14 نشونه ایمیل تبلیغاتی spam کدوما هستن؟


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • چیجوری احتمال spam شدن یک ایمیل تبلیغاتی بالاتر می­ رود؟
    • از اسم گیرنده در ایمیل استفاده نشه
    • ایمیل ارسالی شامل هیچ ارزشی نباشه
    • نکات ظریف در شخصی سازی ایمیل تجاری رعایت نشده باشه
    • ایمیل شما هیچ انعطاف پذیری نداشته باشه
    • ایمیلی که فقط شامل یک سئوال باشه
    • ایمیلی که تنها درباره شرکت شما باشه
    • ایمیلی که همزمان واسه تعداد خیلی از افراد ارسال شه
    •  ایمیل­ هایی که اشتباهات تایپی و گرامری دارن
    • وقتی که ایمیل تجاری به افراد نامناسب ارسال شه
    • تیترهایی که شامل کلماتی هستن که باعث می ­شن ایمیل تون spam به نظر برسه
    • از تیترهای گمراه کننده در بازاریابی ایمیلی استفاده شه
    •  ایمیل­ هایی که از جملات به روشنی کپی شده استفاده می ­کنن
    • ایمیل­ هایی که کلا کپی شده ­ان
    • ایمیلایی که فقط شامل یک لینک باشن

ایمیل فروش وقتی که به درستی نوشته شه و به افراد درستی ارسال شه می­تونه یک وسیله بسیار موثر واسه جذب مشتری باشه. اما اگه به درستی نوشته نشه و ارزشی به همراه نداشته باشه، گیرنده اونو به پوشه spam میفرستد. در صورتی که این ایمیلا واسه گیرنده شامل ارزش باشن و به شکل شخصی سازی شده واسه اونا ارسال شن می­تونن بسیار به درد بخور باشن. حال تا به حالا به دلایل spam شدن ایمیل ­هاتون و اشتباهاتتان در بازاریابی ایمیلی فکر کرده ­اید؟ اینجا به 14 نشونه ایمیل تبلیغاتی spam می پردازیم.

چیجوری احتمال spam شدن یک ایمیل تبلیغاتی بالاتر می­ رود؟

از اسم گیرنده در ایمیل استفاده نشه

هممون ایمیلایی دریافت کرده­ ایم که اینطور شروع می­ شن: “سلام” یا ” آقا / خانوم عزیز” شما این ایمیلا رو می ­خونید؟

استفاده نکردن از اسم گیرندگان در ایمیل باعث می ­شه که این حس در اون­ها ایجاد شه که این ایمیل منحصرا واسه اون­ها فرستاده نشده. اگه از یک قالب آماده ایمیل استفاده می ­کنین و همیشه نام گیرنده اونو تغییر می­ بدین، حتما چند بار چک کنین تا مطمئن شید که اسم درست رو در بالای ایمیل نوشته باشین.

ایمیل ارسالی شامل هیچ ارزشی نباشه

“شرکت ما از شرکتای پیشرو در مورد … است. بذارین تا راجبه اون براتون توضیح دهم؛ ما در این شرکت به ….”

این نوع ایمیلا براتون آشنا نیس؟

تلاش کنین هیچ موقع ایمیلی که واسه مشتریان ارزشی نداره، ارسال نکنین. مثلا می تونین یک محتوای خوب یا زندگینامه ­ی شخصی که اونا می شناسن یا چند نکته به درد بخور واسه اونا بفرستید.

نکات ظریف در شخصی سازی ایمیل تجاری رعایت نشده باشه

عضو LinkedIn هستین؟ ( اگه نیستین بهتره هر چی سریع تر یک پروفایل واسه خود درست کنین. )

LinkedIn شامل اطلاعات بسیار خیلی از مخاطبان شماس که می تونین از اونا استفاده کنین. اگه یک ایمیل تجاری کسل کننده بفرستین تنها خودتون مقصر هستین. می تونین با استفاده از LinkedIn اطلاعاتی راجبه زمینه های مورد علاقه مخاطبانتون پیدا کرده و درباره اونا مطالبی بفرستین.

ایمیل شما هیچ انعطاف پذیری نداشته باشه

یعنی واسه مشتریان شخصی سازی نشده باشه ( مثل در نظر گرفتن شغل، اهداف، مطالبی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می-گذارن و…) یا می تونین حتی مطالبی در مورد شرکت و یا صنعتی که در اون مشغول به فعالیت هستن، بفرستین. به طور مثال: اخبار مربوط به شرکتی که در اون کار می کنن یا وقایع مهمی که در صنعت اونا رخ میده یا اهداف اصلی شرکت اونا یا… .

ایمیلی که فقط شامل یک سئوال باشه

“سلام، واسه یک جلسه نیم ساعته زمان دارین؟”

در صورت ارسال اینجور ایملیی مخاطبان تون با دیدی که از این جلسه ­ها و ارزش کسب شده از آن دارن، حاضر نیستن حتی یه ثانیه از زمان خود رو به اون اختصاص دهند. ایمیل شما می ­تونه یک قرار واسه جلسه داشته باشه اما این نباید متن کل ایمیل شما رو شامل شه. شما باید روشن بگید که به چه دلیل مخاطبان تون باید زمان شون رو واسه گوش دادن به صحبت ­های شما صرف کنن وگرنه اونا این زمان رو به شما اختصاص نمی ده.

ایمیل اسپم - ایمیل تبلیغاتی

ایمیلی که تنها درباره شرکت شما باشه

همیشه بزرگان ما به ما گوشزد می کردن زیاد از خودتون تعریف نکنین؟ این نصیحت اینجا هم کاربرد داره. اگه شما در کل ایمیلتان درباره خودتون و کمپانیتان حرف بزنین مخاطبان دلیلی ندارن که ایمیلتان رو تا انتها بخونن. تلاش کنین مطالبتان درباره اونا باشه، نه درباره خودتون

ایمیلی که همزمان واسه تعداد خیلی از افراد ارسال شه

ایمیلی با این داخل مایه که با من کار کنین چون من امکانات زیادی واسه مشتریان جفت و جور کرده­ ام رو ارسال نکنین. مخاطبان با دیدن اینطور ایمیلا به سرعت اونو spam می­ کنن. در علاوه بر تصور نکنین با گذاشتن اسامی ایمیلا در BCC مخاطبان نمی­فهمن که به چند نفر میل ارسال می ­کنین، اون­ها هم می­دانند BCC کردن ایمیلا چه معنایی داره. ایمیل­ هایی که به تعداد زیاد از افراد ارسال می­ شن پتانسیل spam شدن بالایی دارن.

 ایمیل­ هایی که اشتباهات تایپی و گرامری دارن

“می­تونید مطمئن باشین ما و 50% تخففمان بهترین سیرویسی هستیم که شما می تونین بخرین.”

تنها چگونگی نوشتن جملات باعث آزار ما شد. حال تصور کنین این غلط ­های نگارشی و یا املایی در یک پیام تبلیغاتی چه تاثیر زیادی روی مخاطبانتون داره.

وقتی که ایمیل تجاری به افراد نامناسب ارسال شه

فرض کنین شما یک قالب ایمیل شخصی سازی شده و بسیار مناسب واسه یک صنعت مربوط به تکنولوژی ساخته ­اید.

اما به چه دلیل اونو واسه کسی که در بخش آموزشی فعالیت می ­کنه می ­فرستید؟

این کار دیوانگیه! مردم ایمیلای با محتوای غیر در ارتباط رو دوست ندارن. همیشه این رو یادتون باشه و در علاوه بر تلاش کنین با مخاطبانی که به مشتریان ایده آل شما نزدیک­تر هستن ارتباط برقرار کنین.

تیترهایی که شامل کلماتی هستن که باعث می ­شن ایمیل تون spam به نظر برسه

” کسب درآمد رویایی”

” دوست عزیز”

” چیزی رو که می­ ببینن باور نمی ­کنین”

شاید اینا کلمات وسوسه انگیزی باشن اما باید حواستون باشه اگه از هر کدوم از اونا در تیتر خود استفاده کنین امکان داره ایمیل شما هیچوقت به دست مخاطب نرسه. لیستی از کلمات هست که استفاده از آن­ها در تیتر نشون دهنده محتوای Spamه.

از تیترهای گمراه کننده در بازاریابی ایمیلی استفاده شه

حتی اگه تیترهای شما از سد spam filter هم عبور کنن مخاطب خود هم می­ تونه اونا رو به عنوان spam علامت بزاره. این رو هم یادتون باشه که اونا زمانی این کار رو می ­کنن که فرستنده اونا رو خسته یا عصبانی کرده باشه.

گذاشتن کلمات Re و یا Fwd تقلبی در تیتر ( مثلا وقتی که شما تا به حال با اونا تماس نگرفته ­اید ) هم می ­تونه اون­ها رو شدیدا عصبانی کنه. تعداد دیگری از تیترها که می ­تونه اونا رو ناراحت کنه مثل این هستن : “مدت زیادیه که شما رو ندیده­ام” یا “بیاد یه قرار ملاقات بذاریم.”

اگه شما کسی رو نمی ­شناسید طوری رفتار نکنین که انگار اونو می­ شناسید. شاید شما واسه چند لحظه اونو با یک حس آشنا بودن آروم کنین اما این حس وقتی که هدف اصلی شما رو از فرستادن ایمیل بفهمن جای خود رو به عصبانیت می ­بده.

 ایمیل­ هایی که از جملات به روشنی کپی شده استفاده می ­کنن

منظور رعایت نکردن فوت و یا عوض نکردن رنگ در استفاده از یک قالب ایمیله مثلا :

به نظر می ­آید این یک قالبی باشه که واسه یک فروشنده آماده شده! پس باید حواستون باشه که استفاده از قالب به شکل به طور کامل هوشمندانه انجام شه و مخاطبتان احساس نکنه مطلب شما کپیه.

ایمیل اسپم

ایمیل­ هایی که کلا کپی شده ­ان

قالب و متن نباید یکی باشن. قالب به فروشنده یک نقطه شروع می­ بده و مشخص می­کنه که چه جاهایی رو باید شخصی­ سازی کنه. شما نباید یک متن مشخص رو واسه تعداد خیلی از مردم کپی کنین. هیچ دو خریداری مثل به هم نیستن پس شمام نباید متنی رو که واسه کسی ارسال کرده ­اید کپی کرده و واسه بقیه هم بفرستین.

ایمیلایی که فقط شامل یک لینک باشن

کلیک کردن روی این لینک ­ها از منابع اصلی ویروس ­های کامپیوتریه. به خاطر همین ایمیل­ های فروشی که فقط شامل یک لینک هستن از منابع اصلی spam به حساب می­ آیند. شاید شما در این لینک بهترین منابع رو واسه مخاطبان تون جفت و جور کرده باشین اما اگه واسه آنهاتوضیح ندین این لینک شامل چه مطالبیه و چیجوری به اونا کمک می­ کنه احتمال اینکه اونو چک کنن نزدیک به صفره. در علاوه بر اگه به اونا کمکی نمی­ کنه اون لینک رو ارسال نکنین.

هر لحظه که به spam بودن ایمیل تبلیغاتی که ارسال می­ کنین شک کردین از این قوانین ساده استفاده کنین. اگه ایمیل شما طوری شخصی سازی نشده بود که تنها به درد یک شخص خاص بخورد این ایمیل به spam بودن نزدیک می ­شه. پس دوباره اونو مورد بررسی قرار بدین و طوری اصلاح کنین تا تنها واسه اون مخاطب به درد بخور باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *