اینفوگرافیک : چگونه برای کسب و کار خود ارزش پیشنهادی جذاب ایجاد کنیم؟


دانلود پایان نامه

برنامه های پاداش و وفاداری جدید بسیار فراوان و متنوع هستند. اما برای اینکه کسب و کارتان را در بازار انبوه و رقابتی امروز متمایز کنید، باید ارزش پیشنهادی منحصر به فرد و متقاعد کننده ای ایجاد کنید تا بتوانید مشتریان جدیدی را به خود جذب کنید و فروش را افزایش دهید.

ارزش پیشنهادی ایده آل ترکیبی از نقاط قوت شرکت، نیازهای مشتریان و تمایز رقابتی می باشد. ارزش پیشنهادی در واقع خاص بودن برند را با اولویت های بالاتر مشتریان ترکیب می کند.

چگونه یک برند یا شرکت متوجه می شود که اکنون زمان ایجاد ارزش پیشنهادی جدید است ؟ سوالات زیر را در مورد کسب و کار خود پاسخ دهید. آیا ارزش پیشنهادی موجود :

  • مشتریان جدیدی را جذب برند می کند؟
  • با وعده های فعلی برند تطابق دارد؟
  • به اکثریت مشتریان اجازه می دهد تا به مزایای این برند دست پیدا کنند؟
  • با چشم انداز رقابتی در حال تغییر هماهنگ است؟
  • نتایج مورد نظر را ایجاد می کند؟

اگر پاسخ دو یا بیشتر از دو سوال بالا ” خیر” باشد، به این معناست که احتمالا زمان آن فرا رسیده تا خلق یک ارزش پیشنهادی جدید یا به روز شده را در نظر بگیرید .بعد از تمام این ها، یک ارزش پیشنهادی قوی است که می تواند تعیین کننده رکود یا رشد برای کسب و کار شما باشد.

در قسمت زیر فرآیند موفقی را توضیح خواهیم داد که یک شرکت بزرگ، فعال و مشتریانش از آن استفاده می کنند تا ارزش پیشنهادی قوی و جذابی را خلق کنند که بتواند مشتریان جدید را جذب و مشتریان موجود را نیز هیجان زده کند. این فرآیند منجر به یک ارزش پیشنهادی می شود که می تواند با توجه به اهداف استراتژیک خاص یک برند و تجربه برند کاملا سفارشی سازی شود.

ارزش پیشنهادی - استراتژی بازاریابی

اطلاعات مشتریان را جمع آوری کنید

به صورت فعالانه بازخورد مشتریان را جمع آوری کنید، خواسته ها، نقاط درد و لذت بخش و نیازهای فعلی و همچنین نیازهای مربوط به آینده مشتریان را بفهمید. این امر از طریق انجام روش های پژوهشی کمی و کیفی قابل انجام است. اطمینان حاصل کنید که روش شناسی پژوهشی شما شامل بینش و بصیرت قابل اجرا بوده و جزئیات برنامه به حدی کافی است که بتواند محرک رفتار باشد. به عنوان بخشی از این مرحله، تحلیل رقابتی انجام دهید دیگر برنامه های موجود در مجموعه رقابتی خود را بشناسید و بفهمید تا چه میزان برای مشتریان ایجاد ارزش می کنند.

تجربه مشتری را  ترسیم و مجسم کنید

وعده برند و تجربه مشتری محرک های اصلی ارزش پیشنهادی درست هستند. به عنوان مثال، برای خرده فروشان با مشتریانی که به دنبال قیمت های پایین هستند، یک ارزش پیشنهادی بسیار منحصر به فرد ممکن است که با شکست مواجه شود. لزوما تمام ارزش های پیشنهادی برای تمام جمعیت ها کار نمی کند. همانگونه نمودار زیر از تجربه مشتری نشان می دهد، ساختارهای متفاوتی وجود دارد که با تجربه های برند همخوانی دارند.

ارزش پیشنهادی - استراتژی بازاریابی

چندین مفهوم ارزش پیشنهادی متمایز بسازید

اغلب ایجاد چندین ساختار متمایز سودمند است تا آشکار شود کدام ترکیب، برای مشتری و آن تجربه برندی که شما برایش برنامه ریزی کرده اید، بهتر عمل می کند. این ساختارها باید با مشتریان فعلی و بالقوه مورد آزمون قرار گیرند. گروه تحقیقات بازار یک راه عالی برای آزمون مفاهیم در این مرحله است.

مقاله مرتبط :

منافع را در مقابل هزینه ها مورد تحلیل قرار دهید

تحلیل مالی انجام دهید تا منافع مالی پیش بینی شده از ارزش پیشنهادی جدید را در مقابل هزینه های مورد انتظار آن مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید سودها و ضررها را بهینه سازی کنید. در این زمینه بسیار ضروری است که مدل مالی درست مورد استفاده قرار گیرد و اینکه فرضیه های صحیحی در پیش بینی منافع و هزینه های مورد انتظار ایجاد شود و بازدهی ارزش پیشنهادی جدید نیز در این مدل در نظر گرفته شود. بخشی از این کار هنر و بخشی نیز علم می باشد. این کار یک فرآیند تکرار شونده است اما، درست انجام دادن آن کلید موفقیت می باشد.

در بلند مدت است که ارزش های پیشنهادی عالی که در جایگاه خود بهترین هستند منافعی را به دست می آورند، و منجر به ایجاد مشتریان جدید، وفاداری و کاهش فرسایش سازمان و کاهش فروش تدریجی می شوند.

ارزش پیشنهادی - استراتژی بازاریابی

در بین کانال ها هماهنگی ایجاد کنید

ارزش های پیشنهادی و کانال های تعامل مشتری در طول زمان تکامل پیدا کرده اند. رشد قابل ملاحظه در خرید آنلاین و موبایلی، و نیز پلتفرم های اجتماعی، باید در زمان خلق ساختار ایده آل ارزش پیشنهادی در نظر گرفته شوند. ارزش پیشنهادی باید این مورد را نشان دهد که مشتری چگونه در کانال های مختلف خرید می کند و آنها را از حصول تجربه برندی یکپارچه مطمئن سازد.

عرضه آزمایشی (Pilot)

پیش از عرضه ارزش پیشنهادی جدید، بسیاری از شرکت ها برنامه یا آزمایش مورد نظر را با ساختارهای مختلف و از طریق تکرار آزمون مورد بررسی قرار می دهند. یکی از مزایای Pilot کاهش ریسکی است که با عرضه کلی و یکجا همراه است. این کار به منظور روشن کردن ابعاد اجرایی عرضه کامل انجام می شود و بینش و دیدگاه هایی را درباره واکنش و ادراک مشتری فراهم می سازد.

ایجاد، توسعه و عرضه یک ارزش پیشنهادی جدید می تواند به یک برند انرژی دوباره بدهد و نیز مشتریان را درگیر کند. موفقیت فرآیند ارزش پیشنهادی با تعهد سازمانی به نتایج شروع می شود و وابسته به دقت فرآیند و تخصص عملیاتی است. یک فرد متخصص در این فرآیند باید کاملا درگیر این شود تا اطمینان حاصل کند که استراتژی های موثری ایجاد و آزمون شده، مورد ارزیابی قرار گرفته و اجرایی شده اند تا اهدف سازمان حاصل شود.

با توجه به آنچه در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت، به برندبوک خود مراجعه کنید و ارزش پیشنهادی  کسب و کار خود را مجدداً بررسی کنید. استراتژی بازاریابی کل شرکت را در نظر بگیرید و در صورت نیاز اقدام به بازیابی ارزش پیشنهادی کنید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *