10 قانون نانوشته در بازاریابی شبکه های اجتماعی


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • قانون گوش کردن
  • قانون کیفیت
  • قانون صبر
  • قانون تجمع
  • قانون تاثیر
  • قانون ارزش
  • قانون احترام
  •  قانون دسترسی
  • قانون عمل دوطرفه

این روزا، شبکه های اجتماعی یکی از اجزای اصلی روش هدف دار بازاریابی اینترنتی و آنلاین هر برندی حساب می شن و شرکتا تلاش می کنن با حضور فعال در اون ، مخاطب رو با برند خود درگیر کرده و از این روش منافع بیشتری بدست بیارن.

افزایش قدرت بازاریابی محتوایی و بازاریابی شبکه های اجتماعی به شما کمک می کنه مشتریان و مخاطبان بیشتری جذب کنین. اما اگه بخواهید بازاریابی در شبکه های اجتماعی رو بدون تجربه و آگاهی قبلی انجام بدین، ممکنه با یه سری رقابت روبه رو شید. پس دانستن مبانی و اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی واسه کسب موفقیت درآن لازمه. قدرت شبکه های اجتماعی مثل توییتر، فیس بوک، لینکدین و به ویژه اینستاگرام و تلگرام رو ندیده نگیرید اگه بتونین با مخاطبانتون رفت و امد پایدار داشته باشین، هیچ موقع از ذهن اونا بیرون نمی شین، حتی موقع خرید! پس ده قانون زیر رو دنبال کنین تا رابطه بهتری با مشتری هاتون برقرار کرده و برند و خط فکری خود رو بهتر به مشتری هاتون معرفی کنین.

قانون گوش کردن

کسب موفقیت در بازاریابی از روش شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی نیازمند اینه که بیشتر گوش کنین و کمتر حرف بزنین. محتوای آنلاین مخاطبان هدف خود رو بخونین و در بحثا شرکت کنین تا چیزی که واسه اونا مهمه رو دریابید. تنها بعد از انجام این کاره که می تونین محتوایی بوجود بیارین که واسه مخاطبانتون ارزش بسازه نه اینکه زندگی شون رو به هم بریزه.

 ۹ سوالی که باید واسه برنامه ریزی محتوای شبکه های اجتماعی از خود بپرسیدقانون دوم : قانون تمرکز

بهتره که در یک زمینه خاص متخصص باشین تا اینکه درحوزها و کسب و کارای جور واجور حضور داشته باشین. چون داشتن یه روش هدف دار بازاریابی اجتماعی و محتوایی متمرکز واسه ساخت یک برند محکم، شانس بیشتری واسه موفقیت جفت و جور می کنه تا اینکه بخواهید یه روش هدف دار گسترده داشته باشین که بر، برآورده کردن نیاز همه افراد و ارائه اجناس و خدمات جور واجور متمرکزه.

قانون کیفیت

همیشه کیفیت بهتر از کمیته. داشتن هزاران مخاطب آنلاین که محتواها و مطالب شما رو می خونن، به اشتراک می ذارن و در مورد اون صحبت می کنن خیلی بهتر از داشتن ده هزار مخاطبیه که بعد از ایجاد اولین تماس با شما، پنهون می شن.

قانون صبر

موفقیت در میدون بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا یک شبه اتفاق نمی افته. بلکه واسه رسیدن به یافته های مطلوب باید یه برنامه ریزی بلندمدت داشته باشیم.

قانون تجمع

وقتی که محتواهای باکیفیت و جذاب رو منتشر و فالوورهای زیادی جذب می کنین، اونا محتواهای شما رو در توییتر، فیس بوک، لینکدین، اینستاگرام، تلگرام، وبلاگ خود و بقیه شبکه ها با مخاطبانشون به اشتراک می ذارن.

به اشتراک گذاشتن و به مباحثه گذاشتن محتواهای شما به وسیله اونا، بستری جفت و جور می کنه تا موقع جستجو در موتورهای جستجو مثل گوگل، مطالب شمام در بین مطالب یافت شده، نشون داده شه. این بسترها میتونن به صدها یا هزاران راه بالقوه واسه افراد تبدیل شن تا شما رو به شکل آنلاین پیدا کنن.

قانون تاثیر

تلاش کنین واسه پیدا کردن افراد موثر ( اینفلوئنسر ) و با نفوذ آنلاین در بازار و صنعت خود، وقت بذارین؛ آدمایی که مخاطبان با کیفیتی دارن و به اجناس، خدمات و کار و کاسبی شما علاقه مند هستن. با این افراد ارتباط برقرار کنین و تلاش کنین با اونا ارتباطات خوبی رو شکل بدین.

اگه بتونین افراد با نفوذ رو جذب کنین، اونا می تونن محتوای شما رو با فالوورهای خود به اشتراک بذارن و این یعنی اینکه شما و کار و کاسبی تون در برابر دید هزاران مخاطب جدید قرار خواهید گرفت.

قانون ارزش

اگه شما تموم زمان خود در شبکه های اجتماعی رو، فقط صرف تبلیغ اجناس و خدمات خود کنین، بقیه به شما توجه نمی کنن.باید به تعاملات خود ارزش بدین. یعنی تلاش کنین دقیق شدن بر مکالمات و گفتگوها رو کمترکنید و بیشتر بر خلق محتواهای عجیب و جذاب و ایجاد رابطه با افراد موثر آنلاین متمرکز شید. افراد اینطوری به محرک و کاتالیزورهای قدرتمندی در بازاریابی پیشنهاد ای واسه کار و کاسبی تون تبدیل می شن.

قانون احترام

ساختن روابط خوب با بقیه یکی از مهمترین بخشای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعیه. پس همیشه به آدمایی که با اونا ملاقات می کنین احترام بذارین. چه وقتی که به شکل حضوری با اونا ملاقات می کنین و چه وقتی که به شکل آنلاین با اونا تماس برقرار می کنین.

 قانون دسترسی

بعد از انتشارمحتوای خود پنهون نشید!

همیشه تلاش کنین در دسترس مخاطبان خود قرار داشته باشین.این به مخاطبانتون القا می کنه که شما می خواین به شکل پیوسته مطالبی رو انتشار بدین و در گفتگوها شرکت کنین. فالوورها و مخاطبان آنلاین می تونن بسیار بی وفا باشن؛ اگه چند هفته یا چند ماه پنهون شید در جانشین کردن شما با یک شرکت وبرند دیگر دودلی نمی کنن.

قانون عمل دوطرفه

از هر دست بدهی از همون دست می گیری !

اگرشما مطالب بقیه رو به اشتراک نذارین و در مورد اونا صحبت نکنین نمی تونین ازدیگران توقع داشته باشی اینجور کاری براتون بکنن. پس بخشی از وقتی که در شبکه های اجتماعی صرف می کنین رو، به منتشر کردن و صحبت راجبه مطالب بقیه اختصاص بدین.

بازاریابی شبکه اجتماعی یکی از ارکان اصلی هر کار و کاسبی ای هستش و ندیده گرفتن اون یا استفاده نادرست از پتانسیل پنهاندر اون باعث می شه از رقبای خود عقب بمونین. پس با تکیه بر ده قانون مطرح شده در این مقاله تلاش کنین از پتانسیل موجود در بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشترین استفاده رو ببرین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *