پایان نامه مقایسه ی توانایی دیداری – فضایی دانش آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی و دانش آموزان درخودمانده با عملکرد بالا

دانلود پایان نامه

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

پایان نامه ی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

گرایش آموزش کودکان استثنایی

عنوان:

مقایسه ی توانایی دیداری – فضایی دانش آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی و دانش آموزان درخودمانده با عملکرد بالا

استاد راهنما:

دکتر حمید علیزاده

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

فهرست مطالب:

چکیده ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..7

فصل اول: چارچوب پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………8

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………9

بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………11

هدف پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….12

فرضیه پزوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..12

اهمیت و ضرورت پزوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………13

تعاریف نظری و عملی مفاهیم موضوع پزوهش ………………………………………………………………………………………………….15

فصل دوم: پیشینه ی پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………16

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..17

اختلالات همبود و همراه با اختلال یادگیری غیرکلامی و درخودماندگی سطح بالا ………………………………………22

اختلال نارسایی توجه …………………………………………………………………………………………………………………………………………..22

اختلال وسواس اجباری ……………………………………………………………………………………………………………………………………….23

توانایی دیداری – فضایی در کودکان با اختلال یادگیری غیرکلامی و درخودماندگی سطح بالا ……………………23

انواع توانایی دیداری – فضایی ……………………………………………………………………………………………………………………………..24

 

فصل سوم: روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………..31

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………32

روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….32

جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..32

نمونه و روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………………..32

ابزار گردآوری داده ها …………………………………………………………………………………………………………………………………………..34

شیوه ی گردآوری داده ها ……………………………………………………………………………………………………………………………………34

روش تحلیل داده ها ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..36

فصل چهارم: یافته ها …………………………………………………………………………………………………………………………………………..37

مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………38

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………………………42

مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..43

بحث و نتیجه‌گیری ………………………………………………………………………………………………………………………………………………43

محدودیت ها ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..45

پیشنهادها …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….46

منابع …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….47

پیوست ها ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………53

پیوست شماره 1 ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 53

پیوست شماره 2 …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….56

فهرست جداول

جدول 4.1: ویژگی های دانش آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی و درخودماندگی سطح بالا براساس سن و مقطع تحصیلی ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………38

جدول 4.2: نتایج آزمون هوشی ریون رنگی ………………………………………………………………………………………………………..39

جدول 4.3: توصیف نمونه آماری پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………40

جدول 4.4: آزمون همگنی واریانس ها برای فرضیه ی تحقیق …………………………………………………………………………41

جدول 4.5: نتایج آزمون تی مستقل در مورد فرضیه ی تحقیق …………………………………………………………………………41

چکیده

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *