مهم ترین کلمه در تبلیغات چیست؟

دانلود پایان نامه

به نظر شما مهم­ ترین کلمه در تبلیغات چیست؟ مجانی، مخصوص، تخفیف، فروش، جدید، بهبود یافته، بزرگتر، بهتر…؟

بسیاری از واژه ­ها به دلیل استفاده ­ی نا به جا یا سواستفاده، که گزینه ­ی چندان مشهودی نیست، معنای خود را از دست داده ­اند یا تحریف شده ­اند.

واژه­ ی “لوکس”، “منحصر به فرد” و “در سطح جهانی” پس از آنکه برای هر چیزی، از رستوران­ های مجلل گرفته تا غذاخوری­ هایی که غذای  یخ زده را با مایکروویو سرو می ­کنند،  مورد استفاده قرار گرفتند، کم کم معنای خود را از دست دادند و بی معنی شدند. دیگر حتی نمی­ توان به واژه­ های “سبک”، “رژیمی” یا ” کم چرب ” که روی بسته بندی­ ها نوشته می­شود، اعتماد کرد.

آنچه بازاریابان انجام داده ­اند بازاری با درجه­ ی بالایی از بدگمانی  به وجود آورده، جایی که مخاطبان به آنچه برای فروش محصولاتتان می گویید، ایمان ندارند.

اما وب با تأکیدش بر محتوا، به بازاریابان این فرصت را می ­دهد تا آزادانه تمام اطلاعات معنادار و لازم را به مخاطبان ­شان برسانند.

هر محتوایی تبلیغ است، هر تبلیغی محتوا نیست

شاید برخی از این محتواها بسیار متفکرانه و علمی به نظر بیایند، اما در تحلیل نهایی هر محتوایی نوعی تبلیغ محسوب می ­شود. محتوا به ندرت، اگر نگوییم هیچگاه، بیطرفانه نوشته می ­شود، حتی اگر آشکارا محصول یا تبلیغی را ترویج نکند. محتواها همیشه به دنبال تحقق هدفی هستند یا می­خواهند ایده یا موقعیتی را بهبود بخشند. از این رو لازم است بدانید، بازاریابی محتوا چیست و چگونه عمل می کند.

اگر محتوا دیدگاهی خاص و دانشی با معنی فراهم نکند، آیا واقعا به عنوان محتوا مورد تایید است؟

تبلیغات - مهمترین کلمه تبلیغات

 

همین مورد را می­توان برای تبلیغات عنوان کرد، اگر تبلیغی توضیح ندهد، آگاهی ایجاد نکند و تعامل  برقرار نکند، فقط صداهای بی پایه و اساسی است که شنیده می ­شود.

مهمترین کلمه در تبلیغات چیست؟

شاید بهترین واژه برای تبلیغات کلمه ساده و بی ضرر “مانند” باشد : کلمه­ ای غیر توصیفی که با تمام مفهوم سازی ­ها و تصورات قدرت، که برای ساخت هویت کسب و کارتان نیاز دارید همراه می ­شود، تا شخصیت برند را بسازد، و جایگاه محصول و خدمت شما را در ذهن مخاطبانتان مشخص کند.

مثلا در شعاری گفته می­ شود “طعمی مانند …”، در این جای خای هر واژه یا مفهومی می ­تواند قرار گیرد، و با استفاده از قدرت کنایه­ و استعاره ایده ­ی اصلی پیام را در ذهن مخاطبان واضح و مشخص کند.

اما شاید در هنگام مشخص کردن استراتژی بازاریابی و تعیین شعار تبلیغاتی، برای انتخاب شعاری که کمپین تبلیغاتی را موفق کند دچار مشکل شویم در ادامه چند روش را به شما معرفی خواهیم کرد که با کمک آنها قادر باشید بهترین واژگان را برای تبلیغات خود انتخاب کنید.

[Member]

 استعاره، تمثیل، داستان : بهترین دوستان تبلیغات چیان برای انتخاب مهمترین کلمه تبلیغات

استعاره مفاهیم پیچیده و فرآیندهایی که به سختی درک می ­شوند را به وسیله ­ی مقایسه ­ی آن با دانش معمول و روزانه، توضیح می ­دهد. ما هر روز از استعاره­ ها استفاده می­ کنیم، بدون اینکه حتی متوجه باشیم که اینکار را انجام می ­دهیم.

استعاره ­ها برای شیوه ­ی برقراری ارتباط با یکدیگر و موفقیت ارتباطات بازاریابی و تبلیغات، حیاتی هستند.

استعاره­ ها می ­توانند با توسعه یافتن به تمثیل بدل شوند، و تمثیل ­ها هم به داستان و داستان به کمپین و کمپین­ هایی که به این شکل توسعه می ­یابند با  احتمال قوی ­تر قادر خواهند بود پیامی را تهیه کنند که معانی پیچیده را در ذهن هوشیار جمعی مخاطبانشان، قرار دهد و به این طرق به وضعیت مطلوب دست یابند.

تبلیغات - مهمترین کلمه تبلیغات

هیچ راهی برای غلبه بر اعتراضات مشتریان،  بهتر از آن نیست که این اعتراضات را در قالب داستانی کنایه ­ای درآوریم.

غلبه بر اعتراضات و اهمیت آن در تعیین مهمترین کلمه تبلیغات : چه مدت زمان ، زمان زیادی محسوب می ­شود؟

قبل از آنکه تکنولوژی به پیشرفت امروزه ­ی خود برسد افراد مجبور بودند هفته­ ها صبر کنند تا عکاسی ­ها، عکسی که آنها با دوربین خود گرفته­ اند را چاپ کنند و تازه بعد از چاپ متوجه می­ شدند عکسی که گرفته ­اند خوب بوده یا خیر. اما تکنولوژی کم کم پیشرفت کرد، بعدها دوربین­ هایی تولید شد که 60 ثانیه بعد عکس گرفته شده را چاپ کرده و به عکاس تحویل می ­دهد، پیشرفت ­هایی از این دست منجر به حیرت کاربران شد و مرحله ­ای جدید توام با خوشنودی آنها آغاز شد. اما با این حال برخی کاربران پس از دریافت عکس­ هایی که بعد از 60 ثانیه ظاهر می ­شدند، اعتراض می کردند که “چرا ظهور عکس اینقدر طول می کشد؟ ”

مشکل تکنولوژی نیست؛ مشکل ادراک و آگاهی است. درست مانند افرادی که ظهور 60 ثانیه ­ای عکس را کند می ­پنداشتند. به همین دلیل کاربران اینترنت چون انتظار دارند در عرض چند ثانیه با سراسر جهان در ارتباط باشند و حتی به دقیقه ­هم راضی نمی شوند، گمان می کنند سرعت اینترنت کند است. در حالی که شاید به واقع اینگونه نباشد ، ارتباط با سراتاسر جهان دست ­آورد تکنولوژیک خارق العاده ­ای است حتی اگر در عرض چند ثانیه شما را به مقصودتان نرساند.

هرچه داستان بهتر باشد برقراری ارتباط از طریق تبلیغات بهتر می ­شود

راه حل این مشکل برقراری ارتباط بهتر، جهت فهماندن پیام،  یا خود برند و شرکت است. افرادی که حقیقتا به آنچه می ­خواهید بگویید اهمیت می ­دهند صبر خواهند کرد تا وبسایت شما بالا بیاید و تصاویر و ویدئوهای شما باز شود. اما همه چیز وقتی خراب می ­شود که کاربران زمانی زیادی را صبر می ­کنند تا محتوایتان باز شود اما پس از باز شدن به جای آنکه پیام ­های معناداری دریافت کنند با مجموعه ­ای از اطلاعات نا مرتبط و چرت و پرت، و کاملا غیر قابل درک مواجه می ­شوند.

ویدئو یا پیام صوتی که در وبسایت شما قرار دارد خیلی راحت تر قابل دسترس است تا صفحه ­ای که پر از نوشته باشد که به صورت انفجاری از کلمات و اطلاعات برای کاربران به نمایش در می­آید. اگر محتوا و پیام ­تان گیج کننده، درهم و برهم، دارای پیچیدگی بیش از حد، یا بسیار ابتدایی یا به زبان فنی نوشته شده و از اصطلاحات تخصصی زیادی در آن استفاده شده باشد، هر کاری هم که بکنید، باز مخاطبانتان را از دست خواهید داد.

لازم است پیام شما قابل فهم، تعامل برانگیز و به یاد ماندنی باشد. و یکی از بهترین روش­ ها برای اینکار آن است که آن را با چیزی مقایسه کنید که مخاطبانتان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

پیدا کردن استعاره ه­ای که برای تبلیغات شما مناسب باشد

بعضی از افراد استعدادی دارند که می­ توانند چیزها را به طریقی برای مخابان تشریح کنند که آنها فورا مفهوم را دریافت کنند و مهمتر، آن را به خاطر بسپارند.

برای آن دسته از افرادی که در زمینه­ ی ارتباطات، بازاریابی، تبلیغات، و کسب و کارهای توسعه یافته ­ی خلاقانه فعالیت دارند، یاد گرفتن این مهارت ­ها در طول سال ­های متمادی ضروری است. اما  آنهایی که  روزانه با جزئیات و مسائل و مشکلات کسب و کار دست و پنجه نرم می­ کنند، باید بدانند این توانایی، مهارتی است که به ندرت امکان دارد در مرور زمان توسعه یابد.

ایجاد کمپین ویدئویی که قرار است مخاطبانتان آن را تماشا کنند، به خاطر بسپارند، و آن را برای همکاران خود بفرستند نیازمند بسیج منابع، زمان و هزینه است، و شما می خواهید اطمینان کسب کنید که با اینکار مخاطبان به صورتی اثربخش با پیام شما ارتباط برقرار می کنند. سعی کنید بیشتر از آنکه از رویکردهای سنتی که بر ویژگی ­ها و حقایق متمرکز است استفاده کنید، رویکرد های متفاوت را امتحان کنید : سعی کنید کمپینی مبتنی بر استعاره­ ی مورد نظر خود، که ارزش افزوده احساسی و شخصیتی برندتان را به مخاطبان می­ رساند، ایجاد کنید و توسعه دهید.

از کجا باید آغاز کرد؟ باید خودتان را از محدوده و تمرکز بر مفاهیم آزاد کنید. اگر در ابتدا شروع کردن با فعالیت­ های اساسی و بزرگ دشوار می ­نماید با قدم­ های کوچک شروع کنید.

 برای تعیین مهمترین کلمه تبلیغات تان بر مفاهیم تمرکز کنید

هر کمپین اثربخش بازاریابی ( چه مجموعه­ ای از ویدئوهای داخل وبسایت، ایمیل مستقیم، تبلیغات به نمایش درآمده در مجلات، تبلیغات بنری، بیل بورد های خارجی و رادیو و تلوزیون باشد یا هر ترکیب دیگری از آنها ) فقط در صورتی کارایی دارد که بر یک پیام مشخص و واحد تمرکز داشته باشد.

در دل هر تبلیغی قولی وجود دارد که متعهد شده­ اید آن را به مخاطبان ­تان برسانید. گذشته از آنکه چقدر بازاریابی ­تان هوشمندانه و به یادماندنی است، اگر در تحقق بخشیدن به آن قول یا تعهد شکست بخورید، کسب و کارتان شکست خواهد خورد.

تبلیغات - مهمترین کلمه تبلیغات

شکست در تحقق تعهدتان که می­ خواستید ارزان­ ترین، بهترین، یا ماهیتی با بالاترین ویژگی ­ها باشید، مانند قولی است که نامزد های انتخاباتی در زمان انتخابات می ­دهند اما نمی ­توانند آنها را تحقق بخشند و در نهایت مردم اعتمادشان را به آنها از دست می­ دهند، و در آینده هیچ یک از حرف­ های آنها را باور نخواهند کرد. دادن چنین تعهداتی که از پس اجرا آن برنمی ­آیید باعث بروز فاجعه در بازاریابی محصول و برندتان خواهد شد.

اتخاذ رویکرد مفهومی به درجه ­ی مشخصی از اطمینان و فهم وادراک نیاز دارد تا متوجه باشید، در حال تسلیم کردن چیزی هستید تا چیز با ارزش تری را به ازای آن به دست آورید.

اگر شما هویت برند خود را به عنوان کالایی که ارزان بوده و در همه جا یافت می ­شود، مطرح کنید، آنگاه مخاطبانی که به دنبال کالای گران و منحصر به فرد هستند را از دست خواهید داد. بنابراین برای انتخاب مهمترین کلمه تبلیغات خود این نکات را مد نظر داشته باشید.

اهمیت همنوایی مخاطبان در انتخاب مهمترین کلمه تبلیغات  : همه چیز در مورد عصبانی کردن است

یکی از موفق ترین آگهی های تبلیغاتی، تبلیغ مربوط به معرفی کامپیوتر مکین تاش اپل بود. پیام کامپیوتری ضد کامپیوترهای بزرگ که در آن خبری از اصطلاحات تخصصی و فنی نبود و به همین سادگی پیام خود را به گوش شنوندگان رسانده بودند. و باعث شد اپل بتواند شخصیت و ویژگی ­های برند خود را از طریق این تبلیغ در ذهن مخاطبانش وارد کند، چیزی که هنوز هم کارایی اش را حفظ کرده.

اگر پیام بازاریابی شما چنین قدرت و شخصیتی را کم دارد، اگر تبلیغات شما به ناکجا آباد کشیده شده است، یا به واسطه ­ی رقابت از رده خارج شده است، سعی کنید استعاره ­ای بیابید که بیدرنگ به مخاطبانتان نشان دهد، چه کسی هستید و چرا باید به شما اهمیت دهند.

 

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *