انید.
خود رو جای مشتری بذارین و از خود بپرسید، اگه به جای اون بودین، چه کاری انجام می دادین؟ از اعتراف به اشتباه نترسین، اعتراف شما یه نوع جربزه هستش و خطایی که از شما سر زده هر روز تکرار نمیشه.

۲- به احساسات مشتری اهمیت بدین، بدون اینکه خود شما احساساتی شید.
خوب به مشتری و تاثیرات صحبتای خود در وجود اون گوش بدین. این کار به شما کمک می کنه تمرکز کنین و نقاط اشتباه رو دوباره تکرار نکنین.
اصلاح اشتباه مشتری رو آروم می کنه، اما ندیده گرفتن احساسات اون کار رو سخت تر می کنه.

۳- به مشتری استدلال ارائه ندین
این قانون رو یادتون نره، “دو منفی یک مثبت رو تولید می کنه” شما با آرامش داخلی خود می تونین باعث آرامش مشتری عصبی خود شید.
با آرامش و تحکم خود روی اعصاب خود می تونین تصمیم بگیرین که مشتری رو عصبی و یا آروم کنین، و یا احساسات خود مشتری رو کم و یا زیاد کنین.

۴- این حقیقت رو قبول کنین که این شخص واقعا عصبیه
با قبول این واقعیت که حق با مشتری عصبیه یا نه! بذارین خود رو خالی کنه و عصبانیت اونو قطع نکنین، خود رو آروم نشون بدین و به دقت به اون گوش کنین. این یکی از اجزای حل مشکله. طبیعتا مشتری وقتی که احساس کنه به اون گوش می دین، آروم می شه و این کلید ارتباط موثره.

۵- استفاده از گوش خود بیشتر از زبون
به یاد داشته باشین، که شما یک زبون دارین اما دو گوش ، پس باید بیشتر گوش بدین تا اینکه سخن بگید. اگه تلاش کردین حرف کسی رو قطع کنین، و با تندی برخورد کردین، شک نداشته باشین کنترل امر از دست شما بیرون می شه. پس گوش دادن، فهمیدن و درک مشکل مشتری کار مفیدیه تا بتونین تصمیم مناسب رو بگیرین.

۶- علاقه خود رو بدون انجام کار بگید.
مشتری در بین صحبت یک لحظه نفس عمیقی میکشه، این لحظه همون لحظه مناسب واسه همدردی و اهمیت دادن به مشتریه. با اهمیت دادن به مشکل به اون در این لحظه می تونین همه چیز رو به نفع خود به پایان ببرین.

۷- صبور باشین.
تموم شدن صبر شما کاری رو از پیش نمی بره. با وجود اینکه کنترل خود و صبور بودن کار بسیار سختیه. اما نبود کنترل خود می تونه باعث تهاجم مشتری به طرف شما شه .تلاش کنین با اون همکاری کنین، تا کنترل کارا رو به دست بگیرین.

۸- در معاملات خود مثبت باشین.
حتی در بدترین شرایط تلاش کنین مثبت باشین، و افکار منفی رو از خود دور کنین. این کار به شما کمک می کنه فشارها رو خوب تحمل کنین. با اعتماد به نفس بالا نظر خود رو به مشتری ارائه بدین.

۹- چیزی که رو نمیفهمید با احترام درخواست توضیح کنین.
باید مطمئن باشین تموم حولوحوش مشکل رو میدونید. درباره هر نقطه مبهم سئوال بپرسید، تا واسه حل مشکل راه اشتباه رو در پیش نگیرید. با جواب دادن و راه حل دادن غیر منطقی مشتری عصبی می شه، و مطمئن می شه که شما به اون توجه نکرده اید.

۱۰- روی رفت و امد با مشتریان : به دیدگاه مشتریان اهمیت می دین؟

رفت و امد با مشتریان
بذارین درباره دیدگاه ها از چشم بقیه درباره جهان و مردم با هم بحث کنیم مهارت شنیدن نظرات بقیه و شنیدن نقطه نظرات اونا ، این تنها مهارتیه که ما از آن بیخیال میشیم، این مهارت باعث می شه ارتباط خوبی با بقیه داشته باشیم و بدونیم چیجوری با مشتری ارتباط برقرار کنیم  و در رفت و امد با مشتریان ، اونو خشنود کنیم.

وقتی که در مرکز ساپورت مشتریان مشغول به کار هستین، در موقعیتایی سختی قرار می گیرین، در صورتی که قبل از استخدام شدن احساس می کردین این کار در آخر سهولته.

بنیانگذار و مدیر شرکت Basecamp آقای Jason Frid  میگه: این تجربه من درباره دیدگاه مشتریان بود، جیسون فکر می کرد که استفاده کردن از محصولی که به بقیه ارائه می کرد کاری به طور کامل آسونه اما از دیدگاه مشتری این کار بسیار سخته.

وقتی که مشتریان واسه استفاده از محصول مورد توجه به مشکل بر می خورن ، فروشندگان می گن:  مشکل از مشتریه نه محصول، اما فهمیدن دیدگاه مشتری بسیار سخت هستش، و این باعث تاثیرات منفی روی ارائه دادن محصول ما به مشتری می شه.

* وقتی که به نظرات مشتری گوش نمی کنیم مثل کودکان میشیم
در زمان کودکی این قدرت در وجود کودکان تشکیل می شه که نظرات بقیه رو قبول کنن، اگه به دنبال پیشرفت دیدگاه های کودکان در زمان کودکی باشین میفهمید که در سن بلوغ دو احتمال در اونا  تشکیل می شه اولین احتمال تنهایی و محرومیته و دومین احتمال قبول کردن دیدگاه های مختلفه.

* مرکز ساپورت از مشتریان ، مکانیه که دیدگاه مشتریان رو کنترل می کنه
وقتی که به دیدگاه مشتریان گوش نمی دیم مثل اینه که بگیم من در یک حباب جدا زندگی می کنم و این حباب باعث می شه که من از جهان خارجی بی خبر باشم،  من می دونم اگه بخوام نظر بقیه رو بدونم باید از آن حباب بیرون شوم، میتونم با خروج از این حباب و خلق امکانات و خدمات خاص واسه مشتریان و راه کارایی واسه تقدیم کردن این خدمات ، موفقیت خود در کار و کاسبی رو چند برابر کنم و به تموم سوالات اونا جواب دهم.

شرکت می تونه این کار رو با وسایل زیادی بکنه.  یکی از این وسیله ها کنترل کردن مشتری هنگام استفاده از محصول مورد نظره، گفتگوی مواجه و حل مشکلات مشتری و دانستن مشکلات استفاده از محصول، باعث می شه مشتری تو ذهن خود از شما شخصیتی عالی بسازه.

همه کارمندان شرکت Basecamp در مرکز ساپورت از دیدگاه های مشتریان به طور نوبتی در این مرکز دارن کار می کنن، و همه اونا از برنامه (EOS Everyone on support)  واسه سرعت بیشتر و ارتباط بهتر با مشتری استفاده می کنن و این به تموم تیم کمک می کنه که دیدگاه مشتریان خود رو بدونن.

می تونین شمام تیمی تشکیل بدین و واسه دانستن نقطه نظرات تموم مشتریان خود برنامه ریزی کنین.
همه طراحان و مجریانی که به دیدگاه های مشتریان گوش میدن از برنامه EOS استفاده می کردن که باعث سرعت بیشتر در کار و کاسبی خود شن.

این گفتگو رو یکی از کارکنان شرکت Basecamp نوشته س اون میگه: به همه شرکتا که به دیدگاه مردم واسه پیشرفت و پیشرفت اجناس خود اهمیت میدن پیشنهاد می کنم ، واسه سرعت و ارئه خدماتی بهتر از این برنامه استفاده کنن.

مدیر عامل شرکت Kayak  به نام Paul  English میگه: با توجه کردن بیشتر به دیدگاه های  مشتریان   باعث حل مشکلات خود میشین و به این صورت مشتری ارزش بیشتری واسه شما قائل می شه و علاقه مند می شه ارتباط بیشتری با شما داشته باشه.

اگه به کارمندان خود دستور دادین به ایمیلا و مکالمهای تلفنی مشتریان جواب بدن به اونا پیشنهاد کنین سئوال خود رو از مشتری چند بار تکرار کنن تا بار بعد دچار مشکل نشن و مشکل تکرار نشه.در هر بخش از کار و کاسبی که هستین با دانستن دیدگاه مشتری و ارتباط خوب با اون می تونین ایده های جدیدی واسه کار و کاسبی خود به کار ببرین.

* نظرات بقیه رو ندیده نگیرید
هممون این مهارت رو داریم که نظرات بقیه رو گوش کنیم اما بعضی وقتا فراموش می کنیم که چیجوری از این مهارت استفاده کنیم، و بعضی وقتا دوست داریم تفکر خود رو به بقیه مجبور کنیم و فقط نظر خود  برامون مهمه، اما اگه فکر کنیم می بینیم که هر شخصی چیزی رو دوست داره پس باید به نظرات بقیه احترام  بذاریم.

[تعداد: ۴    میانگین: ۵/۵]

تبلیغات موثر : ساخت آگهی تصویری و متنی

تبلیغات موثر
در این پست، تلاش کردیم واسه ارائه تبلیغات موثر در کار و کاسبی نکات مهمی رو واسه ساخت آگهیای تصویری و متنی جمع آوری کرده و در اختیار شما عزیزان بذاریم. امیدواریم که به درد بخور واقع شه.

تبلیغاتی مؤثره که موجب فروش شه.
ساخت آگهی :
مطالعه و تحقیق در مورد محصول
تبلیغات رقبا به چه طریقیه؟ چقدر فروش دارن؟
تحقیق درباره مصرف کننده : ۱- در مورد محصول چیجوری فکر می کنن؟ ۲- در مورد محصول لحن صحبت شون چیجوریه؟  ۳- چه ویژگیایی رو مهم می دونن؟
جدا سازی : کالا چه می کنه و واسه کی تولید می شه؟
تصویر ( شخصیت ) علامت تجاری :
نام محصول
بسته بندی
قیمت
چگونگی تبلیغ
ذات محصول
واسه ساخت تصویر خوب باید هزینه کرد!

۹۰ %، تصویر محصول به فروش می رسه
تفکر بزرگ حاصل ضمیر ناخودآگاه فرده. پس باید ذهن خود رو از اطلاعات درست و کافی پر کنیم تا ضمیر ناخودآگاه موضوعات خوبی رو واسه ارائه داشته باشه.

[تعداد: ۳    میانگین: ۳/۵]

تبلیغات موثر : متن آگهی ، صفحه بندی و حروف چینی چیجوری باید باشه ؟

 تبلیغات موثر :  متن آگهی
تو یه سری از مطالب تبلیغات موثر رو موردمطالعه قرار می دیم تا با بعضی نکات حساس و تعیین کننده در آگهیا آشنا شیم. همراه باشین.

۵ % از متن آگهی به وسیله مشتری مطالعه می شه که این رقم در آمار بالا بسیار باارزشه پس نباید ندیده گرفت.

خواننده رو طوری مخاطب خود بذارین که گویی در مقابل شما قرار گرفته و رودررو صحبت می کنین.
متن آگهی نباید کسل کننده باشه.
از جملات و پاراگرافای کوتاه استفاده شده و از کلمات سخت دوری ورزید.
باید به زبون روزمره خود مردم نوشته شه ، از کلی گویی دوری کنین. شما مقاله نمی نویسید! با ذکر جزئیات، بگید که محصول به چه دردی می خوره!
در صورت امکان، متن رو به شکل یک داستان بنویسین.
از قالبای مقایسه ای دوری کنین.
از صفات عالی مثل “بهترین” دوری کنین.
اگه از گواهی کسی استفاده می کنین بسیار عالیه. همینطور تأیید بقیه بصورت جمعی هم بسیار به درد بخوره.
حتی کل متن رو هم می تونین به شکل گواهی بگید. اما از افراد سرشناس استفاده نکنین!
تأیید افراد بسیار حساسی رو که از این محصول استفاده می کنن بکار ببرین.
اگه امضا بنگاه تبلیغاتی داشته باشه نتیجه بهتره.
متن طولانی نسبت به متن کوتاه نتیجه بهتری داره. بهتره تعداد کلمات بین ۴۰۰ تا ۹۰۰ کلمه باشن.
در صورتی که متن طولانیه؛ پاراگراف اول باید بسیار چشم گیر باشه.
آگهی نویسی
یادگیری فنای تبلیغاتی با رونویسی از روی بزرگترهای این رشته، اصلاً کار بدی نیس!
همیشه یادتون باشه: تا وقتی که راه بهتری پیدا نکردید تقلید کنین.
صفحه بندی
در مرحله اول، خواننده به تصویر نگاه می کنه بعد تیتر یا عنوان و در آخر، متن
تصویر بالا === عنوان و تیتر زیر اون ==== متن هم پائین در ادامه – مغز مخاطب این ترتیب رو قبول داره!
عکس باید زیرنویس داشته باشه
زیرنویس شامل نامِ محصول و تعهد ماست.
تبلیغات رو می تونین به شکل یک نشریه عادی هم به وجود بیارین.
تایپ ۳ ستونی ، ۳۵ تا ۴۵ حرف در هر ستون
تصویر زیرنویس دار
متن انگلیسی با حروف بزرگ شروع شه.
حروف رنگ سیاه و زمینه سفید مناسبه.
وانمود کنین نویسنده هستین.
از گرافیک تبلیغاتی دوری کنین و واسه آگهی گرافیک مطالعه ای رو بکار گیرید.
پوستر
پوستر باید تعهد فروش رو با کلمات و تصویر نشون بده.
از بزرگترین اندازه حروف استفاده کنین.
نام محصول باید از فاصله دور خوانا باشه.
از رنگای قوی و ساده استفاده کنین.
هیچوقت بیشتر از ۳ عنصر رو بکار نگیرید.
حروف چینی
چشم، از “عادتا” پیروی می کنه و شما باید بدونین که مردم عادت دارن روزنامه رو با حروف ریز بخونن.
تیتر رو روی تصویر قرار ندین!
در آخر تیتر هیچوقت از نقطه استفاده نکنین!
اندازه فضای متن رو (نه بیشتر از حد باریک) بیشتر از حد طولانی نکنین.
حروفی که تزئینات اضافه دارن به سختی میگن.
هیچوقت هیچوقت هیچوقت متن سفید رو روی صفحه سیاه پیاده نکنین!
اگه مجبور شدید متن طولانی بنویسین به این نکتها توجه کنین :
یک عنوان فرعی ۲ سطری بین عنوان و متن، اشتیاق رو زیاد می کنه.
اگه اولین حرف ساده متن رو بزرگ بنویسین خواننده بیش تری اونو مطالعه می کنن.
پاراگراف اول رو بیشترین حد با ۱۱ کلمه بنویسین.
بعد از ۸ سانتی متر یک تیتر فرعی بزنین.
سطرهای کوتاه خواننده بیش تری جفت و جور می کنه.
پاراگراف اصلی رو به شکل پررنگ تر و یا با حروف خوابیده بنویسین.
با استفاده مناسب از نشونه ها ، دایره تو پر ، ستاره و دیگر علامتا مطالعه رو آسون کنین.
اگه مطالب متفاوتی دارین متن رو واسه ارتباط دادن بی جهت طولانی نکنین؛ بلکه به دنبال هم ردیف کنین.
اندازه فونت ۱۱ واسه متن مناسبه.
بین پاراگرافا حتماً فضایی رو در نظر بگیرین.

[تعداد: ۳    میانگین: ۴.۳/۵]

تبلیغات موثر : ویژگیای تبلیغات چاپی و تصاویر

تبلیغات موثر
عنوان و تیترا  ۵ برابر بیشتر به وسیله مردم مطالعه می شن و اگه عناوین و تیترها خوب نباشن ۹۰% فروش رو از دست میدید !!! پس تیترنویسی رو جدی بگیرین.

عنوان، باید قول منفعتی به مشتری ارائه بده.

عنوان باید شامل خبر مطمئن و اثر داشته باشه.

نام محصول رو شک نداشته باشینً در عنوان قید کنین.

اگه عده کمی محصول شما رو خریداری می کنن باید عنوان رو طوری بنویسین که حتماً پای اون بشینن.

عنوانای دارای بیشتر از ۱۰ کلمه کمتر مورد توجه مردم قرار می گیرن.

عنوانای زیر ۱۰ کلمه کمتر مورد توجه قرار می گیرن.

عنوان ۱۰ کلمه ای بیش تر از بقیه موارد موجب فروش می شه.

اشاراتِ مشخص بهتر از کلی گوییه.

کلمه عزیزم در عنوان اثر مطلوبی داره (با در نظر گرفتن نوع تبلیغات شما)

از ابهامات ، حیله گری ، دو پهلو بودن دوری کنین.

عنوان باید به شکل به طور کاملً روشن درباره محصول صحبت کنه. “محصول چیه و به چه دردی می خوره؟”

آگهی بدون عنوان یکی از احمقانه ترین کارهاست!!!

تصاویر
ارزش یک تصویر با ۱۰۰۰ کلمه برابری می کنه. پس باید بعضی نکات رو رعایت کنیم مثل :
موضوع تصویر خیلی با اهمیته. باید از موضوع آگاهی داشته باشین.
تصاویری موثر هستن که کنجکاوی افراد رو برمی انگیزانند.
وقتی داستانی واسه کالا ندارین از بسته بندی کمک بگیرین.
یافته های استفاده از محصول رو به تصویر بکشین. ( قبل و بعد از استفاده )
عکسا نسبت به تصاویر نقاشی شده اثر خیلی بیشتری دارن.
استفاده از شخصیتای شناخته شده مناسب نیس! اما یادآوری بیشتری داره.
تا حد امکان تصاویر رو روی یک فرد، به طور ساده حفظ کنین ( از شلوغی دوری کنین)
چهرهای انسانی رو بزرگ تر از اندازه حقیقی نشون ندین!!!
موضوعات تاریخی معمولاً کسل کننده هستن.
به یاد داشته باشین که موضوعات مورد علاقه شما، حتماً مورد علاقه مشتری نیس!!!