اینفوگرافیک : آناتومی برند


دانلود پایان نامه

برند ماهیتی است که با مفاهیم بی شماری گره خورده است. مدیریت برند یکی از فرآیندهای مهم بازاریابی محسوب می شود. در مدیریت برند و برندینگ لازم است تمام شاخصه های تاثیر گذار بر برند را بشناسید، و بدانید چگونه با استفاده از آنها می توانید برند خود را به موفقیت برسانید. در این اینفوگرافیک برخی از شاخصه های مهم برندینگ معرفی شده اند. از طریق تصویرسازی آنها در آناتومی برند زیر، سعی کرده ایم کارکرد آنها در مدیریت برند را به شیوه ای آسان نشان دهیم. همچنین مشخص کردن مواردی از این قبیل منجر می شود هویت بصری برندتان را راحت تر مشخص کنید.

همچنین تمامی این موارد در برندبوک شرکت ثبت می شود. برندبوک به مانند راهنمایی است که استانداردهای برند در بسترهای مختلف و تمام خصیصه های و ویژگی های اصلی برند در آن لحاظ میشود. با استفاده از برند استراتژی های بازاریابی و برندینگی مورد استفاده قرار خواهند گرفت که بیشترین تناسب را با جوهره ی برند دارد و در راستای تحقق هدف و ماموریت برند است.

اطلاعاتی که در اینفوگرافیک زیر مشخص شده اند، صرفا توصیفی آناتومیک از اجزای اساسی در برندینگ و مدیریت برند هستند. با دانستن مفهوم هریک سعی کنید این موارد را برای برند خود مشخص کنید ، سپس به سراغ تعیین اجزای هویت بصری برند و نهایتاً تدوین برندبوک بروید. به این صورت همیشه راهنمایی در دست خواهید داشت که در طول مسیر برای تصمیم گیری های مختلف در خصوص برند به آن مراجعه کنید.

آناتومی برند

استراتژی / مغز

بله برند شما به یک طرح و برنامه نیاز دارد. البته نه هر برنامه ای، برند شما به برنامه استراتژیک نیاز دارد. برندهایی که روندهای بازار را می شناسند و نسبت به رفتار مشتریان واکنش نشان می دهند در رأس قرار می گیرند. برند شما باید رفته رفته و به صورت استراتژیک رشد پیدا کند.

مدیریت شهرت و اعتبار / گوش

به شهرت رسیدن آنقدرها که فکر می کنید سخت نیست. بیشتر از ایجاد شهرت حفظ آن است که سخت می باشد. شنونده فعال بودن در مکان مناسب کلید آن است که بفهمید مخاطبان تان چه تصوری از برندتان دارند. این مورد مثل آن است که ببینید وقتی در اتاق نیستید، سایرین در موردتان چه می گویند.

ارتباطات / صدا

برند قوی ، پیامی یکپارچه را به همراه تن صدایی منحصر به فرد، به مخاطبانش می رساند. لحن و صدای شما باید متجانس و همسو با ارزش های اصلی، جایگاه یابی و شخصیت برند باشد.

تصویر / لباس

مهم نیست برند شما اسپورت باشد یا رسمی یا هنری، مهم آن است که در هر صورت خوب به نظر بیاید. برند باید حرفه ای جلوه کند و ظاهر آن سازگار با هویت ش باشد، و اثرگذاری خوبی روی مخاطبان داشته باشد.

جایگاه یابی / پا زدن، قدم زدن

برند شما در چه جایگاهی قرار دارد؟ آیا به جایگاهی دست یافته که هیچ برند دیگری دست نیافته باشد؟ یافتن جایگاه منحصر به فرد برندتان در بازار اساس پی ریزی و معماری برندتان است.

تازگی / کپ

شما فقط یک برند هستید یا برندی جذاب و دوست داشتنی؟ انتشار محتوای به روز و مرتبط باعث می شود از نظر مخاطبان تازگی داشته باشید.

چشم انداز / چشم

همیشه باید بدانید برند شما در کجا سردمدار است. داشتن چشم انداز استراتژیک و واقع بینانه ، همانطور که به سمت جلو حرکت می کنید، شما را در مسیر نگه می دارد.

تحلیل / بینی

بررسی کنید (بو بکشید) که رقبا یتان در حال انجام چه کاری هستند و تازه واردان صنعتی که در آن فعال هستید، چه شرکت ها و برندهایی را تشکیل می دهد. همیشه خود را در موضعی حفظ کنید که بر تمام امور اشراف داشته باشید، اینگونه همیشه در دور مسابقه باقی خواهید ماند.

اعتماد / لبخند

یک لبخند قلابی در هر شرایطی قابل تشخیص است. صداقت و شفافیت، به مخاطبان تان نشان می دهد که برند شما قابل اعتماد و اصیل است.

دسترسی/ بازو

دسترسی به برند شما چگونه (چه میزان سخت) است؟ این بدان معنا است که شما باید حضوری موثق در هر دو حالت آنلاین و آفلاین داشته باشید. هرجایی که مخاطبان تان به جستجو می پردازند، حضور داشته باشید.

خلاقیت / دست ها

خلاقیت برند را برجسته می کند، باعث می شود برند شما خودش را از سایر رقبایش جدا کند، و منجر به آن می شود ک افراد در مورد آن صحبت کنند. برندهای نوآورانه دارای مزیت رقابتی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *