35 راه موثر واسه رشد برند رو بدونین!


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • تموم اجناس خود رو با یک برند ( brand ) قوی نام گذاری کنین
  • واسه جوابگو بودن در مقابل نگرانیای مصرف کنندگان فرمول خود رو به روز کنین
  • به رقبا حمله کنین
  • شریک قوی داشته باشین
  • امتیازات برابر رو در اشکال متفاوت تحویل بدین
  • رژیم بگیرین
  • بر بخش کاری خود تسلط داشته باشین
  • به مخاطبان خود از آن چیزی که دوست دارن، بیشتر بدین
  • بر اعتبار برند ( brand ) خود اضافه کنین تا بتونین اجناس با قیمت بالا رو بفروش برسونین
  • یک شعار مناسب انتخاب کنین
  • به دنبال مد برید
  • به زبون فرامرزی صحبت کنین
  • لوگو جدید طراحی کنین
  • اسم جدید انتخاب کنین
  •  تعهدات پرداخت رو کم کنین
  • هویت برند خود رو پیشرفت بدین
  • به دنبال گروه جمعیتی جدید برید
  • به شکل آنلاین شروع کنین، بعد به کسب وکارتون شکل بدین
  • سرگرمی جدید بسازین
  • جنبش بسازین
  • وارد بخش جغرافیایی جدیدی از بازار شید
  • واسه محصول موجود خود استفاده ­ی جدیدی پیدا کنین
  • یه برنامه وفاداری بسازین
  • از بازاریابی مستقیم استفاده کنین
  • از بسته بندیای جدید استفاده کنین
  • بیشتر از اینکه به رقابت توجه کنین به محیط زیست توجه کنین
  • حامی شید ( Sponsorship )
  • نشون بدین که حقیقتاً اهمیت می دین
  • از صدای برند منحصر به فرد استفاده کنین
  • 30) مدافعان داخلی خود رو توانا کنین.
  • از سفیر برند ( Brand ambassador ) خود بخواهید صحبت کنه
  • یک اتفاق مهم بسازین
  • یه برنامه مراجعه بسازین
  • برند خود رو به بخش ­های دیگر بازار هم بکشونین
  • در بخش فعالیت خود صاحب اختیار باشین

بازاریابان به دنبال راهی ان که روش هدف دار­ برندسازی رو به مرحله بالاتری ببرن. در ادامه 35 راه موثر واسه رشد برند ( brand ) که میتونه تاثیر به ­سزایی در پیشرفت برند داشته باشه رو بررسی می کنیم.

تموم اجناس خود رو با یک برند ( brand ) قوی نام گذاری کنین

مهم نیس اجناس شما چقدر متفاوت باشن و بخشای جور واجور رو دربرگیرند اگه برندی قوی دارین که تو ذهن مصرف کنندگان تداعی کننده صفات مثبتیه از همون برند واسه نام گذاری استفاده کنین. در این شرایط تموم اجناس موفقیت بالایی ندارن اما همیشه هم جهت با برند اصلی هستن و نگاه و پیام برند اصلی رو به ذهن تداعی میکنن.

واسه جوابگو بودن در مقابل نگرانیای مصرف کنندگان فرمول خود رو به روز کنین

یک نوآوری تا یک بازه­ ی زمانی مشخص جواب میده و نمیشه همیشه بر اون تکیه کرد. سلایق مشتریان تغییر می کنه یا بر علم اونا اضافه میشه پس نمیشه یک راه رو بدون تغییر و تا آخر ادامه داد. بعضی از فرمول­ ها و مواد تشکیل دهنده مواد غذایی تا وقتی بازخورد مناسبی دارن اما باید حواس جمع باشیم تا به محض اینکه بازخوردهای مربوط به محصول منفی بود تغییرات لازم رو اعمال کنیم تا از برند خود محافظت کنیم.

به رقبا حمله کنین

این اقدام همراه با ریسکه اما به یاد ماندنی هم، است. وقتی وارد رقابت و مقایسه محصول خود با محصول حریف میشین مصرف کنندگان رو به رقابت کشیده و قدرت و جربزه برند خود رو نشون می دین. اما باید با احتیاط و باهوش عمل کنین. چون این مورد خطر بالایی داره اگه فکر می کنین که در این رقابت بازنده میشین این مرحله رو رد کنین و هیچوقت وارد اون نشید.

شریک قوی داشته باشین

یکی از عوامل موثر بر برند شما داشتن ارتباط با شرکای قوی در بخش ­های دیگه س که دارای برند بزرگی باشن. تا می تونین بر تعداد شرکای تجاری خود اضافه کنین. در این صورت دست کم با بعضی از اونا رابطه نزدیکی پیدا می کنین که می تونن در بخش­ های جور واجور کسب وکارتون به درد بخور واقع شن.

امتیازات برابر رو در اشکال متفاوت تحویل بدین

رسالت و هدف محصول خود رو به اشکال جور واجور به مصرف­ کنندگان ارائه بدین. اگه محصول تمیز کننده دارین و هدف شما کار در بخش­ ی بهداشته اونو به بخش ­های دیگر هم ببرین و خط اجناس خود رو گسترش بدین اما زیر چتر هدف ساده تون حرکت کنین.

رژیم بگیرین

این روزا مصرف کنندگان به مواد غذایی مصرفی خود توجه زیادی دارن. اضافه وزن یکی از مواردیه که این روزا توجه زیادی رو به خود جلب کرده و مصرف کنندگان به دنبال مواد غذایی هستن که رژیمی باشه. شمام باید به ترجیحات مصرف کنندگان توجه کنین و در هر زمان برابر با نیاز اونا تغییراتی رو در محصول بسازین یا محصولی واسه پاسخگویی به نیاز اونا تولید کنین.

بر بخش کاری خود تسلط داشته باشین

فقط کسائی که به همه جنبه­ های کار خود تسلط دارن موفق می شن. تلاش کنین از هرآنچه بر کار شما اثر میذاره اطلاعات کافی داشته باشین.

به مخاطبان خود از آن چیزی که دوست دارن، بیشتر بدین

علایق مخاطبان خود رو شناسایی کنین، بعد تلاش کنین چیزی که مورد توجه مصرف کنندگانه رو بیشتر کنین یا امکاناتی رو جفت و جور کنین که استفاده از اونا آسون­تر شه.

بر اعتبار برند ( brand ) خود اضافه کنین تا بتونین اجناس با قیمت بالا رو بفروش برسونین

اگه اجناس لوکس دارین یا اجناس شما قیمت بالایی دارن باید برند خود رو به گونه ­ای معرفی کنین که تو ذهن مخاطبان این که اجناس شما ارزش این قیمت رو دارن، به وجود بیاد.

یک شعار مناسب انتخاب کنین

واسه برند خود یک شعار مناسب انتخاب کنین که علاوه بر قشنگ بودن در حافظه بمونه و ارزش و هدف اصلی محصول و برند شما رو مطرح کنه.

به دنبال مد برید

بیشتر مصرف کنندگان به طرح­ های جدید علاقه دارن و تلاش میکنن به دنبال طرح ­های جدید برن. شمام باید مد رو دنبال کنین و از طرح­های جدید عقب نمونید وگرنه برند شما خیلی زود جایگاه خود رو از دست می ده.

به زبون فرامرزی صحبت کنین

اگه محدوده فعالیت شما محدود به یک فرهنگ خاص یا یه کشور نیس و در بازارهای فرامرزی یا با فرهنگای متفاوت فعالیت میکنین باید به گونه­ ای صحبت کنین که واسه مخاطبانی که از فرهنگ و زبون دیگری از اجناس شما استفاده میکنن، قابل درک باشه.

لوگو جدید طراحی کنین

تلاش کنین لوگوی خود رو به­ روز کنین. لازم نیس  به شکلی اونو تغییر بدین که به لوگوی دیگری تبدیل شه اما تلاش کنین متناسب با شرایط زمانی واسه جذب مخاطبان، کمی اونو تغییر بدین. در مواردی هم که لوگوی جدید مورد استقبال واقع نشد می تونین به لوگوی قبلی برگردین.

اسم جدید انتخاب کنین

اگه اسمی که الان دارین اونقدر جذاب نیس که روی مخاطبان اثر بزاره یا اینکه به گونه­ ای طرف­دارانهه، اونو تغییر بدین.

 تعهدات پرداخت رو کم کنین

تا جای ممکن تلاش کنین تعهدات پرداخت خود رو کم کنین.

رشد برند - برندینگ

هویت برند خود رو پیشرفت بدین

تلاش کنین هویت برند خود رو حفظ کنین و بر ارزش ­های اون اصرار داشته باشین. هویتی رو انتخاب کنین که بتونه تا مدت تقریباً طولانی روی اون مانور بدین.

به دنبال گروه جمعیتی جدید برید

اگه تابه حال واسه گروه سنی خاصی کالا تولید می کردین تلاش کنین واسه بخش ­های دیگر بازار هم کالاهایی رو تولید کنین. به این صورت بقیه گروه ­های سنی رو هم به زیرمجموعه خود وارد کرده­ اید.

به شکل آنلاین شروع کنین، بعد به کسب وکارتون شکل بدین

بعضی از جنسا و خدمات این توانایی رو دارن که اول به شکل انلاین با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنین بعد کم کم به اون سر و شکلی بدین.

سرگرمی جدید بسازین

تلاش کنین در مخاطبان اشتیاق به استفاده از محصول یا خدمت ­تون رو بسازین. تلاش کنین در ارائه کالا و خدمات ارزش افزوده داشته باشین و این بخش رو به گونه­ ای به کالا و خدمات خود اضافه کنین که جنبه ­ی سرگرمی و تفریح داشته باشه و به این شکل نظر مخاطبان رو جلب کرده و اونا رو به دنبال خود بکشونین.

جنبش بسازین

در زمان برگزاری کمپین تلاش کنین اونو بی­رون دنبال نکنین جنبشی بسازین که طبق محصول و خدمت و اهداف شما باشه و باعث تشکیل حرکتی وسیع بین مخاطبان شه. تلاش کنین مصرف کنندگان رو هم وارد میدون کنین.

وارد بخش جغرافیایی جدیدی از بازار شید

بازار خود رو به نواحی جور واجور جغرافیایی گسترش بدین.

واسه محصول موجود خود استفاده ­ی جدیدی پیدا کنین

از اجناس بالقوه خود استفاده­ های دیگری هم بکنین. مثلا اگه لوازم تزئینی تولید میکنین تلاش کنین مورد مصرف دیگری هم به انها اضافه کنین.

یه برنامه وفاداری بسازین

مشتریان حال حاضر خود رو خشنود نگه دارین. اجناس و خدمات عجیب به همراه پاداش ویژه یا حتی ایمیل یا پیام تبریک، به شما کمک می کنه مشتریان تون رو پیش خود نگه دارین.

از بازاریابی مستقیم استفاده کنین

پیشنهادات خود رو به شکلی روشن به مخاطبان خود اعلام کنین.

از بسته بندیای جدید استفاده کنین

بسته بندی اولین چیزیه که مخاطبان از محصول شما دریافت می کنن و با اون رفت و امد برقرار می کنن. انتخاب هوشمندانه بسته­ بندی بعضی وقتاً میتونه عامل جذب مشتریان باشه.

بیشتر از اینکه به رقابت توجه کنین به محیط زیست توجه کنین

احترام به محیط زیست این روزها از اهمیت بالایی برخورداره. تلاش کنین در تموم فرآیندها به گونه ­ای عمل کنین که اولً به نفع محیط زیست باشه. از بسته بندی گرفته تا مراحل تولید کالا اطمینان به دست بیارین که هرآنچه به محیط برمی گردونین تا حد قابل توجه قابل بازیافت باشن.

حامی شید ( Sponsorship )

در رویدادهای بزرگ به عنوان حامی ظاهر شید. در اتفاقای مثل المپیک یا ورزش­ های مهم حضور برند شما با پیامی مناسب تو ذهن قهرمانان و ورزشکاران و خونواده­ ی اونا و مخاطبان نقش می بنده و  باعث می شه مصرف­ کنندگان برند شما رو به خاطر بسپارند.

نشون بدین که حقیقتاً اهمیت می دین

بیشتر از چیزی که لازم و عرفه، توجه خود رو به مشتری نشون بدین. مطمئن باشین مشتری با دوستای خود پیش شما باز می شه.

از صدای برند منحصر به فرد استفاده کنین

صدای برند معرف شخصیت برند شماس. اون صدایی رو انتخاب کنین که علاوه بر اون که جذاب و به یادماندنیه پیام برند شما رو هم خوب انتقال بده.

30) مدافعان داخلی خود رو توانا کنین.

کارکنان شما مدافعان داخلی شمان اونا کسائی ان که بیشترین اطلاعات رو از محصول دارن و با مصرف کنندگان در بیرون از شرکت در تماس ان. توانا ساختن اونا و برخورد مناسب باعث می شه از وارد کردن محصول شما به دنیای خودشون لذت ببرن و نقش مدافع رو واسه شما بازی کنن.

از سفیر برند ( Brand ambassador ) خود بخواهید صحبت کنه

شرکت­های باهوش طرفداران خود رو برمی­ انگیزانند که به جای اونا در مورد برند صحبت کنن. طرفداران از روش رسانه­ های جمعی نظرات خود در مورد برند رو با بقیه مصرف­ کنندگان می گن.

یک اتفاق مهم بسازین

در برگذاری کمپین ­ها تلاش کنین حرکتی کنین که باعث اتفاق یک اتفاق مهم و موثر شه. مثلاً کمک به خیریه یا عواملی مثل این.

یه برنامه مراجعه بسازین

واسه مشتریان خود امکان عضویت جفت و جور کنین و در قبال این عضویت به اونا خدماتی بدین. حتی این خدمات رو به همراهان و دوستان اعضای خود هم بدین به این صورت مشتریان رو همیشه به طرف خود بازمیگردانید.

برند خود رو به بخش ­های دیگر بازار هم بکشونین

وقتی بخشی از بازا رو مال خود کردین و مشتریان ثابت خود رو داشتین کم کم وارد بقیه بخش­های بازار هم شید تا بتونین بر تعداد مشتریان خود اضافه کنین و هم اینکه بخش­ های دیگر بازار رو هم پوشش بدین.

در بخش فعالیت خود صاحب اختیار باشین

وارد فعالیتی شید که تخصص لازم، علاقه و توانایی واسه انجام اونو داشته باشین به این صورت می تونین در اون صنعت قوی ظاهر شید.

که هر کدوم از ایده ­های مطرح شده ممکنه در زمانی مناسب و در زمانی نامناسب بکنه پس در هر مرحله ای از فعالیت خود که هستین گزینه هایی که شما رو در پیشرفت برندتون کمک می کنه رو انتخاب کنن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *