هدفهای رفتاری در حیطه شناختی:پایان نامه رایگان روانشناسی,مقایسه تاثیر الگوی مبتنی بر روش مشاركتی و الگوی مبتنی بر روش یادگیری انفرادی


دانلود پایان نامه

نام و نام خانوادگی تهیه كننده : گلناز احمدی                    تاریخ تدریس : 19/2/86

شماره طرح درس : 4                    موضوع درس : علوم تجربی

كلاس : پنجم ابتدایی            روش : مشاركتی

مدت تدریس : 45 دقیقه        عنوان درس : انسان و محیط زیست

هدف كلی : شناخت محیط زیست

رئوس مطالب : 1- محیط زیست      2- اثر انسان بر محیط زیست

 هدفهای جزئی :

شبكه غذایی – زنجیره غذایی – منابع جبران شدنی و منبع جبران نشدنی

الف ) هدفهای رفتاری در حیطه شناختی

  • دانش آموز بتواند اثر انسان بر محیط زیست را توضیح دهد.( كاربرد)
  • دانش آموز بتواند تفاوت بین منابع جبران شدنی و منابع جبران نشدنی را بدون كمك معلم شرح دهد .( فهمیدن )
  • دانش آموز راههای محافظت از محیط زیست را بیان كند.( كاربرد )

جدول طبقه بندی هدفهای رفتاری در حیطه شناختی

شماره‌هدف‌ها سطوح یا طبقات هدفها در حیطه شناختی
دانش فهمیدن كاربرد تجزیه و تحلیل تركیب ارزشیابی
1     ×      
2   ×        
3     ×      

 

ب) هدفهای رفتاری در حیطه روانی – حركتی

1- دانش آموز بتواند بدون كمك معلم یك شبكه غذایی را ترسیم كند ( اجرای مستقل )

2- دانش آموز ، به راحتی بتواند یك زنجیره غذایی را ( در خانه )‌ روی مقوا بكشد و به كلاس بیاورد .( اجرای مستقل )

3- دانش آموز بتواند در مورداثرات انسان بر روی محیط زیست توضیحاتی را به بچه‌ها ارائه دهد .(‌اجرای مستقل )

جدول طبقه بندی هدفهای رفتاری در حیطه روانی – حركتی

شماره‌هدف‌ها تقلید اجرای مستقل دقت هماهنگی عادی شدن حركات
1   ×      
2   ×      
3   ×      

 

ج) هدفهای رفتاری در حیطه عاطفی

1- دانش آموز به سوالات گوش می‌دهد .( دریافت )

2- دانش آموز در بحث كلاس به طور فعال شركت می‌كند.( ارزش گذاری )

3- دانش آموز نسبت به صحبتهای معلم و همكلاسی‌ها علاقه نشان می‌دهد .( واكنش )

4- دانش آموز برای شركت در بحث كلاسی داوطلب می‌شود .( سازماندهی ارزشها)

5- دانش آموز می‌تواند از این شیوه برای خود یادگیری در هر درس بهره ببرد .( درونی شدن ارزشها )

جدول طبقه بندی هدفهای رفتاری در حیطه عاطفی

شماره‌هدف‌ها سطوح یا طبقات هدفها در حیطه عاطفی
دریافت واكنش و پاسخ دادن ارزش گذاری سازماندهی ارزشها تبلور یا درونی شدن ارزشها
1 ×        
2     ×    
3   ×      
4       ×  
5         ×

 

پیش بینی رفتار ورودی

  • گیاهان تولید كننده مواد غذایی هستند .
  • بسیاری از زنجیره‌های غذایی به یكدیگر مرتبط می‌شوند كه به آن شبكه غذایی می‌گویند .

سنجش آغازین

الف ) آزمون رفتار ورودی

  • شبكه غذایی چیست ؟
  • زنجیره غذایی چیست ؟

ب) پیش آزمون

زندگی جانوران چه تفاوتهایی با هم دارد ؟

  • از بین رفتن باكتریها چه تغییراتی در شبكه غذایی بوجود می آورد ؟
  • از بین رفتن باكتریها چه تغییراتی در شبكه غذایی بوجود می آورد ؟

نتیجه :پاسخ سوال 1و2 مثبت و به فرض اینكه سوالات 3و4 منفی هستند .

نقطه شروع تدریس : از شماره سه تدریس شروع خواهد شد .

مراحل تدریس و تنظیم محتوا :

  • آمادگی و ایجاد انگیزه

معلم ضمن سلام و احوالپرسی و توجه به حضور وغیاب دانش آموزان ،‌با نشان دادن صفحه 90 از كتاب درسی (‌زنجیره‌ی غذایی ) و ارائه توضیحاتی در مورد آن ، توجه بچه‌ها را به درس جلب می‌كند .

  • مدل كلاس : دایره‌ای
  • روش : پرسش و پاسخ – توضیحی
  • رسانه: نشان دادن كتاب به بچه‌ها
  • فعالیتهای معلم : پرسش از شاگردان و هدایت آنها
  • گروههای یادگیرنده : تمامی كلاس
  • فعالیتهای شاگردان : پاسخ ، معلم – گوش دادن به معلم

مدت : 5 دقیقه

ارائه درس :

 الف) فعالیت معلم

معلم دانش آموزان را به گروههای مختلف تقسیم می‌كند و به هر یك از اعضای گروه یك وظیفه محول می‌نماید . مثلاً یكی وظیفه ناظر گروه ، دیگری خلاصه كننده بحث ، به طوری كه فعالیت مشاركتی در بین اعضای گروه صورت گیرد .

  • مدل كلاس : دایره‌ای به صورت گروههای چهار نفره
  • روش : نمایشی ، توضیحی پرسش و پاسخ ،‌مشاركتی
  • رسانه : تخته سیاه ، گچ و اجسام مجسم
  • فعالیتهای معلم : ارائه مطالب تدریس ، گروه بندی دانش آموزان و راهنمایی لازم به آنها
  • فعالیتهای شاگردان : توجه به توضیحات معلم – شركت در بحث كلاسی
  • گروههای‌آموزش گیرنده : تمامی كلاس
  • زمان : 15 دقیقه

ب) فعالیت شاگردان

یكی از دانش آموزان داوطلب را پای تابلو می آورد ، با نشان دادن طرحی كه از شبكه غذایی كشیده‌ایم و همچنین تصویر ص 95 كتاب به او ، از او می‌خواهیم كه توضیحاتی را در مورد تصاویر به بچه‌ها ارائه دهد .

  • مدل كلاسی : دایره‌ای به صورت گروهی
  • روش : فعال – مشاركتی
  • رسانه : طرحهای كشیده شده
  • فعلیتهای معلم : نظارت و راهنمایی شاگردان و كمك به دانش آموز داوطلب در صورت نیاز
  • گروههای یادگیرنده : تمامی كلاس
  • فعالیتهای شاگردان : بحث و گفتگو در مورد مطالب ارائه شده

مدت : 10 دقیقه

 

ج) ارزشیابی مرحله‌ای و انجام تمرینات ضروری

از دانش آموزان می خواهیم كه سه نوع از آزمایشات انجام شده در كلاس را به صورت گروهی انجام دهند و ضمن بحث كردن در مورد موضوع درس و مطالب ارائه شده بتوانند به صحبتهای همدیگر گوش دهند و آراء یكدیگر را نقدكنند .

  • مدل كلاس : دایره‌ای به صورت همان گروههای چهار نفره .
  • روش : فعال – بحث و گفتگو
  • رسانه : مواد لازم جهت تحقیق
  • فعالیتهای معلم : نظارت و راهنمایی گروهها و تشریح وظیفه و مسئولیت هر فرد در گروه
  • گروههای آموزش گیرنده : تمامی دانش آموزان در گروههای چهار نفره
  • فعالیتهای شاگردان : انجام تمرینات گروهی – مسئولیت پذیری و ارائه نتایج بصورت نوشته

مدت زمان : 5 دقیقه

 

  • جمع بندی مطالب تدریس شده :

در پایان هر درس آنچه حائز اهمیت است این است كه معلم به ارائه خلاصه بپردازد . معلم باید درس را مرور و كارهای دانش آموزان را تقویت كند . معلم در این قسمت نكات مهم تدریس شده را یادآوری می‌نماید .

  • مدل كلاس : گروههای كوچك
  • روش : مشاركتی ، بیانی وتوضیحی به صورت دایره‌ای
  • رسانه : كتاب درس ،‌مواد و وسایل آزمایش
  • فعالیتهای معلم : توضیح مطالب و نمایش آنها
  • گروههای آموزش گیرنده : تمامی گروهها

مدت زمان : 5 دقیقه

 

5- دادن تكلیف پایان درس :

از بچه‌ها می‌خواهیم در مورد اثر انسان به محیط زیست تحقیقی حاضر كرده و به كلاس بیاورند .

1- مدل كلاس : معمولی                 2- روش : فعال

3- رسانه : كتاب درسی

4- فعالیت معلم : تعیین تكلیف                    5- گروههای آموزش گیرنده : كل كلاس

6- فعالیت شاگردان : انجام تكالیف و ارائه به معلم

7- مدت : 5 دقیقه

این تکه ای از پایان نامه رایگان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

با موضوع :

بررسی رابطه عزت نفس با پرخاشگری در دانش آموزان 105ص

می باشد برای دیدن بقیه قسمت ها می توانید از قسمت بالای سایت کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کنید

سایت ما حاوی تعداد زیادی پایان نامه رایگان در رشته روانشناسی و علوم تربیتی و مشاوره (هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد)می باشد

می توانید از قسمت دسته بندی که در بالای سایت قرار دارد بقیه پایان نامه ها را هم ببینید و از متن کامل آنها استفاده نمایید البته ممکن است بعضی از متون موقع انتقال از فایل ورد به هم بریزد یا عکس ها درج نشود برای دانلود پایان نامه ها با فرمت ورد به همراه تمام پیوست ها به لینک زیر مراجعه کنید:

در سایت مرجع دانلود پایان نامه می توانید صدها پایان نامه رافقط با داشتن یک پسورد  دانلود کنید و به متن کامل آنها دسترسی بدون محدودیت داشته باشید.

برای جزییات بیشتر اینجا کلیک کنید 

سایت فوق (payanname.net) قوی ترین سایت در زمینه دانلود پایان نامه است 

کافیست عبارت

دانلود پایان نامه

را در گوگل سرچ کنید

خواهید دید که گوگل این سایت را به عنوان اولین گزینه معرفی می کند 

برای دانلود متن کامل پایان نامه های جدید کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی  می توانید لینک های زیر را هم ببینید :

قسمت سوم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  208 پایان نامه

قسمت پنجم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  222 پایان نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *