5 اصل اساسی در روش هدف دار بازاریابی خلاق که رشد کسب وکارتون رو تحت تاثیر قرار میده


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • اندازه گیری شاخصای بازاریابی به هنگام تهیه روش هدف دار بازاریابی خلاق
    • تحقیق
    • خلاقیت
    • برنامه ریزی هدف دار
  • تعیین نیازها و اهداف در تهیه روش هدف دار بازاریابی خلاق
  • ایجاد نقشه راه برند به وسیله روش هدف دار بازاریابی خلاق
  • در محیط خارجی بنگاه اقتصادی چه اتفاقاتی روی میده؟
  • داستان برند رو بگید
  • بر رفتار مخاطب تاثیر بذارین
  • روشای هدف دار بازاریابی  خلاق موجب موفقیت می شن

هر کسب وکاری واسه موفق شدن در میدون تجارت نیاز به یه روش هدف دار بازاریابی خلاقانه داره. هر کسب وکاری، روش هدف دار بازاریابی خلاقانه ای رو انتخاب می کنه و به اجرا در میاره که در این روش هدف دار، فعالیتای بازاریابی و تبلیغاتی موثری تعیین شده باشن که بتونن کسب وکار رو به عنوان برند خوب معرفی کنن. روشنه که هر کسب وکاری یه روش هدف دار خاصی رو واسه خود استفاده می کنه. ولی نکته قابل توجه اینه که کسب وکارها باید ریسکای خلاقانه ای رو قبول کنن تا بتونن پیشرفت قابل توجه داشته باشن.

اندازه گیری شاخصای بازاریابی به هنگام تهیه روش هدف دار بازاریابی خلاق

اندازه گیری خیلی از شاخصای بازاریابی مثل فروش، ترافیک سایت، سئو ( SEO )، رفت و امد اجتماعی و نرخای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تقریبا آسونه. این یافته ها از بررسی داده ها به دست میاد. پس قابل اندازه گیری هستن. اگه یک تکنیک بازاریابی اینترنتی و یا تبلیغاتی به درستی کار نکرد، میشه خیلی راحت فهمید که به چه دلیل این اتفاق افتاده و یک تکنیک دیگر رو جانشین اون کرد. اما قبل اینکه به یافته های مورد انتظارتون در بازاریابی دیجیتالی برسین، باید قبل از آن یه روش هدف دار بازاریابی اینترنتی تهیه کنین. پایه هر روش هدف دار، ارائه ایده های خلاقانه س و این ایده های خلاقانه و جذاب باید از روش تحقیقات گسترده و درک و شناختای گسترده به وجود بیاد.

هدف یه روش هدف دار بازاریابی خلاق، تعیین اصول ریشه ای واسه رشد کسب وکاره. که این اصول شامل سه قدم اصلی زیر هستن:

تحقیق

خلاقیت

برنامه ریزی هدف دار

creative marketing strategy-belovedmarketing

تهیه روش هدف دار بازاریابی خلاق به هنگام برنامه ریزی بازاریابی، به ویژه راه اندازی یک سایت جدید لازمه. در هر روش هدف دار خلاق و منظم، اصولی که بر رشد کسب وکار تاثیر گذارن رو باید در نظر داشت :

تعیین نیازها و اهداف در تهیه روش هدف دار بازاریابی خلاق

بهترین راه واسه رسیدن به یه جواب شفاف، پرسیدن یک سئوال شفافه. یه روش هدف دار بازاریابی خلاق که خوب درباره اون فکر شده باشه می تونه نیازای مربوط به برند و کسب وکار رو رو کنه و واسه اونا راه حل ارائه کنه، به خاطر این به بهتر شدن درک و شناختای مصرف کننده و صنعت نسبت به کسب وکارتون کمک کنه.

مثلا می تونین کمپین تبلیغاتی تغییر ایده پیتزا(کش لقمه)(کش لقمه) دومینو رو در نظر بگیرین. از وقتی که پیتزا(کش لقمه)(کش لقمه) دومینو در این کمپین تبلیغاتی، باز خورهای مشتریان رو گرفت و اونا رو در تهیه غذاهایش استفاده کرد، روش هدف دار بازاریابی خلاقانه رو استفاده کرد و فروش خود رو خیلی بالا برد. این کمپین موجب شد، دومینو دستورالعمل تهیه غذا و نوع پیتزاها واسه برابری با ترجیحات مشتریان عوض کنه. با تغییر محصول واسه برابری با نیاز مشتریان هدف، دومینو در آزمون تست پیتزا(کش لقمه)(کش لقمه) موفق شد. پیتزا(کش لقمه)(کش لقمه) دومینو تکنیکای فروش دیگری مثل برگزاری مسابقه همراه با جایزه پیتزای رایگان، شرکت در مصاحبه تلویزیونی Gayle King و … رو هم استفاده کرد. هشتگ #NewPizza در شبکه های مجازی از دیگر تکنیکای بازاریابی اینترنتی استفاده کرده به وسیله دومینو بود. دومینو با استفاده از این هشتگ مشتریان راضی رو به بازاریابی پیتزاهایش دعوت کرد و کانال بازاریابی از روش مشتریان رو به دیگر کانالای بازاریابی اش اضافه کرد.

ایجاد نقشه راه برند به وسیله روش هدف دار بازاریابی خلاق

با استفاده از روش هدف دار بازاریابی خلاق می تواید دریابید که واسه انجام فعالیتای بازاریابی از کجا شروع کنین؟ چه راهی رو طی کنین؟ بهترین راه واسه انجام فعالیتای بازاریابی کدوم ان؟چه تهدیدهایی بر سر راه شما قرار دارن؟ چیجوری می تونین از اونا دوری کنین؟  کسب و کارای دیگر چه اشتباهایی مرتکب شدن؟ و شما از اشتباه اونا چه یاد می گیرین؟

روش هدف دار بازاریابی خلاق می تونه یک نقشه راه برند ( roadmap ) در اختیار شما بزاره که در اون به همه سوالات بالا جواب داده شده. با استفاده از نقشه راه برند می تونین به تیم بازاریابی تون دید وسیع بدین تا بتونن قدم بعدی رو تشخیص دهند. نقشه راه به کارکنان شرکت این امکان رو میده که روش هدف دار بازاریابی خلاقانه شرکت رو به طور شفاف بفهمن. بعضی وقتا کسب وکارها مجبورند که طرحای بازاریابی متفاوتی رو آماده کنن تا بتونن به اهداف خاص خود برسن.

SWOT-belovedmarketing

یک بازاریاب می تونه واسه جواب به سوالاتی که ذکر شد از بررسی SWOT استفاده کنه تا بتونه قدم بعدی در انجام فعالیتای کسب وکار رو شناسایی کنه. بررسی SWOT یک تکنیک به درد بخور و موثر واسه تشخیص نقاط قدرت و ضعف هر کسب وکاریه. ماتریس بررسی SWOT فرصتا و تهدیدهایی که کسب وکارتون با اونو به رو می شه، رو هم شناسایی می کنه ( قدرت، ضعف، فرصت، تهدید که در کل SWOT رو تشکیل میدن ). با آزمایش نقاط ضعف، قدرت، تهدید و فرصتای شرکت می تونین برنامه بازاریابی خلاقی تهیه کنین که موجب رشد کسب وکارتون شه.

در محیط خارجی بنگاه اقتصادی چه اتفاقاتی روی میده؟

در تهیه روش هدف دار بازاریابی خلاق باید بدونین که چه اتفاقی در محیط صنعت تون اتفاق می افته؟ رقابت در صنعت تون به چه صورته؟ چه تکنولوژیای جدیدی رقبایتان استفاده کردن؟ در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چه اتفاقی داره میفته؟ نقشه راه تنها زمانی می تونه خوب رو نشون بده که از پیچیدگیای محیط دور و بر کسب وکار آشنایی و بدونین دقیقاً چه اتفاقی در حال وقوعه.

email-marketing-specialists-belovedmarketing

با داشتن باخبر شدن از تغییرات صنعت، می تونین جایگاه خود رو در بالاترین نقطه در صنعت حفظ کنین. بررسی وضعیت رقابتی، یه روش هدف دار خوب واسه به روز نگه داشتن بنگاه اقتصادیه. بررسی وضیعت رقابتی به معنی شناسایی رقبا و بررسی نقاط و ضعف و قوت اونا و مقایسه اجناس و خدمات اونا با اجناس و خدمات خودتونه. شما می تونین با مطالعه مجلات بازرگانی، بازدید از وب سایتای خبری آنلاین بخش کسب وکارتون و  شرکت در کنفرانسای صنعت مربوطه تون، خود و کسب وکارتون رو به روز نگه دارین و پیشرو صنعت باشین.

داستان برند رو بگید

بازاریابی محتوا باعث موفقیت شما در بازاریابی اینترنتی می شه. اما چی باعث موفقیت بازاریابی محتوا می شه؟ دیدگاه برند یا داستان برند پایه تموم تلاشای ارتباطی شما با مخاطبانه. چشم انداز و جایگاه خاص برند شما کجاس؟ جایگاه برند، روش هدف دار پیام رسانی شما و هویت چشمی شما رو مشخص می کنه. مخاطبان داستان دوست دارن. داستان برند شما چیه؟ اونو به شکل محتوا بگید.

بازاریابی محتوا باعث موفقیت شما در بازاریابی اینترنتی می شه.روش هدف دار بازاریابی خلاقانه

مثلا شرکت Beardbrand رو در نظر بگیرین. شرکتی که در بخش لوازم اصلاح صورت فعالیت داره.این شرکت از روش داستان برند ( دوست داران ریش )، اجناس خاص خود رو واسه مشتریان هدف بازاریابی می کنه. Eric Bandholz موسس این شرکت در سال 2012 وارد یک مسابقه سبیل و ریش شد. این مسابقه ایده ای رو تو ذهن  Eric  در مورد افراد ریش دار شکل داد. ایشون تصمیم گفت یه گروه از افراد ریش دار شکل بده و از روش این گروه دیدگاه منفی جهانی ( افراد ریشو، آدمایی تنبل  و نامرتب هستن ) رو عوض کنه. Eric محتوای برند Beardbrand رو متمرکز بر جمله ( مردانی که نه فقط نسبت به وضعیت موهای صورت خود حساس هستن بلکه نسبت به استایل، حرفه و استقلال خود هم حساسند ) شکل داد و با شکل دادن داستان جدیدی از برند، موفقیت چشم گیری در مورد بازاریابی محتوا گرفت.

بر رفتار مخاطب تاثیر بذارین

بعد از تعیین اهداف و مشخص کردن برنامه بازاریابی خلاق، حالا توقع دارین کاربران پایانی ( مخاطبانتون ) چه اقدامی بکنن؟ هر چی رفتار مخاطبان خاص تر باشه اندازه تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل موثرتر خواند بود. با قرار دادن فراخوان واسه اقدام ( CTA ) های مستقیم و مسیرهای آنلاین چشمی واسه کاربران، روش هدف دار بازاریابی خلاق، به زبون متمرکز بر مشتری تبدیل می شه.

 

مثلا CloudSponge رو در نظر بگیرین، وقتی که این برند سایت خود رو طراحی دوباره کرد، اندازه تبدیل 33% زیاد شد. CloudeSponge با پویا کردن سایت و اضافه کردن فراخوان واسه اقدام ( CTA ) رفتار مشتریان رو تحت تاثیر قرار داد و بازدید کنندگان سایت رو به مشتریان تبدیل کرد. تغییرات سایت CloudeSponge رو نسبت به سال 2012 مقایسه کنین.

CloudeSponge-belovedmarketing

روشای هدف دار بازاریابی  خلاق موجب موفقیت می شن

واسه اینکه برند شما در دراز مدت موفق باشه باید اونو بر معیارهای پایداری بنا کنین. از تحلیلای SWOT واسه آزمایش محیط داخلی و خارجی کسب وکارتون بهره بگیرین. معیارای اندازه گیری اندازه موفقیت شاید همیشه قابل اندازه گیری نباشن اما مهم اینه روش هدف دار بازاریابی خلاقی که اجرا می کنین، در هر نقطه ای از برند دیده شه. این روش هدف دار باید بتونه صدای پیام رسانی، طراحی و بازاریابی برند و داستان برند رو بگه. روش هدف دار بازاریابی خلاق واسه رشد هر کسب وکاری لازمه و موثرترین راه واسه رسیدن برند به اهداف اصلیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *