چیجوری اندازه تبدیل به مشتری رو واسه خودتون حساب کنین؟


 

هدف از مقرر کردن تبدیل به مشتری
هدف از این کار دنبال کردن رخدادهای منحصر به فرد یا آستانه رخدادهای اینچنینیه که به
عنوان معیاری واسه کارکرد سایت شما در نظر گرفته می شه.

بطور ایده آل، این تبدیلا باید به عنوان معیاری از چگونگی کارکرد حداقلی کار و کاسبی شما در
نظر قرار بگیره. مثلا، اگه سایتی در طول یه ماه 100 مورد تبدیل به مشتری رو تجربه
کنه، مدیر اون سایت یا مسئول بازاریابی اون انتظار بالاتری واسه اون ماه بعدی خواهد
داشت.

اگه هر زمانی اونا تماشاگر افت اندازه تبدیل به مشتری واسه این سایت باشن، این افت اندازه
می تونه نشونه ای مبنی وجود اشتباهی در پیام سایت، مراحل هدایت مشتری به محصول،
تجربه کاربر یا تاثیرگذاران خارجی مثل افت رتبه در یافته های موتورهای جستجو باشه.

شناسهای تبدیل به مشتری
” تبدیل به مشتری ” می تونه به وسیله موارد چندی طبق اهمیت اونا طبق نظر مدیر سایت
یا تیم بازاریابی و هم اینکه طبق اهداف تعریف شده واسه سایت مشخص شه. یه تبدیل
به مشتری می تونه شامل رویدادهای جور واجور مثل پر شدن یه فرم آنلاین به وسیله یه بازدید
کننده، یه خرید یا ملاک دیگری مثل تایم باقی موندن یه بازدید کننده در سایت واسه
یه مدت مشخص یا بازدید از تعداد صفحاتی مشخص در نظر گرفته شه.

مثلا، یه سایتی که به فروش لباس زنونه مشغوله ممکنه ملاک اصلی
تبدیل به مشتری خودشو فروشای خودش در نظر داشته باشه یا تعداد دفعاتی رو در نظر
داشته باشه که یه نفر سبد خرید خود رو تسویه کرده. با قرار دادن یه هدف مشخص واسه
تبدیل به مشتری طبق وارد شدن مشتری به یه صفحه خاص واسه تسویه حساب، بازاریابان
می تونن هر ماه یا هر سال اندازه کل فروش خود رو خیلی راحت اندازه گیری کنن تا از اندازه رشد
دائمی فروش خود اطمینان به دست بیارن.

تبدیل به مشتری

بررسی تبدیل به مشتری به عنوان یه وسیله بازاریابی
این مراحل می تونه واسه بازاریابان فرصتی باشه تا روند حرکت اونا از معرفی تا تبدیل به مشتری
شدن رو مرور کنن. یعنی بررسی کنن و ببینن اون دسته از آدمایی که به مشتری تبدیل شدن،
چیجوری و از چه روندی به نشانی صفحه تسویه حساب سبد خرید خود رسیدن. از این روش
بفهمن از چه منابعی بیشترین ورودی بازدید کننده رو داشتن و سرمایه گذاریای بیشتری
رو روی اون منابع داشته و از صرف سرمایه و تبلیغات در منابع دیگه که تاثیر ندارن،
دوری کنن.

یا مثلا بررسی کنن و ببینن که کدوم بازدید کنندگانی که تبدیل به مشتری شدن چه مقدار خرید
کردن و چه رفتاری از لحظه ورود به سایت تا زمان وارد شدن به صفحه تسویه حساب داشته و
چه کارایی رو انجام دادن و طبق اون اقدام به برنامه ریزی واسه بازاریابی و تبلیغات خود
بکنن.

این موضوع بررسی می تونه واسه مثلا یه سایت خبری، بجای بررسی مقدار خرید یا … بررسی
تایم باقی موندن در سایت یا بازدید از تعداد صفحات خاصی از سایت باشه که در نتیجه
می تونه به تهیه گزارشی ختم شده که به سفارش دهندگان تبلیغات ارائه شه.

در کل یه مراحل تبدیل به مشتری می تونه به عنوان معیاری واسه هر هدف کوتاه مدت یا
دراز مدت بازاریابی در نظر گرفته شه. این موضوع بستگی به بازاریاب مورد نظر داره که توجه
داشته باشه که اهداف مربوط به تبدیل شدن به مشتری همه بخشی کامل از یه طرح
بازاریابی دیجیتاله.

چیجوری اندازه تبدیل به مشتری شدن رو واسه خودتون محاسبه کنین
اندازه تبدیل به مشتری سایت شما برابر با تعداد بازدید کنندگانیه که به سایت شما اومده و
چیزی رو خریداری می کنن. مراحل تبدیل یه بازدید کننده به یه خریداره. به خاطر
محاسبه اندازه تبدیل به مشتری خودتون، باید مراحل پیگیری بازدید کننده در سایت داشته باشین
تا اطلاعات لازم شما در سایت جمع شه.

روند انجام کار
اول باید مشخص کنین که نیاز به محاسبه اندازه واسه تولید سرنخ دارین یا فروش اجناس.

بعد باید اطلاعات مورد نظر رو از راه وسیله بررسی آماده شده روی سایت جمع کنین.

بعد در قدم بعدی از راه فرمول ارائه شده در زیر اندازه تبدیل رو واسه خودتون محاسبه کنین.

فرمول طبق تولید سرنخ
تعداد سرنخای بدست اومده / کل ترافیک سایت * 100 = اندازه تبدیل

فرمول طبق فروش
تعداد فروش انجام شده / تعداد بازدید کننده از سایت * 100 = اندازه تبدیل