5 اشتباه هزینه بر در بازاریابی ایمیلی ( ایمیل مارکتینگ )


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • نوشتن موضوع ( subject ) غیر در ارتباط و بی فایده واسه ایمیل
  • قرار ندادن لینکا و کلیکای  فراخوان واسه اقدام ( CTA ) در ایمیل
  • ایجاد کردن ایمیلی که تنها به وسیله کامپیوتر خونده شه.
  • نبود دقیق شدن بر مشتری
  • طولانی نوشتن ایمیل

emailmarketing-belovedmarketing

دوری از اشتباهات عادی در ایمیل کار سختیه. بیشتر شرکتا موقع استفاده از بازاریابی ایمیلی دچار خطاها و اشتباهاتی می شن. با استفاده از نرم افزارهای مناسب می تونین بازاریابی ایمیلی خود رو از جنبه های مختلفی مثل اندازه جذابیت ایمیل، و یا اندازه بازگشایی ایمیلا بررسی کنین و از اندازه سود آوری کمپین  ایمیل مارکتینگ خود باخبر شید.

اگه تا به حال در بازاریابی اینترنتی از بازاریابی ایمیلی استفاده نکردین بهتره قبل از شروع با اشتباه ­های عادی در اون آشنا شید.

5 اشتباه هزینه بر در بازاریابی ایمیلی رو در ادامه تقدیم حضورتون می کنیم :

نوشتن موضوع ( subject ) غیر در ارتباط و بی فایده واسه ایمیل

بزرگترین اشتباهی که می تونین در بازاریابی ایمیلی مرتکب شید انتخاب عنوان غیر ربط داره چون که موجب می شه فرد با اولین نگاه پیش از خوندن محتوای ایمیل، اونو در پوشه زباله ( trash folder ) بذاره. انتخاب یک موضوع خوب و مناسب واسه ایمیل از محتوای ایمیل مهم تره ( البته نوشتن محتوا و موضوع هر دو مهم هستن و باید به دقت انجام شن ). موضوع ایمیل اولین چیزیه که دیده می شه. اگه در ارتباط و یا جذاب نباشه بازاریابی ایمیلی بی فایده هستش. مطمئن شید که عنوان جذابی رو انتخاب می کنین که ارزش کلیک شدن داشته باشه. علاوه بر این بهتره که عنوان ایمیل بیشترین حد شامل 50 کاراکتر باشه.

onlinemarketing-belovedmarkting

قرار ندادن لینکا و کلیکای  فراخوان واسه اقدام ( CTA ) در ایمیل

وقتی که کلیک و لینکای فراخوان واسه اقدام ( CTA ) رو در محتوایتان قرار نمی دین پس چیجوری می خواین با مشتریان ارتباط برقرار کنین و اونا رو جذب کنین؟ اولین دلیلی که شرکتا در بازاریابی اینترنتی اول از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنن، ایجاد ارتباط با مشتری و تشویق اونا واسه حرکت به طرف سایت شون از روش ایمیله.

لینکا رو به درستی در ایمیل هاتون بذارین و امکان ثبت نام در سایت و یا خرید محصول از روش ایمیل رو واسه کاربران آسون کنین. لینکای مستقیم به کار ببرین، چون که شما از مشتریان می خواین که لینک رو کلیک کنن. پس مطمئن شید لینکایی که به سایت می کنین درست و مستقیم باشن.

ایجاد کردن ایمیلی که تنها به وسیله کامپیوتر خونده شه.

ما در سال 2016 هستیم. پس نباید ایمیلی بفرستید که تنها روی یک پلتفرم خونده شه. آمارها نشون میده، بیشتر از نصف ایمیلا اول در تلفنای همراه و تبلتا باز می شن، نه کامپیوترها.

پس باید ایمیلتان رو طوری طراحی کنین که اول بتونه به وسیله گوشیای گوشی موبایل خونده شه. البته باید این ایمیل در کامپیوتر هم خونده شه. باید توجه کنین که عنصری به ایمیل اضافه نکنین که در تلفنای همراه خونده نشه. مثلا در ایمیل عکسی بذارین که در گوشی موبایل باز نشه. این اشتباه جز عادی ترین اشتباهات موجود در بازاریابی اینترنتی از روش ایمیله پس اونو از یاد نبرین.

نبود دقیق شدن بر مشتری

نوشتن ایمیلی که در اون به مشتری واقعا توجه شه، مشکله. اما بعضی وقتااً شرکتا در تموم ایمیل شون درباره خود صحبت می کنن و به مشتری توجه نمی کنن.

در بازاریابی اینترنتی به یاد داشته باشین که شما می خواین مشتری دست به اقدام بزنه، اما با این کار ممکنه باعث شید که مشتری علاقه خود رو واسه رفتن به سایت شما از دست بده. به این فکر کنین که شما می خواین چی رو به مشتریان با بازاریابی ایمیلی عرضه کنین و می خواین مشتریان تون چه کاری بکنن، بعد ایمیلتان رو طبق اون بنویسین. درباره اینکه چقدر شرکت شما معروفه ننویسین. ( حتی اگه هم واقعا شرکت تون معروف باشه! )

emailmarketing customr-belovedmarketing

طولانی نوشتن ایمیل

بر خلاف دیگر اشتباهات، از این اشتباه به آسونی میشه دوری کرد. ایمیل باید روشن و کوتاه باشه. هر چی کوتاه تر باشه، بهتره. خواننده نباید همیشه متن ایمیل تون رو بالا و پایین ببره تا متوجه منظور شما شه. محتوای ایمیل باید ساده و کوتاه باشه. باید خوندن اونم آسون باشه.در بازاریابی اینترنتی که ایمیل مارکتینگ جزئی از اینه، مهم ترین نکته اینه که مخاطبانتون رو بشناسین و بفهمین به چی علاقه مند هستن. اگه مخاطبانتون اهل مطالعه هستن می تونین ایمیل رو طولانی تر بنویسین ولی اگه این جور نیستن باید بدونین که درباره چه چیزایی بنویسین.

پس در بازاریابی ایمیلی قبل از فرستادن ایمیل مطمئن شید که هیچ کدوم از اشتباهات گفته شده رو مرتکب نشدین. چون که زیان زیادی رو به شرکت تون مجبور می کنه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *