3 نوع پیامای موبایلی که در بازاریابی موبایلی استفاده میشن


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • کاربرد SMS / MMS در بازاریابی موبایلی
    • کاربرد پیام پاپ آپ(push notifications) در بازاریابی موبایلی
    • کاربرد پیام داخل اَپ(in-app messaging) در بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ یکی از روشای بازاریابیه که در اون واسه ارتباط و ایجاد تماس با مخاطب و انتقال پیام از مواردی مثل تبلیغات پیامکی (sms) استفاده می شه. دراین مقاله می خوایم نگاهی بندازیم به اینکه چیجوری بازاریابان از روش گوشی موبایل با مشتریانشان ارتباط برقرار می کنن و اینکه کلا چند نوع پیام موبایلی داریم.

یکی از مواردی که بازاریابی موبایلی در اون استفاده میشن، بازاریابی محتواییه. با مرور مقاله زیر می تونه کاربرد بازاریابی موبایلی واسه شما قابل لمس تر می شه.

بازاریابی موبایلی - بازاریابی محتوایی

بازاریابان با استفاده از موبایل تقریبا در هر زمانی با مخاطبان خود رفت و امد دارن. این امرنیز به خاطر این  است که افراد تایم طولانی  از موبایل خود استفاده می کنن. طبق  پژوهشای انجام شده، 72 درصد افراد روزانه 2 ساعت یا بیشتر از موبایلشان استفاده می کنن.

وقتی که پیامایی رو از روش رسانه های اجتماعی ارسال می کنین، وب سایتی رو راه اندازی می کنین ویا  به مخاطبان ایمیل می فرستید،درحال  خلق یک تجربه موبایلی هستین؛ اما سه نوع از پیاما هستن که فقط مخصوص موبایل هستن و در بازاریابی موبایلی استفاده میشن. بازاریابان از روش اونا با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنن. این سه نوع  پیام عبارت ان از:

  • SMS/MMS
  • پیام پاپ آپ (push notifications) : پیامی که روی صفحه گوشی ظاهر می شه .
  • پیام داخل اَپ(in-app messaging) :  پیامی که در زمان استفاده کاربر از اَپ و وقتی که کاربر اپلیکیشی رو باز کرده، واسه اون فرستاده میشه .

این سه نوع پیام از این جهت که فقط در گوشی موبایل وجود دارن مثل همن؛ اما از نظر هدف بازاریابی موبایلی که دنبال می کنن باهم متفاوت ان.در ادامه هر کدوم از این پیاما به  تفصیل توضیح داده می شه :

کاربرد SMS / MMS در بازاریابی موبایلی

SMS یا سرویس پیام کوتاه، یک متن موبایلی و عادی ترین روش بازاریابی موبایلیه. SMS می تونه  به شکل یک پیام استاندارد متنی باشه و از یک سرویس دهنده پیامای موبایلی ارسال  شه( مثل ارسال پیامای تبلیغاتی). واسه فعال شدن این سرویس مشتری باید این نوع پیام رسانی رو از روش سایت ، از روش  درخواست اشتراک ایمیلی و یا از روش اپلیکشن  گوشی موبایل انتخاب کنه.  SMS تکنیکی عالی واسه دسترسی مستقیم به مشتریان به شکل  سریع، موثر و مختصره ؛ چون:

  • SMS راهی سریع و موثر واسه رفت و امد با مشتریه.
  • میشه SMS رو واسه تعداد خیلی از آدما به شکل همزمان فرستاد که در کمتر از 15 ثانیه  به اونا می رسه.
  • یکی از آسونترین اشکال بازاریابی موبایلیه چون همه  موبایلا توانایی ارسال و دریافت SMS رو دارن.
  • کوتاه و مختصره.یک پیام SMS استاندارد آخرش می تونه شامل 160 حرف باشه.

پیام چند رسانه ای یا همون MMS هم کارکردی مشابه SMS داره فرقش اینه که در MMS تبلیغات بازاریابی موبایلی از روش فرستادن فایل فیلم یا عکس به مخاطب، صورت میگیره.

تموم پیامای موبایلی به یه جور تبلیغات حساب می شن، اگه می خواین مخاطبان به اونا توجه کنن خوبه پیام تبلیغاتی خود رو به شکلی بنویسین که جذاب و محرک باشه. مقاله زیر می تونه شما رو در این کمک بده.

بازاریابی موبایلی - پیام تبلیغاتی

  • کاربرد پیام پاپ آپ(push notifications) در بازاریابی موبایلی

پیامای پاپ آپ، پیاما یا هشدارایی هستن که از روش اپلیکیشن شما به کاربر ارسال می شن. پیام پاپ آپ معمولا به شکل متنیه که روی صفحه نمایش گوشی موبایل کاربر ظاهر می شه بدون اینکه  کاربرلزوما  اپلیکیشن رو باز کنه .واسه اینکه پیام پاپ آپ فعال شه کاربر فقط باید اّپ رو دانلود کرده و گزینه دریافت پاپ آپ رو فعال کنه. پاپ آپ معمولا یک اتفاق، فعالیت، تخفیف و…رو به کاربر  آگاهی میده و اونو تشویق می کنه خیلی سریع  اَپ رو باز کرده و اقدام خود رو تکمیل کنه. در این نوع پیام موبایلی وظیفه بازاریاب اینه که فرصتها رو واسه پیامهای پاپ آپ شناسایی کنه، متن پیامها رو بنویسین و تاثیرات اونا رو اندازه گیری و آزمایش کنه.

  • کاربرد پیام داخل اَپ(in-app messaging) در بازاریابی موبایلی

ارتباطاتی که از روش اَپ شکل می گیرن،توجه کاربر رو به طرف  فعالیتا، پیاما یا ویژگیای خاص داخل اپلیکیشن هدایت می کنه. پیامهای داخل اَپ ابزاری مهم هستن که می تونین از روش اونا با کاربرانتان رفت و امد داشته باشین و اونا رو تشویق کنین دوباره از اپلیکیشن شما استفاده کنن. پیامای داخل اَپ به بازاریاب اجازه میدن موقع استفاده کاربران از اپلیکیشن با اونا  ارتباط و رفت و امد داشته باشه و اجناس جدید رو به اونا معرفی کنه.هم اینکه بازاریابان می تونن ویژگیا، پیاما و تبلیغات داخل اُپ رو بررسی کنن تا فعالیتای  اصلی کاربران رو شناسایی کرده  و طبق اون برنامه ریزی کنه. پیام رسانی از روش اَپ  نسبت به SMS و پیاما پاپ آپ، این امکان رو به بازاریاب میده که خلاق تر باشه و به ویژگیای فردی بیشتر توجه کنه. چون بر خلاف SMS و پیاما پاپ آپ، در اپلیکشن با محدودیتای فضا یا تعداد پیام (160 حرف) مواجه نیس.

بازاریابی موبایلی

بعد از بررسی ویژگیای شکلای جور واجور جور واجور بازاریابی موبایلی تفاوتاشون به طور خلاصه در جدول زیر گفته شده :

 

ویژگیا SMS/MMS پیام پاپ آپ پیام از روش اَپ
باید اَپ دانلود شه * *
باید  اپ استفاده بشه * *
کاربر نوتیفیکیشنا رو روی صفحه نمایش موبایل  خود میبینه * *
کاربر باید اَپ رو باز کنه * *
می تونه تصاویر رو هم در خود جای بده * * *
می تونه شامل URL هم باشه * * *
باید در بهبود و پیشرفت اَپ درگیر شه *

موبایل مارکتینگ مثل روش هاییه که ممکنه با در نظر گرفتن هزینه مناسب و سطح پوشش دهی بالای اون جزو انتخاب هایاول بازاریابان واسه کارای تبلیغاتی باشه، اما باید توجه کنین که این روش تا چه حد متناسب با روش هدف دار بازاریابی شرکت شماس، بعد ببینین می خواین چه پیامی رو به مخاطبانتون برسونین و تلاش کنین پیام خود رو به شکلی جذاب بنویسین که مخاطبان رو تحریک کنن تا فعالیت مورد نظر شما رو بکنن. کلا بازاریابی موبایلی با اینکه پوشش دهی قوی ای داره اما این روزا کاربران خیلی به پیامای موبایلی توجه نمی کنن و این مورد کار شما رو سخت تر می کنه، چون که باید بسیار خلاقانه عمل کنین تا بتونین توجه مخاطبان رو به خود جلب کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *