4 روش جهت پر کردن شکاف بین بازاریابی آفلاین و آنلاین


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • ارسال پست الکترونیک( ایمیل) و نامه مستقیم رو به هم وصل کنین
  • پیشنهادهای مربوط به جایابی جغرافیایی و متحرک رو به موقع ارائه بدین
  • از URLای کوتاه و به درد بخور واسه جذب ترافیک آنلاین استفاده کنین
  • تکنولوژیا رو با یکدیگر ترکیب کنین تا بتونین اثر کانالای ترکیبی و متقاطع رو دنبال کنین

با در نظر گرفتن حساب در حال رشد وسایل ارتباطی در عصر حاضر، مصرف کنندگان به روشای زیادی با برندها رفت و امد برقرار می کنن. نتیجه این قضیه واسه بازاریابا اینه که نیاز دارن با استفاده و ترکیب کانالا و نقاط تماس در ارتباط بصورتی کلی درباره تجربه مصرف کننده فکر کنن. به خاطر همین جهت موفقیت روش هدف دار بازاریابی خود نیازمند اتصال بازاریابی آفلاین و آنلاین هستین.

بازاریابی آفلاین و آنلاین

بیشتر ما درباره بازاریابی به عنوان “آنلاین” و “آفلاین” یا ” سنتی” فکر می کنیم. اما، با وجود وسایل پوشیدنی، تلویزیونای هوشمند و اینترنت اشیا، دیگر خطوط و مرزهای بین این دو محو شده. بازاریابی شما نمیتونه بصورت دراز مدت به دو بخش و واحد جدا از هم تقسیم شه، پس پل زدن و اتصال شکاف بین بازاریابی آنلاین و آفلاین چیزی لازمه.

واقعا، طبق پژوهشای انجام شده، 98 % بازاریابا میگن که بازاریابی آفلاین و آنلاین در حال یکی شدن و ترکیب هستن. این در حالیه که خیلی از سازمانا به این دو شاخه بصورت به طور کامل جداگونه نگاه می کنن و به اونا ساختار میدن. بازاریابی موفق نه فقط این دو رو همراه با هم بررسی و آزمایش می کنه بلکه واسه خلق تجربه ای کامل اونا رو به هم ارتباط میده.

در ادامه 4 روش عنوان می شه که با استفاده از اونا می تونین شکاف موجود بین کانالای آنلاین و آفلاین سازمان خود رو پر کنین :

ارسال پست الکترونیک( ایمیل) و نامه مستقیم رو به هم وصل کنین

در مقایسه با بقیه کانالای ارتباطی، ایمیل کانال قدیمی تریه، اما هنوزم در سطح بزرگی استفاده میشن. چیزی که بازاریابی ایمیلی رو موثر می سازه توانایی اون واسه رسیدن به جعبها ورودی (Inboxes) با محتوای شخصی سازی شده و ربط داره. اون چیزی که این وسیله رو قوی تر می سازه، راه اندازی ایمیل مستقیم به عنوان دنباله ای واسه کمپین بازاریابی ایمیلیه.

مثلا، یک بانک به خاطر باز کردن حساب جاری حدود 500،000 ایمیل واسه مشتریان بالقوه فرستادهه. به خاطر پیگیریای بعدی هم به جای اینکه بانک واسه اونا کارتایی رو بفرسته، بهتره واحد اتوماسیون بازاریابی بانک تلاش کنه ایمیلای مستقیمی رو به اونایی که تا هفت روز بعد از دریافت ایمیل اونو باز نکرده ان بفرسته این مورد به عنوان یادآوری واسه اوناس. این کار نیاز به یک جریان کار ساده داره که از ترکیب ایمیل مستقیم با پلتفرمی تعاملی و رفتار مصرف کننده بنگاهای اقتصادی استفاده کنه تا بتونه کمپین بازاریابی واسه اونا شکل داده و از این روش آگاهی رسانی کنه. این کار گپ موجود بین بازاریابی آنلاین و آفلاین، در کمپینا، رو نابود می کنه.

بازاریابی آفلاین و آنلاین

 

پیشنهادهای مربوط به جایابی جغرافیایی و متحرک رو به موقع ارائه بدین

تکنولوژیایی مثل جی پی اس که با بخش بندی پیشرفته بازار در طرح اتوماسیون بازاریابی شما ترکیب شده باشن می تونن عملکردی عجیب داشته باشه. با این جور ترکیب ، برندها می تونن تا پیشنهادهای هدف گذاری شده رو به مشتریان خود بقبولانند. مثلا، شرکتای تور مسافرتی می تونن تاریخچه موقعیتی و مکانی یک مشتری رو بررسی کنن تا فعالیتا، رویدادها و پیشنهادهای طبق موقعیت و جای مشتری رو به اون پیشنهاد بدن. اطلاعات مربوط به الگوهای رفتاری گذشته مشتری تبلیغ کنندگان رو قادر می سازه تا موقعیت و جای مشتری رو پیش بینی کنن و با پیشنهادهای با معنی طبق عادتای روزمره شون به اونا خدمت رسانی کنن.

از URL های کوتاه و به درد بخور واسه جذب ترافیک آنلاین استفاده کنین

URLای کوتاه و به درد بخور آدرسای وب کوتاه شده ای هستن که به خاطر آوردن اونا بسیار راحته. پس، زمانیکه مشتری هاتون درحال ایجاد رفت و امد با یک دارایی آفلاین مثل بیلبوردهای تبلیغاتی یا آگهیای چاپی هستن، می تونن در زمانی دیگر به صفحه دلخواه سایت شما سر بزنن، حتی بدون اینکه لازم باشه به صفحه اصلی و ساده سایت شما سر بزنن. هم اینکه کار دیگری که می تونین انجام بدین اینه که پارامترهای URL خود رو در یک URL مخفی شده بذارین تا بازدیدها و تبدیلا از کانالای آفلاین شما با دقت بیشتری ردیابی و بررسی شه. هم اینکه، می تونین بازاریابی دیجیتالی خود رو تقویت کنین تا دوباره کسائی رو که URLای تبلیغاتی شما رو دیده ان اما کارایی که مورد توجه شما بوده مثل پر کردن فرما و. . . رو انجام نداده ان رو فرا بخونین. مثلا، یکی از خطوط هواپیمایی واسه ارائه پیشنهادهای خود اینطور عمل می کنه که از آگهیای چاپی و رادیویی رو که شامل URL (نشون اینترنتی) منحصر بفرد برند هستن استفاده می کنه و بعد اونا رو دوباره در رسانه های اجتماعی از روش شعاری خاص و مربوط به کمپین جاری به طرف سایت فرا می خونه و به این صورت فاصله موجود بین بازاریابی آنلاین و آفلاین رو پر می کنه.

تکنولوژیا رو با یکدیگر ترکیب کنین تا بتونین اثر کانالای ترکیبی و متقاطع رو دنبال کنین

تکنولوژیای زیادی هست که می تونن تجربه مشتری منظم تر و آروم تری رو در بین کانالای ارتباطی جفت و جور کنن. مثلا؛ فیس بوک از تکنولوژیایی مثل اسکوئر و مارکتو کمک میگیره تا اندازه مشاهده تبلیغات بعد از خرید رو ردیابی و دنبال کنه. فیس بوک هم اینکه میتونه تا بازدیدهای یک مغازه بعد از دیدن تبلیغات رو هم ردیابی کنه. این می تونه از روش GPS، چراغای چشمک زن، وای فای، سیگنالای رادیویی و ابزارهایی مثل اینا صورت بگیره.

یک مثال از این کارکرد وقتیه که یه مجموعه زنجیره ای باشگاه ورزشی از هشداردهندهایی استفاده می کنه که به مدیران شعب اجازه میده تا تماس با افراد محلی که چندین ماه به باشگاه دسترسی نداشتن رو خودشون اولویت بندی کنن. یا شرکت بیمه ای در رویدادهای صمیمی – خانوادگی و محلی حضور داره، به خاطر اینکه افراد رو واسه حضور در برنامه های پروشی انتخاب کنن، اطلاعات مخاطبان رو با محتوای تعاملی در آی پد دریافت می کنه.

همونطور که مطرح شد بازاریابی آفلاین و آنلاین به تنهایی تضمین کننده موفقیت کمپینای بازاریابی شما نیستن، اما ترکیب و ترکیب این دو با یکدیگر حتما تاثیرگذاری بالاتری رو بر فعالیتای بازاریابی شما بر جای میگذاره.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *