15 سوالی که هر استارتاپی واسه روش هدف دار برندینگ خود باید جواب بده


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • هدف برند شما در بازار امروزی چیه؟
  • قابلیتا و توانمندیاتون چیه؟
  • به طور خاص چه آدمایی رو به عنوان مشتریان هدف محصولاتتون در نظر دارین؟
  • کار و کاسبی شما جز کدوم صنعت حساب می شه؟
  • پیشنهادی روشن و ویژه دارین؟
  • رقبای شما چه کسائی هستن؟
  • چی شما رو از بقیه جدا می کنه؟
  • شخصیت برند شما چیه؟
  • برند شما ارزشای منحصر به فردی داره؟
  • ترجیح می دین برندتون چیجوری نباشه؟
  • می خواین برند شما چه شکلی باشه؟
  • قول یا وعده برند شما چیه و چیجوری می خواین اونو محقق کنین؟
  • داستان برند شما چیه؟
  • چیجوری توجه بازار رو به دست میارید؟
  • چیجوری موفقیت برند خود رو اندازه گیری می کنین؟

مراحل خلق یک برند جدید یا تعیین روش هدف دار برندینگ جدید به عنوان بخشی از روش هدف دار بازاریابی، یکی از مهم ترین مراحل در هر استارتاپی حساب می شه. برند شما، شرکت تون رو به مردم دنیا معرفی می کنه. پس باید در طراحی روش هدف دار برندسازی خود بسیار دقت کنین.

اینجا 15 سئوال مطرح می شه که قبل از شروع طراحی روش هدف دار برندینگ باید به اونا جواب بدین :

  • هدف برند شما در بازار امروزی چیه؟

واسه کار و کاسبی جدید خود، هدف برندی روشن و شفاف تعریف کنین. به جز فروش کالا یا خدمات، هدف شما از راه اندازی این کار و کاسبی چیه؟ این هدف از طرف مشتری هاتون مورد استقبال قرار می گیره؟ کار و کاسبی شما به دنبال چه چیزیه؟ این کار و کاسبی وضعیت کدوم بخش جامعه رو بهتر کنه؟

روش هدف دار برندینگ - هدف برند

هدف برند باید به این جور سوالات جواب بده. هدف باید با معنی و احساسی باشه و افراد رو با هم متحد کنه.

  • قابلیتا و توانمندیاتون چیه؟

نقاط قوت کار و کاسبی شما چیه؟ تجربه فنی ؟ نیروی کار شایسته؟ ارائه خدمات عالی به مشتریان؟ یه محصول به طور کامل جدید و نوآورانه؟ و یا علم تخصصی در مورد صنعت؟

اینا فقط چند نمونه هستن اما به شما کمک می کنن بفهمین چی ذینفعان آینده شما رو عاشق خود می کنه.همه اونا رو فهرست کنین و مطمئن شید وعدهای برند آینده شما با این نقاط قوت ساپورت می شه.

مقاله در ارتباط: مقدمه ای بر روش هدف دار برند : ۷ روش هدف دار لازم در خلق برندی قوی

  • به طور خاص چه آدمایی رو به عنوان مشتریان هدف محصولاتتون در نظر دارین؟

به مشتریان آینده خود فکر کنین، اونا چه کسائی هستن؟ به چی علاقه دارن؟ چیجوری رفتار می کنن؟ به چه دلیل محصول شما رو نیاز دارن؟ در نقطه مقابل، چه کسائی هستن که نمی خواین با اونا کار کنین؟

همیشه تلاش کنین نیچ مارکت خود رو انتخاب کنین و به طور خاص بر اون متمرکز شید. برند شما نیاز داره به شکل ای احساسی و کارکردی، این مشتریان بالقوه رو جذب کنه و با مشخص کردن این بخش در روش هدف دار برندینگ، امکان طرح برنامه بازاریابی درست واسه کار و کاسبی هست.

روش هدف دار برندینگ - مشتریان هدف

  • کار و کاسبی شما جز کدوم صنعت حساب می شه؟

تا اون اندازه که می تونین صنعت رو گسترش بدین. مثلا شما می تونین هم بیسکوییت بفروشین و هم در صنایع اسنک و صبحونه فعالیت داشته باشین. یک برند لباس علاوه بر اینکه می تونه در صنعت پوشاک حضور داشته باشه می تونه بخشی از جهان راک و رول هم باشه. پس صنعت خود رو گسترده کنین تا امکان مانور بین روشای هدف دار جور واجور برندسازی رو داشته باشین.

  • پیشنهادی روشن و ویژه دارین؟

واسه مخاطبانتون پیشنهادی روشن و ویژه دارین؟ و می تونین بفهمین چیجوری پیشنهاد می تونه در طول زمان عوض شه و گسترش یابد؟ مطمئن شین چیزی که می فروشید رو می شناسین و چگونگی تکامل اون در طول زمان رو میدونید. تلاش کنین روندهای آینده پیشرفت و تکامل احتمالی در اجناس رو پیش بینی کنین این کار در تعیین روش هدف دار برندینگ آینده کار و کاسبی چیزی لازمه.

  • رقبای شما چه کسائی هستن؟

چه آدمایی در گرفتن مشتریان هدف با شما رقابت می کنن؟ اونا چه محصولی رو عرضه می کنن؟ نقاط قوت و ضعفشون چیه؟

همه رقبای احتمالی رو لیست کنین و رفتار هر کدوم از اونا در بازار رو بررسی کنین. چیزی که در این مورد مهمه داشتن دیدگاهی وسیع تر از طبقه محصوله. مثلا برندهای سریال(cereal) علاوه بر رقابت با برندهای سریال با بقیه برندهای اجناس صبحونه مثل میوه، ماست، پنکیک و… هم رقابت می کنن.

روش هدف دار برندینگ - رقبای برند

  • چی شما رو از بقیه جدا می کنه؟

می خواین چه ارزش ویژه ای رو به مشتریان آینده خود ارائه بدین؟ در چه بخش ای می تونین وارد شید که هم از رقبایتان جدا باشین و هم نیازای مشتری هاتون رو برآورده کنین؟ یعنی باید واسه خود مشخص کنین که می خواین کدوم مشکل مشتریان بالقوه خود رو حل کنین.

  • شخصیت برند شما چیه؟

به شخصت برند خود به چشم یک آدم نگاه کنین، در اینصورت برندتون چیجوری شخصیتی داره؟ برندتون یک برند صمیمی هستش یا گول زننده؟ پیچیده؟ سنتی یا مدرن یا عادی؟ ورزشی؟ اخلاقی و…

روش هدف دار برندینگ - شخصیت برند

  • برند شما ارزشای منحصر به فردی داره؟

لیستی از ارزشای خود تهیه کنین. چیجوری این ارزشا برند شما رو رقابتی و جدا از بقیه می کنن؟ اگه برند شما شامل ارزشای ویژه ای باشه می تونین این موارد رو در روش هدف دار برند خود بذارین تا به شاخصی واسه شناسایی شما در بازار تبدیل شه.

  • ترجیح می دین برندتون چیجوری نباشه؟

یکی از چند تا اینجاش خیلی مهمه که دریابید دوست دارین برندتون چه خصوصیاتی نداشته باشه. دانستن این موضوع به شما کمک می کنه که متفاوت باشین و به اهداف و ارزشای برند خود صادق بمونین. مثلا هر برندی میخواد حرفه ای،موثر و با کیفیت شناخته شه. اما هر برندی نمی خواد به عنوان یک برند مدرن، قشنگ، ورزشی و جسورانه، سرگرم کننده یا کودکانه معروف شه. تلاش کنین متفاوت از رقبایتان باشین. اگه شما کفش فوتبال تولید می کنین و مهم ترین رقبای شما به عنوان برندی جسور شناخته می شن، تلاش کنین وارد این بخش نشید.

  • می خواین برند شما چه شکلی باشه؟

به چهره چشمی برند آینده خود توجه کنین. تلاش کنین چهره چشمی برندتون با شخصیت برندی که تعریف کردین هماهنگ باشه. در مورد اینکه می خواین برند شما چه چهره ای داشته باشه و چه احساسی رو به مخاطبان القا کنه فکر کنین. البته نیاز نیس همه چیز رو در همین مرحله مشخص کنین، فقط تلاش کنین به طراحی جلوهای چشمی برند خود بیشتر .

  • قول یا وعده برند شما چیه و چیجوری می خواین اونو محقق کنین؟

وعدهای برند خود رو برابر با توانایی هاتون مشخص کنین. اگه ادعا می کنین محصولاتتون دست ساز و موافق با محیط زیسته، مطمئن شید این وضعیت همیشه هست. شکستن قول برند یکی از بدترین اتفاق هاییه که می تونه واسه یک برند رخ بده، چون می تونه کل اعتبار اونو نابود کنه.

  • داستان برند شما چیه؟

داستان برند خیلی مهمه.اگه داستان برند شما معتبر نباشه، اجناس و خدمات شمام معتبر نیستن. جواب سوالات قبلی رو به خاطر بیارین و داستان پشت برند جدید خود رو تعریف کنین.این در ساخت یک محتوای مهم و منحصر به فرد واسه تعاملات آینده به شما بسیار کمک انجام میده.

مقاله در ارتباط : 26 سئوال کلیدی جهت جایگاه پیدا کنی برند ( و خلق داستان برند )

  • چیجوری توجه بازار رو به دست میارید؟

چیجوری می خواین جذابیت خود رو حفظ کنین و توجه مخاطبان رو به خود جلب کنین؟ برند شما میخواد در چه مکانایی و در کدوم رسانه ها حضور داشته باشه؟ چیجوری می خواین برند و اجناس خود رو از روش این کانالا تبلیغ کنین؟ تعیین این موارد تا حد زیادی تموم روش هدف دار برندینگ شما رو مشخص می کنه.

روش هدف دار برندینگ - بازار هدف

  • چیجوری موفقیت برند خود رو اندازه گیری می کنین؟

اهداف خود رو تعریف کنین و راه هایی رو واسه اندازه گیری موفقیت این اهداف در آینده مشخص کنین. شاید هدف شما این باشه که یک برند اخلاقی بسازین که اجناس طبیعی می فروشه. در این صورت شما موفقیت برندتون رو بر مبنای تحقق وعدهای برندتون اندازه گیری می کنین. اندازه گیری کارایی روش هدف دار برندسازی و بازاریابی همیشه کار راحتی نیس. اما به خاطر داشتن اهداف و راه های اندازه گیری یافته های، به شما کمک می کنه تا به شکل هدف دار برندینگ روزانه خود پایبند باشین.

در این مقاله 15 سئوال اساسی که شما رو در خلق مناسب ترین روش هدف دار برند سازی کمک می کنه رو بررسی کردیم، اگه پیش از این کار و کاسبی ای داشته و در حال اداره کردن اون می باشین نگاه دوباره به شکلای هدف دار برندسازی خود بندازین و تلاش کنین این 15 مورد رو در مورد برندتون مشخص کنین، و اگه تازگیا وارد استارتاپی شده و مشغول راه اندازی کار و کاسبی خوده به شما پیشنهاد می کنیم پروسه برندسازی رو جدی بگیرین و از اطلاعات این مقاله واسه تهیه روش هدف دار برندینگ مناسب واسه خود استفاده کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *