12 نکته در نوشتن محتوا که باعث فرق برند شما می شه


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • به هنگام نوشتن محتوا به طور مستقیم خواننده رو مورد خطاب بذارین
  • عناصر چشمی به محتوایتان اضافه کنین
  • سئوال اضافه کنین تا خوانندگان محتوا رو به رفت و امد بیشتر تشویق کنین
  • لینک اضافه کنین
  • در محتواهایتان از ایتالیک ( italic ) و Bold و underline بیشتر از حد استفاده نکنین
  • فونت محتوا رو منطقی انتخاب کنین
  • مطمئن شید جملات خوب در محتوا جریان داشته باشن
  • غلطای املایی محتوا رو اصلاح کنین
  • اشکالات مربوط به قوانین دستوری محتوا رو اصلاح کنین
  • خطاهای مربوط به علایم نگارشی رو اصلاح کنین
  • حقایق رو چک کنین
  • فراخوان واسه اقدام ( CTA ) به محتوایتان اضافه کنین

بدونین که در بازاریابی اینترنتی تنها کسب وکار شما نیس که با نوشتن محتوا تلاش می کنه که در بازاریابی محتوا موفق باشه. رقبای شمام همیشه به دنبال راه و روشایی هستن که بتونن مخاطبان بیشتری رو جذب برندشون از روش بازاریابی محتوایی کنه.

مخاطبان از خوندن محتواهای تکراری و یکنواخت خسته شدن. نکات کلیدی وجود دارن که می تونین با رعایت اونا محتوای برند خود رو از رقبا جدا کنین و پس مخاطبان بیشتری رو جذب کنین. که در ادامه به این نکتها می پردازیم :

به هنگام نوشتن محتوا به طور مستقیم خواننده رو مورد خطاب بذارین

از اینکه به اول شخص می نویسید یا خواننده رو به طور مستقیم مورد خطاب قرار می دین نترسین. همونجوریکه با یک دوست مکالمه می کنین بنویسین، این کار به شما کمک می کنه که بین خودتون و خواننده ارتباط برقرار کنین چون که به طور مستقیم با اونا سخن می گین.

مثال : از کلمه ( شما ) واسه مورد خطاب قرار دادن خواننده استفاده کنین. مثلا جمله : من به شما پیشنهاد می کنم که نکته­ هایی رو به هنگام نوشتن رعایت کنین تا محتوایتان بهبود یابد.

“هیچ وقت به خوانندگانتان اجازه ندین محتوایتان رو از یک دیدگاه جدا ببینن.”

عناصر چشمی به محتوایتان اضافه کنین

هممون تصاویر رو دوست داریم. تصاویر در متن به خواننده امکان استراحت میدن، علاوه بر این باعث تقویت محتوا می شن. در بازاریابی محتوا نگهداشتن محتوا از اهمیت بالایی برخورداره به خاطر این اضافه کردن تصاویر هم در این به مخاطب کمک می کنه. اما باید توجه کنین  که هر کجا امکانش بود نمی ­تونید تصویر اضافه کنین.

مثال : اگه ترجیح می دین که روی متن تمرکز شه پس بهتره کمتر از تصاویر استفاده کنین و یا اصلاً از اونا استفاده نکنین. اما اگه تصاویر رو به عنوان یک مشخصه اصلی واسه محتوایتان در نظر گرفتین پس بهتره محتوا رو به شکل گالری از تصاویر به نمایش درآرین.

“مقالاتی که تصاویر در ارتباط به همراه دارن 94% بیشتر از مقالات بدون عکس بازدید می شن.”

سئوال اضافه کنین تا خوانندگان محتوا رو به رفت و امد بیشتر تشویق کنین

در محتوایتان سئوال بپرسید تا خواننده رو تشویق کنین جواب بده. هر چی تعاملات بیشتری با خوانندگان داشته باشین، سایت شما ترافیک بیشتری داره.

مثال : با یک سئوال خاص متن رو به پایان برسونین. مثلا :  نکات دیگری درباره نوشتن محتوا می تونین اضافه کنین؟ نکات مد نظرتون رو در قسمت نظرات بنویسین.

“به خوانندگان اجازه ندین تنها جملات شما رو بخونن، از اونا سئوال بپرسید بذارین مکث کنن و درباره سئوال شما فکر کنن.”

لینک اضافه کنین

استفاده بیشتر از حد از لینکا باعث اذیت شدن خواننده می شه. اما اضافه کردن تعداد معقولی لینک در ارتباط یک راه خوب واسه بهبود سئو ( SEO ) است. مطمئن شید که لینکا به tabای جدید باز شه. به محتوایتان لینک کنین تا خواننده هم اونقدر در سایت شما بمونه.

مثال : اگه منبع خارجی رو ذکر می کنین ( مثلا آماری از یه مطالعه تحقیقاتی )، به منبع اصلی لینک کنین.

متخصصین سئو فکر می کنن که لینکای خارجی موجب بهبود رتبه سایت می شه.”

در محتواهایتان از ایتالیک ( italic ) و Bold و underline بیشتر از حد استفاده نکنین

استفاده بیش ازحد از ایتالیک ( italic ) و Bold و underline باعث شلوغی و سردرگمی در متن می شه. در صورتی که به طور موثر اونا رو به کار ببرین، خواننده می تونه از آن­ها واسه اسکن مهم ترین اطلاعات استفاده کنه و بخشای خاصی رو به سرعت پیدا کنه. اما اگه بیشتر از حد از اونا استفاده کنین به همون اندازه تاثیر منفی بر بازاریابی اینترنتی میذاره. باید از اونا به طور پیوسته استفاده کنین. ( مثلا اگه یک عنوان رو bold  کنین و باقی عناوین رو underline بذارین، اشتباهه ).

مثال: شما می تونین عناوین اصلی محتوا رو bold و نقل قولا رو ( italic ) ایتالیک کنین.

“اخیراً موتورهای جستجو واسه متنای bold  ارزش بیشتری قایل نیستن.”

فونت محتوا رو منطقی انتخاب کنین

انتخاب فونت ناخوانا و کوچیک در تصمیم خواننده بر موندن در صفحه سایت تون و یا ترک کردن اون در اولین نگاه موثره. خوندن فونت سریف ( serif ) ( منظور یه جور از قلم در تایپوگرافی که در قسمتای پایانی نقوش هر حرف یک کشیدگی کوچیک قلم هست ). به شکل آنلاین از بقیه راحت تره. البته هر کسی فونتی رو ترجیح میده.

مثال : قبل از انتخاب کردن فونت اول فونتای جور واجور رو امتحان کنین. بعضی فونتا در نگاه اول عالی به نظر می رسن ولی ممکنه هنگام استفاده از ایتالیک ( italic ) ناخوانا شن.

“انتخاب یک فونت ساده واسه نوشتن محتوا باعث آسون فرض شدن خوندن نوشته می شه، در صورتی که اگه از فونتای پیچیده استفاده کنین امکان تشویق مخاطب به خوندن محتوا کاهش میابد .

نوشتن محتوا

مطمئن شید جملات خوب در محتوا جریان داشته باشن

شایدً شما نمی خواین که خوانندگانتان محتوا رو با دوبار خوندن فهمیده باشن و اونو بفهمن. ایده های عالی باعث به وجود اومدن یک پست بلاگی عالی نمی شه چون که ایده ها باید با یکدیگر در ارتباط باشن و خوب با هم آمیخته شن.

مثال : از تابلوهای راهنما مثلاً عناوین فرعی خاص، کلمات ارتباط دهنده و … در محتوایتان استفاده کنین چون که باعث ارتباط جمله ها و پاراگرافا می شن. ( مثلا اول اینکهً، دوم اینکهً، سوم اینکهً، علاوه بر این، دیگر، پس، اما، ولی، مثلا و … )

در صورت ضرورت بخشای محتوا رو دوباره تنظیم کنین تا یک جریان روان تر در بین تموم بخشای محتوا ایجاد شه.

غلطای املایی محتوا رو اصلاح کنین

در بازاریابی اینترنتی قانع کردن خوانندگان واسه خوندن محتوا به اندازه کافی مشکله. حال فرض کنین محتوا دارای غلطای املایی هم باشه، این کار سخت تر هم می شه. غلطای املایی نوشتن شما رو غیر حرفه ای و خواندنش رو خسته کننده می کنه.

مثال : نوشته تون رو قبل از منتشر کردن از دید غلطای املایی ویرایش کنین. به دنبال غلطای املایی عادی باشین. ( مثلاً کلمات مشابه از نوع هم آوا :گذار/  گزار، خوار/ خار، خواست/ خاست، علم/ الم، زندگی/حیاط ،غذا/ قضا/ غزا )

“ویرایش و غلط گیری حتی یک کلمه در یک محتوا هم مهمه.”

اشکالات مربوط به قوانین دستوری محتوا رو اصلاح کنین

رعایت قوانین گرامری در متنای آنلاین به اندازه بقیه متنا مهم نیس. اما خطاهای قوانین دستوری لازم و اصلی ممکنه باعث دور شدن ذهن خواننده از معنی اصلی محتوا شن.

مثال: محتوایتان رو از دید خطاهای قوانین دستوری اصلاح کنین مثلا به زمان فعلای به کار برده در جملات توجه کنین.

خطاهای مربوط به علایم نگارشی رو اصلاح کنین

به هنگام نوشتن محتوا علایم نگارشی رو به درستی و پیوسته به کار ببرین. این راه حل، آسونترین روش واسه دقیق و حرفه ای شدن محتوایتانه.

مثال: محتوایتان رو از دید خطاهای علایم نگارشی و ناپیوستگی در متن ویرایش کنین. مثلا از ویرگول به درستی  استفاده کنین.

“ویرایش کنین، و باز ویرایش کنین. از این کار خوشحال میشین.”

حقایق رو چک کنین

بررسی حقایق کار ارزشمندیه چون حقایق درست باعث می شه خوانندگان به شما اعتماد کنن و مطمئن باشن که اطلاعات دقیق به اونا دادین. اگه حقایق رو تصادفا نادرست در متن به کار برده باشین به محتوایتان آسیب می زنید.

مثال : بررسی حقایق رو جایی یادداشت کنین تا قبل از منتشر کردن محتوا فراموشش نکنین.

“هیچ وقت فکر نکنین همه چیز درسته، چون شما فکر می کنین اونا درست هستن.”

فراخوان واسه اقدام ( CTA ) به محتوایتان اضافه کنین

به یاد داشته باشین که محتوایتان، فراخوان واسه اقدام ( CTA=Call-To-Action ) داشته باشه. در در ارتباط ترین جای در محتوا قرارشان بدین طوریکه خواننده بعد از دیدن اونا قانع واسه اقدام می شه.

مثال : فراخوان واسه اقدام ( CTA ) در آخر محتوا بذارین تا مثلا خوانندگان به محض تموم کردن محتوا واسه نظردهی تشویق شن. از عباراتی مثل عبارت ( شما چه فکر می کنین؟ نظراتتون رو با ما مورد بحث و رد و بدل کردن نظر قرار بدین ) به عنوان CTA استفاده کنین.

“فراخوان واسه اقدام ( CTA ) های هدف گذاری شده نسبت به ( CTA ) های هدف گذاری نشده، 42%بیشتر، مخاطبان رو به مشتریان بالقوه تبدیل می کنه.

با اضافه کردن لینک، ( CTA )، عبارات سوالی، عناصر چشمی و دیگر مواردی که ذکر شد، هنگام نوشتن محتوا می تونین محتوای جذاب تری تولید کنین. این فرق می تونه باعث برتری برند شما نسب به رقبا دربازاریابی محتوایی و بالطبع در بازاریابی اینترنتی شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *