7 اشتباه رایجی که باعث می شود ایمیل تجاری شما نادیده گرفته شود ( بازاریابیB2B )


دانلود پایان نامه

روزانه 112.4میلیارد ایمیل تجاریدر دنیا رد و بدل می­شود. علیرغم رشد دیگر کانال های ارتباطی بازاریابی اینترنتی، ایمیل مارکتینگ  به رشد و گسترش خود ادامه می ­دهد. این به این معنی است که مردم ( شامل مشتریان نیز می­ شود ) به دنبال دلایلی برای نادیده گرفتن ایمیل هایی که نیازی به توجه آنها ندارند هستند تا بتوانند بر روی پیام ها و امور مهم تر تمرکز کنند.

در بازاریابی ایمیلی، اگر مشتریان شما به موقع به ایمیل ها واکنشی نشان نمی ­دهند ،ممکن است مشکل از ایمیل های شما باشد. در زیر 7 اشتباه رایجی که باعث می ­شود مشتریان ایمیل های شما را نادیده بگیرند آمده است :

شفاف و صریح نبودن خواسته از سوی فرستنده ایمیل

هدف شما از ایمیل تجاری چیست؟ آیا آن را برای خواننده مشخص کرده ­اید؟ شاید افراد به ایمیل شما پاسخ نمی ­دهند چون نمی­دانند شما از آنان چنین انتظاری دارید. هرآنچه که احتیاج دارید را درخواست کنید ( یک کلیک به وبسایتتان ، یک فایل، و… ) و زمان لازم برای پاسخگویی به آن را نیز به آنان گوشزد کنید. اگر نیازی به پاسخ ندارید و تنها یک به روزرسانی را به اشتراک می ­گذارید، باز هم آنها را از این موضوع مطلع کنید.

شاید شما گمان کنید آنچه که می­ خواهید را دقیقا مشخص کرده ­اید ولی کسی همچنان پاسخ ایمیل هایتان را نمی ­دهد. به خواندن ایمیل ادامه دهید، آیا بقیه می­توانند درخواست شما را از میان دیگر موارد در ایمیل تان بیابند؟ آیا آنها می­ دانند که شما از آنها خواسته اید تا کاری انجام دهند و نه کس دیگری؟

ایمیل بیش از حد طولانی، خوانده نمی­ شود!

همه ما از این دست ایمیل ها دریافت کرده ­ایم. وقتی با حجم عظیمی از کلمات مواجه می ­شویم احساس خستگی می­ کنیم و به دنبال تجزیه آن به موارد مهمتر هستیم. شما خودتان این ایمیل ها را نمی­ خوانید، پس از مشتریانتان چه انتظاری دارید؟

عناوین بی ­اهمیت را حذف کنید. از شر تمام مقدمه­ چینی ­هایی مانند : امیدوارم، اگر مقدور باشد، هر زمان که فرصت کردید و … خلاص شوید.

همچنین می­توانید دوباره ­گویی ­های بیش از حد را حذف کنید. بدون تردید باید زمینه کافی برای درک موضوع را برای مخاطب در ایمیل تان فراهم کنید ولی تنها در صورتی که مرتبط با این ایمیل خاص باشد و تا جایی که امکان دارد آن را خلاصه کنید.

هر چه که می­نویسید در آن از جملات کوتاه ­تر و لغات آسانتر استفاده کنید. اگر مجبورید زیاد بنویسید از پاراگراف های کوتاه، لیست بولت دار و فضای سفید استفاده کنید تا مبادا ایمیل شما ظاهری آشفته از کلمات در هم داشته باشد.

کپی­ کردن افراد زیاد به عنوان مخاطب ایمیل

دو خطر در کپی کردن تعداد زیادی از افراد در ایمیلها نهفته است :

اولاً از آنجایی که هرکس تصور می­ کند کس دیگری هست که به موضوع رسیدگی کند، هیچکس به شما پاسخ نمی­ دهد و خواسته شما را برآورده نمی­ کند. این همان چیزی است که از آن با نام”اثر تماشاگر”( bystander effect ) یاد می ­شود.

دوماً کپی کردن افراد زیاد در فرستادن ایمیل یک عادت است، و اگر این کار را زیاد انجام می ­دهید بدین معناست که به مردم آموخته­ اید که شما اغلب ایمیل های نامربوط برای آنان ارسال می ­کنید و یا اینکه به پاسخ آنها احتیاج دارید. شما به مردم القا می­ کنید که به ایمیل های شما اولویت پایین­ تری اختصاص دهند.

ارسال ایمیل های زیاد یا ایمیل های با موضوعات طولانی

مانند کپی کردن افراد زیاد، ارسال ایمیل های مداوم یا ایمیل های نامربوط به مردم درس مشابهی به آنان می­ آموزد. همه افراد در لیست مخاطبانشان نام شخصی را دارند که بیم باز شدن تبلیغات پاپ آپ ( pop up ) را در صندوق ایمیل شان ایجاد می ­کند. سعی کنید آن شخص نباشید. اگر به دنبال آن هستید که مشتریان به ایمیل هایتان پاسخ دهند مطمئن شوید که یک ایمیل تجاری حقیقی ارسال می کنید.

 ایمیل تجاری

عنوان نامناسب ایمیل تجاری

قوانین بازاریابی ایمیلی در مورد ایمیل های تجاری نیز صدق می­ کند. ایمیل تجاری فوق العاده ­ای که زیر یک عنوان تاریخ مصرف گذشته مدفون باشد، توجه ی که سزاوار آن باشد را دریافت نخواهد کرد. خطوط عنوان ایمیل های شما باید عملگرا و مختصر باشد.

از آنجایی که بسیاری از افراد ایمیل های خود را از طریق موبایل مرتب می­ کنند، عنوان خود را برای موبایل هم تنظیم کنید. تمامی این موارد شامل خط اول ایمیل شما نیز می ­شود. اگر این تنها چیزی است که در پنجره پیش نمایش بر روی موبایل یا رایانه می­ بینند از آن به عنوان دلیلی برای نگه داشتن آنها برای خواندن ایمیل استفاده کنید.

رفتارهای ناشایست

نوشتن ایمیل های کوتاه و مستقیم نیازمند دست کشیدن از کلیه رفتارهای متمدنانه نیست. ایمیلی که تنها در آن نوشته شده باشد ” امروز نظرت را در مورد کتاب الکترونیکی برای من بفرست” مستقیم و مختصر است ولی آیا کسی به آن پاسخ می ­دهد؟

آداب اولیه نامه نویسی مانند احوال پرسی اولیه و پایان دادن به نامه همچنان اعمال می­ شود. ایمیل نیز آداب مخصوص خود را دارد که ارزش اجرا کردن دارد. یکی از مواردی که اشتیاق افراد را برای خواندن ایمیل کاهش می­ دهد استفاده از گرامر نادرست در ایمیل است.

مردم به دنبال کمک به انسان های خوب هستند. پس خوب باشید.

ایمیل همیشه وسیله مناسبی برای برقراری ارتباط نیست.

ما راه ­های بسیاری برای برقراری ارتباط با مشتری داریم و ایمیل تجاری صرفا یک گزینه است که همیشه هم بهترین گزینه نیست! برای سوالات سریع شاید بهتر باشد که از پیام کوتاه یا یک نرم ­افزار کاربردی چت استفاده کنید. برخی مسایل نیازمند مباحثه فکرشده و گفتگوی دوطرفه است که ایمیل نمی­تواند در خود جای دهد، شاید در این مواقع استفاده از تلفن یا راه انداختن یک مکالمه ویدیویی ارزش داشته باشد. این به خصوص در مواردی صدق می­ کند که تعداد افراد زیادی در بحث درگیر باشند.

تعداد زیادی از تکنولوژی­ های اجتماعی وجود دارند که می­توانند وسایل ارتباطی جایگزین ایمیل باشند. هدف شما دریافت پاسخ است نه یک ایمیل دیگر. قبل از ارسال ایمیل تجاری در نظر بگیرید که آیا این راه ارتباطی، موثرترین شیوه برای دستیابی به خواسته شماست یا خیر؟

شما می ­توانید با رعایت این 7 نکته در ارسال ایمیل تجاری، احتمال دریافت پاسخ موردنظرتان از سوی مشتری را افزایش دهید.

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *