استراتژی آنلاین مارکتینگ کنونی شما تا چه حد موثر است؟


دانلود پایان نامه

اولین گام برای یک استراتژی موفق بازاریابی آنلاین آن است که از نزدیک نگاهی به احتیاجات کلی شرکت خود بیاندازید. با این حال، اغلب اثر‌بخشی یک استراتژی بازاریابی آنلاین به وسیله ناتوانی در اندازه‌گیری چیزی که واقعا مورد نیاز است خنثی می‌شود. در برخی موارد، حتی ممکن است اثر معکوس نیز داشته باشد. به همین دلیل این وظیفه مدیر ارشد بازاریابی ( CMO ) است تا با پرسش سوالات کارا راه را برای رسیدن به بهترین نتایج هموار سازد.

در این مقاله، به بررسی برخی از معیارهایی که اثربخشی استراتژی آنلاین مارکتینگ فعلی شما را اندازه‌گیری می‌کند می‌پردازیم.

  • در حال راه‌اندازی چه نوع کمپین‌هایی هستید؟

انواع مختلف کمپین‌ها، نرخ‌های مختلفی از رسیدن به موفقیت بسته به ماهیت شرکت، محصول، مشتریان هدف و عوامل مختلف دیگر دارند. شما ممکن است در حال اجرای کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، کمپین بازاریابی خبرنامه، کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین، به موازات یکدیگر باشید، اما پرسیدن چند سوال در مورد کمپین انتخابی تان، قبل از ادامه مسیر در همان جهت قبلی ضروری است.

کمپین تبلیغاتی - استراتژی آنلاین مارکتینگ

  • چگونه میزان اثربخشی کمپین‌های خود را اندازه‌گیری کنید؟

در دراز مدت، هدف از یک کمپین بازاریابی موفق آن است که بتواند به طور کامل خودکفا شود. بدون وجود تاکتیک مناسب بازاریابی دیجیتال امکان از دست دادن سهم بازار آنلاین، پیشنهاد ارزش آنلاین، مشتریان آنلاین و منابع مانند زمان و پول و همچنین فرصت‌های بهینه‌سازی و بهبود وجود دارد. در نتیجه، شما باید در مقابل اهداف و دستاورد‌های ثابت خاص، برای اندازه‌گیری میزان اثربخشی کمپین‌های خود تلاش کنید. به عنوان مثال می‌توانید نحوه رقابت خود را در مقابل رقبا مقایسه کرده و بر طبق آن سرعت رشد خود را ارزیابی کنید. از خود در مورد بعضی مسائل مانند پیشنهاد ارزش، ارزش نام تجاری ( برند )، اهداف و استراتژی‌های رشد، کانال‌های بازاریابی که در حال حاضر توسط شرکت شما استفاده می‌شود بپرسید و به آن‌ها پاسخ دهید. سپس بررسی کنید که کدام یک از این‌ها بیشترین تناسب را با ویژگی­ ها و نیازهای شما دارد.

  • ابزار‌هایی که نرخ با بازگشت سرمایه ( ROI ) کمپین‌ها را نشان می‌دهند کدام‌ها هستند؟

از ROI اغلب برای اثبات اثربخشی یک طرح بازاریابی استفاده­ می­ شود، و می توان آن را به راحتی از طریق چند ابزار موثر اندازه‌گیری کرد. معیارهایی که می‌توانند به اندازه‌گیری بازدهی سرمایه‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی یا هر جای دیگر کمک کنند، عبارتند از :

اهداف تبدیل : این اولین گامی است که در آن نیاز به تعریف اهداف کلی خود برای خریدهای آنلاین، فرم‌های تماس، زمان صرف شده در یک صفحه، تعامل در شبکه‌های اجتماعی و غیره دارید.

دستیابی : میزان دستیابی در طول زمان پیگیری کنید تا چگونگی بهبود در طول زمان مهم است را درک کنید.

ترافیک :اندازه‌گیری منابع ارجاع داده شده و بررسی به وسیله گوگل آنالیتیک که کدام استراتژی بیشتر جواب می­دهد.

مشتریان بالقوه : ترافیک وبلاگ‌ها و وب‌سایت ­هایی را که به مشتریان بالقوه تبدیل شده‌اند پیگیری کنید. تمرکز بر روی الف) نرخ پرش ب) متوسط ​​نمایش صفحات در هر بازدید و ج ) متوسط ​​زمان صرف شده در وب سایت مهم است.

مشتریان : مشتریان بالقوه را همچنین برای برخورداری از اطلاعات کامل نرخ تبدیل آن‌ها بررسی کنید. محبوبیت و اثربخشی یک استراتژی همچنین به نرخ بازگشت بازدید‌کنندگان به یک سایت نیز برمی­ گردد.

هزینه‌ها : شاخص هزینه جذب مشتری نیز یک عامل مهم است که از طریق تقسیم هزینه‌های بازاریابی به علاوه هزینه ­های تبلیغات بر تعداد مشتریان جدید و حاضر به پرداخت پول در آن دوره زمانی اندازه‌گیری می‌شود.

نرخ تبدیل : توجه به میزان تبدیل بازدیدکنندگان عادی به مشتریان بالقوه، به عنوان مثال درصد ترافیک آنلاین ناشی از مشتریان بالقوه.

ممیزی : ممیزی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به طور خاص مفید باشد، اما شما می‌توانید از ایمیل، فرم‌های تماس و غیره نیز استفاده کنید.

آزمون A / B : در بخش زیر با جزئیات بیشتر در مورد آن صحبت شده است.

  • چگونه تست A / B را برای شناسایی میزان اثربخشی کمپین‌ها اجرا کنیم؟

تست‌های A / B یکی از بهترین راه­ های اندازه‌گیری اثربخشی کمپین‌ها هستند. ظاهرا تنها 28٪ از بازاریابان از نرخ تبدیل کنونی خود راضی هستند. به طور معمول تست A / B یک راه بسیار خوب برای مدیران است تا بتوانند نرخ تبدیل بالاتر و نرخ پرش پایین‌تری برای صفحه فرود خود ایجاد کنند. برای این کار شما باید تصمیم بگیرید چه چیزی را آزمایش کنید، همچنین مکانیسم رفتار و کنترل را انتخاب کرده و پس از آن به ایجاد یک آزمون، ترویج آن، جمع آوری داده و سپس تجزیه و تحلیل بپردازید و یا تنها از یکی از تست‌های از پیش آماده شده استفاده نمایید. در این روش هر صفحه وبی که نرخ تبدیل بهتری داشته باشد برنده می‌شود.

  • گام‌هایی ساده برای برخورداری از استراتژی آنلاین مارکتینگ موثر

اهداف کلی

همانطور که گفته شد گام اول فرایند شناسایی اهدف کلیدی است. در اینجا شما باید به طور کلی دو هدف اساسی و همچنین دو هدف ثانویه را مشخص کنید. این اهداف باید اخلاقی، قابل دسترس و منحصرا برای شرکت شما بوده و مطابق با نیازهای هر زمان باشند.

اهداف جزئی

از طریق مشخص کردن این اهداف می‌توانید اهداف و دستاوردهای کلی خود را بهتر دنبال کنید. اهداف باید به روز، مربوط و قابل اندازه‌گیری برای حصول بهترین نتایج تعریف شوند.

 شناسایی

پس از شناسایی اهداف کلی و کوتاه‌مدت ( مقاصد ) دانستن خصوصیات و اطلاعات جمعیت‌شناختی گروه‌های مشتریان هدف، ضروری است. به عنوان مثال یک برنامه جوان محور ممکن است از طریق تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بهتر عمل کند و نتیجه بهتری به دست آورد، در حالی که دسترسی به یک جمعیت بالغ می‌تواند از طریق استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی موفق‌تر باشد. هویت مشخصات مشتری هدف برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی آنلاین بهینه ضروری است.

شناسه‌های بازار

یکی از مشکلات اصلی استراتژی های بازاریابی آنلاین این است که آنها در دستیابی به اهداف خود نسبت به رقبایشان شکست می‌خورند. به طور کلی، قرار گرفتن در سطوح بالای جایگاه‌های استراتژیک نسبت به رقبا و عکس‌العمل نشان دادن در صورت نیاز، یک تمرین بسیار خوب به حساب می‌آید. به عنوان مثال آمازون ممکن است در فصل تعطیلات بازاریابی ایمیلی گسترده انجام دهد،یک رقیب خوب این موضوع را می‌داند و استراتژی خاص خود را به سرعت و برای تحت الشعاع قرار نگرفتن استفاده خواهد کرد.

پلتفرم‌ها

در اینجا یک مثال ساده می ­آوریم : لینکدین برای متخصصان و Academia.edu برای محققان است. گروه هدف خود را در نظر بگیرید و پس آن آن تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید در فیس‌بوک، لینکدین و یا توییتر تبلیغ کنید. در نظر گرفتن زمان نیز مهم است. به عنوان مثال تعامل کاربران فیس‌بوک در شبکه‌های اجتماعی در روزهای تعطیل 32 درصد بیشتر از هر روز دیگر است و بهترین زمان برای ارسال پست بین ساعت 12 و 1 بعد از ظهر است.

استراتژی محتوا 

در کنار داشتن یک استراتژی بازاریابی مناسب شما همچنین نیاز به داشتن یک استراتژی محتوای خوب دارید. سه آیتم مهم در این زمینه عبارتند از : نوع محتوا، چه زمانی از روز محتوا ارسال می­ شود و تعداد میانگین پست‌ها در طول روز – هفته.

تکنیک‌های بازاریابی

این مورد یکی از جنبه‌های استراتژی‌ بازاریابی آنلاین است که با وجود مزایای بسیار زیاد آن کمتر مورد توجه قرار می ­گیرد. بدون پیگیری اقدامات یک استراتژی آنلاین مارکتینگ قبل از نشان دادن پتانسیل‌های خود شکست می‌خورد. از سوی دیگر، از طریق پیگیری و اندازه‌گیری کار، می‌توانیم در برخی بخش‌ها بهبود ایجاد کنیم. در بخش بعدی، چگونگی دنبال کردن تکنیک‌های بازاریابی با جزئیات بیشتری توضیح داده شده است.

  • چگونه تکنیک‌های بازاریابی را پیگیری کنیم؟

با انجام این کار لینک‌های ارتباطی بالقوه با مشتریان خود ایجاد کرده و شانس بازگشت آنان را افزایش خواهید داد. برای مثال وجود فرم انتقادات و پیشنهادات می‌تواند یک بخش ضروری از پیگیری اثربخشی یک استراتژی بازاریابی باشد. همچنین می ­توانید به همراه این فرمها ایمیلی ارسال کنید و از وقتی که مشتری برای این کار صرف کرده است تشکر کنید. استفاده از فرم‌های نظر در وب سایت برای ایجاد فرصت دریافت بازخورد از مشتری به عنوان تکنیک‌های پیگیری اثربخشی یک استراتژی بازاریابی، فوق‌العاده هستند.

یک استراتژی آنلاین مارکتینگ موفق مبتنی بر معیارهای مختلف از جمله گروه هدف، متوسط تبلیغات و مکانیزم اثربخش تست است. این فرایند به طور مداوم در حال رشد است و به همین علت دائما باید مطابق با زمان تغییر یابد. با این حال، هر مدیر ارشد بازاریابی ( CMO ) یا مشاور بازاریابی می‌تواند شیوه‌هایی جهت پیگیری اثربخشی استراتژی بازاریابی آنلاین شناسایی کند. در نتیجه، آنها همچنین می‌توانند پارامترهایی را برای تنظیم اهداف کسب و کار و کمک به رشد بیشتر کسب و کارهای خود بیابند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *