اختلالهای یادگیری-دانلود رایگان پایان نامه روانشناسی12


دانلود پایان نامه

دانلود رایگان پایان نامه روانشناسی – اثرات درمان نوروسایكولوژی در كارآمدی خواندن دانش‌آموزان مبتلا به نارسا خوانی تحولی

این تکه ای از پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان اثرات درمان نوروسایكولوژی در كارآمدی خواندن دانش‌آموزان مبتلا به نارسا خوانی تحولی می باشد برای دیدن بقیه قسمت ها می توانید از قسمت بالای سایت کلمه کلیدی مورد نظر را سرچ کنید

سایت ما حاوی تعداد زیادی پایان نامه رایگان در رشته روانشناسی و علوم تربیتی و مشاوره می باشد می توانید از قسمت دسته بندی که در بالای سایت قرار دارد بقیه پایان نامه ها را هم ببینید و از متن کامل آنها استفاده نمایید

د-اختلالهای یادگیری:

اصطلاح اختلالهای یادگیری در مقیاس كوچك هم پیش از اصطلاح بدعملکردی جزئی مغز و همزمان با آن ظاهر گردید. مربیان آموزش و پرورش به دنبال اصطلاحی می‌گشتند كه با امر تعلیم و تربیت مناسبت بیشتری داشته باشد. ساموئل كرك در سال 1963 اصطلاح اختلالهای یادگیری را در نشست والدین و مربیان در شیكاگو پیشنهاد كرد . این اصطلاح فوراً مورد پذیرش والدین قرار گرفت. این اصطلاح مفهوم جامعی است كه انواع اختلالهای یادگیری را دربر دارد بدون آنكه حیطة خاصی از نارسایی یادگیری دانش‌آموزان را شناسایی كند. از مزایای این اصطلاح آن است كه از جنبه‌های پزشكی اجتناب می‌كند و بر جنبه‌های آموزشی تمركز دارد. به نظر می‌رسد این اصطلاح مورد پذیرش والدین، مربیان و دانش‌آموزان واقع شود. اصطلاح اختلالهای یادگیری اكنون در قانون ایالات متحده امریكا و سراسر دنیا به رسمیت شناخته شده است (لرنر، 1993).

3)دوره یكپارچگی: رشد سریع برنامه‌های مدارس

در طی دوره یكپارچگی[1] (1960-1980) اختلالهای یادگیری در مدارس سراسر امریكا به صورت یك رشته كارآمد درآمد. برنامه‌های حوزه اختلالهای یادگیری به سرعت به صورت نظامدار درآمد، معلمان تحت آموزش برنامه‌های مزبور قرار گرفتند و كلاس‌های مربوط به این حوزه آغاز گردید (لرنر، 1993).

به طور كلی این دوره با رشد سریع برنامه‌های مدارس جهت آموزش كودكان مبتلا به اختلالهای یادگیری، به كارگیری نظریه‌های مختلف، تكنیك‌های ارزیابی، راهبردهای آموزشی؛ و تصویب قوانین برای حمایت از حقوق این دسته از كودكان مشخص می‌شود.

از دهة 1960 تا دهة 1970، برنامه‌های مدارس عمومی به طور سریع در سراسر كشور تدوین گردید. در چندین حوزه لازم بود كه این تحول ایجاد گردد: فشارهای والدینی، افزایش در اطلاعات حرفه‌ای ـ تخصصی، تهیه برنامه‌های آموزشی برای معلمان، ارائه خدمات برای دانش‌آموزان مبتلا به اختلالهای یادگیری. بیشتر برنامه‌های آموزشی نخستین بار برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تدوین گردید آنها نظام آموزشی سنتی را در آموزش ویژه آن زمان بكار بردند. همچنین برنامه‌های آموزشی خاصی برای دانش‌آموزان نوجوان مبتلا به اختلالهای یادگیری در مقطع دبیرستان به كار رفت. بسیاری از آزمونهای جدید و مواد آموزشی در طی این دوره توسعه یافتند. و تعداد بیشماری از دانش‌آموزان تحت عنوان اختلالهای یادگیری در مدارس شناسایی شدند (لرنر، 1993).

4)دوره معاصر[2] (از سال 1980 تاكنون):

این مرحله زمان ظهور جهت‌گیریهایی است كه میدان عمل این حوزه مطالعاتی را گسترش داده است. در میان دستاوردهای دوره معاصر موارد زیر به چشم می‌خورد: انواع كودكان مبتلا به اختلالهای یادگیری كه هر كدام از آنها زبان و فرهنگ متفاوتی دارند، كودكان مبتلا به نارسایی توجه و تفاوتهای مربوط به اختلالهای یادگیری خفیف و شدید در مدارس شناسایی شده، و آموزش و پرورش، اهداف ملی و آموزش برای سالهای آتی طوری تغییر داده شده است كه براساس آن به این نوع كودكان بیش از پیش توجه شود. همچنین كاربرد تكنولوژی رایانه در جهت كمك به این كودكان افزایش یافته است (لرنر، 1993).

[1] – Integration phase

[2] – contemporary phase

برای دانلود متن کامل پایان نامه های کارشتاسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی  می توانید لینک های زیر را هم ببینید :

قسمت اول لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  176 پایان نامه

قسمت دوم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  163 پایان نامه

قسمت سوم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  208 پایان نامه

قسمت چهارم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  214 پایان نامه

قسمت پنجم لیست پایان نامه های دانلودی رشته روانشناسی و علوم تربیتی  222 پایان نامه

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد همه گرایش ها : علوم تربیتی مشاوره

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *