10 روش هدف دار بازاریابی B2C


دانلود پایان نامه

سرفصلای مقاله

  • بازاریابی انگیزشی
  • فروش مستقیم
  • برندسازی مشترک و بازاریابی وابسته
  • روابط عمومی
  • بازاریابی نقطه خرید
  • بازاریابی اینترنتی
  • تبلیغات رسانه ای پرداخت شده
  • تبلیغات شفاهی
  • شبکه های اجتماعی و بازاریابی ویروسی
  • داستان سرایی

فکر می کنین حرفه ایای بخش­  کار و کاسبی درباره بازاریابی چیجوری فکر می کنن. با نگاهی به گزارشات و یافته های پژوهشای گذشته فهرستی از 10 روش هدف دار بازاریابی B2C رو که بدون توجه به نوع صنعت بیشتر به عنوان روشای هدف دار موفق شناسایی شدن، تهیه شده. مواردی که در ادامه مطرح می شن به عنوان پر استفاده ترین روشای هدف دار بازاریابی B2C در بین صاحبان کار و کاسبی شناخته می­شن.

نتیجه تحقیقات در پیروز روشای هدف دار زیره :

  • بازاریابی انگیزشی

بازاریابی انگیزشی

بازاریابی انگیزشی تلاشی مشترک بین کسب و کارای انتفاعی و سازمانای غیر انتفاعیه تا بتونن انگیزهای اجتماعی و سایرانگیزهای خیرخواهانه رو در جامعه گسترش دهند و از اونا کسب سود کنن. واسه همینه که بازاریابی انگیزشی نباید با بخشودگیای شرکتی که با معافیتای مالیاتی خاص به وسیله یک شرکت ایجاد شده اشتباه گرفته شه. بازاریابی انگیزشی به معنی ” احساس خوب بودن” است و اینکه این اطمینان رو به مشتریان خود بدین که شمام این آرزو رو دارین که دنیا رو به جای بهتری تبدیل کنین.

حقیقت آماری : 64% مصرف کنندگان، از بنگاهای اقتصادی درخواست دارن تا اثر اجتماعی رو مستقیما داخل مدلای کار و کاسبی خود جا بدن.

  • فروش مستقیم

فروش مستقیم

فروش مستقیم دقیقا اون چیزیه که از اسمش پیداه بازاریابی و فروش اجناس به طور مستقیم به مصرف کنندگان. در این مدل، نمایندگان فروش به دلیل ارتباطات چهره به چهره و مواجه با افراد، تلاش می کنن تا اجناس رو به اونا نشون داده و به فروش برسانند که این کار بیشتر در محل حضور و یا منزل افراد صورت میگیره.

حقیقت آماری : 3 شرکت برتر فروش مستقیم در سال 2015 به طور متوسط 9 میلیارد دلار فروش داشتن.

  • برندسازی مشترک و بازاریابی وابسته

برندسازی مشترک یه روش بازاریابیه که در اون دست کم دو برند به یکدیگر می پیوندن تا تنها یه محصول یا خدمت رو تبلیغ و گسترش کرده و اونو به فروش برسانند. در این روش برندها از اعتبار جمعی خود مایه می ذارن تا درک از ارزش محصول یا خدمت رو بهبود بخشن، به صورتی که مصرف کنندگان حاضر باشن نسبت به قیمت خرده فروشی محصول مبلغ بیشتری رو واسه اون پرداخت کنن. به خاطر ثانویه، برندسازی مشترک ممکنه که شرکتای تولید کننده با برچسبای خصوصی رو از کپی کردن اجناس یا خدمات منصرف کنه.

حقیقت آماری : در سال 2014، 6% از عرضه اجناس مربوط به برندسازی مشترک بوده.

  • روابط عمومی

روابط عمومی

روابط عمومی یا  “رسانه رایگان” تبلیغاتیه که از روش تلاشایی غیر از تبلیغاتی که واسه اون پرداختی داشته ایم، به دست اومده. این روش شکلای جور واجور متنوعی رو می تونه در بر گیرد پیشنهادای بوجود اومده در رسانه های اجتماعی، تبلیغات شفاهی که افراد انجام میدن، اشارهای تلویزیونی یا رادیویی، مقاله موجود در روزنامه اما یک چیز ثابته : اینکه رسانه به دست اومده یا روابط عمومی به طور کامل ناخواستهه و به شکل به طور کامل طبیعی می تونه به دست بیاد به این معنا که نمیتونه مثل تبلیغات سنتی خریداری یا تصرف شه.

حقیقت آماری : در حدود 75% از مصرف کنندگان، رسانه های به دست اومده رو به عنوان یک عامل موثر مهم در تصمیم خرید خود حساب می کنن.

  • بازاریابی نقطه خرید

در بازاریابی نقطه خرید، فروش به مخاطبان حاضر اون خریدارائی که  الان در مغازه هستن و آماده خرید هستن صورت میگیره. نمایش محصول، کوپنای داخل بسته بندی، سخنرانان قفسه ای که امتیازات محصول رو عنوان می کنن و توجهات رو به طرف خود جلب می کنن که بیشتر خیلی راحت ارائه یک پیشنهاد خوب و خیلی شفاف و روشن کمک می کنن تا تصمیمات خرید در کنار همون قفسه گرفته شه.

مقاله در ارتباط : آمیخته ترفیع چیه و اجزا اصلی آمیخته ترفیع در بازاریابی ( An Effective Promotional Mix )

حقیقت آماری : 64% از مصرف کنندگان، خریدهای برنامه ریزی نشده با تغییر برندها رو زمانی انجام میدن که پیشنهادی داخل مغازه به اونا ارائه می شه.

  • بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین، از ترکیبی از وب و ایمیل واسه تبلیغ کردن استفاده می کنه و  فروشای مربوط به تجارت الکرونیک رو بوجود میاره. حتی می تونه پلتفرمای رسانه های اجتماعی رو هم واسه تقویت حضور برند و گسترش اجناس و خدمات در برگیرد. در کل، این تلاشا معمولا در ارتباط با گونه های تبلیغات سنتی مثل رادیو، تلویزیون و چاپ استفاده میشن.

مقاله در ارتباط : شکلای جور واجور جور واجور روشای هدف دار بازاریابی اینترنتی کدوم ان؟

حقیقت آماری : 97% از مصرف کنندگان به شکل آنلاین واسه کسب و کارای موجود جستجو می کنن.

  • تبلیغات رسانه ای پرداخت شده

رسانه های پرداخت شده ابزاریه که شرکتا به خاطر پیشرفت ترافیک سایت خود اونم از روش تبلیغات پرداخت شده یا تبلیغات کلیکی استفاده می کنن. این وسط یکی از پرطرفدارترین روش ها لینکای پرداخت به ازای هر کلیکه. این روش از پایه به این شکله، شرکتا لینکی رو که در یافته های موتورهای جستجو به عنوان یک تبلیغ ظاهر می شه خریداری کرده یا از آن ساپورت مالی می کنه. (این مراحل بیشتر با عنوان بازاریابی موتورهای جستجو شناخته می شه.) زمانیکه واژگان کلیدی مربوط به خدمات و اجناس یک شرکت مورد جستجو قرار گرفته باشه این لینکای در ارتباط به نمایش درخواهندآمد و در برابر دید مخاطبان قرار میگیره. هربار که روی این تبلیغ کلیک می شه، شرکت مبلغ کمی رو واسه بازدید کننده به موتور جستجو پرداخت می کنه. از این روش با عنوان  ” پرداخت به ازای هر کلیک” هم یاد می شه.

روش هدف دار بازاریابی B2C

مقاله در ارتباط : 4 نکته در مورد تبلیغات کلیکی PPC واسه جلب اشتیاق مشتریان در روزایتعطیلات

حقیقت آماری : 76% از کسب و کارا از پستای تبلیغاتی و بازاریابی موتورهای جستجو استفاده  می کنن.

  • تبلیغات شفاهی

تبلیغات شفاهی بدون پرداخت، طبیعی، ذاتی و بسیار  قوی هستن چون که کسائی که درباره اجناس یا خدمات شما چیزای خوبی واسه گفتن دارن عموما چیزی به غیر از اشتراک اخبار خوب از آن بهشون نمی ماسه. یک پیشنهاد از طرف یک دوست یا همکار و یا اعضای خونواده یه جور اعتبار داره و می تونه ده ها نفر از آدمایی که انتظار تجربه های مثبت با برند شما دارن رو تحریک کنه. می تونیم بگیم که تبلیغات شفاهی تنها به شکل لفظی نیس. نفوذ گسترده در  نظرات و دیدگاه های آنلاین هم به همین اندازه در گسترش این واژه موثره.

حقیقت آماری : اشارها و ارجاعات شفاهی موجب خرج شدن هزینه ای بالغ بر 6 تریلیون دلار در مخارج هرساله مصرف کنندگان شده.

  • شبکه های اجتماعی و بازاریابی ویروسی

تمرکز بازاریابی رسانه های اجتماعی بر اینه که واسه کاربران محتوایی رو بسازه که اونو مهم حساب کنن و بخوان اونو از روش شبکه های اجتماعی هم با بقیه به اشتراک بذارن، که باعث افزایش بازدید و ترافیک می شه. اشتراک محتوا، فیلما و تصاویر در رسانه های اجتماعی حتی تلاشای بهینه سازی موتورهای جستجو رو هم تحت تاثیر قرار میده به این صورت که بیشتر رابطه یافته های جستجو داخل شبکه های رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، یوتیوب و اینستاگرام و اون چیزی که در موتورهای جستجو مثل گوگل و یاهو هست رو زیاد می کنه.

مقاله در ارتباط : ۵ قدم نتیجه بخش در تاکتیکای بازاریابی ویروسی

حقیقت سریع : 54% از شرکتای B2C  بخش از درآمد خود  رو حاصل راهنماییا و رهبریای رسانه های اجتماعی می دونن.

  • داستان سرایی

داستان سرایی برند از یک فرمت ارتباطی آشنا به خاطر ایجاد درگیری عاطفی در مصرف کنندگان استفاده می کنه. به جای اینکه تنها حقایق و اعداد بیان شن، داستان سرایی به شما این اجازه رو میده تا داستانی به یاد ماندنی از اینکه شرکت شما کیست، چه کاری انجام می دین، چیجوری مسائل رو حل می کنین، ارزش آفرینی می کنین و اینکه چیجوری به جامعه خود و همه مردم کمک می کنین رو بوجود بیارین. فقط که داستان برند باید متناسب با روش هدف دار بازاریابی شرکت تعریف شه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *