نقاط قوت کارآفرینان خجالتی که می تونن در کارآفرینی از بقیه پیشی بگیرن


دانلود پایان نامه

کارآفرینان خجالتی

درونگرایی از نقاط قوت کارآفرینان خجالتیه! بیشتر این تصور غلط هست که همه کارآفرینان برونگرا هستن – شخصیتای پرهیاهو و پر هیجان که همیشه خوش صحبت هستن. اما اینطور نیس. و حتی ممکنه آدمایی دورنگرا و خجالتی باشن.

یه تفاوت هست. کارآفرینان درونگرا پس از اینکه یه مدت رو در تنهایی گذروندن احساس شکوفا شدن می کنن. و انرژی می گیرن. اونا بیشتر از فعالیتای آروم مثل خوندن کتاب مورد علاقه خود و یا صرف وقت با یه دوست صمیمی حال می کنن. از طرف دیگه، افراد برونگرا تمایل دارن وقت آزاد خود رو در بین مردم صرف کنن.

نقاط قوت کارآفرینان خجالتی

خجالتی بودن نباید ضعیف کردن کننده شما باشه. و هم اینکه نباید شما رو از موفق شدن محروم کنه. واقعا، کارآفرینان خجالتی یه مزیت بزرگ نسبت به همتایان برونگرای خود دارن. اونا تقریبا هیچوقت زیادتر از اندازه صحبت نمی کنن. گوش دادنِ موثر مهمترین مهارتیه که هر کارآفرینی می تونه داشته باشه. و این استعدادیه که به طور طبیعی بیشتر نصیب افراد بسیار خجالتی می شه. خوب گوش دادن از نقاط قوت کارآفرینان خجالتیه.

اگه خود رو یه کارآفرین خجالتی میدونید، باید به بعضی از نقاط قوت خود آشنایی. اینجا چند روش ارائه می شه که از راه اون می تونین نقاط قوت کارآفرینان خجالتی  رو میشه پرورش داد.

۱. درباره کار خود سخن نگید، بلکه اونو نشون بدید

اگه ذاتا خجالتی هستین، به احتمال زیاد به سخنرانی عمومی، حتی در اندازه کوچیک در اتاق هیئت مدیره، علاقه ای ندارین. به جای اینکه تلاش کنین یه سخنرانی فی البداهه داشته باشین. (که به احتمال زیاد در اون شکست می خورین) هنگام ملاقات با مشتری نشون بدید که چه کاری می تونین واسه کار و کاسبی اونا انجام بدین. نمایشی از توانمندی خود ارائه بدید. که به خودی خود نشون دهنده کارا و مهارتهای شما باشه و بر مهارت شما در سخنرانی متکی نباشه.

۲. آماده باشین، آماده باشین، آماده باشین

یه سخنرانی آسانسوری (elevator pitch) بنویسین. قبل اینکه به اون نیاز داشته باشین، و اونو تمرین کنین. شما هیچوقت نمی دونین که در روز با چه آدمایی روبه رو میشین. اگه فرصتی بدست اومد که خود رو به یه مشتری بالقوه یا سرمایه گذار معرفی کنین، خیلی راحت و همونطور که با دوست خود صحبت می کنین، سخن خود رو بگید. دفعه بعد که باید خود و شرکت خود رو به یه گروه معرفی کنین، طبیعی تر هستین.

واسه مطالعه بیشتر:

ویژگیای کارآفرینان که اونا رو از بقیه جدا می کنه

درسای کارآفرینی که هیچوقت در دانشگاه یاد نگرفتیم!

مهم ترین چیزی که کارآفرینان نیاز دارن چیه ؟

 

۳.کارمندان خود رو عاقلانه استخدام کنین

شما بهترین کارت کار و کاسبی خود هستین. اما این نباید موجب شه که یه تیم فروش قوی رو جذب نکنین. به خاص واسه موقعیتای بازاریابی و فروش، آدمایی رو استخدام کنین که نقاط قوت اونا نقاط ضعف شما هستن. مطمئن شین که آدمایی که استخدام می کنین چشم انداز شما رو به اشتراک می ذارن. و مهارتایی رو که شما ندارین، اونا دارن.

۴. از تکنولوژی به نفع خود به کار گیری کنین

اگه بسیار خجالتی هستین، تلاش کنین از راه تکنولوژی با مشتریان خود ملاقات کنین. با به کار گیری IMO، Google Hangout و اسکایپ رابطه راحت تری می تونین برقرار کنین. اگر واسه تعامل چهره به چهره برنامه ریزی کنین، راحت تر هستین.

۵. اشتیاق واقعی نشون بدید

اشتیاق واقعی، که به شما هیجان و شعف میده. و شما رو تشویق می کنه به کار خود ادامه بدید، مسریه. اشتیاق شما به کار و کاسبی و مشتریان تون، شما رو جدا کرده و بقیه رو متوجه شما می کنه. کمی در مورد آب و هوا صحبت کرده و از این روش شور و شوق خود رو با بقیه به اشتراک بذارین. به ارباب مراجعه و مشتریان تون بگید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *