چگونگی استفاده از استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی به منظور افزایش نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل


دانلود پایان نامه

استفاده از رسانه های اجتماعی در سراسر جهان در حال رشد است و نرخ نفوذ جهانی آن هم اکنون بیش از 30% است. با توجه به اینکه رسانه های اجتماعی بیش از دو میلیارد کاربر دارند، واضح است که صاحبان کسب وکار باید از پتانسیل استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی به عنوان پلتفرم بازاریابی که میتواند کاربران بسیاری را به سایتشان جذب کند، آگاه باشند. Facebook ،Twitter ،Instagram +Google و LinkedIn مجموعه ای از فرصت ها برای مخاطبین بی شمار ارائه می کنند. تمامی این ابزارها بر قسمت های خاصی از بازار متمرکز شده اند اما هر کدام از آن ها قدرت این را دارند که فروش شما را افزایش دهند و سبب شوند بازار هدف درباره برند شما صحبت کنند.
معروف شدن در Facebook و Twitter شاید خود تشدید کننده معروفیت باشند اما معروف شدن در رسانه های اجتماعی لزوما به کسب وکارهای جدید مربوط نمی شود.( ROI ) نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات رسانه های اجتماعی تقریبا پایین است. مخصوصا، هنگامی که این نرخ نسبت به تبلیغات موتور جستجو قیاس می شود، باید توجه داشت که در موتور جستجو کاربران بیشتر آمادگی خرید همان کالاها و خدماتی که ارائه می کنید را دارند. فعالیت های برند شما در رسانه های اجتماعی به منظور افزایش تعاملات برند شما در فضای مجازی به طور گسترده به نوع ساختاری که پست های شما در رسانه های اجتماعی دارند و میزان کیفیت محتوای ارائه شده بستگی دارد.
اگر نمی خواهید در کمپین های اجتماعی تان شکست بخورید در زیر چند نکته آمده است که با در نظر گرفتن این نکات می توانید نرخ تبدیل را به وسیله رسانه های اجتماعی افزایش دهید.

پست گذاشتن و لینک دهی را هم راستا انجام دهید

یکی از اهداف اصلی صفحات کسب وکارهای کوچک و پروفایل شان در رسانه های اجتماعی، جذب مخاطبین به استفاده از خدماتشان است. پست گذاشتن و لینک کردن آن پیرامون صفحه مورد نظر، یک شیوه عالی برای انتقال مخاطبین به صفحه مشخصی از وب سایت تان است. پست گذاشتن لینک مربوط به صفحات خاصی از وب سایت تان سبب صرفه جویی در زمان فالورهای تان می شود. بدون این لینک ها،.فالورها در میان جستجو میان مطالب نامرتبط زمان شان را هدر می دهند.

پیشنهادتان را در هر پلتفرم رسانه اجتماعی تراز کنید

پلتفرم های رسانه های اجتماعی با هم برابر نیستند و دیدگاه های مختلف در استفاده از آن ها مورد نیاز است.
Facebook راحت ترین پلتفرم از لحاظ تعامل رو به رشد است. به این علت که پایگاه عظیمی از کاربران محسوب می شود. شبکه های اجتماعی این فرصت را به شما می دهد تا با مخاطبین تان مکالمات رو در رو و یک به یک داشته باشید. شبکه های اجتماعی همچنین یکی از راه های عالی برای نشان دادن خدمات خوب به مشتری و تعامل با کارشناسان صنعت است. از دیگر جنبه های مهم Facebook امکان به اشتراک گذاشتن اتفاقات و دعوت کردن افراد جهت ارتباط مستقیم با کسب وکارتان است.
در مورد برندهای B2C ،Twitter اصولا برای ارائه ی پیشنهادهای مخصوص کدهای تخفیف از سوی کسب وکارها به فالورها مناسب است. هدف اصلی این است که فالورهایتان را به تعامل وادار کنید و کاری بکنید که آن ها احساس کنند که جزیی از یک باشگاه منحصر به فرد آنلاین هستند. انتخاب دیگری که twitter برای شما فراهم می کند این است که کاربران شانس برنده شدن بلیط های مربوط به اتفاقات بزرگ، نمایشگاه ها، تخفیف ها و کارت های تبریک و …. را از طریق کلیک کردن بر لینک موجود در توییت را می یابند.
LinkedIn به علت مزیت وجود شبکه ای خود انتخاب از کاربرانی که به شرکت مرتبط هستند، برای کسب وکار های B2B به طور خاص مناسب تر است. تخمین زده شده است که نرخ تبدیل LinkedIn سه برابر Facebook یا Twitter برای شرکت های B2B است. برای آگاهی بیشتر، مقاله ” بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی برای شرکت های B2B: برند سازی یا جذب مشتریان بالقوه ؟ ” را بخوانید.
LinkedIn برای شرکت های B2C انتخاب چندان مناسبی نیست. این شرکت ها می توانند از پلتفرم های دیگری استفاده کنند که همانند برخی شبکه های اجتماعی خیلی طبقه بندی شده و دسته ای نباشند.

 استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی

از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی استفاده کنید

جمع آوری داده های درست کلیدی برای توصیف استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی تان ضروری است. این ابزارها به شما این امکان را می دهند که از پیش درباره پست ها برنامه بریزید و کانال های خاصی را برای به اشتراک گذاشتن پیام های برندتان و محتوی مبتنی بر آن انتخاب کنید.
شما باید برای توسعه استراتژی تان و ایجاد حضور آنلاین قوی تر، ابزاری را انتخاب کنید که به طور خاص برای کانال های اجتماعی طراحی شده اند تا بتوانید بینش بیشتری به دست آورید. در حالی که بسیاری از این ابزارها رایگان نیستند اما سرمایه گذاری در آن ها برای کسب وکارتان سودمند خواهد بود : شما می توانید حساب های اجتماعی تان را هم زمان مدیریت کنید و زمان زیادی را صرفه جویی کنید.

از کلمات کلیدی دارای نرخ تبدیل ( نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل ) بالا استفاده کنید

تقریبا در تمام سایت های شبکه های اجتماعی، کلمات کلیدی مشخصی هستند که تعامل بیشتری را نسبت به باقی کلمات ایجاد می کنند. آن ها سبب کلیک شدن بیشتر می شوند به عبارت دیگر دیده شدن را افزایش می دهند. به کاربردن هوشمندانه این کلمات در به روز رسانی های رسانه های اجتماعی تان میتواند ترافیک شبکه اجتماعی تان را زیاد کند، به موازات آن دیده شدن و اثر بخشی پست هایتان نیز بیشتر می شود. تعدادی از کلمات کلیدی که نرخ تبدیل بالایی دارند و برای جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی مناسب هستند در زیر آمده است:
Facebook : کجا، چه زمانی، به ما بگویید که، الهام بخشیدن، ارائه کردن، توافقات، تخفیف، هشدارها، سرگرمی ها
Twitter : توییت های مجدد ( reTweet )، فالو کردن ( دنبال کردن )، رسانه های اجتماعی، پست های بلاگی جدید، بررسی کردن، کمک کردن.
LinkedIn : ایجاد شده، توسعه یافته، افزایش یافته، بهتر شده، کاهش یافته، جستجوی مجدد شده.
Google+ : به اشتراک گذاشتن، ارتقا یافتن، افزایش یافتن، ایجاد کردن، کشف کردن.
هر کدام از رسانه های اجتماعی ویژگی های خاصی دارند که می بایست متناسب با نوع کسب وکار از آن ها جهت بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنید. در این راستا با مهارت های پست گذاشتن نیز آشنا شوید تا بتوانید نرخ تبدیل بالاتری کسب کنید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *