چگونگی تنظیم اهداف وب سایت های فروشگاهی در گوگل آنالتیک (۷)


دانلود پایان نامه

setting up goals & E-Commerce 

تنظیم کردن اهداف در آنالتیک یکی از مهمترین بخش ها می باشد.

هنگامی که اهداف مشخص شوند، شما می توانید از معیارها metric های مختص به هر هدف استفاده نمایید. اهداف در واقع و به نوعی نقشه راهنما برای تهیه گزارش ها از داده ها و اطلاعات در گوگل آنالتیک هستند که از طریق شاخص های کلیدی عملکرد ( KPIS )  اندازه گیری می شوند.

این معیارهای سنجش همواره در قسمت  تبدیل  ” Conversion “، در قسمت استاندارد گزارش ها وجود دارند. اگرچه شما می توانید این  معیارهای سنجش را در هرگونه ای از گزارش های گوگل آنالتیک بیایید.

هر آنچه شما در مورد ” تبدیل” در نظر می گیرید باید در مورد Micro conversion و Macro conversion باشد.

یادتان باشد که Macro conversion ها، اهداف اصلی کسب وکار شما هستند.

Micro conversionها، همان ساختن فعالیت های ارتباطی با مخاطبین هستند که در میان مدت تبدیل به Macro conversion می شود.

google-analytices-micro-conversion-macro-conversion-belovedmarketing

اهداف در سطح مشاهده ( view level ) باید تنظیم شوند. این به این معنی است که شما برای هر مشاهده می توانید اهداف متفاوتی را در نظر بگیرید.

4 نوع از اهداف عبارتند از :

Destination Goal

این هدف رسیدن به صفحه ای که کاربران بعد از انجام دادن فعالیت خاصی در وب سایت، به این صفحه برسند را شامل می شود.

برای مثال، بعد از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری، رسیدن کاربر به  صفحه از ” ثبت نام  شما متشکریم ” در واقع یعنی دستیابی به  Destination برای وب سایت های فروش اینترنتی، این صفحه می تواند صفحه ای باشد که رسید پرداختی کاربر را نشان می دهد. اگر شما اهداف را برای اپلکیشن موبایل تنظیم می کنید، شما باید به جای در نظر گرفتن Destination goal screen view Goal را در نظر بگیرید.

Destination goal screen view Goal - آموزش گوگل آنالیتیک - آنالیزگر گوگل

Event Goal

این هدف برای هنگامی است که انتظار دارید کاربر فعالیت خاصی را انجام دهد، مثل دانلود کردن یک PDF یا دیدن یک ویدئو. برای تنظیم این نوع هدف، شما باید event tracking را برای وب سایتان در نظر گرفته باشید.

event tracking - event goal - آموزش گوگل آنالیز

page in visit goal

هنگامی که کاربر شما، تعداد صفحاتی را بیشتر و یا کمتر از آنچه شما مدنظر داشته باشید، دیده باشد.

Duration goal

هنگامی که بازدید کاربر از وب سایت بیش تر یا کمتر از آنچه بوده که شما برآورد کرده باشید.

Duration goal - pages per visit - time on site - آموزش گوگل آنالیتیک

یادتان باشد تفاوت عمده ای بین رسیدن  به اهداف  “Goal Conversion” و خرید و فروش – معاملات سایت های فروشگاهی وجود دارد. Goal conversion تنها یک بار در طی هر بار بازدید کاربر از وب سایت در نظر گرفته می شود اما معاملات در سایت های فروشگاهی می تواند چند بار در طی یک بار بازدید از سایت اتفاق بیفتد.

به عنوان مثال، در نظر بگیرید که یکی از اهدافی که شما تنظیم نموده اید، دانلود یک صفحه PDF از وب سایت شما باشد و در نظر بگیرید که ارزش این  هدف 5000 تومان باشد. اگر کاربر وارد وب سایت شما شود و PDF مورد نظر شما را 5 بار دانلود کند باز هم ارزش هدف، همان 5000 تومان باقی خواهد ماند. در حالی که اگر سایت شما یک فروشگاه اینترنتی بود و 5 بار عمل دانلود انجام شده باشد در نهایت  کاربر باید مبلغ 25000 تومان را می پرداخت.

یادتان باشد همواره ارزش اهداف ( Goal value ) را تنها برای اهداف غیر از تجارت الکترونیک در نظر بگیرید.

به این دلیل که ارزش هدف به صورت افزایشی محاسبه می شود. اگر شما ارزش هدف را مد نظر قرار دهید و تعداد معاملات را در سایت فروشگاه اینترنتی رهگیری ( رصد ) کنید، آنالتیک ارزش هدف را به ارزش معامله اضافه خواهد نمود.

Goal Conversion - هدف گذاری فروش وب سایت فروشگاهی - آموزش گوگل آنالیتیک

 

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *