10 عنصر اصلی پیشرفت هویت برند کدوما هستن؟


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • نام برند
  • لوگو 
  • طرح موضوع ( Theme Line )
  • شکل
  • گرافیک
  • رنگ
  • صدا 
  • حرکت
  • بو
  • مزه

هویت برند چیه؟ بیشتر مردم لوگو ( آرم تجاری ) رو به عنوان تنها جز هویت برند Brand Identity میشناسن. اما برند یک تجربه س، از همون لحظه ساده که در مورد اون می شنوین تا وقتی که لوگوی اونو می بینین، وقتی که اسم برند رو می شنوین، و حتی کلمات پیامای زبانی در مورد برند، همه و همه تجربیاتیه که با اجناس و خدمات برند داریم.

معمولاً وقتی حرفی از برند به میان می ­آیند، شکل لوگوی برند تداعی می شه. دلیل این اینه که لوگو حامل آرمیه که تموم تجربه ­ی برند رو داره. در حالی که راه­ های بسیاری دیگری هم واسه تجربه برند هست.

10 عنصر اصلی پیشرفت هویت برند کدوما هستن؟ این 10 عنصر میتونن در خلق تجربه برند و برندسازی به درد بخور و موثر واقع شن که در ادامه مروری بر اونا داریم.

نام برند

کلمه یا کلماتی که که واسه معرفی شرکت، کالا، خدمات یا موجودیت و مفهومی، استفاده میشن. و اسمای مستعاری که این روزا بخشی از زبون روزانه ما رو شکل می دن.

لوگو 

آرم تجاری چشمی که معرف برنده. وقتی یک لوگو شناخته شده می شه تموم افراد نام برند اونو بر زبون میارن بدون اینکه حتی نام اون در کنار لوگو نوشته شده باشه.

اما راه ­های دیگری علاوه بر لوگو یا همون آرم تجاری هم واسه تجربه نام تجاری و پیشرفت هویت برند هست.

طرح موضوع ( Theme Line )

طرح موضوع به شکل شعاری کوتاه و به یاد ماندنیه که جایگاه برند رو تو ذهن مخاطبان به یادماندنی می کنه، ایجاد طرح ( تم ) بیشتر یک بحث ­ی بلند مدته و هر سال تغییر نمی کنه. ایجاد این نوع شعارها به برند کمک می کنه تا راحت تر وارد زندگی مخاطبان خود شه.

شکل

شکل ویژه­ای که بسته بندی یه محصول داره یک عنصر آرم تجاری حساب می شه که اون محصول رو از بقیه اجناس جدا می کنه. هم اینکه مصرف کنندگان از روش شکل به ویژه یه محصول اونو شناسایی کرده و شکل اونو تو ذهن خود ثبت می کنن.

گرافیک

استفاده از یک طرح گرافیکی خاص، محصول رو به شکل منحصر به فردی قابل شناسایی می کنه. امکان داره این طرحا در موقعیت ­های جور واجور متغیر باشن اما وجود یک المان قابل تشخیص در تموم اونا که منحصر به محصول مورد نظر باشه اونو قابل شناسایی می کنه.

رنگ

رنگی که واسه برند یا لوگو یا طرح گرافیکی و حتی بسته بندی استفاده می شه اگه دور رنگ ثابتی باشه اون رنگ رو منحصر به برند می کنه. رنگی در همه تعاملات مصرف کننده با محصول قابل مشاهده باشه، تو ذهن مصرف کننده به عنوان رنگ اون برند ثبت میشه و تداعی کننده اون هستش.

صدا 

یک صدای منحصر به فرد یا مجموعه از اونا در تکرارهای همیشگی تو ذهن مصرف کننده ثبت شده و تجربه برند جدید رو واسه اونا بوجود میاره.

حرکت

بعضی از اجناس حرکات خاصی به همراه دارن، مثل درب ماشین یا یک بسته بندی خاص. وجود حرکت ­های منحصر به فرد تو یه محصول هم میتونه به عنوان تجربه برند در نظر گرفته شه. هرچه این حرکت خاص­تر و جدیدتر باشه تو ذهن مشتریان تاثیر بیشتری داره و به یادماندنی می شه.

بو

این عامل هم میتونه تجربه برند قوی تو ذهن مشتری بسازه. استشمام بویی به ویژه تو ذهن افراد خواهد موند و از آن برند یا محصول مورد نظر با استفاده از بوی مطبوع اون یاد می کنن.

مزه

و آخرین عنصر از هویت برند ، حتماً مزهه، این عامل یکی از مهمترین تجربه های برند به ویژه در صنایع غذایی و اجناس خوراکی حساب می شه. یک طمع دلچسب حتماً تو ذهن مشتری خواهد موند و اونا به مراجعه دوباره تشویق می کنه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *