5 ترفند شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) جهت موفقیت کار و کاسبی در فضای مجازی


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • لیستای تویتر ( twitter list )
  • مجموعه های توییتر( twitter collection )
  • استفاده از مدل عکسای دانشگاهی
  • گالری ( gallery )
  • توییتای برجسته ( featured tweets )
  • مورد آخر: رویدادای توییتر twitter events

وقتی که بحث حضور آنلاین کار و کاسبی در فضای مجازی پیش میاد، شبکه اجتماعی توییتر (twitter) می تونه به عنوان یک وسیله بازاریابی اینترنتی بسیار به درد بخور واسه ایجاد پایه های حضور آنلاین کار و کاسبی مطرح شه. شبکه های اجتماعی متمرکز بر مکالمها و مشغولیتای آنلاین ساخته شدن، به خاطر این استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی واسه رسیدن به جامعه هدف، وسیله مناسب و بدون هزینه ایه.

این مقاله به شما ترفندهایی آموزش میده که بتونین با استفاده ازتوییتر (twitter) مخاطبان بیشتری جذب کنین. در عین حالا که در فضای مجازی حضور آنلاین خود رو گسترش می دین، در مقابل چشمون مخاطبین تون بدرخشید.

در ادامه به ترفندهای کمتر شناخته شده شبکه اجتماعی توییتر ( twitter ) می پردازیم، با استفاده از اونا می تونین پستای قبلی تون رو تازه کنین، تعاملاتتان رو با کاربران زیاد کنین و سطح دسترسی به مخاطبان رو بالا ببرین و علاوه بر اینا، پروفایل توییتر ( Twitter ) خود رو با نمایش محتواهای جذاب، برجسته کنین.

لیستای تویتر ( twitter list )

لیستای توییتر ( twitter list ) واسه دسته بندی کاربران توییتر استفاده می شن. این لیستا یک راه حل ساده واسه انتخاب ( timeline ) توییترتان هستن. با استفاده از این لیستا می تونین از دیدن ( timeline ) های کلی بیخیال شین.

لیستای توییتر ( twitter list ) می تونن به منظم آدمایی که دنبال ( follow ) می کنین کمک کنن و از طرفی یک وسیله بسیار خوب واسه ایجاد ارتباط بین دنباله روها (follower) های ( twitter ) و دیگر رسانه های اجتماعیه.

شما می تونین یک لیست توییتر (twitter list ) خصوصی و یا عمومی طبق موضوعی که می خواین، بسازین، افراد و یا برندها ( حتی آنایی که نمی خواین دنبال ( follow ) کنین.) رو به لیست خود اضافه کنین، و تنها توییتای کاربرانی که در لیست توییتر شما ( Add ) شدن رو ببینین. توییتر ( twitter ) هم اینکه این امکان رو به شما میده که به لیستای کاربران دیگر هم معرفی شید ( subscribe ) و بقیه هم به لیست شما معرفی شن. لیست تویتر ( twitter list ) علاوه بر اینکه می تونه شما رو در مقابل توییتای حسابای ( account ) مورد علاقه تون به روز نگه داره، امتیازات دیگری جهت رشد ( following ) هاتون و ایجاد رابطه با طرفدارانتان و ایجاد ارزش بیشتر واسه اونا داره. به خاطر این با استفاده مناسب از شبکه اجتماعی توییتر می تونین مخاطبان بیشتری جذب کنین و به جامعه هدف خود نزدیک تر شید.

در ادامه تاکتیکایی واسه استفاده از لیست توییتر واسه ایجاد ( Following ) و کسب سود از اونا ارائه شده :

1 ) لیستتان رو برحسب موضوع منظم کنین : لیستی از کارمندان، شرکت در رویدادها و … تهیه کنین. اعضای لیست به خاطر اون که در لیست شما add شدن، notification ( اعلان ) دریافت می کنن. با این کار اونا به وجود حساب ( account ) شما پی می برن و با خود فکر می کنن که واسه شما خاص بودن که add شدن. همه این کارا بدون نیاز به دنبال کردن ( follow ) افراد لیست انجام می شه. ( واسه بعضی افراد تعداد فالوینگ ( following ) ها از اهمیت زیادی برخورداره چون که در جلب کردن توجه مخاطبین خیلی موثره. )

2 ) حتی یک توییت ( tweet ) رو هم از دست ندین : به دلیل اون که در لیست توییتر تنها توییتای اعضایی که add شدن نشون داده می شن ( مثل اینستاگرام که تنها پستای آدمایی که follow شدن به نمایش در میاد)، اعضای لیست توییتر ( twitter list ) به feedا نگاه می کنن و توییتای آدمایی که شما دیده اید رو می فهمن. از این روش می تونین محتوایتان رو واسه اشتراک گذاری بهتر طبقه بندی کنین.

3 ) لیست منابع ( resource list ) بسازین : ممکنه شما به بلاگ برندی علاقه داشته باشین! شاید هم تاثیر گذاران زیادی باشن که بخواهید توجه شون رو به خودتون جلب کنین! لیست منابع ( resource list ) جهت ارزش آفرینی واسه فالورهایتان به شما کمک می کنه، علاوه بر این می تونه توجه تاثیر گذاران رو هم به شما جلب کنه.

4 ) از لیست توییترتان تشکر کنین : یک راه دیگر واسه درگیر کردن مشتریان اینه که اگه مشتری شما رو mention کرد و یا رستوران و یا رویدادی مربوط به شما رو چک کرد و محتوای شما رو به اشتراک گذاشت، اونو به لیست توییترتان اضافه کنین. بذارین مشتری هاتون بفهمن قدردان اونا هستین.

5 ) هر لیست توییتر ( twitter list ) یک لینک مخصوص به خود داره که به هنگام به اشتراک گذاشتن لیستتان با بقیه به کارتون میاد و باعث فرق لیستا با هم می شه. لیستای توییتر به معنی ارزش افزوده واسه برندتون هستن.

مجموعه های توییتر( twitter collection )

مجموعه های تویتر ( twitter collection ) یک راه دیگر واسه انتخاب محتوا جهت اشتراک گذاری با فالورهاست. اما این روش بیشتر واسه توییتای فردیه.

مجموعه ها نه فقط به شما کمک می کنن که توییتای خاصی رو برجسته کنین، بلکه می تونین توییتا رو در یک لیست منظم ببینین. کالکشنای توییتر ( twitter collection ) مثل لیستای توییتر ( twitter list ) ،( URL ) منحصر به فرد خود رو دارن، پس خیلی راحت می تونن به اشتراک گذاشته شن. کالکشنا در یک فرمت صمیمی به سبک عکسای دانشگاهی می تونن قرار بگیرن.

از کالکشنا می تونین واسه نشون دادن منابع، تاثیرگذاران و هر موردی از فعالیتای برندسازی استفاده کنین.

twitter collection

واسه اجرای بهتر کالکشنای توییتر باید از Tweetdeck استفاده کنین به این صورت که اول :

1) وارد tweetdeck شید و روی گزینه ( add a column ) در طرف راست صفحه، کلیک کنین.

2 ) یک پنجره روی صفحه نشون داده می شه که در اون می تونین کالکشن قبلی رو انتخاب کنین و یا کالکشن جدیدی بسازین.

3 ) روی ( create a new collection ) کلیک کنین. یک ستون جدید در داشبورد tweetdeck ظاهر می شه. در این جا می تونین همونجوریکه توییت هاتون رو به کالکشن اضافه می کنین و کالکشن تون رو به اشتراک می ذارین می تونین واسه کالکشن تون، نام بذارین و یا توصیفی واسه اون اضافه کنین.

4 ) در قدم بعدی باید توییت هاتون رو به کالکشن اضافه کنین. می تونین توییت هاتون رو از tweedeck  به کالکشن توییتر انتقال بدین. و یا می تونین به هر توییت یک لینک بدین و لینکا رو به کالکشن تون اضافه کنین.

5 ) توییتای جدید در بالای کالکشن توییترتان قرار میگیره. البته شما می تونین به دلخواه خودتون این ترتیب رو عوض کنین.

6 ) وقتی که کالکشن توییترتان ( twitter collection ) واسه به اشتراک گذاری آماده شد اون بعضی وقتا روی آیکون حلقه ای بالای ستون کالکشن کلید کنین. اینجا می تونین گزینه هایی واسه به اشتراک گذاری کالکشن تون در تویتتر از روش embed و لینک به کالکشن ببینین.

استفاده از مدل عکسای دانشگاهی

توییتر این امکان رو واسه شما جفت و جور می کنه که عکسای ترکیبی ( بیشترین حد 4 عکس ) پست کنین. بر خلاف Facebook ( فیس بوک ) توییتر به شما اجازه نمی ده هنگام پست کردن عکسا اونا رو منظم کنین. به خاطر این قبل از آپلود ( بارگذاری ) عکسا، اونا رو منظم و دسته بندی کنین.

بهتره بدونین که در هر توییت می تونین بیشترین حد 4 عکس بذارین اما نمی تونین واسه هر کدوم از عکسا caption ( کپشن ) جداگونه بنویسین. نکته مهم دیگر توجه به اندازه تصاویره. شما می تونین در پشت عکسا، متن مخفی کنین.به این صورت که شبکه اجتماعی توییتر ( twitter ) در پیش نمایش تصاویر متن رو نشون نمی ده اما در نمایش کامل تصاویر متن عکسا هم به نمایش در میاد. از این ترفند می تونین در نوشتن محتواهای جذاب استفاده کنین.

توییتر 4 عکس مربعی رو این جور منظم می کنه :

twitter1-belovedmarketing

 

twitter2-belovedmarketing

twitter3-belovedmarketing

twitter4-belovedmarketing

در ادامه چند نمونه از پستای توییتری برندهایی که از ترکیب عکسا استفاده کردن، اومده :

همونجوریکه در تصویر مشخصه یک سئوال واسه 4 عکس بیان شده. با کلیک بر هر عکس می تونین تصویر بزرگنمایی شده رو مشاهده کرده و همراه با اون سئوال و جواب رو هم ببینین.

 

توییتر

 

توییتر

یک نمونه توییت دیگر، توییت سنتی شرکت جنرال الکتریکه که یک پیام کامل رو با استفاده از 4 تصویر به نمایش درآوردهه. این توییت نمونه یک محتوای جذابه که مخاطب رو خیلی سریع عاشق خود می کنه.

توییت سنتی شرکت جنرال الکتریک

گالری ( gallery )

داشبورد توییتر ( twitter ) این امکان رو به شما میده که یک گالری از توییتای رسانه ای مثل تصاویر، ویدئوها و …. درست کنین. این گالری در بالای پروفایل شما قرار میگیره. شما می تونین توییتایی که فرستادید و توییتایی که در اونا mention شدین رو در این گالری بذارین. با این کار می تونین در 5 توییت به مخاطبانتون درباره خودتون بگید. مثلا همونجوریکه در تصویر پایین مشاهده می کنین توییتای مربوط به رسانه های اجتماعی و سبک زندگی در کنار هم قرار داده شدن.

gallery

توییتای برجسته ( featured tweets )

استفاده از شبکه های اجتماعی باعث رهبری بازار و ایجاد اعتماد در بین مخاطبان می شه. توییتای برجسته ( featured tweets ) یک وسیله مناسب واسه رسیدن به این هدفه. بر خلاف گالری، می تونین توییت هاتون رو بدون استفاده از رسانه های اجتماعی برجسته کنین. بازم می تونین از بین توییتایی که قبلا فرستاده اید و یا شما رو mention کردن واسه توییتای برجسته انتخاب کنین. مثلا featured tweets می تونه به شکل تصویر زیر باشه :

featured tweets

مورد آخر: رویدادای توییتر twitter events

در داشبورد تحلیلی توییتر قسمتی به نام Events ( رویدادها ) هست. این قسمت شما رو به یک داشبورد دارای موضوعات اصلی و عادی، و اطلاعات درباره مخاطبان و برداشتا و اطلاعات دموگرافیک مربوط به هر موضوع هدایت می کنه. ولی امتیازات حاصل از استفاده از events  چیه؟ شما می تونین تبلیغاتی متناسب با مخاطبین هدف که در داشبورد اشاره شده پیدا کرده این، بسازین. اگه روی گزینه ( create new campaign ) – ایجاد کمپین تبلیغاتی جدید کلیک کنین، شما به صفحه ایجاد تبلیغ هدایت میشین، صفحه ای که پیش از این مخاطبان اونو لود کرده بودن. از این روش می تونین به جامعه هدفتون دسترسی یابید. درباره مباحثی که به روز و معروف هستن صحبت کنین و بیشتر بر اونا تمرکز کنین تا بتونین مخاطبان بیشتری جذب کنین و ترافیک وب سایتتان رو زیاد کنین.

 

twitter events

با استفاده از تکنیکا و ترفندهای توییتری که پیش از بیان شدن می تونین فکر خلاقتان رو تکونی بدین و از این ایده ها کمک بگیرین و محتواها رو به صورتی نوع و تازه تولید کنین و محتواهای جذاب بسازین و یا حتی پستای قدیمی تر رو زنده کنین و به خاطر این با استفاده از ویژگیای کمتر شناخته شده شبکه اجتماعی توییتر ترافیک وب سایتتان رو  زیاد کنین.

کدوم یک از این ترفندهای توییتر رو بیشتر از بقیه دوست داشتین ؟ اونو با ما در بخش نظرات مورد بحث و رد و بدل کردن نظر قرار بدین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *