برندسازی اینترنتی : هنر توسعه برند یعنی سازگاری با تغییرات تکنولوژی


دانلود پایان نامه

برندسازی، در مفهومی گسترده و واقعی، یکی از جنبه ­های با اهمیت بازاریابی است، اما در هنگام توصیف عوامل موفقیت در بازاریابی، بازاریابی اینترنتی مورد اهمال قرار می گیرد. اگر شما برنامه ریزی کرده اید که در رموز کسب و کار و برندسازی خود تسلط یابید، پس تلاش های بازاریابی شما قطعاً هدفمندتر و آسان­ تر خواهد شد. اما با وجود نوآوری اینترنت، شبکه های اجتماعی و تکنولوژی­ های جدیدی که روزانه گسترش میابند، آینده چه چیزی را برای هنر برندسازی نگه داشته است؟ برندسازی اینترنتی نمودی از تغییرات عصر جدید در برندسازی اند.

نبردگاه برندسازی دیجیتالی در دنیای مجازی

با ظهور بازاریابی اینترنتی ( دیجیتالی )، تعجبی ندارد که شرکت ­های بازاریابی بسیاری در حال حرکت به سمت فعالیت های بازاریابی اینترنتی هستند. اما این مورد فقط مخصوص بنرهای آنلاین و تبلیغات اینترنتی نیست. بازاریابی محتوا و بیان داستان برند، با اینکه خیلی جدید نیست، اما به عنوان یکی از فاکتورهای کلیدی در تلاش­ های برندسازی امروز و آینده از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشتریان به دنبال چیزی می گردند که با آنها صحبت کند. و همین جا است که نیاز به داستان­ گویی برند و بازاریابی محتوا برای ایجاد خط ارتباطی بین مشتریان و محصولات، به میان می ­آیند. بنابراین صرفاً حضور آنلاین در برندسازی کافی نیست. فعالیت های بازاریابی دیجیتالی و برندسازی اینترنتی شما باید حقیقتاً منجر به  تعامل و جذب مشتریان به برند شوند و ارزش پیشنهاد را داشته باشد، چراکه با ظهور و ورود ارتباطات سریع wifi توجه به موضوعات غیر جذاب و خسته کننده در میان مردم کاهش یافته است.

تلویزیون و رادیو ممکن است همچنان مورد استفاده قرار بگیرند اما اگر شما به اندازه­ ی کافی باهوش باشید، خواهید دانست که این نوع رسانه­ ها دیگر کافی نیستند. آنچه مردم امروزه نیاز دارند، می ­خواهند و مصرف می کنند تمام انواع رسانه است حتی اگر تصویر، ویدئو، موسیقی، مقاله، برنامه­ ی تلویزیونی، توئیتر، پست ­های فیس بوک و… باشد، و هوشمندانه ­ترین کار این است که برای برندسازی بهتر از هر یک از این موارد، فهم قابل قبولی به دست آوریم.

جایگاه محصول، پیام ­های نامحسوس برند، و برقراری ارتباط در برندسازی اینترنتی

مواد غذایی، پوشاک و چیزهای بسیار دیگری که در موزیک ویدئو­ها، برنامه­ های تلویزیونی، شبکه های ­اجتماعی و فیلم ­ها می بینید و امثال آنها نتیجه ­ی اقدامات صورت گرفته توسط تولیدکنندگان فیلم و برندها است. این مورد هم خوب است و هم بد. این موارد تاکتیک ­های بازاریابی خوبی هستند برای بازاریابان، اما اگر دوربین بیش از چند ثانیه روی محصولی بماند، آنگاه برای مشتریان کمی آزار دهنده می شود.

جایگاه ­یابی محصول به دلایل زیر کاربرد دارد :  در رسانه ­ای که مردم مورد استفاده قرار می دهند فعالیت می کنید، به مخاطبانی که می خواهید هدف قرار دهید دست میابید، این عمل قطعاً بخشی از داستانی می شود که مردم مشتاق شنیدن آن می شوند، و از آنجایی که به عنوان مثال بازیگران معروف سینما و مدل­ ها در این ویدئو­ها دیده می شوند، مردم هم می خواهند آن محصول خاص را برای خود داشته باشند.

مفهوم ابتدایی جایگاه ­یابی همچنین به قلمرو آنلاین هم کشیده شده است. جستجو  برای یک واژه در گوگل مخاطبان شما را به سمت پیشنهادات محصول و تبلیغاتی که مرتبط با برند شما است، هدایت می کند. این برای تجربه مشتریان خوب است، اما به همین صورت فرصت بهتری برای بازاریابان ایجاد می کند.

اما نگاه دقیق­ تر به، محتوا، داستان­ گویی و جایگاه محصولات برند چند سالی است که ایجاد شده است. و بازاریابان همچنان به دنبال تاکتیک­ های بازاریابی برای برندسازی در آینده هستند اما با یک تمایز اصلی، تکنولوژی

همانطور که تکنولوژی توسعه و رشد میابد، شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتالی حرفه ای، بیشتر و بیشتر در مورد مشتریان و مخاطبان و نهایتاً چگونگی استفاده از تکنولوژی برای سود رساندن به مشتری و برند می ­آموزید. میدان نبرد، بازاریابی در دنیای مجازی و اینترنت و موبایل و هرآنچه تکنولوژی روز باشد، خواهد بود. کانال بازاریابی جدید ( رسانه ­ی جدید ) فقط تا زمانی جدید است که محتوایی فعال داشته باشد یعنی تا زمانی که محتوا مخاطبان را بخواند و نه برعکس

بنابراین هنر توسعه برند، ضرورتاً پیش بینی تکنولوژی جدید نیست. بلکه توسعه برندسازی اینترنتی به عنوان بخشی مهم که قطعا باید بر اساس استراتژی های برندینگ باشد، است و راهکارهایی جدید برای معنی بخش کردن هر چه بیشتر برند

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *