اینفوگرافیک : دلایل اصلی شکایت مصرف کنندگان از برند چیست؟


دانلود پایان نامه

بر اساس پژوهش اخیر corra که بر مبنای داده های 2000 مصرف کننده در آمریکا بدست آمده است، بیشترین شکایات مشتریان درمورد برند مربوط به خدمات ضعیف آنها می باشد.

بر اساس این گزارش، 52 درصد از پاسخ دهندگان دلیل شکایت از برند را خدمات ضعیف آن عنوان کرده اند، 31 % عیب های محصول و 17% نیز مشکلات مربوط به سیاست و خط مشی های شرکت را دلیل شکایت خود اعلام کرده اند.

طبق آمارها، مهمترین مسائلی  که موجب شکایت مشتریان میشود، معیوب بودن محصولات، دریافت وجوه اضافی از مشتری، علاوه بر قیمت آن، به صورت پنهان (مثلا مالیات بر ارزش افزوده)، رفتار نامناسب پرسنل ارائه دهنده خدمات و عدم تطابق محصولات با آنچه در سایت ذکر شده، می باشد. جذب مشتریان از جمله ضرورت های کسب و کار محسوب می شود که نمی توان آن را نادیده گرفت، مقاله ی زیر به شما ایده هایی برای جلب توجه مشتریان تان می دهد.

مقاله مرتبط : 5 روش برای ایجاد برندی که مشتریان را به خود جذب کند

هر کسب و کاری برای کسب موفقیت ابتدا باید بتواند مشتریانش را راضی نگه دارد، آگاهی از اعتراضات مشتریان و دلایل شکایت مصرف کنندگان به شما کمک خواهد کرد با توجه به انتظارات مشتریان استراتژی بازاریابی خود به گونه ای تعریف کنید که مطابق با نیاز و خواسته ی آنها باشد. به این صورت مشتریان از برند شما راضی خواهند بود و کسب و کارتان پیشرفت می کند.

با توجه به موارد عنوان شده اینفوگرافیک زیر طراحی شده تا در اسرع وقت از آمار و ارقام مربوط به دلایل اصلی شکایت مشتریان از برند آشنا شوید و این موارد را در کسب و کار خود بررسی کرده و در صورت لزوم اصلاحات لازم را انجام دهید.

شکایت مصرف کنندگان از برند

تقریبا سه چهارم (73%) مصرف کنندگان می گویند برای اینکه افراد دیگر تجربیات مشابهی نداشته باشند، بازخورد منفی در مورد برندها نشان می دهند.

حدود 49% مصرف کنندگان می گویند آنها بازخورد منفی نشان می دهند به این امید که شرکت ها در مورد قیمت ها و خط مشی های خود بهبودی حاصل کنند.

48% آنها نیز شکایت می کنند چون خواهان بازپرداخت پولشان هستند.

شکایت مصرف کنندگان از برند

حدود 90 درصد مصرف کنندگان  بیان می کنند تنها دو بار ارائه خدمات بد ازیک برند را تحمل می کنند و اگر تعداد دفعات خدمات نامناسب بیشتر باشد آن برند را کنار می گذراند.حدود 10 درصد نیز بیان می کنند تنها یک بار خدمت رسانی نامناسب کافی است که برند را فراموش کنند.

همانطور که داده های جدول نشان می دهد، مردان نسبت به زنان صبور تر هستند و راحت تر ارائه خدمات نامناسب از جانب شرکت را می بخشند زیرا بعد از یک بار دریافت خدمات ضعیف از شرکت باز هم از آن خرید می کنند و یک شانس مجدد به شرکت می دهند. علاوه بر این اطلاعات مربوط به زنان نشان می دهد هر چه سن خانم ها افزایش پیدا می کند، انتظاراتشان از شرکت ها برای ارائه خدمات بی نقص افزایش می یابد.

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *