استراتژی نهایی برندسازی برای کسب وفاداری آنلاین


دانلود پایان نامه

استراتژی­ های برندسازی آنلاین اگر به درستی تدوین  و مورد استفاده قرار گیرند، پیروز خواهند شد. این بدان معنا است که چگونگی ارتباط برند با مخاطبانش اهمیت بیشتری نسبت به تمایز برند در مقایسه با رقبایش دارد.

ارتباط برند (Brand Relevance) چیست؟

ارتباط برند، تنظیم استراتژی برند با هویت برند است، به این منظور که منفعت روشنی برای پاسخگویی به یک نیاز، خواسته یا تمایل  مصرف کننده یا بازار هدف، را ارائه دهد.

تفاوت بین برندسازی آنلاین و سنتی

بر اساس تفکر Young & Rubicam برندسازی سنتی نهایتاً در چهار معیار اندازه­ گیری برای ارزش­ گذاری دارایی برند خلاصه می شود و اطلاعاتی در مورد ارتباط، تمایز، دانش و اعتبار را در نظر می گیرد. بهترین برند، برندی است که بیشتر متمایز باشد و تمایز بیشتری نسبت به ارتباط داشته باشد.

وقتی برند بیشتر از آنکه متمایز باشد، مرتبط شود به کالا تبدیل می شود. و خارج از دنیای دیجیتال، این تئوری درست به نظر می رسد. به این فکر کنید که وقتی به مغازه­ای می روید و محصولی را از قفسه برمی ­دارید چه چیزی به ذهن تان می ­آید یا وقتی در شعبه بانک همسایگی خود  وارد می شوید چه احساسی دارید. مشکل اینجاست که مردم دیگر کارهایی از این قبیل را انجام نمی دهند. آنها به صورت آنلاین خرید می کنند یا حداقل، جستجوی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. فعالیت های اینترنتی برند شما اولین نقطه تماس با مشتری است.

برندسازی دیجیتالی

تماماً در مورد یافتن، مورد استفاده قرار گرفتن و شیوع یافتن در فضای مجازی است. یعنی در برندسازی آنلاین این ارتباط است که بر تمایز فائق میشود. و این پیروزی به دو دلیل زیر اتفاق می­افتد :

1) گوگل برنده خواهد شد. این امر برای هیچکس پوشیده نیست. گوگل فضای آنلاین را هدایت میکند. گوگل ۸۶.۳% از سهم بازار آمریکا و 88.8% از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. در نتیجه هر چه آنها بگویند یا انجام دهند، فضای آنلاین را جلو می برد، و مدیران برند نیز بیشترین زمان خود را صرف آن می کنند. بسیاری از مشتریان فعلی شما و اکثر چشم اندازهای شما با جستجو در گوگل آغاز میشود. و گوگل به ایجاد یک تجربه کاربری فوق ­العاده و محتوای ارتباطی توجه می کند.

2 ) مخاطبان شما برای یافتن تمایز جستجو نمی کنند. وقتی مخاطبان شما برای کالا یا خدماتی جستجو می کنند به آن نیاز دارند و آن را می خواهند، آنچه شما را متفاوت می کند آن چیزی که آنها در نوار جستجو تایپ می کنند نیست، بلکه ایجاد ارتباط و فضای مناسب برای تجربه کاربر است.

استراتژی ­های برندسازی آنلاین موفق

حالا چه کار می خواهید بکنید؟ در ادامه 6 استراتژی موفق برای برندسازی آنلاین معرفی شده است که به شما در کسب وفاداری برندتان در دنیای دیجیتال کمک میکند :

متوجه باشید که چه میخواهید بگویید

در فضای آنلاین به صورت ضد و نقیض برخورد نکنید موضع خود را مشخص کنید و بر آن استوار بمانید.

متوجه باشید مخاطبان شما چه چیزی را می خواهند بشنوند

سایتی که از هر دری سخنی بگوید نمی تواند وفاداری مشتریان را حفظ کند سعی کنید بر روی یک حوزه متمرکز شوید و اطلاعات مورد نیاز و مورد نظر مخاطبان هدف را به آنها برسانید.

موضع مطلوب را شناسایی کنید

در رابطه با ایجاد سایت مطمئن شوید که سایت شما موقعیت خوبی در بین مخاطبان دارد و در حوزه­ ی جذابی فعالیت می کند.

تجربه برند خود را قوی کنید

محیط کاربری سایت را به گونه ­ای طراحی کنید که از جذابیت کافی برای مخاطبان برخوردار باشد. هرچه محیط کاربری شما پویاتر و کارکردن با آن آسان تر باشد و اطلاعات به راحتی در دسترس باشد مخاطبان احساس رضایت بیشتری از استفاده از آن خواهند داشت.

چرخه عمر مشتریان را نادیده نگیرید

پس از آنکه مشخص کردید مخاطبان هدف شما چه گروهی هستند، به خاطر داشته باشید که باید طبق سلیقه و سبک زندگی آنها پیش بروید. فراموش نکنید که آنها در مراحل مختلف زندگی­شان، تغییراتی در سلیقه­ ی خود خواهند داشت بنابراین این تغییرات و عواملی که بر سبک زندگی آنها اثرگذار است را مورد توجه قرار دهید.

در طول مسیر خود را منطبق کنید

تکنولوژی به مرور زمان تغییر میکند سعی کنید خود را با این تغییرات وفق داده و متناسب با آن خود را به روز کنید. در غیر اینصورت رقبا جای شما را خواهند گرفت و وفاداری مشتریان خود را از دست خواهید داد.

توجه به این شش نکته در استراتژی های برندسازی آنلاین میتواند به شما کمک کند که وفاداری مشتریان خود را نسبت به برندتان افزایش دهید. اگر در انجام این نکات با مشکل مواجه شده ­اید ما برای کمک به شما از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد، با ما تماس بگیرید.

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *