چیجوری صبح از خواب بیدار شیم؟ سحرخیزی


در حاشیه دوره یکساله مدرسه استادی خیلی از شرکت کنندگان دوره ازم پرسیدند که بهترین برنامه صبح چیه و به خاطر همین لازم شد 4 ساعت از 192 ساعت آموزش این دوره رو به مدیریت زمان و انرژی و تمرکز بپردازیم و یکی از کلیدی ترین و موثر ترین آموزشای این دوره، قانون 20 و 20 و 20ه که آقای رابین شارما اونو مطرح کرده وقتی پس از گذشت 1 ماه و نیم، پیشرفت فوق العاده دوستان مدرسه استادی رو مشاهده کردم و احساس کردم این عزیزان با به کار گیری قانون مطرح شده تونستن به چه یافته های فوق العاده ای دست پیدا کنن، واقعاً حیفم اومد که این موضوع رو با شما عزیزان و همراهانم در سایت به اشتراک نگذارم. به خاطر همین یه فیلم 9 دقیقه ای در مورد این که چیجوری صبح از خواب بیدار شیم؟ و اول صبح چه کنیم؟ واسه شما ضبط کردم که روشای بسیار عالی واسه بیدار شدن و هم اینکه بهره بردن از اول صبح رو با شما به اشتراک می ذارم. واسه مشاهده هشتگای #سحرخیزم در اینستاگرام اینجا کلیک کنین

کمپین #سحرخیزم! لطفاً در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام فعالیتای صبح خود رو از کمپین #سحرخیزم به اشتراک بذارین و بگید که احساستون چیه؟

مشاهده فیلم چیجوری صبح از خواب بیدار شیم؟

واسه دانلود کافیه اینجا کلیک کنین

متن فیلم چیجوری صبح از خواب بیدار شیم؟
بنام خدا

سلام

امیدوارم حالتون خوب باشه.

اولش بگم این ویدیو هیچ ربطی به موضوع تخصصی سایت ما نداره و اصلا ارتباطی به موضوع سخنرانی و فن بیان و این ویدئویی که شما شاهدش هستین وجود نداره.
اما چون احساس کردم تقریبا تموم اعضای سایت ما آدمای بیشتر از یه نفر هستن آدمای مثبتی هستن که تلاش میکنن دنیا جای بهتری واسه زندگی کردن بشه حیفم اومد یه موضوع بسیار مهم رو با اونا به اشتراک نگذارم.

موضوعی که چند وقتی هست خودم در زندگی شخصیم ازش به کار گیری کردم و یافته های فوق العاده عالی رو از آن تماشاگر بودم و جالبه که توی دوره مدرسه استادی هم با شرکت کننده ها این رو به اشتراک گذاشتم و کسائی که اونو انجام دادن باور داشتن این کار فوق العاده عالی هست .

پس حیفم اومد که این موضوع رو با شما مطرح نکنم و امیدوارم که این موضوع رو دوست داشته باشین.
فقط یه نکته ای بگم ،شاید ما اینجا یه کوچولو دعوامون بشه با کسائی که هدف ندارن یا یه خرده تنبل هستن!

قاعدتا مخاطبان ما آدمای بیشتر از یه نفر هستن. آدمای مثبت یه کسائی هستن که بیشتر از یه نفرند. کسائی که حاضرن زحمت بکشن، تلاش کنن و بعضی وقتا سختی بکشن. پس اگه می خواین که بهونه بیارین و اینا که میدونم شما اینطور نیستین فکر میکنم دیدن این ویدیو اصلا مناسب نباشه.
من میخوام درباره این صحبت کنم که چیجوری یه روز فوق العاده رو واسه خودمون بسازیم که بتونیم هم از اول صبحمون بصورت عالی به کار گیری کنیم، هم اینکه بقیه روزمون بسیار برنامه ریزی شده و قشنگ و جذاب باشه. میخوام خیلی راحت بگم ما باید ساعت پنج صبح هر روز بیدار بشیم،بله ساعت پنج صبح
وقتی ساعت پنج صبح پا میشیم یه سری اتفاقات فوق العاده رخ میده.

مهمترین و اولین اتفاق اینکه به طور کامل احساس میکنیم از بقیه جلوتر هستیم چون ساعتی که همه خوابن ما داریم تلاش میکنیم، کار میکنیم و به طور کامل این احساس جلو بودن در ما شکل میگیره و اعتماد به نفس مارا بسیار زیاد میکنه.
مورد بعدی بحث هورمونایی هست که در مغز ما و بدن ما ترشح میشه و اثرات فوق العاده ای که داره، بازدهی ما بالاتره، بسیار کمتر خسته میشم چون تصمیمی تاحالا نگرفتیم ذهنمون بسیار سطح هوشیاری بالاتری داره و میتونیم کارای خیلی خیلی خوبی انجام بدیم.
فایده سوم بحث تمرکز هست.

معمولا پنج صبح تو شبکه های اجتماعی کسی به ما پیغام نمیده…

نمیتونیم با کسی اس ام اس بازی کنیم…

نمیریم سراغ شبکه های اجتماعی…

پس تمرکز خیلی بالایی داریم و کسی هم مزاحممون نمیشه.

پس یه زمانی داریم که به طور کامل واسه خودمون هست و میتونیم کارای بسیار عالیی رو انجام بدیم.
و نکته آخر اینکه تقریبا بیشتر آدمای بزرگ از این ساعتا بخوبی به کار گیری می کردن. شاعرا، نویسندها، عارفا، مدیران بزرگ همه و همه باور دارن که بیدار بودن صبح آدم رو واقعا جلو میندازه. من با یکی از ثروتمندترین مردان ایران که باهاش صحبت میکردم و به عنوان مشاور سخنرانی در خدمت ایشون بودم همیشه اینو از ایشون میشنیدم که ایشون میگفتند من همیشه تلاش میکنم زودتر از همه بیدار باشم و بخاطر همین هست که همیشه جلوتر از بقیه هستم و خیلی خوبه که ماهم این عادت رو در خودمون نهادینه کنیم و تا حد ممکن تلاش بکنیم که ساعت پنج صبح بیدار شیم.
اما چجوری این عادت رو بسازیم:
یه اینکه معمولا آدما یه روز این کار رو انجام می دن و بعد ولش میکنن، همین که به این موضوع بدونیم و تصمیم میگیریم تو این دام نیفتیم و فردی نباشیم که یه روز این کار رو انجام میده و دیگه از فردا میگه:« حسش نیس، حالش نیس، خوابمون میاد یا کم خوابیدم »یا بهونهای دیگه، پس نکته اول که این رو باید بدونیم.
نکته دوم اینکه اینکارو نکنیم که بگیم من همیشه ساعت شش پا میشم فردا پنج دقیقه به شش، پس فردا ده دقیقه به شش، سه روز بعد یه پونزده دقیقه به شش و همینطور زمان رو ببریم عقب بلکه راس همون ساعت باید بیدار بشیم.

از همون اول به مدت شصت و شش روز اگه عادت بکنیم که این کار رو انجام بدیم دیگه عادت ما میشه و حتی بدون ساعت هم میتونیم تحت هر شرایطی از خواب بیدار شیم.

پس این باید عادت مابشه از فردا دقیقا تصمیم بگیریم راس ساعت پنج بیدار بشیم نه پنج دقیقه زودتر نه پنج دقیقه دیر تر باید عادت ما بشه که راس ساعت این اتفاق برامون محقق بشه. ممکن هست باز اون تنبلها بگند:«اونه!شصت و شش روز، نمیشه دیگه جمعها رو دست کم از ما نگیرید» نه، این باید عادت ما بشه تحت هر شرایطی اینکار رو انجام بدیم. البته بگم ممکنه که بعضی فکر کنن که یه جمعه رو استراحت کنیم یا دیگه این یه جمعه رو از ما نگیر دست کم، نه وقتی اینکار که عادت بشه لذت خیلی زیادی داره و این حس فوق العاده با هیچ چیزی نمی خواید عوض کنین.
ما حالا پنج صبح بیدار شدیم حالا چیکار کنیم؟!

به برنامه فوق العاده رو میخوام با شما اشتراک بذارم خیلی سادست اما یافته های وحشتناک عجیبی واسه من داشت و امیدوارم این یافته های فوق العاده واسه شمام محقق بشه که مطمئنم این اتفاق میوفته اگه شما بخواهید ما برنامه صبح رو به سه قسمت تقسیم میکنیم اول که بیدار شدیم اولین کارمون نوشیدن یه لیوان کامل اب ولرم هست، نه اب خیلی سرد نه خیلی گرم«اب ولرم »، تا سیستم ما یه مقدار منظم بشه و بدنمون یه مقدار سر حال بیاد بیست دقیقه اول صبح یعنی پنج تا پنج و بیست دقیقه مخصوص ورزش هست ورزش ما باید به شکلی باشه که متناسب ما باشه اونقدری نباشه که خسته بشیم و هیچ جونی نداشته باشیم یا اونقدر سطحی نباشه که اصلا بهمون هیچ فشاری نیاد.

یه سطح بهینه متناسب با خودمون و برنامه خودمون رو پیدا کنیم حالا بعضی دوست دارن بیرون بدوند، بعضی دوست دارن روی تردمیل بدوند، بعضی دوست دارن طناب برنند، هرکاری که فکر میکنین متناسب با شرایط شماس رو انتخاب بکنین و حدود پونزده تا بیست دقیقه اینکار رو انجام بدین، بعد از آن؛ بیست دقیقه دوم زمان بازنگری هست، بازنگری به اهداف زندگی خودمون، بازنگری به برنامه های اون روزمون و اولویت بندی کارا، همه اینا باید نوشته شده باشه.

یعنی 5:20 تا 5:40 دقیقه اهداف زندگیمون رو مرور میکنیم. اگه بلدیم تصویر سازی ذهنی رو انجام میدیم و بعد میریم سراغ نوشتن اولویت هامون که من باید امروز این کارا رو انجام بدم حالا مهمترین کار که اولین کار هست چی هست دومین کار چی هست، بترتیب کارا رو اولویت بندی میکنیم. بازم تاکید میکنم که این موضوعات باید نوشته شده باشه
و نکته سوم ساعت 5:40 تا 6 هست. بیست دقیقه ویژه یادگیری از هر طریقی که دوست دارین یاد بگیرین فرقی نمی کنه میتونه دیدن ویدئوای سایت تد باشه، میتونه خوندن یه کتاب الکترونیکی باشه، میتونه مرور یه صفحه آموزشی در اینترنت باشه «نه اخبار»، میتونه خوندن یه کتاب باشه که من خوندن یه کتاب فیزیکی رو پیشنهاد میکنم. این میتونه فوق العاده عالی باشه اگه شمام این کارا رو انجام دادین ازتون خواهش میکنم تو شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، تویتر، اینستاگرام از هشتگ سحرخیزم به کار گیری کنین و با بقیه دنیا هم به اشتراک بذارین که شمام وارد این کمپین شدید و جزو آدمایی هستین که کارایی رو انجام میدند که بقیه حاضر نیستن بکننن و در آینده کارایی رو انجام میدیم که بقیه قادربه انجام اون نیستن.

پس کمپین سحرخیزم رو با هشتگ سحرخیزم رو یادتون نره .
این سه کار رو انجام بدین بیست دقیقه اول ورزش، بیست دقیقه دوم بازنگری، اولویت بندی و نوشتن کارا و اهداف و بیست دقیقه سوم بحث یادگیری
یه نگرانی هست که ما چیجوری میتونیم پنج صبح بیدار بشیم؟!

به نظر میاد کار سختی باشه، چند تا راه حل کوچیک میخوام بهتون بگم که امیدوارم به درد بخور باشه راهکارایی که هم کمک میکنه راحت تر بیدار بشین و راهکارایی که کمک میکنه خواب خوبی داشته باشیم.

اولین نکته این هست که قبل از خواب تکنولوژی تعطیل!

یعنی اصلا قبل از خواب با موبایلتون کار نکنین، اصلا قبل از خواب سراغ کامپیوتر نرید اثرات بسیار بدی داره، تو تحقیقات نوشتن نمیخوام درباره بهش صحبت کنم پس تلاش کنیم تا حد ممکن سراغ تلویزیون، نمیدونم موبایل، لپتاپ، کامپیوتر ،تبلت و اینجور چیزها نریم. اخبار نبینیم و کارای مشابه این راتحت هیچ شرایطی انجام ندیم.
دوم اینکه حتما تخت خواب رو به عنوان وسیله ای واسه خواب به کار گیری کنیم.

کار دیگه ای روی تخت خواب انجام ندیم. مثلا خوندن کتاب، مثلا اینکه لپتاپ رو بذاریم روی پامون، روی تخت، کارا رو انجام بدیم. اینکار از کیفیت خوابمون کم میکنه.
مورد بعدی که کمک میکنه خوابمون کیفیت بالاتری داشته باشه، محل خوابمون باید ساکت و تاریک باشه.

نکته بعدی این هست که هیچ وقت نباید خیلی گرسنه یا خیلی سیر و با شکم پر بریم به رختخوابمون و نکته اخر اینکه حتما سر ساعت بخوابیم همونطور که سر ساعت بیدار میشیم سر ساعت هم بخوابیم.

راههای خیلی زیادی هست که شما بتونین یادبگیرید کیفیت خوابتون رو بالا ببرین و با یه جستجوی ساده به ویژه به زبون انگلیسی می تونین راهکارهای بسیار خیلی زیادی رو پیدا کنین.
پس اگه این کارا رو انجام میدید و پنج صبح بیدار میشین و عضو کمپین سحرخیزم هستین می تونین با هشتگ سحرخیزم در شبکه مجازی به ویژه اینستاگرام این موضوع رو با بقیه به اشتراک بذارین.
امیدوارم یه فرهنگی جا بیفته که هممون که بیشتر از یه نفر هستیم کمک کنیم دنیا جای بهتری واسه زندگی کردن باشه.