنظیم کنین.

 

۴- روش های هدف دار فروش و برنامه ریزی

بعد از شناسایی اهداف

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *