سه روش آسان برای ساختن برندی که رهبر صنعت خود باشد


دانلود پایان نامه

اجتناب از برقراری ارتباط چشمی، تظاهر به آنکه مشغول صحبت با تلفن هستید، نگاه کردن به سمت دیگر، سرعت گرفتن، همه ­ی ما کارهایی مشابه این ها را انجام داده ­ایم. این موارد تاکتیک­ هایی است که ما به ­طور غریزی از آنها استفاده می کنیم تا از مواجهه با، کارشناسان قاطع فروش که ما را به گوشه ­ای می کشند تا اطلاعاتی که برایمان جذابیتی ندارند را به ما بدهند، اجتناب کنیم. اشتباه برداشت نکنید، شاید افراد مایل به شنیدن این اطلاعات باشند، اما ترجیح می دهند آن را به طریقی که مایل­ اند و به شکلی محترمانه و در موقعیتی مناسب دریافت کنند، در واقع در اوقات فراغت خود وقت خود را صرف برندهایی که به آن وفادارهستند، نمایند.

در ادامه سه راه برای ایجاد تجربه برند برای مشتری­ که، مشتریان دیگر از آن اجتناب نخواهند کرد و پا به فرار نمی گذارند بلکه از آن استقبال کرده و به دنبال آن خواهند آمد، بیان شده است :

حضوری یکپارچه در بازاریابی اینترنتی و بازاریابی از طریق کانال های پخش

برای آنکه تجربه برندی دلنشین در مشتریان خود ایجاد کنید لازم است چند نکته را رعایت کنید. اول آنکه سعی کنید به صورت یکپارچه عمل کنید، یعنی هم در بازاریابی اینترنتی و از طریق سایت و هم در فروشگاه های فیزیکی برای محصولات خود، از استراتژی ­ها و تم ­های یکسانی استفاده کنید. با مشتریان برخورد مناسبی داشته باشید، در فروشگاه به آنها اجازه دهید محصولات را امتحان کنند، در صورت توانایی، این امکان را در سایت فروشگاه اینترنتی خود نیز قرار دهید، در واقع مشتریان را در انتخاب و امتحان محصولات و خدمات خود آزاد بگذارید، مدام برای خرید به آنها فشار نیاورید، بگذارید تمام آنچه را میخواهند امتحان کنند و فقط در صورتی که از شما تقاضا کردند آنها را راهنمایی کنید، در سایت فروشگاه اینترنتی نیز امکان دسترسی، بیان سوالات و تغییر انتخاب خود از برندی به برند دیگر را برای آنها قرار دهید. نکته دیگری که لازم است به آن توجه کنید آن است که سعی کنید به مشتریان پیشنهادات شخصی بدهید، در سایت فروشگاه اینترنتی خود با توجه به جستجوهای قبلی مشتریان پیشنهاداتی مختص به آنها وبا توجه به علایق شان، بدهید و در فروشگاه­ها نیز با توجه به شناخت خود از مشتریان، به نیاز آنها پیشنهاداتی مختص به خودشان را  بدهید. با این روش میتوانید وفاداری مشتریان به برند خود را جذب کرده و علاوه بر آن تجربه برند خوبی برای آنها ایجاد کنید.

اجرای درست برنامه­ های وفاداری سازی مشتریان به برند

برای مشتریان دائمی خود برنامه ­های وفاداری ایجاد کنید. تحقیق کنید، سعی کنید مشتریان خود و عادات و علایق آنها را بشناسید، تا بدانید از چه طریقی میتوانید آنها را دوباره به سمت خود برگردانید. از طریق برنامه ­های وفادار سازی سعی کنید تعامل مشتریان با برندینگ و محصولات را افزایش دهید، به این صورت هم سود بیشتری کسب کرده ­اید و هم وفاداری مشتریان به برند شما افزایش یافته است. با توجه به نوع محصولات میتوانید از برنامه ­های مختلفی استفاده کنید مثلاً برگذاری مسابقه و اهدای جوایز ارزشمند. اما آنچه همواره باید به آن توجه داشته باشید آن است که باید مشتریان خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید برنامه ­هایی را که مورد علاقه­ ی آنها خواهد بود و از آن استقبال خواهند کرد، را شناسایی و اجرا کنید.

با بزرگان صنعت خود همکاری کنید.

استفاده از این استراتژی راه حلی عالی برای دسترسی به قسمت ­های دیگر بازار و جذب مشتریان جدید است. به این صورت همواره نوآوری خواهید داشت و میتوانید برند خود را گسترش دهید، و علاوه بر اینکه در بازار مورد نظرتان جز برندهای پیشرو خواهید بود، میتوانید برند خود را نیز قدرتمند کنید.

استفاده از این استراتژی ­ها سبب می شود تجربه برندی ایجاد کنید که مشتریان را به سمت خود می کشاند. حتی اگر به درستی عمل کنید خواهید توانست با استفاده از تبلیغات دهان به دهان نیز نام برند خود را در بین مصرف ­کنندگان شناخته شده کنید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *