10 راه واسه بهبود و افزایش وفاداری مشتری


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • به مشتریان تون جایزه بدین اما نه فقط با تخفیفا
  • با مشتریان تون رابطه ای بیشتر از یک رابطه کار و کاسبی ای مطلق، بسازین
  • قابل اطمینان باشین
  • بیشتر و بیشتر به مشتریان تون سرویس بدین
  • رو راست باشین هرچند اگه به این معنا باشه که کار و کاسبی ای واسه شما نباشه
  • تکنولوژی خوبه، اما تماس انسانی عالیه !
  • مراقب و روشن باشین
  • به چیزای کوچیک توجه کنین
  • مشتریان منظم و عادی خود رو شناسایی کنین و روی اونا بیشتر سرمایه گذاری کنین

در دنیای بازاریابی، وفاداری مشتری واژه و اصطلاحیه که بطور گسترده مورد بدفهمی و سوتفاهم قرار گرفته. این در حالیه که بیشتر این باور بوجود اومده که رضایتمندی مشتری و وفاداری مشتری یک معنی هستن، اما واقعا اینا دو وجود به طور کامل متفاوت هستن. این باور هست که رضایتمندی مشتری ناگزیر باعث افزایش وفاداری مشتری می شه اما این تصور همیشه هم غلطه.

 وفاداری مشتری - آموزش کار و کاسبی

درحالیکه تقریبا هر شرکتی رضایتمندی مشتری رو به وسیله بعضی از شکلای جور واجور بازخوردهای مشتری سبک و سنگین میکنه، تنها برندهای کمی هستن که می تونن وفاداری مشتری رو بسازن و بسازن. موردی که در مورد مشتری راضی هست اینه که اونا حتما وفادار نیستن. یک مشتری می تونه خیلی از اجناس و خدمات شما راضی باشه اما با این اوصاف، بخاطر قیمتی بهتر به طرف تولیدکننده دیگری بره. طبق مواردی که بیان شده، فرمول و راه حلی مشخص واسه ایجاد و بهبود وفاداری مشتری وجود نداره، اما در این مقاله تلاش شده تا راه هایی که می تونه به افزایش وفاداری مشتری کمک کنه، بیان شه.

به مشتریان تون جایزه بدین اما نه فقط با تخفیفا

جایزها میانبری واسه وفاداری مشتری هستن. مشتریان به سورپرایزها و هدایا در همه شکلا علاقه مند هستن. یک کارت تشکر شخصی سازی شده، رسیدن به یک اتفاق خاص یا نقاط افزایش وفاداری، بعضی از روشایی هستن که تشکر شما رو نسبت به مشتریان کار و کاسبی تون نشون میدن. مطمئنا می تونین کارایی بیشتر از کمپینای بازاریابی ای انجام بدین که تنها کوپنای تخفیف رو واسه جلب مشتریان به خرید لازم ارسال می کنن.

 وفاداری مشتری - آموزش کار و کاسبی

نسبت به جلب وفاداری مشتریان وفادار باشین

رضایتمندی یک وجهه و مرحله س درحالیکه وفاداری یک فضیلت حساب می شه. واسه اینکه انتظار دومی(وفاداری) رو در مشتریان داشته باشیم، شرکتا باید وفاداری خودشون رو نسبت به مشتریان به همون نسبت نشون بدن. یعنی ساده تر، شرکتا باید واسه حفظ و نگهداشت مشتریان خود و مدیریت رابطه با اونا سرمایه گذاری کنن. اونا رو فقط در طول چرخه فروش تعقیب نکنین. اونا رو حتی بعد از فروش هم درگیر خود نگهدارید، به اونا نشون بدین که با فعالیتای خود مراقب اونا هستین که تجربه خوبی داشته باشن. واسه اینکه وفاداری مشتریان رو به دست بیارین، به اونا نشون بدین که در اول شما به اونا وفادار هستین.

با مشتریان تون رابطه ای بیشتر از یک رابطه کار و کاسبی ای مطلق، بسازین

به عنوان یک شرکت، ما تنها زمانی تمایل داریم با مشتریان خود صحبت کنیم که اونا رابطه کاری با ما داشته باشن یا وقتی که اونا نیازمند حمایتامون هستن. این سطح از درگیری هیچوقت ما رو واسه اونا محبوب نمی کنه. دانستن علایق و تنفرات اونا و شناختن اونا از نزدیک، باعث ایجاد و دشت کردن وفاداری اونا می شه. رابطه خود رو با مشتریان وسعت بدین و تماشا کنین که چیجوری همه چیز واسه بهتر شدن تغییر می کنه.

 وفاداری مشتری - آموزش کار و کاسبی

قابل اطمینان باشین

وقتی که به وعدهای خود در قبال مشتریان عمل می کنیم، به مشتریان نشون می دیم که واسه ما مهم هستن و ما قابل اطمینان هستیم. هم اینکه، احترام اونا نسبت به ما با هر تعهدی که از طرف ما محقق می شه، زیاد میشه. وفاداری مشتری بطور خودکار زمانی زیاد میشه که مشتریان ما رو بخاطر خلوص قصد مون به یاد میارن، بجای اینکه درباره ما این فکر رو داشته باشن که در تحویل و تحقق وعده هامون ضعیف هستیم.

بیشتر و بیشتر به مشتریان تون سرویس بدین

ارضای نیاز همیشه به شکل جایزها یا تخفیفا نیس. تحویل محصول پیش از برنامه زمانی هم یک راه عالیه واسه اینکه تجربه مشتری رو پیشرفت بدین و با یک دلیل خوب به خاطر آورده شید. از روش اینجور کارائیه که مشتریان درمی پیدا کنن که شما بهترین و بیشترین تلاش خود رو انجام میدین تا انتظارات مشتریان خود رو برآورده کنین.

وفاداری مشتری - آموزش کار و کاسبی

رو راست باشین هرچند اگه به این معنا باشه که کار و کاسبی ای واسه شما نباشه

چون مشتریان ما ذائقهای متفاوت دارن، پس ممکنه همه اجناس ما مورد علاقه اونا نباشه. باید این رو قبول کنیم و هیچ چیزی رو به اونا مجبور نکنیم. اگه دل و جرأت این رو دارین که اجناس حریف رو پیشنهاد کنین، چون که اونا به شکل بهتری نیازمندیای مشتری رو برآورده میسازن، مشتری شما موارد اینطوری رو هیچوقت فراموش نمی کنن.

وقتی شرکتی بیشتر از اینکه به کسب وکار خود علاقه مند باشه به نیازای مشتری علاقه داشته باشه، راه بسیار خوبی رو واسه ایجاد و افزایش وفاداری مشتریان انتخاب کرده.

تکنولوژی خوبه، اما تماس انسانی عالیه !

هرچند ما شدیدا واسه کارایی وابسته به تکنولوژی هستیم، موقعیتای بسیاری هست که ماشینای اتومات نمی تونن پاسخگوی تموم خواستها و پرسشای مشتری باشن. داشتن تعاملات یک به یک با مشتریان باعث می شه که فهمیدن یکدیگر واسه هر دو طرف آسون تر شه. مشتریان وقتی که یک صدای انسانی با لحن قابل فهم رو می شن نسبت به وقتی که تنها صدای بوق یک ماشین خودکار رو بشنون، با روی بازتر و مشتاقانه تر به استقبال رابطه پیش اومده می رن.

وفاداری مشتری - آموزش کار و کاسبی

مراقب و روشن باشین

ممکنه دریابیم که یکی از مشتریان عادی ما در دراز مدت یکی از پرداخت هاش رو انجام نداده. شک نداشته باشین این چیز خوبی نیس. باید بدون این دست اون دست کردن بگیم که ما اونا رو از دست می دیم و اگه که شرایط بذاره، دوباره با شکلای جور واجور جایزها یا هدیه اونا رو دعوت کنیم.

مشتریان نیاز دارن تا بدونن که حضور اونا فرق بسیار بزرگی بوجود میاره. اگه مراقب این نباشین که به اونا بذارین تا این موضوع رو بدونن، اونا هم مراقب این نیستن که به شما سر بزنن و شما رو ملاقات کنن. عشق و علاقه ای رو به مشتری هاتون نشون بدین که در اون نقشی ندارن اما باعث می شه به شما وفادار شن.

به چیزای کوچیک توجه کنین

اگه از نزدیک مشاهده شه، شرکتایی که شانس این رو دارن تا مشتریان وفادار داشته باشن، در یک چیز مشترک هستن: اونا مراقب چیزای کوچیک هستن. این کار می تونه حتی به این کوچیکی باشه که رستورانا قلابایی رو در پایین میزها بذارن تا مشتریان چیزای واسه خودشون رو از اونا آویزون کنن، یا به اونا پیشنهاد نوشیدن یا خوردن چیزی رو بدیم درحالی که در مغازه ما در حال جستجو هستن.

وفاداری مشتری - آموزش کار و کاسبی

مشتریان منظم و عادی خود رو شناسایی کنین و روی اونا بیشتر سرمایه گذاری کنین

مشتریان خیلی زیاد هستن، اما از بین اونا کدوم یکی واقعا به ما کمک می کنه تا رشد کنیم؟ اونایی رو که هیچوقت شما رو در طول فراز و فرودهای کاری تون ترک نمی کنن بشناسین، چون که اونا نیاز دارن تا خوب شناسایی شن و با مراقبت و توجه ویژه ای با اونا رفتار شه. بدون شک، هر مشتری مستحق توجه ماست، اما سرمایه گذاری روی اونایی که وفاداری دراز مدت دارن رو باید بدون شک در لیست اولویتا بذاریم.

به غیر از مواردی که در بالا ذکر شد، گرم گرفتن با مشتریان، پرداختن به امور مشتریان و صدا زدن اونا با اسمشون و قابل رسیدن بودن، موارد بیشتری هستن که در کنار موارد بالا به شکل به طور کامل روشن باعث افزایش وفاداری مشتریان می شن . مشتریان به خاطر میارن که مکالمها با یک سازمان چیجوری شروع می شه و چیجوری پایان پیدا می کنه.

یادتون نره که وفاداری مشتریان، هدف پایانی فعالیتای بازاریابیه که انجام می دین، چون که داشتن مشتریان وفادار به پیشرفت و رشد کار و کاسبی تون کمک می کنه. پس راه درست رو واسه افزایش و بهبود وفاداری مشتریان انتخاب کنن، روندها رو آسون تر کنین و بدونین که وفاداری بطور خودکار شما رو دنبال می کنه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *