10 نکته واسه جلو بردن برندسازی در اینستاگرام


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  •  واسه برندسازی در شبکه­ های اجتماعی به چه سمتی بریم؟ اینستاگرام ( Instagram )
  • چیجوری در اینستاگرام برندسازی کنیم؟
    • دید چشمی برند در شبکه ­های اجتماعی از اهمیت بالایی برخورداره
    • واسه برندسازی خود در شبکه­ های اجتماعی از کارشناسان این استفاده کنین
    • از جلوه ­های چشمی برند خود بیشترین استفاده رو بکنین
    • واسه برند خود در شبکه­ های اجتماعی از هشتگ # استفاده کنین
    • برند خود رو با جنبش مورد قبول در شبکه ­های اجتماعی همراه کنین
    • تلاش کنین برند شما سرگرم کننده و الهام ­بخش باشه
    • ترفیع برند و پاسخگویی در شبکه اجتماعی
    • جذب و رفت و امد برند با مخاطبان در شبکه­ های اجتماعی
    • لینک خود رو در بخش بیوگرافی به کار ببرین
    • اندازه ­گیری کارکرد برند و برابری اون

روش هدف دار­ های برندسازی در اینستاگرام و برندینگ با اینستاگرام ، به عنوان یکی از پرطرفدارترین شبکه ­های اجتماعی نیاز به رشد همیشگی دنبال کنندگان ( follower )، جذب مخاطبان و رفت و امد با اونا داره. با اینکه سئو ( SEO ) همیشه باید به عنوان بخشی مهم در روش هدف دار بازاریابی اینترنتی شما در نظر گرفته شه. اما بیایید با این حقیقت روبه ­رو شیم، شما شایدً نمی تونین برندهای بزرگ با بودجه­ های هنگفت رو واسه رسیدن به صفحه­ ی اول یافته های جست­جوی گوگل به این زودی­ ها کنار بزنین.

و به خاطر همین شبکه ­های اجتماعی می تونن قدرتمندترین هم­ پیمان­ های برندهای کوچیک موقع تلاش واسه رشد در فضای مجازی و حضور آنلاین باشن، و می تونین واسه جلو بردن اهداف برندسازی خود از اینم­ پیمان­ ها بهره ببرین. شما واسه حفظ تاثیرگذاری خود احتیاجی به بودجه­ های هنگفت ندارین، به جای اون فقط از تبلیغات Facebook استفاده کنین. اما همونقدر که این موارد میتونن قوی و ارزون باشن، حقیقت تلخ مربوط به اونا اینه که در چند سال گذشته دسترسی اعضا و رفت و امد در Facebook دچار رکود شده.

 واسه برندسازی در شبکه­ های اجتماعی به چه سمتی بریم؟ اینستاگرام ( Instagram )

تحقیقات گذشته در مورد مقایسه ( Facebook )  و اینستاگرام نشون میده :

  • دسترسی به مخاطبین از روش ( Reach Organic Marketing ) در Facebook در طول 4 سال گذشته 63% کم شده، درحالیکه دسترسی به مخاطبین از روش ( Reach Organic Marketing ) در اینستاگرام تا 115% افزایش داشته.
  • درصد کاربران اینستاگرام که به شکل منظم در رفت و امد با برندها هستن بیشتر از دو برابر این اندازه در Facebookه.
  • اینستاگرام 58% رفت و امد بیشتر واسه هر دنبال ­کننده ( follower ) نسبت به Facebook داره.
  • فقط 36% از بازاریابان در حال استفاده از اینستاگرام هستن، در مقایسه با 93% از بازاریابانی که بازم از Facebook استفاده میکنن. پس اینستاگرام توانایی بالایی واسه ورود داره.
  • متوسط ارزش اینستاگرام از Facebook بیشتره ( 65$ در مقابل55$ ).
  • برندها در Facebook فقطً به 6% از دنبال­ کنندگان در هر پست دست میابند، درحالی که برندها در اینستاگرام به 100% دنبال کنندگان خود دسترسی دارن.

رقابت کمتر، مخاطبانی که رفت و امد بیشتری با برند شما برقرار می کنن و دسترسی اعضای انبوه و روبه افزایش، قضاوت و تصمیم روشنه : انتقال تلاش­ های بازاریابی اینترنتی به طرف شبکه ­ی اجتماعی اینستاگرام میتونه حرکت هوشمندانه ­ای باشه.

اما، اگه تا به حال بازاریابی اینستاگرام شرکت خود نکرده ­اید، ممکنه ندونین چیجوری این رو عملی کنین. و اگه تا به حال این کار رو انجام می داده­ اید، شاید موعد استراحت واسه روش هدف دار برندسازی اینستاگرام شما سررسیدهه!!

چیجوری در اینستاگرام برندسازی کنیم؟

در ادامه 10 نکته واسه جلو بردن برندسازی در اینستاگرام آورده شده که به شما کمک می کنه در این پلتفرم موفق باشین.

دید چشمی برند در شبکه ­های اجتماعی از اهمیت بالایی برخورداره

کاربران بیشتر تمایل به عمل دارن اگه بتونن خیلی راحت برند شما رو از کیلومتر­ها دورتر شناسایی کنن. واسه رسیدن به اون شما فقط کافیه 4 نقش کلیدی زیر رو دنبال کنین :

  • تصور و دید چشمی بسازین که در سبک و کیفیت استوار و موافق باشه.
  • یک رنگ مشخص واسه برنامه­ های تبلیغاتی خود انتخاب کنین و در هر زمان ممکن به اون بچسبید و از آن استفاده کنین.
  • اگه از فیلتر خاصی استفاده می کنین مطمئن شین که در تموم موارد از فیلتر مشابه استفاده کنین.
  • تصاویر خود رو با نوشته­ ها و زیرنویس ­ها شلوغ نکنین.

اگه شما خوب عمل کنین، برندتون فوراً شناسایی می شه، حتی اگه کاربر فقط برند شما رو روی تصاویر شخصی در سیلی از مطالب دیگر برانداز کنه. برندهای متخصص در این مورد، اجناس خود رو در هر پستی که در اینستاگرام می ذارن ارائه میدن، اما همیشه با دید چشمی برجسته یا به شکل ­ای استادانه.

مثلا Nike با استفاده از تصاویر خلاقانه با قهرمانان و مشتریان حضور آنلاین و آفلاین خود رو می سازه. شعار تجسمی و صورتی اونا “فقط انجامش بده ( Just Do It )” در دل روش هدف دار برندینگ و برندسازی اونا جای داره، و در هر شبکه و رسانه ­ی اجتماعی فعالی دیده میشه. وقتی شما پست ­ها و مطالب اونا رو می خونین، می دونین مربوط به Nikeه، بدون اینکه حتی نیاز به درج اسم برند یا لوگوی اون باشه.

پس، خلاق باشین. به عکس­ هایی از اجناس تون که فقطً به اونا افکت داده ­اید، اکتفا نکنین. ایجاد محتوایی متفاوت و خلاقانه و منحصر به فرد می تونه راحت تر از آن چیزی باشه که فکرش رو می کنین، کافیه روش هدف دار ­های برند خود رو بشناسین و تلاش کنین محتوایی طبق اون بسازین.

اگه منابع­تون محدوده، می تونین از مشتریان استفاده کنین، از اونا بخواهید در مورد برند شما صحبت کنن و به یه جور به بقیه پیشنهاد دهند که از اجناس شما استفاده کنن یا می تونین عکس ­هایی با استفاده از مظنه قیمت بوجود بیارین، و حتی می تونین اجناس خود رو هم به این تصاویر الحاق کنین. فقط باید به یاد داشته باشین که همیشه کیفیت و طرح و ترکیب رنگی برند تو ذهن مشتری رو حفظ کنین.

واسه برندسازی خود در شبکه­ های اجتماعی از کارشناسان این استفاده کنین

اگه شما مثل برندهای خلاق نیستین یا در عکاسی و گرفتن تصاویر برندتون توجه کافی نشده، ناراحت نشید. لازمه واسه انجام درست این کار اونو به دست کارشناسان بسپارین چون که انجام اون به تخصص و هنر نیاز داره.

مورد که در مورد طراحی و عکس ­ورداری مدیری با تجربه استخدام کنین. واسه تبدیل دنبال­ کنندگان و مخاطبان به مشتریان برند به بیشتر از هزاران عکس نیاز دارین، پس بهتره انجام اونو به دست کسی بسپارین که میدونه چیجوری باید این کار رو بکنه، با این توضیح این عمل بهترین سرمایه ­گذاری واسه موفقیت برندسازی در اینستاگرام واسه شما هستش.

اگه هم­ حالا متخصص بازاریابی شرکت شما کارش رو به بهترین روش انجام میده، به فکر برون سپاری جنبه­ های چشمی دارایی­ های برند خود باشین.

از جلوه ­های چشمی برند خود بیشترین استفاده رو بکنین

در بین برندهای جور واجور، استفاده از پست ­ها و مطالب مشابه در تموم شبکه ­های اجتماعی تقریباً معموله. بهترین کار در بازاریابی شبکه ها­ی اجتماعی اینه که همیشه پیام رسانی خود رو به وسیله ­ی مخاطبان و شبکه های اجتماعی پیشرو، به روز نگه دارین. بهترین ویژگی در مورد عکس و تصویر اینه که نسبت به متن جنبه­ ی جهانی­ تری داشته و تقریباً تموم جامعه هدف برند با اون ارتباط بهتری برقرار می کنن.

مثلا شما می تونین از یک عکس در تموم شبکه­ های اجتماعی مثل اینستاگرام، Facebook or Twitter استفاده کنین. بلاگ­ ها و شبکه ­های اجتماعی بسیاری هست که طبق عکس و تصویر به وجود اومده، مثل اینستاگرام. عکس ­های عالی و با کیفیت می تونن بین بخش ­بندی­ های متفاوت ارتباط برقرار کنن، این به اون معناه که، شما می تونین به شکل بالقوه دسترسی خود رو با استفاده از تصاویر به طور کاملً مشابه به سه برابر حد عادی برسونین.

فقط به یاد داشته باشین که اول تصاویر رو واسه هر صفحه ­ای بهینه کنین، اندازه و کیفیت و حجم اونو به گونه ­ای انتخاب کنین که مناسب شبکه اجتماعی مورد استفاده ­ی شما باشه.

اگه الان در شبکه ­های اجتماعی دیگری فعالیت می کنین، می تونین واسه خود تصویری آماده کرده و به سرعت کمپین خود رو در اینستاگرام شروع کنین.

واسه برند خود در شبکه­ های اجتماعی از هشتگ # استفاده کنین

هشتگ­ها فقط واسه استفاده در Twitterمناسب نیستن، هشتگ­ ها می تونن به کاربران کمک کنن تا برند شما رو در اینستاگرام پیدا کنن.

بیشترین تعداد هشتگی که می تونین واسه هر پست یا مطلب در اینستاگرام اضافه کنین، 30 عدده، اما شما باید تلاش و هدف خود رو مبنی برآن بذارین که کمتر از این مقدار از هشتگ واسه هر پست خود استفاده کنین. تلاش کنین واسه هر پست بین 5 تا 10 هشتگ استفاده کنین، اون وقت می بینین که مطالب شما چقدر خوب اجرا می شن. بعد ببینین چه تعداد مخاطب و دنبال­ کننده ­ی ( followers ) جدید به بازدید از صفحه اجتماعی شما اومده، و به سطح رفت و امد مورد نظرتون از طرف مخاطبان رسیده­ اید یا نه.

شما می تونین از هشتگ مخصوص کمپین برندسازی خود هم خوب هشتگ­ های معروفی که پتانسل دسترسی بالا به مخاطبین رو دارن، استفاده کنین. این هشتگ­ های معروف شامل #love ( در 700 میلیون پست استفاده شده )، #instagood ( در 300 میلیون پست مورد استفاده قرار گرفته ­است). لازم نیس هشتگ ­هایی که استفاده می کنین رمزی یا بسیارجذاب باشن، با این حال اگه کسب وکار شما با دارایی حقیقی ربط داره، استفاده از هشتگ # مربوط به کسب­ وکارتون می تونه تاثیرگذاری خوبی واسه شما داشته باشه.

وسیله جست­جوی اینستاگرام یکی از راه­ های آسون و دردسترس واسه بررسی هشتگ ­های مشابهه. اگه شما واسه هشتگ­ های نام برند خود ( # نام برند شما ) جستجو کنین ممکنه هشتگ­ های ایجاد شده به وسیله کاربران رو پیدا کنین که در این پلت فرم شبکه­ ی اجتماعی مخفی شده ­ان.

برند خود رو با جنبش مورد قبول در شبکه ­های اجتماعی همراه کنین

مسئولیت پذیر بودن از نظر اجتماعی فقطً راه واسه بهتر کردن جهانی که در اون زندگی می کنیم نیس. هم اینکه روشیه واسه ارتباط برقرار کردن با آدمایی که اینطور فکر می کنن و جلب توجه اونا.

اگه شما محصولی رو به فروش برسونین که در مورد­ های جور واجور مثل : تجارت مساوی، طبیعت و دوستی با حیوانات مسئولیت اجتماعی تقبل کرده، گفتن اون به بقیه مهم هستش. یعنی، اهدا سود یا همکاری غیر سود طلبانه، میتونه باعث پیشرفت و گسترش اندازه دسترسی شما شه.

حتی اگه هم به شکل رسمی با یک شرکت غیر سود طلبانه همکاری نداشته باشین، بازم می تونین به خیریه ­ها کمک کنین یا چندبار در سال از رخدادهای خیریه ساپورت کنین.تموم این موارد تا وقتی که بتونین اونا رو با ارزش ­ها و ماموریت برند خود همراه کنین روش­ های خوبی هستش.

تلاش کنین برند شما سرگرم کننده و الهام ­بخش باشه

حتی نیاز به گفتن این مورد بعد از گذشت ده ه­­ای از عمر بازاریابی شبکه­ های اجتماعی، باحال به نظر میرسه.

مخاطبان شما نیاز دارن از دیدن مطالب و پست ­هایی که می ذارین لذت ببرن، بدون اینکه احساس کنن با پیشنهاد فروشی مواجه هستن، پس اطمینان به دست بیارین که مطالب و پست­ های شما سرگرم ­کننده، الهام بخش یا دست کم به درد بخور باشن. اینستاگرام شرایط رو به گونه­ ای جفت و جور می کنه که تبلیغات واسه کسب ­وکارها رو به سهولت ممکن میسازد، پس اگه شما می خواین پس عمل کنین یا به واقع از برندسازی در اینستاگرام واسه برندتون بهره ببرین، سرمایه­ گذاری خود رو بر تبلیغات سرگرم­ کننده و الهام ­بخش متمرکز کنین. واسه برندسازی موفق لازمه محتوای جذابی بنویسین.

برندسازی در اینستاگرام

ترفیع برند و پاسخگویی در شبکه اجتماعی

در راهی که از جنبشی ساپورت می کنین و در اون مشارکت می کنین، می تونین با استفاده از اعلام همکاری با بقیه کسب ­وکارها اینکار رو انجام بدین.

اعلام همکاری  بدون پرداختی بین یک برند با برند دیگر وقتی به وجود می ­آید که این برندها از مخاطبان برابری برخوردار باشن. شما باعث پیشرفت و ترفیع برند اونا میشین و اونا هم همین کار رو واسه شما انجام میدن، و هر دو برند از این افزایش در برابر دید قرار گرفتن نفع میبرن.

اعلام همکاری پرداختی، واسه برندهاییه که بودجه­ های خیلی خیلی زیادی دارن. کارکرد این مدل اینطور س که شما به برند ( یا شخص تاثیرگذاری ) که مخاطبان و دنبال­ کنندگان زیادی داره، مبلغی رو پرداخت کنین تا از اجناس و خدمات برند شما ساپورت کنن و باعث ترفیع اون شن. این روش راه حل خوبی واسه دسترسی سریع به حجم بالایی از مخاطبانه. حتماً از اونا بخواهید که نام برند شما به گونه ­ای به کار ببرن که قوی به نظر بیاد و مخاطبان رو تشویق به عمل و خرید از برند شما کنه یا حتی صفحه­ ی برند شما در شبکه های اجتماعی رو دنبال کنن.

علاوه بر این، شما حتی می تونین از این روش به عکس ­ها و مطالبی که مربوط به برند شما میشه و به وسیله مشتریان­تون و در صفحات، شخصی ­تون به اشتراک گذاشته شده، جواب بدین ( فقط یادتون نره که اون آدما به ویژه رو در پست دوطرفه خود اضافه کنین). اونا این کارکرد شما رو تشویق می کنن و بازم روشی بسیار عالیه و نشون میده شما دارای تعداد زیادی مشتریان خوشحال هستین.

جذب و رفت و امد برند با مخاطبان در شبکه­ های اجتماعی

مهم نیس در چه پلتفرمی فعالیت می کنین، لازمه اول اجتماعی باشین، این جمله رو هیچ موقع یادتون نره!

پس، مطمئن شین که با مخاطبان خود و بقیه کاربران تعاملی پایدار و جذاب برقرارکنید.به دنبال تاثیرگذاران، وبلاگ نویسان و همکارانی در صنعت خود باشین که مطمئن باشین مخاطبانتون با محتوای اونا رفت و امد برقرار می کنن و اونا رو دنبال می کنن. شما بازم می تونین رسانه ­های چاپی یا مجله ­هایی که دوست دارین در اونا نشون داده شید، رو هم دنبال کنین.

لینک خود رو در بخش بیوگرافی به کار ببرین

لینک ­ها در پستای اینستاگرام قابل کلیک کردن نیستن، پس لازمه از این فرصت در جایی که امکان کلیک هست استفاده کنیم،  یعنی در قسمت بیوگرافی ( bio ) برند. جای این قسمت دقیقاً زیر نام برند شما و توضیح بالای صفحه­ ی اینستاگرام شماس. بیشتر برندها از این قسمت واسه لینک زدن و ایجاد ارتباط بین مخاطبین با سایت خود استفاده کنین.

شما باید تغییر همیشه لینک ­ها رو، به ویژه در زمان ترفیع و ارائه محصول جدید درنظر بگیرین. این مورد میتونه صفحه ­ی اصلی، لیست اجناس جدید یا حتی وبلاگ شما باشه که هریک می تونه در بازه­ ی زمانی معلوم ارزش بیشتری رو به برند شما بده.

اندازه ­گیری کارکرد برند و برابری اون

مثل هر مدل بازاریابی دیگری، تموم تلاش ­ها بیهوده هستش تا وقتی که شما بفهمین کدوم کارکرد بازاریابی اینترنتی کارکرد بهتری واسه برند و مخاطبان شما داره. شما می تونین تموم مقاله ­های دنیا رو در مورد بهترین زمان واسه چاپ مطلب و اقدام به اجرای برنامه بازاریابی رو بخونین، اما فقط از روش آزمون و خطا به جواب درست می رسه.

وسیله مدیریت شبکه ­های اجتماعی میتونه در این مورد به شما کمک کنه، شما می تونین از آن واسه برنامه ­ریزی قبل از موعد کمپین خود استفاده کنین، اما حتما از بررسی شبکه ­های اجتماعی واسه اندازه­ گیری موفقیت کمپین برند استفاده کنین. مرتباً، تعداد دنبال­ کنندگان خود، اندازه رفت و امد اونا و کلیک­ هاشون رو اندازه­ گیری کنین، همه این موارد شما رو در پیشرفت، بهبود و پیشرفت شبکه­ ی اجتماعی­ تون کمک میده.

پس، تا به اینجا 10 نکته­ ی عالی واسه جلو بردن برند سازی در اینستاگرام رو بررسی کردیم. امیده این نکات تونسته باشه به شما کمک کنه تا محتواهای اینستاگرام خود رو به بهترین راه ممکن و به گونه­ ای جذاب بنویسین و از این روش به مشتریان بالقوه ­ی بیشتری در این پلتفرم، از بازاریابی شبکه­ های اجتماعی دسترسی پیدا کنین. اما اگه به کمک تخصصی در این لازم داشتین، با ما واسه مشاوره رایگان تماس بگیرین تا شما رو در این راه کمک کنیم، چون که باور داریم موفقیت از برداشتن قدم ­های کوچیک اما درست، بدست میاد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *