پیشنهادات:دانلود پایان نامه روانشناسی,بررسی تأثیر معلولیت جسمی- حركتی نوجوانان دختر 19-13 سال شهر تهران بر خلاقیت آنها


دانلود پایان نامه

پیشنهادات

توصیه‌های آموزشی زیر در مورد رشد توانایی خلاقه افراد معلول در مورد تمام دانش‌آموزان و اقدامات آموزشی كاربرد دارد:

  • به طور كلی پرروش توانایی‌های خلاق افراد معلول جسمی- حركتی از فرآیند كلی آموزش و پرورش او به عنوان شخصیتی یكپارچه یا جنبه‌های بسیار آن جدایی ناپذیر است. آموزش مواد آموزشی در مدرسه باید با ایجاد شخصیتی استوار و ایجاد نگرشی مثبت درباره خودش همراه باشد. به عبارت دیگری یكی از اهداف مهم آموزشی معلولان باید «خودسازی» آنها باشد.
  • قوه ابتكار و اطمینان به خود نوجوانان معلول جسمی- حركتی باید رشد داده شود. این مهم است زیرا تجربه گذشته كودك اغلب عكس این را مورد تأكید قرار می‌دهد. می‌توان پرورش و رشد تفكر خلاق را در دوره دبستان حتی پیش از آن شروع كرد.
  • در كلاس معمولی یك نوجوان معلول مدام مورد توجه است ولی در مدارس خاص او در میان كسانی است كه معلولیت مشابهی دارند و او می‌تواند با افراد نظیر خود بازی كند و در فعالیت‌های مختلف با آنها همراه و همگام شود و هیچ همدردی خاصی به او نشان داده نمی‌شود. بنابراین كمتر برای خودش تأسف می‌خورد و خود را بی‌ارزش به شمار نمی‌آورد.
  • در افراد معلولی كه توسط افراد آگاه پرورش نیافته‌اند یك شخصیت ایستا و بی‌ارزش شمردن خود به وجود می‌آید كه سبب می‌شود فرد به طریق ثابت عمل كند. راه حل‌های محدود را بر راه‌حل‌های متنوع ترجیح دهد، به همین جهت برای پرورش تفكر خلاق در افراد معلول باید علاوه بر ایجاد خصوصیات شخصیتی مثبت، آنها را واداشت تا چندین راه‌حل متنوع را مقایسه نمایند.

محدودیت‌ها

در رابطه با این موضوع هم تحقیق با مسائل و مشكلاتی همراه بوده است:

  • متأسفانه در كشور ما تحقیق و پژوهش در رابطه با معلولیت جسمی- حركتی نادر بود، بنابراین پیدا كردن منبع و تحقیق در این رابطه بسیار دشوار بود؟
  • در كشور ما به خلاقیت در آموزش و پرورش كمتر توجه می‌شود و از ابتكار و خلاقیت اغلب مفاهیم غلطی در ذهن وجود دارد. به همین جهت تحقیق در مورد جنبه‌های تفكر خلاق مسیر اشتباهی را طی می‌كند و پژوهش‌هایی كه در آن مكانیسم‌های روان‌شناختی تفكر خلاق باشد بسیار نادر است.
  • همچنین برخی تشریفات اداری برای اجرای آزمونها از آموزش و پرورش مشكل‌ساز بوده است و زمان زیادی را به كار برده است.

 

 

 

 

ضمائم

منابع مورد مطالعه

  • آقایی نیشانی، دكتر تیمور، خلاقیت و نوآوری انسانها و سازمانها، 1377 ، انتشارات ترمه.
  • آمابیلی، دكتر ترزا، شكوفایی خلاقیت، مترجمین: دكتر حسن قاسم‌زاده، پروین عظیمی. 1381. نشر دنیای نو.
  • آمابیلی، شكوفایی خلاقیت كودكان، حسین قاسم‌زاده، 1375، نشر دنیای نو.
  • آهنگر كمیجانی، شهناز، بررسی تأثیر آموزش رسمی بر میزان خلاقیت نوجوانان شهریار، 1379 پایان‌نامه، دانشگاه تهران.
  • اتكینون و همكاران، زمینه روانشناسی، ترجمه: محمدنقی براهنی و همكاران، 1376، انتشارات رشد.
  • احمدی، دكتر سید احمد، روانشناسی نوجوانان و جوانان، 1371، انتشارات ترمه.
  • براندن، ناتانیل، راهنمایی برخودباوری، مترجم: مینو سلسله، 1379، نشر فرا.
  • پورصمدی، ابراهیم، بررسی میزان خودپنداری در دانش‌آموزان عادی و معلولین جسمی- حركتی شهر تهران، 1378، دانشگاه علوم تحقیقات.
  • پیس پی‌یر ، ژائوی مربرت ، خلاقیت چیست؟ مترجم: دكتر محمدحسین سروری، 1379، نشر عابد.
  • تورسن ئی.پال.، استعدادها و مهارت خلاقیت و پرورش آن، حسین قاسم‌زاده، 1373، نشر دنیای نو.

11- جولیانی، وود، ارتباطات میان فردی (روانشناسی تعامل اجتماعی)، مترجم: مهرداد فیروزبخت، 1373، انتشارات مهتاب.

12- خلاقیت در آموزشگاه، ترجمه دكتر علی خانزاده، 1358، انتشارات چهر.

13- دكسرتی، پال تورنس، استعدادها و مهارتهای خلاقیت، ترجمه دكتر حسن قاسم‌زاده، 1372، چاپ شقایق.

14- سیاسی علی‌اكبر، نظریه‌های مربوط به شخصیت، 1354، دانشگاه تهران.

15- سیف، علی‌اكبر، روانشناسی پرورشی، 1379 ، نشر روان، ویرایش نو.

16- علیپور بیژن، شمیسا علی، پرورش خلاقیت، 1376، نشر دكمه‌گران.

17- قضایی، دكتر صمد، سبب‌شناسی، پیشگیری و توان‌بخشی، 1368.

18- مازلو آبراهام، انگیزش و شخصیت، ترجمه احمد رضوانی، 1368، انتشارات آستان قدس رضوی.

19- ماكسون مالتز، روانشناسی خلاقیت، مهدی قره‌چه‌داغی، 1368، نشر شباهنگ.

20- مایلی میترا، بررسی رابطه میزان خلاقیت با خودپنداری در بین دانش‌آموزان شهر تهران، (80- 1379) پایان‌نامه.

21- نجفی، نسرین، كمك به معلولین ، 1362، نشر دانشكده توان‌بخشی و رفاه اجتماعی.

22- نولتز دوان‌پی و الن شولتر سیدنی ، تاریخ روانشناسی نوین، علی‌اكبر سیف و همكاران.

23- وایزبرگ، رابرت، خلاقیت فراسوی نبوغ، مهدی والفی، 1378، نشر روزنه.

24- و. بركی، ویلیام. خودپنداری، مترجم: دكتر سید محمدمیركمالی، 1378، انتشارات سیطرون.

این تکه ای از پایان نامه رایگان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

با موضوع :

بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان 105ص

می باشد برای دیدن بقیه قسمت ها می توانید از قسمت بالای سایت کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کنید

سایت ما حاوی تعداد زیادی پایان نامه رایگان در رشته روانشناسی و علوم تربیتی و مشاوره (هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد)می باشد

می توانید از قسمت دسته بندی که در بالای سایت قرار دارد بقیه پایان نامه ها را هم ببینید و از متن کامل آنها استفاده نمایید البته ممکن است بعضی از متون موقع انتقال از فایل ورد به هم بریزد یا عکس ها درج نشود برای دانلود پایان نامه ها با فرمت ورد به همراه تمام پیوست ها به لینک زیر مراجعه کنید:

در سایت مرجع دانلود پایان نامه می توانید صدها پایان نامه رافقط با داشتن یک پسورد  دانلود کنید و به متن کامل آنها دسترسی بدون محدودیت داشته باشید.

برای جزییات بیشتر اینجا کلیک کنید 

سایت فوق (payanname.net) قوی ترین سایت در زمینه دانلود پایان نامه است 

کافیست عبارت

دانلود پایان نامه

را در گوگل سرچ کنید

خواهید دید که گوگل این سایت را به عنوان اولین گزینه معرفی می کند 

برای دانلود متن کامل پایان نامه های جدید کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی  می توانید لینک های زیر را هم ببینید :

قسمت سوم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  208 پایان نامه

قسمت پنجم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  222 پایان نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *