26 سئوال کلیدی جایگاه پیدا کنی برند و خلق داستان برند


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • اقدام به جایگاه ­پیدا کنی برند و خلق داستان برند
    • کسب وکار خود رو دوبارهً تعریف کنین تا بتونین جایگاه برند و داستان برند رو بگید
    • استاندارد طلایی و بالاترین سطح استاندارد رو واسه برند مطالبه کنین
    • تلاش کنین برند بخشی از فرهنگ باشه
    • از تشریفات مذهبی مشتریان واسه برند خود بهره ­ورداری کنین
    • معنی استفاده از برندتون رو زیر نظر خود درآرین
    • سنتای طبقه کسب وکارتون رو بشکنید
    • تناقضات موجود در بخش­ و بخش ­ی کاری خود رو برطرف کردن کنین تا جایگاه برند بهتری به دست بیارین
    • بر مشکلات جلو مصرف برندتون پیروز شدین
    • دشمنان برند خود رو شناسایی کنین
    • بررسی دیرینه و گذشته­ ی برند ( قدیم شناسی برند )
  • خلق داستان برند
    • افسانه ­ی مبدا و سرچشمه ­ی برند
    • داستان خلق برند خود رو بسازین
    • کارکرد اجناس برندتون رو به شکل داستانی تخیلی درآرین
    •  تجلیل از عناصر سازنده­ ی برند جهت خلق داستان برند
    • ویژگی­ هایی که معرف برندتونه رو شناسایی کنین
    • به سیستم ­های برندتون معنا واقعیش کنین
    • در جایگاه سازی برند حس کم پیدا و منحصر به فرد بودن رو واسه برندتون بسازین.
    • آزمون اندازه آسیب پذیری برند رو انجام بدین
    • بذارین کارشناسان داستان برندتون رو بگو کنن
  • ارتباط بین برند و مشتریان­تون رو تعریف کنین
    • در جایگاه سازی برند امتیازات برند خود رو شاخص کنین
    • تحریک احساسات مشتریان نسبت به برند
    • در بیان داستان برند پاداش استفاده از برندتون رو داستانی کنین
    • تشریفاتی مختص برندتون بسازین
    • با ارزش ­های اشتراکی برند ارتباط برقرار کنین
    • اهداف برندتون رو مشخص و پر رنگ کنین
    • الگوی ساده ­ی برندتون رو شناسایی کنین

چیجوری برند خود رو با هدف کسب موفقیت جایگاه پیدا کنی کنم؟ باور پذیرترین داستانی که می تونم در مورد کسب وکار خود تعریف کنم، چیه؟ دو سئوال نامبرده مثل اساسی­ ترین سوالاتی هستن که بازاریابان و کارآفرینان موقع راه­ اندازی کسب وکار خود مجبور به پاسخگویی به اونا هستن. واقعا، جواب به این سوالات  تعیین می کنه که برند اونا در بازار، کشش رشد و مورد استفاده و مقبولیت قرار گرفتن به وسیله مشتریان رو داره، یا نه. در هر برندسازی دو مورد اصلی که باید به اون پرداخته شه موقعیت برند و داستان برند است که در ادامه راه گسترش شرکت، هدایت گر بازاریابان هستش.

طبق جدا سازی و تحلیلی که روی 1000مورد آزمایشی/ مطالعه موردی از برندسازی ­های موفق در سرتاسر جهان انجام شد، مشخص شد که 26 راه و روش متفاوت واسه بگو کردن داستان برند و موقعیت /جایگاه برند هست، هر کدوم از این رویکردها نمایانگر وجه متفاوتی از برند هستن اما فرصتی مورد تایید واسه جایگاه پیدا کنی برند شما جفت و جور می کنه و داستان برند شما رو مشخص می کنه. هر کدوم از این رویکردها می تونن به وسیله یک سئوال کلیدی ( یا مجموعه­ای از سئوال­ها ) خلاصه شن، که در ادامه اونا رو تقدیم حضوتون می کنیم.

26 سئوال کلیدی جهت جایگاه پیدا کنی برند ( و خلق داستان برند ) - جایگاه پیدا کنی برند

 

این مجموعه ­ی هوش بازاریابی رو امتحان کنین، پاسخگویی به این 26 سئوال می تونه به بازاریابان کمک کنه که پلتفرم جایگاه ­پیدا کنی برند خود رو بسیار قوی و موثر بکنن و داستان­ های بهتری واسه برند خود تعریف کنن.

اقدام به جایگاه ­پیدا کنی برند و خلق داستان برند

10سوال اول مربوط به معنی جایگاه سازی برنده. با استفاده از روند زیر می تونین موقعیت برند خود رو مشخص کنین، هم اینکه استفاده اون خلق داستان برند رو هم واسه شما ممکن می کنه.

کسب وکار خود رو دوبارهً تعریف کنین تا بتونین جایگاه برند و داستان برند رو بگید

بقیه طبقه بندی ­های کالا و خدمات چه احتیاجی رو جواب میدن، نیاز مشابه با شما یا جواب حسی مشابه با چیزی که کسب وکار شما بوجود میاره؟و این چشم ­انداز جدید چه فرصت ­هایی رو واسه ساختن برند، پرتفولیو برند و مجموعه برندهای تون پیشنهاد میده؟

استاندارد طلایی و بالاترین سطح استاندارد رو واسه برند مطالبه کنین

استاندارد، فهم جمعی و “ایده ­آل” مورد قبولی که طبقه­ ی کالا و خدمات بخش­ ی فعالیت شما باید ارائه بده، چیه؟ و برند شما چیجوری می تونه در بخش ­ی کاری­تون مدعی دارا بودن استاندارد باشه یا برخلاف  ایده ­آل مورد قبول صنعت و ارتباطاتش جایگاه­ پیدا کنی شه؟

تلاش کنین برند بخشی از فرهنگ باشه

برند شما با چه جنبش ­های فرهنگی و خرده ­فرهنگی ( و ارزش­های مربوط به اون ) می تونه همسان و کامل شه و موقعیت خود رو با اونا مطابقت بده؟ یا موقعیت خود رو برخلاف اونا تعیین کنه؟

از تشریفات مذهبی مشتریان واسه برند خود بهره ­ورداری کنین

برند شما چیجوری با تشریفات مذهبی موجود مشتریان منطبق و هم جهت می شه؟ مشتریان در طول این تشریفات مذهبی چه روندی از تغییر احساسی رو تجربه می کنن و میدن؟ برند شما چیجوری می تونه به بخشی باورکردنی در این تشریفات مذهبی تبدیل شه و به این تغییر کمک کنه؟

معنی استفاده از برندتون رو زیر نظر خود درآرین

مصرف ­کنندگان کجا برند شما رو مورد مصرف قرار میدن یا از آن استفاده می کنن، و این محیط چه انتظارات، تداعی معانی ( معانی مثبت و منفی )، و فرصت ­هایی رو واسه برند شما جفت و جور می کنه؟

سنتای طبقه کسب وکارتون رو بشکنید

قوانین کلی قبول کرده ­شده­ واسه چگونگی اجرای عملیات بخش و بخش ­ی کاری شما چیه؟ و کدوم یک از اونا رو می تونین جهت تغییر جست و خیز­ های بخش خود و چگونگی­ ی درک برندتون، ندیده بگیرین یا زیرپا بذارین.

تناقضات موجود در بخش­ و بخش ­ی کاری خود رو برطرف کردن کنین تا جایگاه برند بهتری به دست بیارین

بزرگترین شکست مصرف­ کنندگان در بخش­ ی کاری شما چیه؟ بزرگترین اختلاف موجود در بخش­ ی کاری شما چیه؟ برند شما چیجوری می تونه به برطرف کردن این تناقضات کمک کنه؟

بر مشکلات جلو مصرف برندتون پیروز شدین

چه مشکلاتی ( واقعی یا درک شده )، از خرید یا استفاده ­ی مصرف­ کنندگان از برند شما جلوگیری میکنه؟ و برند شما چیجوری می تونه این مشکلات رو از جلو خود برداره؟ این مشکلات می تونه مثلاً دید و درک نادرستی باشه که نسبت به مصرف از برند شما به­ وجود اومده.

دشمنان برند خود رو شناسایی کنین

 برند شما کدوم یک از تهدیدهای ( واقعی یا خیالی، خودآگاه یا ناخودآگاه ) موجود در زندگی مصرف­ کنندگان رو می تونه خنثی کنه؟ مثل کمپین ­هایی که واسه جلوگیری از مصرف سیگار برگزار می شه.

بررسی دیرینه و گذشته­ ی برند ( قدیم شناسی برند )

از روش هدف دار­ ها و تاکتیک ­هایی که در گذشته برند شما رو به طرف رشد و پیشرفت هدایت کرده بودن چه درس­ هایی میشه یاد نمی گیرین؟ و اون درس ­ها چیجوری می تونن به راه­ حل­ هایی در این دوره مبدل شن؟   

خلق داستان برند

9 سوالی که در ادامه به اونا می پردازیم مربوط به زیربنا و پایه خلق داستان حقیقی واسه برنده. این سوالات به شما کمک می کنه که ویژگی ­های اصلی داستان برند، مخالفان اون و ویژگی ­های معرف اونو روشن و مشخص کنین.

افسانه ­ی مبدا و سرچشمه ­ی برند

برند شما از کجا سرچشمه گرفته؟ و معانی روشن یا ضمنی مربوط به این منشأ که می تونین واسه افزایش جاذبه ­ی برندتون استفاده کنین، چیستند؟

داستان خلق برند خود رو بسازین

چگونگی­ ی ایجاد برند شما از دید تخصص و توجه که باعث ظهور برندتون شده، یا عناصر و اجزایی که در خلق برند مورد استفاده قرار گرفته، داستانی جذاب داره؟

کارکرد اجناس برندتون رو به شکل داستانی تخیلی درآرین

دقیق شدن بر چگونگی کارکرد محصول و چگونگی­ ی سود رسانی اون می تونه باعث ترفیع برندتون شه؟

 تجلیل از عناصر سازنده­ ی برند جهت خلق داستان برند

در اجزا و عناصر سازنده­ ی اجناس و برند شما فرق دارای اهمیتی هست، که با دقیق شدن بر اون بشه داستانی جذاب واسه برند ساخت؟

ویژگی­ هایی که معرف برندتونه رو شناسایی کنین

کدوم ویژگیا یا شخصیت برند شما از نظر مشتریان متمایزتر و جذاب­ تره؟ و برند شما در مورد کدوم یک از اونا می تونه ادعایی راسخ داشته باشه یا بر اون تمرکز کنه؟

به سیستم ­های برندتون معنا واقعیش کنین

اگه برندتون دارای ضعفی حقیقی و درک شده که به عنوان مانعی در مقابل مصرف عمل می کنه، فکر کنین، چه معنایی می تونین به اون واقعیش کنین که ورق برگشته و اون ضعف به عنوان نقطه­ ی قوت و مزیتی واسه محصول و برندتون شناخته شه ؟

در جایگاه سازی برند حس کم پیدا و منحصر به فرد بودن رو واسه برندتون بسازین.

ببینین، کم پیدا و منحصر به فرد بودن در هر جنبه ­ای از داستان برند می تونه باعث ترفیع جاذبه ­ی برندتون شه؟ یک ویژگی منحصر به فرد رو ایجاد و دنبال کنین.

آزمون اندازه آسیب پذیری برند رو انجام بدین

  به دلیل ­ی نمایش چگونگی عکس ­العمل محصول شما در شرایط رقابت­ زا یا استفاده شدن محصول به وسیله اونایی که بیشتر به اون وابسته ­ان، می تونین ارزشی که محصول واسه مشتریان روزانه ­ی شما جفت و جور می کنه، رو نشون بدین ؟

بذارین کارشناسان داستان برندتون رو بگو کنن

معتبرترین ( یا به یاد ماندنی ­ترین ) متخصصی که می تونین از آن واسه به اشتراک گذاری داستان برندتون استفاده کنین، چه کسیه؟

ارتباط بین برند و مشتریان­تون رو تعریف کنین

7 سئوال آخر بر نوع ارزشی که برند به مشتریان پیشنهاد میده و نقشی که در زندگی اونا اجرا می کنه، متمرکزه. برند به دلیل ارائه ­ی امتیازات قوی و جدا یا تجربه ­ی ارضای نیاز مربوط به مشتریان، با اونا ارتباط برقرار می کنه، یا این ارتباط بسیار عمیقتر و در سطح پرمعناتری صورت میگیره؟ این سوالات هم در جایگاه­ پیدا کنی برند به شما کمک می کنه و هم داستان برندتون رو کامل می کنه و هم اینکه دید شفافی از چگونگی­ ی ارتباط با مشتریان ارائه می کنه.

در جایگاه سازی برند امتیازات برند خود رو شاخص کنین

برند شما از چه طریقی نیازای مربوط به مشتریان رو جواب میده؟ از روش جفت و جور آوری فایدهایی که در بخش ­ی کاری شما جدیده؟ به وسیله ­ی ایجاد سطح جدیدی از منافع، یا به دلیل ­ی ایجاد ترکیب جدیدی از منافع؟

تحریک احساسات مشتریان نسبت به برند

 خواص حسی برند شما چیه و چیجوری بر نوع درک مردم، احساسی که در مورد اون دارن، و تعاملی که با برند شما برقرار می کنن، اثر میذاره؟

در بیان داستان برند پاداش استفاده از برندتون رو داستانی کنین

 چه نیازها و خواسته ­هایی، مشتریان رو به انتخاب برند شما تحریک می کنه و برند شما چیجوری به مشتریان در بهبود بخشیدن به زندگی ­شون کمک می کنه؟

تشریفاتی مختص برندتون بسازین

شاید مجموعه ­ای از رفتارای تشریفاتی با اندازه مصرف برند شما در ارتباط باشه، که به اون معنی وسیع ­تری ببخشد یا باعث تغییر احساسی و عاطفی نسبت به مشتریان­تون شه؟

با ارزش ­های اشتراکی برند ارتباط برقرار کنین

کدوم یکی از ارزشای اصلی که محرک اعمال و رفتارای برندتونه، می تونه بیشتر با ارزش اصلی که هدایت گر مشتریانتانه هماهنگ و هم جهت شه؟ این دو جنبه از ارزش ­های کلیدی خود رو بازبینی کنین، چه داستان و  محدوده ­ی موقعیتی واسه برندتون نمایان میشه؟

اهداف برندتون رو مشخص و پر رنگ کنین

اصلی ­ترین دلیل وجود برندتون چیه؟ چیجوری هدف شما با نیاز ارضا نشده ­ی مشتری یا چیز با اهمیتی که مربوط به مشتریان­ تونه، گره خورده و در ارتباط شده؟

الگوی ساده ­ی برندتون رو شناسایی کنین

انگیزه ­ها و تمایلات اصلی که مشتریان شما کلا ( با استفاده از طبقه­ ی کالاهایی که برند شمام در اون فعاله)، به دنبال ارضای اون هستن، چیه و چه الگویی به بهترین راه برابر با این تمایلاته؟ کدوم ویژگی­ ها این الگوی خاص رو تعریف می کنن وتمام اونا چیجوری داستان برند شما رو هدایت می کنن؟

در دنیای امروز یکی از چیزای مهم باقی موندن در هر صنعتی اینه که زیرساخت ­های کسب وکار خود رو درست بنا کنیم تا در شرایط جور واجور بتونیم خود رو منطبق با رقابت ­ها و تغییرات جلو برده و حتی پیشرفت کنیم. برند، جایگاه­ پیدا کنی برند و داستان برند مواردی ان که اگه درست و بادقت تعیین و معرفی شن، می تونن در ادامه ­ی راه و در انتخاب روش هدف دار ­ها بازاریابان رو هدایت کنن و نبود تعریف درست اونا باعث می شه کارکرد شرکت خیلی طبق اصول نباشه و با هر تغییر و چالشی دچار لغزش شه. پس برندسازی خود رو جدی بگیرین و در صورت ضرورت با کارشناسان در این مورد مشورت کنین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *