7 پیش بینی برای اتوماسیون بازاریابی و بهترین روش آن در سال آتی


دانلود پایان نامه

می توان گفت سال 2017 سالی خوب برای روشهای اتوماسیون بازاریابی بوده است.

برخی از اتفاقات برجسته در این سال عبارت بودند از آنکه تقریبا 55% از شرکت های B2B اکنون از اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند؛ 91% از موفق ترین کاربران موافق هستند که اتوماتیک سازی بازاریابی برای موفقیت کلی بازاریابی کسب وکارشان در کلیه ی کانال های دسترسی، بسیار مهم است.

اما این روند در سال آتی به چه صورت پیش بینی میشود؟ طبیعتا بازاریابان نسبت به اتوماسیون بازاریابی در سال آینده کنجکاو می باشند، چراکه میخواهند بداند به کارگیری کدام روندها میتواند بیشترین اثربخشی را برای آنها داشته باشد.

اتوماسیون بازاریابی - استراتژی بازاریابی

امسال ، سال مشتریان است و کلید آن حفظ مشتری است…

تکنولوژی به بزرگترین عامل تجارت در دنیا تبدیل شده است و آسانتر به شرکتهای جدید اجازه ورود و همچنین به شرکتهای تاسیس شده اجازه گسترش می دهد. نتیجه آن رقابت بسیار زیاد در این حوزه است، اما این امر برای کاربران و مصرف کنندگان با توجه به افزایش گزینه های موجود، بسیار عالی است.

سال جدید، سال حفظ مشتریان است و شرکتها برای جلب توجه مخاطبان در بازارهای شلوغ، تلاش می کنند. همچنین کاربران و مصرف کنندگان می خواهند انتخاب زیادی داشته باشند و از آن نیز آگاه هستند.

شرکت ها باید خدمات مشتری خود را بهبود بخشیده و تلاش های بازاریابی خود را متناسب سازند و تجربیات شخصی ارائه دهند. به طور مثال ارائه دهندگان تلفن همراه سالها این امر را انجام داده و در انجام آن موفق بوده اند. آیا تا به حال سعی کرده اید ارائه دهندگان محصولات یا خدمات خود را تغییر دهید؟ آیا آنها برای حفظ شما سخت تلاش می کنند؟ بیشتر صنایع یا بخش ها به روش های مشابهی اقدام به ارائه محصول یا خدمات خود میکنند.

اتوماسیون بازاریابی - استراتژی بازاریابی

دیری نخواهد پایید تا شرکتها متوجه شوند که اتوماسیون بازاریابی یک بخش اساسی از استراتژی بازاریابی گسترده تر هستند. به کارگیری تکنولوژی اتوماسیون بازاریابی افزایش خواهد یافت و بودجه ها به سمت بهبود وضعیت فعلی اتوماسیون بازاریابی (MA) خواهد رفت. در چارچوب سفر مشتری (customer journey) هزینه های بازاریابی در طول زمان و درجهت پایان سفر مشتری، با تمرکز برحفظ مشتری، فروش جانبی و حمایت، افزایش می یابد.

حمایت از مشتری یک هدف بلندمدت است

حفظ مشتریان یک امر مهم است، اما تبدیل آنها به یک مشتری وفادار بسیار سودآور است. اگر شما بتوانید یک جامعه قوی از مشتریانی که علاقه مند اند راجع به برند شما صحبت کنند، تشکیل دهید، کارتان را خوب انجام داده اید. به طورمثال شرکت اپل. چگونه می شود که افراد هیجان دارند درمورد آیفون های جدیدی که به بازار می آید به دوستانشان بگویند؟ جواب اینست که این شرکت حمایتها را جذب کرده و بدین جهت در بازار غالب می باشد.

اتوماسیون بازاریابی - استراتژی بازاریابی

نوعی جدید از تیم بازاریابی وارد کسب و کار خواهد شد

استخدام افراد متخصص امری معقول است، شما نیازمند به متخصصان سئو SEO هستید تا شما را در گوگل رتبه بندی کنند، متخصصان محتوا برای حفظ موقعیت شما به عنوان یک رهبر فکری تاثیرگذارند، بازاریابان ایمیلی برای افزایش قابلیت آگاهی رسانی امری لازم اند.

با این حال ممکن است این موارد در تمام شرایط یک رویکرد بهینه محسوب نشود. شما اغلب مشاهده خواهید کرد که به طور مثال طراحان شما، تنها نیازمند دانستن جنبه های تکنیکی بازاریابی بیشتر، موارد انجام میدهند و چگونگی ارتباط با استراتژی اتوماسیون بازاریابی کلی را نیز، درک کنند.

اتوماسیون بازاریابی - استراتژی بازاریابی

یک تیم بازاریابی که با استراتژی قویتری عمل می کند و درمورد سفر مشتری مواظب و متفکر است همیشه موفق خواهد بود.

مشتری در چه مرحله ای از چرخه خرید که شما مورد هدف قرار دادید، حضور دارد؟

این امر چگونه کار شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

چه سیستم هایی در ارتباط با هم تعامل می کنند؟

آیا باید رویکردتان را با توجه به تنظیمات اتوماسیون فعلی خود و یا بالعکس آن، تغییر دهید؟

اینها سوالاتی است که در سال جدید باید به آنها پاسخ دهید.

همچنین افراد فنی تر در تیم بازاریابی تان وارد خواهند شد. همانطورکه که پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی تحول پیدا کردند و به شما اجازه دادند تا کمپین ها و برنامه های بازاریابی هوشمندانه تری را توسعه دهید، برای به کارگیری ایده هایتان نیاز خواهید داشت تا افرادی را با مهارت های لازم استخدام کنید. آنها افرادی اند که به طور کامل می فهمند چگونه سیستم های شما به یکدیگر متصل هستند و می توانند آنها را ادغام و یکپارچه سازند.

عاملی بسیار مهم، یکپارچگی integration ، یکپارچگی و یکپارچگی

مهم نیست که در چه بخشی کار می کنید، ارتباطات برای تمام تیم ها مهم است. برای سیستم شما هم به همین شکل است. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) باید با پلتفرم اتوماسیون بازاریابی در تعامل باشد، چراکه لازم است بداند تبلیغات پرداخت شده، محتوای اصلی، رسانه های اجتماعی و پلتفرم های وبینار و همه چیزهایی که باید به گزارش شما پیوند داده شود تا بتوانید نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی یا ROI را پی گیری کنید، چگونه پیش می رود. زمانی که همه سیستم های شما با یکدیگر تعامل داشته باشند و با هم یکپارچه باشند، گزارش ها و پیش بینی ها ساده تر خواهند بود.

کمپین های بازاریابی دائمی هستند

این امر برای شرکتها یک قاعده خواهد شد تا بخش های کلیدی، که می توانند در آن چارچوبها و کمپین های چندکاناله که دائما درحال اجرا هستند را توسعه دهند و شناسایی کنند. کمپین ها می توانند برای راهنمای محصول خود، به شکل ثبت نام در خبرنامه، درخواست های تماس با ما، ساخته شوند. ایمیل در این زمینه یک ابزار قدرتمند و مقرون به صرفه خواهد بود و مشتریان بالقوه قادر خواهند بود، در آینده به کمپین ها بپیوندند، آن را تغییر دهند و یا ترک کنند.

اتوماسیون بازاریابی - استراتژی بازاریابی

مشتریان بالقوه را از طریق داستان سرایی پرورش دهید

یک داستان گیرا و جذاب، جذب مخاطبان هدف را تضمین می کند. اگر کتاب جان برگر Jonah Berger را خوانده اید پس با اصطلاح مخفف STEPPS واژه های داستان ها، عوامل، احساسات، ارزش عملی، ارزش های عمومی و اجتماعی که از کلمات (Stories, Triggers, Emotion, Practical value, Public and Social currency) تشکیل شده اند، آشنا هستید، بیشتر شرکتها درحال آشنا شدن با روش جان برگر هستند، و این امر به عنوان یک قاعده برای تیم های بازاریابی با کارایی بالا خواهد شد.

برنامه های پرورش مشتریان، می توانند با داستان هایی جذاب در ذهن ساخته شوند. در سال جدید اتوماسیون بازاریابی از طریق هم افزایی با داستانها گیرا به کار خود ادامه خواهد داد.

بهینه سازی برای موبایل (و شاید برای واقعیت مجازی VR )

همگی از چگونگی تسخیر دنیا توسط تلفن های هوشمند آگاهی داریم : براساس گزارشها 34% از مردم نیمه شب ها گوشی خود را چک می کنند. البته این بدان معنا نیست که ایمیلهایشان را چک می کنند؛ آنها ممکن است فقط ساعت را بررسی کنند. اما نکته در اینست که افراد به گوش های موبایل خود متکی هستند.

بهینه سازی ایمیل ها، وبسایت ها، صفحات فرود، فایل های PDF، و سایر موارد برای موبایل بسیار مهم و ضروری است. گوگل شاخص خود را بخش بندی می کند تا بتواند سایت های موبایل را، اساسا با ایجاد دو نسخه از اینترنت، به طور متفاوتی ارزیابی کند. در اتوماسیون بازاریابی ما می خواهیم بدانیم چه شخصی، در چه صفحه ای، بر روی چه دستگاهی نگاه می کند. اگر متوجه شویم که نیمی از مشتریان ما با تلفن همراه هستند و نیمی با دسکتاپ، می توانیم برای هر بخش به طور متفاوتی بازاریابی کنیم.

اتوماسیون بازاریابی - استراتژی بازاریابی

آنچه که باید مشاهده کنیم یک لایه اضافی از بینش بر پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی مان است که به ما کمک خواهد کرد که کاربران واقعیت مجازی(VR) را بخش بندی کنیم و به شیوه های جدیدی آنها را هدایت کنیم. فرصتها بی پایان هستند و امیدها برآنست که واقعیت مجازی در سال جدی آغاز به کار کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *