شاخص های کسب وکار ( Business Metrics ) کدامند؟


دانلود پایان نامه

عملکرد خود را با شاخص ­های کسب وکار درست بسنجید!

تعریف شاخص­ های کسب و کار

شاخص های کسب وکار Business Metric یک معیار قابل اندازه ­گیری است که برای پی­گیری و ارزیابی فرایندهای خاص کسب و کار به کار گرفته می ­شود. حیاتی است که به این امر توجه شود که شاخص­ های کسب و کار باید به مخاطبان کلیدی پیرامون یک کسب و کار مانند سرمایه­ گذاران، مشتریان و انواع مختلف کارمندان مثل مدیران بپردازند. هر بخشی از کسب و کار شاخص ­های خاص خود را دارد که باید تحت نظارت قرار بگیرد، بازاریابان آمار کمپین و برنامه­ ها را دنبال می­ کنند، تیم فروش فرصتهای جدید را بررسی می­کند و رهبران و مدیران اجرایی به دنبال تصویر کلی شاخص های مالی هستند.

 

تفاوت اصلی شاخص ­های کسب و کار و شاخص های عملکرد کلیدی KPIها در چیست؟

برای موثر واقع شدن، شاخص ­های کسب وکار باید با بنچ مارک های تثبیت شده یا اهداف کسب و کار مقایسه شوند. این امر مفاهیم ارزشمندی برای مقادیر مورد استفاده در شاخص فراهم کرده و به کاربران کسب و کار این امکان را می ­دهد که بهتر بر مبنای اطلاعاتی که مشاهده می­ کنند عمل کنند. به عنوان مثال 20 میلیون دلار فروش درسه ماه چهارم سال رقم قابل ملاحظه­ ای به نظر می­رسد ولی اگر شما صنایع هواپیمایی بوئینگ باشید این رقم به شما می ­گوید که باید به فکر تشکیل پرونده برای اعلام ورشکستگی باشید.

زمینه به شاخص­ های کسب و کار اجازه اثرگذاری می­دهد. در واقع اینجا همان جایی است که مرز میان شاخص ­های عملکرد کلیدی و شاخص ­های عملکرد کمرنگ می ­شود. تفاوت میان این دو نهایتاً منجر به این حقیقت می ­شود که شاخص ­های کسب و کار برای پیگیری کلیه بخش های کسب و کار استفاده می­ شوند در حالی که شاخص عملکرد کلیدی/ KPIها بخشهای حساس عملکرد را هدف قرار می­دهند. به عنوان مثال یک شاخص کسب و کار ممکن است ترافیک وب سایت را در مقایسه با هدف بررسی کند در حالی که یک KPI بررسی می­ کند که ترافیک وب سایت چگونه به فروش تدریجی کمک می­کند.

 

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *