بهترین نرم افزار مدیریت پروژه رایگان در سال 2018


دانلود پایان نامه

مطمئنا با نرم افزار مدیریت پروژه (Project Management Software) آشنا هستید، به طور خلاصه این نرم افزار برای برنامه ریزی پروژه، پیشبرد فرآیندها، تعیین مسئولیت های هر بخش از پروژه و… به کار می رود. به صورت کلی میتوان گفت نرم افزارهای مدیریت پروژه یا همان برنامه های Project Management به صورت مخفف PM قابلیت مدیریت بخش های مختلف پروژه را به شما می دهند.

 

چه سوالاتی قبل از استفاده نرم افزار مدیریت پروژه باید پاسخ دهیم؟

راه حل و کارکردهای نرم افزار مدیریت پروژه به طور قطع جزو ابزاری محسوب می شوند که، صرف نظر از ارزش سازمانی شناخته شده خود، می توانند کسب و کار شما را به طور حرفه ای ارتقا دهند.

  • آیا خرید سیستم مدیریت پروژه شناخته شده و مشهور برای یک شرکت کوچک یا متوسط سرمایه گذاری منطقی محسوب می شود؟

برای کسب وکارهای کوچک و متوسط خرید سیستم های مدیریت پروژه شناخته شده در ابتدای کار توصیه نمی شود بلکه پیشنهاد می شود ابتدا با نرم افزارهای مدیریت پروژه آشنا شوند و بعد از استفاده ی کاربردی از آنها با افزایش تعداد پروژه ها سرمایه گذاری لازم را برای خرید سیستم های مدیریت پروژه در نظر بگیرند.

از دلایل سرمایه گذاری برای خرید نرم افزارهای مدیریت پروژه که گامی هوشمندانه برای شرکت های کوچک محسوب می شود، این است که به کارگیری آنها برای این کسب و کارها در حقیقت منجر به کاهش اشتباهات، مشکلات مربوط به پروژه های سازمان و هزینه ها می شوند.

آیا نرم افزار مدیریت پروژه رایگان می تواند فعالیت های گسترده را برای شما مدیریت کنند؟

پس از استفاده و تجزیه و تحلیل نرم افزارهای پروژه رایگان متفاوت با جرات می توانیم بگوییم، برخی از نرم افزارهای مدیریت پروژه رایگان وجود دارند که می توانند برای مدیریت و اجرایی شدن پروژه ها امکانات رایگان را در اختیار مخاطبان قرار دهند. برنامه های PM رایگان دیگر به صورت آن صفحات اکسلی که در ذهن داشته و داریم، نیستند. بلکه، کاملا متحول شده و به سیستم های آنلاین قدرتمند همکاری تبدیل شده اند که پیشرفت آنها به آسانی برای همه قابل فهم و رویت است. در سیستم های مدیریت پروژه و برنامه های PM امکانات بسیاری وجود دارد که قادر به ذخیره داده های ارزشمند، ردگیری زمان و هزینه، کمک به ایجاد محتوای مربوط به پروژه و البته هدایت کاربران به سطحی جدید از بودجه بندی هوشمندانه، هستند.

بهترین نرم افزار مدیریت پروژه رایگان در سال 2018 کدام است؟

نرم افزار مدیریت پروژه رایگان برای انجام فعالیت های آنلاین کسب و کارها جهت مدیریت پروژه ها و هماهنگی بهتر و کارآمد بین اعضا قابل استفاده می باشند. در زیر نمونه هایی از پرکاربردترین نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین رایگان را در سال 2018 معرفی می نماییم :

  • ترلو Trello
  • آسانا Asana
  • پی گیر Peygir
  • تسکولو Taskulu
  • گانت پروجکت Gantt Project

ترلو Trello

نرم افزار مدیریت پروژه ترلو Trello در سال 2011 توسط شرکت فاگ کریک ساخته شد که بخش اصلی خدمات و امکانات آن به جز بخش Trello Business classرایگان می باشد. ترلو یک نرم افزار تحت وب است و به دلیلی پشتیبانی کامل زبان فارسی، و محیط ساده و قابل فهم، یکی از نرم افزارهای مدیریت پروژه رایگان محبوب و پرکاربرد در بین ایرانیان می باشد که از آن در سطح وسیعی، برای اجرایی نمودن پروژه ها، استفاده میشود. ترلو به صورت اپلیکیشن موبایل و تبلت برای تمامی سیستم عامل ها طراحی شده است.

اساس کار، Trello

نرم افزار مدیریت پروژه ترلو از سه بخش Board، List ، Card تشکیل شده است.

Board

بستر مدیریت پروژه ها که هدف اصلی و کلی شماست بورد نام دارد، بورد در واقع همان تخته وایت برد شماست اما در قالب دیجیتال و تحت وب. از ویژگی های بارز بورد پویا بودن آنست به این معنا که قابلیت گسترش و تغییر را در تمام بخش های مدیریت پروژه دارا است.

ترلو نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین

List

بخش های ترلو به صورت زیرمجموعه ای هستند و هر بخش تکمیل کننده ی بخش های دیگر است، لیست ها بخشی از بورد هستند که شما میتوانید برای مدیریت و اجرایی نمودن پروژه های کوچک و بزرگ کلیه وظایف خود را در آنها ثبت و طبقه بندی نمایید.

Card

کارت ها تکمیل کننده ی بخش لیست در ترلو هستند در کارت ها وظایف هر یک از اعضای تیم ثبت می شود، کارت ها از قابلیت جابجایی بین لیست ها برخوردارند.

با ترلو میتوانید مراحل انجام پروژه را در سه بخش Todo، Doing، Done تقسیم و برنامه ریزی کرده و به انجام پروژه نظم خاصی بدهید. Todo شامل تمامی مراحل پروژه است که قصد انجام آن را دارید، Doing شامل بخش هایی از پروژه یا وظایف اعضای تیم است که در مراحل انجام قرار دارند.

Done نیز کلیه بخش ها و وظایفی از پروژه را شامل می شود که به پایان رسیده است.

Trello Business Class :

ترلو یک نرم افزار مدیریت پروژه قدرتمند با سطح امنیت بالا است اما یکی از امکانات جدید ترلو که به قدرت امنیت ترلو افزوده است Trello Business Class میباشد. استفاده از این بخش رایگان نیست و هر یک از اعضای تیم باید به صورت ماهانه اشتراکی را خریداری نمایند.

نرم افزار مدیریت پروژه اینترنتی ترلو

از مهمترین ویژگی های این بخش علاوه بر امنیت بالا در حفظ و نگهداری اطلاعات پروژه ها میتوان به دسترسی مدیر پروژه به تمام مراحل اجرایی توسط اعضای تیم، پشتیبانی ودر اولویت قراردادن مشتریان از طریق دریافت ایمیل، محدود کردن دسترسی اعضا از طریق ایمیل،و اضافه نمودن اعضا از طریق Google Apps …. اشاره نمود.

مزایای ترلو

  • ترلو یک نرم افزار منعطف، سریع و در عین حال ساده، برای مدیریت پروژه های شرکت، می باشد. با استفاده از ترلو می توانید آماری دقیق و شفاف از کلی ترین تا جزئی ترین بخش های انجام پروژه را آماده و بایگانی نمایید.
  • از دیگر ویژگی های ترلو مدیریت زمان می باشد. هنگامی که انجام پروژه ای را شروع می کنید به صورت خودکار زمان ثبت شده، مدت زمان سپری شده، زمان باقی مانده که برای پایان بخش های مختلف پروژه لازم است را به شما یادآوری می کند.
  • عضویت در بوردهای ترلو نامحدود است، برای طرح مسائل مهم میان تیم پروژه میتوانید تمام افراد مدنظرتان را به بورد ترلو اضافه نمایید و به بحث و تبادل نظر در جهت مدیریت و اجرایی نمودن پروژه بپردازید.

 

آسانا Asana

یکی دیگر از نرم افزارهای مدیریت پروژه تحت وب نرم افزار Asana  است، این نرم افزار در سال 2008 به بازار آمد و میتوان آن را به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه برای تیم های IT معرفی نمود. نسخه ی معمولی و پایه این نرم افزار کاملا رایگان است، اما استفاده از نسخه کلود از طریق خرید اشتراک ماهانه یا سالانه ممکن است.

نرم افزار مدیریت پروژه آسانا

این نرم افزار بر روی تمامی سیستم عامل های موبایل قابل استفاده است و به پنج زبان انگلیسی، فرانسوی، پرتغالی، آلمانی و اسپانیایی منتشر شده است.

هدف آسانا توانمند ساختن کسب وکارها برای پیشبرد اهداف به صورت برنامه ریزی شده در جهت رشد و پیشرفت بشریت است.

با Asana هر تیم می تواند یک فضای کاری ایجاد کند. فضاهای کاری شامل پروژه ها و پروژه ها شامل وظایف است. در هر فضا، کاربران می توانند یادداشت ها، نظرات، پیوست ها و برچسب ها را اضافه کنند. کاربران می توانند پروژه ها و وظایف را دنبال کنند، و هنگامی که وضعیت یک پروژه یا کار تغییر می کند، به کلیه به روزرسانی ها در مراحل مختلف پروژه دسترسی داشته باشند.

در این مقاله چند مورد از کاربردی ترین انواع نرم افزار مدیریت پروژه رایگان معرفی شدند، استفاده از این نرم افزارها سبب می شود در زمان و هزینه های کسب و کار خود صرفه جویی کنید. کار کردن با نرم افزارهای مدیریت پروژه ذکر شده در بالا به هیچ وجه پروسه ی سخت و دشواری ندارد، از همین امروز شروع کنید.

 

پی‌گیر Peygir

پی‌گیر Peygir یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه آنلاین ایرانی‌ست که فعالیت خود را از سال 1393، در راستای خدمت‌رسانی به کسب وکارها آغاز کرده است. با پی‌گیر می‌توانید مجموعه‌ی مختلفی از فعالیت‌ها را براساس تخصص به افراد تیم‌تان بسپارید، از زمان صرف شده در هر کار با جزئیات کامل آن آگاه شوید و آن را مدیریت کنید.

نرم افزار مدیریت پروژه رایگان - استراتژی بازاریابی

در مقایسه با سایر نرم افزارهای مدیریت پروژه‌ی ایرانی، پی‌گیر امکانات کامل‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از انعطاف چشمگیری برخوردار است و به شما اجازه می‌دهد که بتوانید کلیه فرآیندهای کسب و کارتان را در آن پیاده‌سازی نمایید. علاوه بر این، محیط کاربری آن برای تمام فارسی زبانان کاملا کاربرپسند است. در این نرم‌افزار از لحظه‌ی شروع به کار، تقویم فارسی (جلالی) برای کاربران قابل استفاده است.

پی‌گیر همواره با توجه به نیاز کاربران در حال توسعه و افزایش کارایی است و به صورت مستمر افزونه‌هایی ارائه می‌دهد که امکانات بیشتری را برای کاربران فراهم می نماید، از این رو می‌توان گفت در پی‌گیر، نقطه‌ی توقفی وجود ندارد و هیچ‌کاری غیرممکن نیست.

نسخه جدید پی‌گیر در بهمن ماه 96 منتشر شد که در این نسخه واسط کاربری بهبود قابل‌توجهی یافت. در این نسخه افزونه‌هایی براساس نیاز کاربران ارائه شد :

  • سامانه اطلاع‌رسانی پیامکی
  • سامانه ارتباط ایمیلی
  • مدیریت حضور و غیاب
  • مدیریت اسناد
  • ارتباط با پیام‌رسان تلگرام

در اسفند 96 پی‌گیر نسخه 3 را عرضه کرد که در ادامه به مهمترین مزایای آن اشاره خواهیم کرد :

واسط کاربری : یکی از تغییرات مهم پی‌گیر در نسخه 3، واسط کاربری آن است که در سطح گسترده ای کارایی آن بهبود یافت. از مهمترین ویژگی‌های واسط کاربری در این نسخه علاوه بر حفظ کاربردپذیری، سادگی، حذف زوائد و طراحی تخت است

افزونه‌ها :

از افزونه‌های جدیدی که در نسخه 3 به پی‌گیر اضافه شد و کار با آن‌ را آسان‌تر و خوشایندتر می‌کند، افزونه‌ «تخته چابک» است. افزونه تخته چابک، محیطی متناسب با مدل‌های چابک مدیریت پروژه (Agile Method) در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سایر افزونه‌ها

آگاه‌سازی پیامکی: ارسال آگاه‌سازی‌های سامانه پی‌گیر از طریق پیامک (SMS Notification)
آگاه‌سازی تلگرامی: ارسال آگاه‌سازی‌های سامانه پی‌گیر از طریق تلگرام (Telegram Notification)

مدیریت پیشرفته اسناد :

این افزونه برای مدیریت بهتر اسناد و فایل‌هایی است که بر روی پی‌گیر بارگذاری میشود. از جمله قابلیت‌های این افزونه ساختار درختی اسناد در هر پروژه، امکان نسخه‌بندی اسناد، ثبت تاریخچه نسخه‌ها، امکان قفل اسناد، سطل زباله قابل بازیافت، و….

خدمات پی گیر

خدمات نرم‌افزار مدیریت پروژه پی‌گیر براساس سطح شرکت و سازمان در دو دسته مختلف ابری و محلی ارائه میشود که هر کدام از این دسته‌های مزایای خاص خود را دارند.

خدمات رایگان : 

استفاده از پی‌گیر به صورت انفرادی یا برای تیم‌های کمتر از سه نفر رایگان است.

بسته های ابری :

با استفاده از بسته‌های ابری پی‌گیر، اطلاعات شما در فضای ابری و بر روی زیر ساختی امن ذخیره‌سازی خواهد شد و هر زمان به اینترنت دسترسی داشته باشید، دستیابی به اطلاعات از طریق پی‌گیر امکان‌پذیر خواهد بود. فرقی نمی‌کند که شما می‌خواهید از چه بسته‌ای استفاده کنید؛ در هر کدام از سطوح، استفاده از این نرم افزار به مدت 30 روز رایگان خواهد بود.

بسته های محلی :

اگر از آن دسته از افرادی هستید که خیلی نسبت به حفظ و نگهداری اطلاعات در نزد خود حساس هستید و با ذخیره‌سازی ابری میانه‌ی خوبی ندارید، می‌توانید با کمی ‌هزینه‌ی بیشتر، از بسته‌های محلی پی‌گیر استفاده کنید و اطلاعات خود را بر روی زیرساخت شخصی خودتان نگهداری کنید.

 

تسکولو Taskulu

در پاییز 92 نرم افزار تحت وب ایرانی تسکولو Taskulu فعالیت خود را آغاز کرد، Taskulu از دو واژه Task به معنی کار یا وظیفه و kulu در اصل واژه ای نشات گرفته از زبان آفریقایی با نوشتار zulu است به معنی عظیم و بزرگ است در اصل تسکولو به معنی کار بزرگ می باشد. در پاییز 93 اولین نسخه این نرم افزار با زبان انگلیسی و با هدف بازارهای بین المللی منتشر شد. این نرم افزار زبان های انگلیسی و اسپانیایی را همراه با تقویم جلالی پشتیبانی میکند. تسکولو به صورت اپلیکیشن برروی تمامی سیستم عامل های موبایل قابل استفاده است.

در اجرای یک پروژه با استفاده از Taskuluمی توان به راحتی فهرست وظایف ایجاد و آنها را مدیریت کرد و در سه بخش Todo ،Doing ،Done قرار داد. وجود این مراحل، پیگیری وضعیت انجام فعالیت ها توسط اعضای تیم را سریع تر و آسان تر کرده و از دوباره کاری در مراحل اجرایی پروژه جلوگیری می نماید. به طور کلی تسکولو به عنوان یک نرم افزار مدیریت پروژه کارآمد با توانایی ارتباط تیمی گامی مهم برای انجام و مدیریت پروژه های شرکت شما می باشد.

 نرم افزار مدیریت پروژه - تسکولو

با تسکولو می توانید لحظه به لحظه با اعضای تیم ارتباط برقرار کنید و زمانی که صرف انجام پروژه می شود را ثبت و براساس آن گزارش های کاری دقیقی برای خود تهیه کنید.

از دیگر قابلیت های تسکولو پیوست کردن و به اشتراک گذاری فایل های کاری لازم برای اجرای پروژه بین اعضای تیم، ثبت دیدگاه، و منشن کردن اعضای و گفتگوهای گروهی و خصوصی می باشد.

استفاده از تسکولو و عضویت در آن ابتدا برای کلیه کسب و کارها رایگان و بعد از مدتی استفاده از آن برای سطوح مختلف دسترسی نیازمند پرداخت هزینه است.

امروزه سطوح مختلفی برای استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه تسکولو در نظر گرفته شده که سطح پایه آن برای کسب و کارهای نوپا و کوچک که دارای 10کاربر یا کمتر هستند کاملا رایگان است.

سطوح تجاری، حرفه ای و اختصاصی تسکولو که استفاده از آن نیازمند پرداخت هزینه به دو صورت ماهانه و سالانه است براساس نوع نیاز سازمان ها مشخص شده است.

 

گانت پروجکت Gantt Project

گانت پروجکت Gantt Project یک نرم افزار مدیریت پروژه رایگان ست که یکی از دلایل انتخاب آن 5 زبانه بودن این برنامه می باشد.

Gantt Project یک برنامه دسکتاپ برای کاربران ویندوز، osx و لینوکس است که به صورت رایگان قابل دانلود است. این نرم افزار با پیروی از مثال پروژه MS، با ایده اصلی فراهم آوردن تخصیص منابع یکسان و قابلیت گانت برای کاربران کسب وکارهای مبتنی بر بودجه، طراحی شده است. همچنین با ایجاد امکان سازماندهی کار به شیوه ی شخصی، وارد کردن تعداد زیادی داده و خروجی گرفتن از آنها، یا استفاده از هر قالب پلتفرم رایگان برای صرفه جویی در زمان، توانسته انتظارات گروه­های بزرگ و غیر مرتبط را پاسخ دهد.

 نرم افزار مدیریت پروژه - گانت پروجکت

قابلیت اصلی این سیستم، بیشتر به دلیل جدول بندی آن است، با این رویکرد که کاربران را قادر سازد کار را در ساختارتفکیک شده مورد نظر سازماندهی کنند، و وظایف و فعالیت ها و راه حل مطلوب آن­ها را به همان صورت که در زمان کار با خدمات پروژه MS انجام می دادند، ایجاد کنند. شیوه عملکرد نیز نسبتا مشابه است،که بدین معناست که کاربران می توانند وظایف را اولویت بندی، هزینه­ها راپیگیری، یادداشت برداری و همچنین قالبها را با موضوعات سفارشی، شخصی سازی کنند. گانت پراجکت همچنین امکان جداسازی و اجرای مستقل وظایف را فراهم می کند و خطوط اصلی را ترسیم می کنند که در آن می توان دستیابی به هدف را در هر یک از  طرح ها  مقایسه کرد.


یکی از بزرگترین مزایای نمودارهای گانت چارت توانایی مجسم کردن راحت پروژه است. برای یک پروژه ی بزرگ کاری میتوان از نمودار گانت چارت برای تجسم حالت کلی پروژه استفاده کرد.

مخاطب گانت پراجکت چه کسی است ؟

گروه های متنوع (ازجمله گروههای بین المللی) که در جستجوی مدیریت پروژه های نیمه تجاری، با ویژگیهای پروژه MS، هستند.

چه امکاناتی به صورت رایگان در دسترس هستند؟ گانت پراجکت یک برنامه کاملا رایگان است که هیچ طرح سازمانی را به کاربران تجاری عرضه نمی کند. از وب سایت رسمی آن­ها برای دانلود این برنامه میتوانید بازدید کنید، خواهید دید که تمامی قابلیتها برای استفاده، در دسترس خواهند بود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *