تکنیک های اصلی در تحلیل دیجیتالی وبسایت ها و اپلیکیشن های موبایل (گوگل آنالیتیک ۲)


دانلود پایان نامه

دسته بندی و قسمت بندی جامعه هدف برند شما، به شما کمک می کند تا بتوانید کل اطلاعات به دست آمده از تعاملات مخاطبین با برند شما در فضای آنلاین را در بخش های کوچک تر و دسته بندی شده تحلیل نمائید.

به عنوان مثال ممکن است شما اطلاعات بدست آمده را براساس کانال های بازاریابی دسته بندی نمائید. براین اساس شما می توانید متوجه شوید که کدام یک از کانال های بازاریابی موجب خرید بیشتر مشتری ( فروش بیشتر شما ) شده است. تفکیک و دسته بندی اطلاعات به بخش های کوچک و براساس معیارهای مختلف بازاریابی به شما کمک می کند تا فهم بهتری از داده های ناشی از گوگل آنالتیک داشته باشید.

تعاملات مخاطبین با برند شما در فضای آنلاین - گوگل آنالیتیک - google analytics

به عنوان مثال :

  • شما می توانید داده های بدست آمده را براساس روز هفته و ساعت طبقه بندی نمائید، این به شما کمک می کند تا بتوانید تعداد مخاطبین را در روزهای مختلف هفته و در ساعت های مختلف روز با هم مقایسه نمائید. ( رفتارهای مختلف بازدیدکنندگان در روزها و ساعات مختلف )

مخاطبین در روزهای مختلف هفته - گوگل آنالیتیک - google analytics

  • شما می توانید مخاطبین خود را براساس وسیله دیجیتال مورد استفاده در حین بازدید از وب سایتتان دسته بندی کنید.

مخاطبین بر اساس وسیله دیجیتال - گوگل آنالیتیک - google analytics

  • می توانید مخاطبین خود را براساس کانال های بازاریابی دسته بندی نمایید.

مخاطبین براساس کانال های بازاریابی - گوگل آنالیتیک - google analytics

این امر به شما کمک می کند تا عملکرد هر یک از این کانالهای بازاریابی را با دیگر کانال ها مقایسه کنید. در این صورت متوجه می شوید که فعالیت های بازاریابی کدام کانال مخاطب بیشتری را به وب سایت آورده و یا به طور کل اثربخش تر ( موثرتر ) از سایر فعالیت های بازاریابی بوده است.

  • دسته بندی اطلاعات را می توانید براساس کشور، شهر یا منطقه در نظر بگیرید و متوجه شوید از کدام ناحیه جغرافیایی مخاطبین بیشتری داشته اید.

  • و درنهایت  اینکه می توانید مخاطبین را براساس ویژگی های رفتاری و تعامل آنها با وب سایت، دسته بندی نمائید. مانند مخاطبینی که مجددا به وب سایت  رجوع کرده اند نسبت به کسانی که برای اولین بار وارد وب سایت شما شده اند. مطالعه و مقایسه نحوه تعامل هر دو دسته از مخاطبین ( کسانی تنها یکبار وارد وبسایت شما شده اند و کسانی که مکررا وب سایت شما را بازدید می کنند ) به شما کمک می کند تا متوجه شوید چه عواملی منجر به برگشت مجدد مخاطبین به وب سایت شما شده است.

 

مشاهده قسمت سوم مقاله : 

نرخ تبدیل و Conversion attribution ( گوگل آنالیتیک ۳ )

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *