اینفوگرافیک : قواعد لینکدین : 20 باید و نباید


دانلود پایان نامه

سرفصل های مقاله

لینکدین شبکه اجتماعی مهمی است که کسب و کارهای بزرگ و کوچک به روش های مختلف برای توسعه کسب و کار، بازاریابی اینترنتی، برندینگ و افزایش درآمد به آن نیاز دارند.

آیا تاکنون درمورد چگونگی استفاده از لینکدین (LinkedIn) در کسب و کار خود، فکر کرده اید؟

اینفوگرافیک زیر به واسطه ی اطلاعات مختصری در این خصوص به شما کمک خواهد کرد تا با دانستن قواعد استفاده از لینکدین، ابهامات خود را در مورد نحوه ی استفاده از آن برای کسب و کارتان، رفع کنید. اینفوگرافیک زیر به صورت خلاصه نشان می دهد با رعایت چه نکاتی در لینکدین، قادر خواهید بود وضعیت کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

10 قاعده ای که باید در لینکدین رعایت شود

شخصی سازی درخواست های ارتباط 

شخصی سازی کردن تمام درخواست های ارتباط (Connect) و جلوگیری از ارسال پیام های پیش فرض در لینکدین بسیار مهم است. بسیاری از افرادی که  در LinkedIn هستند دریافت درخواست های تصادفی و درخواستی که عاری از پیام شخصی باشد را درک نمی کنند. این موارد به آنهایی تبدیل می شوند که به احتمال زیاد بر روی گزینه “گزارش اسپم” و یا “من این فرد را دوست ندارم” کلیک خواهند کرد و در صورتی که این اتفاق چندین بار تکرار شود، شما به زندان لینکدین (LinkedIn jail) خواهید رفت.

برای پروفایل خود یک عکس انتخاب کنید

تا زمانی که برای پروفایل لینکدین خود یک عکس حرفه ای از خودتان ندارید، بهتر است شروع به ایجاد ارتباط با افراد مختلف نکنید. تصویر پروفایل شما باید یک تصویر واضح، رسمی و نمایانگر چهره شما باشد.

شخصی سازی درخواست پیشنهادات خود

متاسفانه، بسیاری از افراد به فرستادن درخواست بدون ارسال یک پیام شخصی عادت دارند. اگر می خواهید از کسانی که می شناسید پیشنهاداتی مناسبی دریافت کنید، ارسال یک پیام شخصی که به آن ها بگوید دقیقا به دنبال چه چیزی هستید، بسیار مهم است. همچنین همیشه آن را در زمان مناسب انجام دهید و در صورت لزوم پیشنهادات آنها را جبران کنید.

همیشه لینکدین خود را حرفه ای نگه دارید

هرگز در مورد مسائلی که مربوط به کسب و کار شما نمی شود در لینکدین صحبت نکنید. لینکدین یک شبکه اجتماعی برای بیزینس و کسب و کار است و افراد انتظار دارند همه چیز در هر زمانی حرفه ای و کاری باشد.

در زمان بروز رسانی پروفایل خود notification ها را خاموش کنید

به روز رسانی مشخصات می تواند برای کسانی که با آن ها در ارتباط هستید، به خصوص زمانی که می خواهید تغییرات زیادی را در یک روز اِعمال کنید، کمی آزار دهنده باشد. بهتر است برای انجام هر نوع بروزرسانی در پروفایل تان، notification ها را غیر فعال کنید.

یک پیام خوش آمد گویی زیبا که ایجاد ارزش می کند، ارسال کنید.

نکته مهم که باید در زمان یادگیری استفاده موثر از لینکدین به خاطر داشته باشید، این است که اگر نتوانید ارزش مشخصی را فراهم کنید، درواقع به یک پیام نامربوط (اسپم) تبدیل می شوید.

به طور منظم ارتباطات خود را گسترش دهید

این کار را می توان به آسانی و از طریق ارسال یک نظر مثبت در به روز رسانی های اخیر پروفایل افراد، ارسال محتوای مفید و خاص برای حرفه ی آن ها و یا حتی یک پیام “تبریک”  ساده برای ارتقا و یا راه اندازی محصول جدید در کسب و کار شان انجام داد.

لیست کانتکت خود را برای افرادی که با آن ها در ارتباط هستید، باز بگذارید

باز گذاشتن لیست کانتکت شما برای افرادی که به تازگی با آنها ارتباطات برقرار کرده اید، مهم است. به عبارت دیگر، بستن آن ها بدین معنا است که شما برای خودتان کار می کنید. زمانی که شما با فرد جدیدی ارتباط برقرار می کنید، و می توانید تمامی کانتکت های او را ببینید، فکر می کنید آنها چه احساسی در مورد شما خواهند داشت اگر نتوانند کانتکت های شما را ببینند؟

دوستان خود را به یکدیگر معرفی کنید

بهترین راه برای ایجاد ارتباطات بیشتر معرفی کانتکت هایتان به یکدیگر است. برای معرفی افراد به یکدیگر در کسب و کار خود فعال باشید، و اگر احساس می کنید که اینکار باعث هم افزایی خواهد شد، بهترین تلاش خود را برای این همکاری انجام دهید.

10 ) به پیام های خود بی درنگ پاسخ دهید

برای پاسخ دادن به پیام ها بازه ی زمانی 1 تا 2 روز مناسب است، اما زمان طولانی تر از آن به هیچ وجه قابل قبول نیست.

10 قاعده در لینکدین که هرگز نباید آنها را انجام دهید

برای مخاطبان خود پیام های غیر مربوط (Spammy) ارسال نکنید

همه چیز باید همیشه در جهت منفعت دیگران باشد ، نه شما

پست بیش از حد و در تعداد بالا به اشتراک نگذارید.

در لینکدین از به روز رسانی پست ها، بیش از یک (و نهایتا دو) بار در طول روز اجتناب کنید.

برای توصیه کردن (Recommendation) در لینکدین از افرادی که آن ها را نمی شناسید، درخواست نکنید

شما هرگز نباید درخواست یک پیشنهاد (و یا فرستادن آن) برای فردی که نمی توانید شخصا در موردش تضمین بدهید و آن را نمی شناسید را داشته باشید.

در گروه ها کامنت منفی و یا انتقادی نگذارید

گروه های لینکدین یک محل عالی برای ایجاد ارتباطات جدید است به این شرط که آنها را با گذاشتن کامنت های منفی از دست ندهید.

پیام هایی با مضمون تعریف از خود (خود خدمتی) در گروه ها به اشتراک نگذارید.

گروه های لینکدین برای اسپم محتوای شما نیست. اگر می خواهید محتوای خود را به اشتراک بگذارید، نیاز دارید آن محتوا را با گروهی که می خواهید در آن فعالیت کنید مرتبط سازید و نیز حصول اطمینان حاصل کنید که هدف اولیه از انتشار محتوا ایجاد ارزش است.

پیام ها را به افراد مختلف بدون غیر فعال کردن گزینه ” دریافت کنندگان اجازه دیدن اسم و آدرس ایمیل های یکدیگر را دارند ” ارسال نکنید

اگر شما قصد ارسال یک پیام یکسان، به چند نفر را دارید، نیاز به غیر فعال کردن گزینه ” دریافت کنندگان اجازه دیدن اسم و آدرس ایمیل های یکدیگر را دارند ” دارید. به خاطر داشته باشید که هیچ کس از دریافت پیامی که با بی دقتی به یک دسته از افراد دیگر نیز ارسال شده است احساس خاص بودن نمی کند.

از افراد برای لایک کردن صفحه فیس بوک خود درخواست نکنید

یکی از بزرگترین و رایج ترین اشتباهات در لینکدین درخواست لایک کردن صفحه فیس بوک خود از ارتباطات و دوستی های جدید است.توجه کنید که این کار با این موضوع که شما بعد از ایجاد روابط دوستانه با فردی، درخواست ارتباط به طور شخصا در فیس بوک را داشته باشید کاملا متفاوت است.

از افراد و ارتباطات جدیدی که آن ها را نمی شناسید درخواست تایید و سفارش (Endorse) برای خود نکنید

صرف اینکه همیشه برخی افراد به صورت تصادفی شما را تایید و سفارش می کنند، نباید شما هم از آن ها، بدون اینکه آن ها را بشناسید همین درخواست را داشته باشید.

پیام خود را با عبارت “مشاهده کردم که از پروفایل من بازدید کردید…” ارسال نکنید

در یک کلام : این کار وحشتناک است. اگر فردی که از پروفایل شما بازدید کرده، کسی است که می خواهید با آن ارتباط برقرار کنید یک درخواست ارتباط شخصی که این جمله را شامل نشود برای او بفرستید.

در لینکدین مانند فیس بوک و توییتر رفتار نکنید

قواعد لینکدین بسیار متفاوت از فیس بوک و توییتر است. از آنجایی که هریک از شبکه ها قواعد خاصی دارند، شناخت قواعد مناسب هریک بسیار مهم است. به عنوان مثال در لینکدین هیچ کس علاقه ندارد که بداند شما برای ناهار امروزتان چه چیزی خوردید!

نکته: شبکه های اجتماعی در مورد شما نیست، بلکه در مورد آنها (مشتریان) است.
بزرگترین اشتباهات در رسانه های اجتماعی از این تصور غلط است که افراد به آنچه که شما می گویید اهمیت می دهند! اما این چیزی نیست که افراد به آن توجه کنند. آنها تنها به دنبای یافتن راه حل هایی برای مشکلات خود هستند. این تمام ماجرا است.

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *