۵ رفتار کاری که موجب آزار کارفرما می شه


دانلود پایان نامه

رفتار کاری

قبل از شروع مطلب، لازمه یادآوری کنیم که : شما باارزش هستین و کارفرمایان شما رو دوست دارن؛ چون شما واسه کار و کاسبی اهمیت دارین.

بعد از یادآوری این نکات، باید بدونیم که با اینحال علاقه شما همیشه می تونین با انجام بعضی کارا کاری کنین که کارفرما احساس بدی رو تجربه کرده و هیچوقت از یاد جنگ. (چه بسا که باعث اتفاقات ناگواری شه!)

شاید در این لحظه مثالی به ذهن تون خطور نکنه بدین منظور ما در این پست، به گفتن ۵ مورد از اونا که به نظر از اهمیت زیادی دارن واسه شما گذاشته ایم. با امید به اینکه به درد بخور واقع شه.

۱- صحبتای در گوشی و گپای بیخود

به عنوان یه کارفرما، وقتی که شما رو (کارمند) رو با کارمند دیگری به مدت بیشتر از چند دقیقه در اتاق استراحت می بینم شناخت من از شما به کلی تغییر کرده و محاسباتی غیرمنطقی انجام می شه.

لحظاتی که شما مشغول گپ با همکارتون هستین هر دقیقه اش واسه من به ارزش فروش سریال Game of thrones (در هر ساعت) محاسبه می شه. بله منطقی نیس! اما اندازه حساسیت این رو برام نشون میده.
حتی این ساعات رو می تونستید با همسر خود تو یه رستوران به خوردن شام سپری کنین. در این مورد هم سخنانم رو باور کنین دیر یا زود همه صاحبان کار و کاسبی به همین روش محاسبه می کنن.

۲- اعتراض کردن بدون ارائه پیشنهاد

هممون اعتراض و شکایتایی داریم. و صاحبان کار و کاسبی مثل کسائی هستن که شاید با مقدار بیشتر این جوری اعتراضات سروکار دارن. از طرف دیگه، کارفرمایان همیشه خواهان بهبود کسب و کارشون هستن.
من هم به عنوان یه کارفرما، همیشه از شنیدن بازخوردهای مثبت کارکنانم خوشحال میشم و دوست دارم که تک تک اونا در موفقیت شرکت سهمی داشته باشن. ولی موضوع اینجاس که: شما بیش مواقع اعتراض می کنین! به فرض مثال: کامپیوترها خیلی کند شدن – هوای اتاق خیلی سرد شده – تعداد افراد واسه انجام کار، کافی نیس! – هزینه بیمه سلامتی بسیار گران شده – کسی که در کنارتون می شینه بوی ناجوری داره و …
شاید این جملات واسه شمام آشنا باشه. همه اینا مثل شکایاتی هستن که کارکنان دارن. البته ما کارفرمایان هم قبول داریم. آخر سر، آدم هستیم و باید که بتونیم خود رو بروز بدیم اما موضوع اینجاس که ما این چگونگی بیان رو دوست نداریم!

ما از شنیدن مسائل و مشکلات خوشحال میشیم اگه که شما اون رو به شکل پیشنهادات واسه کنارآمدن بگید.
اگه در روزای آینده، می خواید درباره چیزی شکایت کنین اول فکر کنین: چیجوری میتونم این مسئله رو بهتر کنم؟
شاید با پیشنهاد شما موافق نباشیم اما مطمئنا، از گفتگو با شما استقبال می کنیم.

۳- اگه باعث پولسازی نشید!

یه نکته ای که باید قبول کرد اینه که بدونین همه افراد در سازمان بی توجه به نقش اونا، در حال فروش هستن. بیشتر ما میدونیم که نمیشه با مشتری فعلی مون به بیشترین حد فرصتا حتی با صرف هزینه های زیاد بازاریابی واسه جذب مشتریان جدید رسید. ما به کمک همتون در این راه نیاز داریم. شما در ردیف اول قرار دارین.
وقتی که در حال صحبت با مشتری هستین چه اجناس و خدماتی رو از شرکت خودتون می تونین به اون پیشنهاد بدید؟ چه راه های دیگری هست که با انجام اونا همونجوریکه به موفقیت شرکت خود کمک می کنین نیاز مشتری رو هم بتونه بر طرف کردن کنه؟

کدوم دسته از اشخاصی که با اونا صحبت می کنین می تونن فروشنده خوبی شن؟ در مورد دوستان و جامعه خودتون چیجوری؟ شما با یه راه و روش مثبت، نشون دهنده شرکت خود هستین؟ به دنبال فرصتا می گردین؟
اگه به تنهایی، فقط به انجام وظایفی که مسئول اون هستین مشغولید خیلی اهمیتی نداره.. اما اگه به روشی به مدیر خود کمک می کنین تا به افزایش فروش برسه باید بدونین که یه بخش لازم واسه شرکت حساب میشین.

 

۴- اگه چیزی رو که می گید، انجام ندین!

اگه چیزی رو قول می دین، عمل کنین. اگه تخمین می زنید که ساعت ۷ در محل کار حاضر میشین ساعت ۷ همانجا حضور بهم رسونید.
اگه مسئول سیستم پاسخگویی هستین و یا آموزش کارکنان جدید رو بردوش گرفتین دقیقا همون کار رو انجام بدین.

صاحبان کار و کاسبی، وابسته به منابع و کارکنان هستن. بله؛ ما به کمک شما نیاز داریم. ما به کسائی نیاز داریم که با گفتن ” بله” همون رو هم به درستی بکنن.

ما از بین شما، بیشتر به انجام دهندها نیاز داریم تا کسائی که فکر می کنن!
کسائی که اینجور رفتارای باحالی رو دارن و مورداعتماد واقع می شن جزو آدمایی قرار می گیرن که ما در صورت پیدا کردن شون، هیچوقت اجازه ترک شون رو نخوایم داد.

ما وابسته به این افراد هستیم. کسائی که هرچه می گن رو انجام میدن با رعایت کردن این قانون ساده می تونن همیشه یه دوست نا تموم باقی بمونن. – کارمند شما-

۵- در نتیجه، شما فوق العاده نیستین!

بله، شاید این تیتر عالی جلوه نکنه اما شمام نباید از یاد ببرین که واسه یه شرکت خوب کار می کنین. شما مردم و صاحبان کار و کاسبی خود رو دوست دارین. درسته که ما هم اشتباهات مختص خودمون رو مرتکب میشیم.
شما هیچ سازمانی رو پیدا نمی کنین که بدون مشکل بوده و همه چیز در اون عالی باشه. همه شرکتا، مشکلات خاص خودشون رو دارن.

اما موضوع مهم، تلاشای ماست! همیشه باید بیشترین حد تلاش خود رو واسه ادامه دادن کسب و کارمون به کار ببندیم. تا هر اندازه ای هم که رشد اقتصادی کنه باشه مهم نیس، خود رشد کردن اهمیت داره و همه اینا یعنی ما آخر تلاش مون رو به کار گیری کردیم.
شمام سطح کیفی زندگی خود رو به ما وابسته میدونید و این واسه ما مسئولیت آسونی نیس!
دستمزد افراد رو طبق تاریخ مقرر پرداخت می کنیم و همیشه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *