پروژه کارآموزی در اداره مالیاتی

دانلود پایان نامه

کارآموزی در اداره مالیاتی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است

فصل 1 :

           معرفی سازمان امور مالیاتی

  • تاریخچه

ایرانیان از زمان هخامنشیان برای دریافت مالیات وامورمالی كشور دفاتر وسازمانهای مرتبی داشتند . در زمان ساسانیان اخذ مالیات صورت كاملتری داشت وسه نوع مالیات به نامهای اراضی ، سرشماری وسرانه دریافت می شد . پس از ظهور اسلام ودر زمان حجاج بن یوسف ثقفی دفاتر مالیاتی ازفارسی به عربی برگردانده شد اما در دوره سلجوقی با دستور عبدالملك كندری ، وزیر طغرل . دفاتر مالیاتی مجدداً به فارسی نگارش یافت . وزیرمالیه ، قبل از مشروطیت مامور شخص پادشاه بود وشاه تمام درآمدها وعواید كشور را در اختیار داشت ووزیر مالیه بودجه كشور را تنظیم می كرد ودر مركز هر استان مستوفی مسئول امور مالیاتی بود . این مستوفیان عده ای كارمند داشتند كه به آنان میرزا می گفتند . رئیس مستوفی ها را مستوفی الممالك می گفتند كه لقب وزیر مالیه بود . یكی از درآمدهای وصولی در زمان قاجار از تیول داری حاصل می شد وتیول داران كسانی بودن كه زمینهای دولتی در اختیار آنها قرارمی گرفت وبا كمك كشاورزان از زمین بهره برداری می كردند وسالیانه مبلغی را بابت تیول داری به شاه می پرداختند . هزینه های دربار ، جنگها ومقرری ها از این محل تامین می شد. در زمان امیركبیر اصلاح گر بزرگ ، بسیاری از این مقرری ها قطع و وصول مالیات كه درآن زمان خراج نام داشت ، ضابطه مند شد اما با كشته شدن امیركبیر روند اصلاحات متوقف ووضع به شكل سابق برگشت . پس از پیروزی انقلاب مشروطه در سال 1285 ، اولین كابینه قانونی تشكیل وناصرالملك به عنوان نخستین وزیرمالیه از مجلس شورای ملی رای اعتماد گرفت وبه دستور او محل كنونی رادیو تهران كه محل اداره گمرك بود ، به وزارت مالیه اختصاص یافت . در سال 1289 ادارات هفتگانه مالیه تصویب وتشكیل شد . مهمترین ادارات درآن زمان خزانه داری كل ، گمرك ووصول عایدات بود . پس از مدتی محل وزارت مالیه به پارك اتابك ، محل كنونی سفارت شوروی سابق انتقال یافت.

در سال 1294 وزارت مالیه به نه اداره تقسیم شد كه عبارت بودند از : دایره وزارتی ، تشخیص عایدات وخالصه جات ومسكوكات ، خزانه داری كل ودیون عمومی ووظایف ، گمركات ، محاكمات مالیه ، كمیسیون تطبیق حوالجات ، پرسنل وملزومات ومجلس مشاورعالی برای محاكمات اداری ازسال 1300 به بعد دگرگونی های زیادی در وزارت مالیه رخ داد، از جمله این كه حدود چهل شركت دولتی تاسیس وبعداً منحل گردیدند وسازمان به دو قسمت مالی واقتصادی تقسیم وبه وسیله دو معاون وهفت مدیراداره می شد. در سال 1329 سازمان وزارت دارایی با تقلیل ادارات به تصویب رسید. با وقوع انقلاب اسلامی ساختار وزارت اموراقتصادی ودارایی دچار تغییرات چندانی نشد و وصول درآمدهای مالیاتی همچنان از وظایف این وزارتخانه بود . تااینكه در چارچوب اهداف برنامه سوم توسعه اقتصادی ، طرح ساماندهی اقتصادی وسیاستهای دولت در زمینه اصلاح ساختاراقتصادی به عهده این وزارتخانه گذاشته شد . از مهم ترین اقدامات این وزارتخانه اصلاح نظام مالیاتی بود كه شامل :

1ـ تشكیل سازمان امورمالیاتی

2ـ اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم

3ـ روزآمد كردن نظام مالیاتی كشور .

  • تشكیل سازمان امورمالیاتی

سازمان امورمالیاتی كشور به موجب ماده 59 قانون برنامه سوم ، درسال 1380 تشكیل ونمودار تشكیلاتی آن در بخش ستاد سازمان در اوائل سال 81 وتشكیلات ادارات كل امورمالیاتی استانها به تایید سازمان مدیریت وبرنامه ریزی رسید . با تشكیل سازمان امورمالیاتی ، بودجه این سازمان از وزارت اموراقتصادی ودارایی تفكیك شد و در حال حاضر با خرید ساختمان جدید در حال انتزاع نهایی از وزارت اموراقتصادی ودارایی است ودر هم با انتصاب مدیران كل امورمالیاتی ، تشكیلات ادارات كل مالیاتی در حال استقرار است .

برای دانلود متن كامل پایان نامه اینجا كلیك كنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *