همه چیز درباره سئو خارجی Off Page SEO


سئو خارجی Off Page SEO چیه و چه اهمیتی داره ؟ “

سئو خارجی کلیه فعالیت هاییه که در بیرون از سایت، واسه بهبود رتبه سایت خود در گوگل انجام میدین. بهینه سازی سایت معمولاً به سئو داخلی و مواردی مثل ساختار سایت، محتوای سایت، سرعت سایت، بهینه سازی عکسای سایت و… اشاره داره. اما سئو خارجی بطور کل موضوع متفاوتیه، در سئو خارجی مسئله ایجاد بک لینک، فعالیت در شبکه های اجتماعی، سئو محلی و موارد این چنینیه. به بیان ساده تر سئو خارجی به معنی بازاریابی واسه سایت و تجارت آنلاینه. با این تعریف بنظر میرسه که سئو خارجی بخش اعظمی از خواسته تموم مدیران سایتا در تموم زمینه ها باشه. بدون توجه به اینکه شما یه سایت انتشار ویدیو رایگان رو اداره می کنین و یا یه سایت فروشگاهی رو مدیریت میکنین. هدف پایانی شما از ایجاد سایت و سئو کردن اون افزایش مخاطبان سایته. اینطوری بازاریابی محتوای تولید شده در سایت، واسه شما از هر موضوع دیگری ارزشمندتر هستش. چون که با بازایابی اجناس تولید شده هزینه ای که واسه بازاریابی میپردازید به شکل راست باعث افزایش اندازه تبدیل سایت شما می شه.

سئو خارجی- ایجاد آگاهی و اعتماد واسه برند
وقتی که از سئو صحبت میشه هممون قبل از هر چیزی به سئو داخلی فکر می کنیم، ایجاد یه محتوای عالی و منحصر به فرد، ایجاد یه ساختار مناسب واسه نمایش سایت در موبایل، افزایش سرعت سایت، همه این کارا بسیار به درد بخور و موثر هستن. شاید اصطلاح محتوا پادشاهه در سئو داخلی رو شنیدین. این جمله به معنی اهمیت محتوا در سئو هستش. در سئو خارجی هدف ما اینه که این محتوا رو به مخاطب عرضه کنیم. سئو خارجی بدنبال مخاطب بلقوه واسه محتوای تولید شده میشه. و با تبلیغ واسه مخاطب بلقوه تلاش در افزایش تعداد مخاطب سایت و در آخر بهینه سازی اندازه تبدیل سایت داره. میشه گفت سئو داخلی و سئو خارجی دو روی یه سکه هستن و بدون یکی از این دو، دیگری بی فایده و بی اثره.

شروع پروژه سئو خارجی
بدون شک هممون می دونیم که واسه تبیلغ یه محتوا، باید اول یه محتوای با کیفیت وجود داشته باشه. در صورتیکه واسه یه وب سایت و یا یه صفحه و یا حتی یه کالا تبلیغات کنین و محصول شما کیفیت مناسب رو نداشته باشه، ضرر اینجور تبلیغاتی بسیار بیشتر از نبود تبلیغ کردنه.

بعد از تولید محتوای مناسب یه تبلیغ اصولی باعث بهتر شدن رتبه سایت می شه. ایجاد بک لینک در سایتای در رابطه و تبلیغ در شبکه های اجتماعی به خودی خود به معروف تر شدن برند شما و افزایش اعتبار برند در بین مخاطبان منجر میشه. تصور کنین که بازاریابی واسه یه محصول با در نظر گرفتن بازخورد مشتریان چقدر ساده تر هستش. شما تموم نقاط ضعف و قوت محصول خود رو می دونین و طبق اون تبلیغات خود رو ساماندهی می کنین. اما همین بازخوردای مخاطبان اگه در داخل سایت شما ارائه شه. به سایت صدمات جبران ناپذیری وارد می کنه. پس شما به سئو خارجی واسه دریافت این نظرات در مکانی بیرون از سایت نیاز دارین.

سئو خارجی علاوه بر دقیق شدن و فوکوس کردن بر افزایش رتبه گوگل روی افزایش اعتبار برند هم تمرکز داره. شما باید بهترین سایت در صفحه یافته های جستجو باشین و این بهتر بودن فقط به مسائل تکنیکی باز نمی شه، شما باید مقبولیت، کیفیت و رابطه و بقیه عوامل لازم دیگه رو هم در حد عالی داشته باشین.

 اهمیت بک لینک در سئو خارجی
نمیشه رد کرد که ایجاد بک لینک مهمترین عامل سئو خارجیه. لینکا مثل چسبی هستن که وب سایتا رو به هم می چسبونن. موتورای جستجو از لینکا واسه ارزش گذاری به یه محتوای خاص و یا یه سایت مشخص به کار گیری می کنن. (درسته که از لینکا سوء استفادهای زیادی شده و مقالات بسیاری در باره نبود به کار گیری بیشتر از حد از بک لینک منتشر گشته. اما بازم دریافت لینک از یه سایت معتبر و در رابطه بهترین روش بهبود رتبه و اعتبار یه سایته.) اگه رتبه گوگل براتون واقعاً مهمه دریافت بک لینک با کیفیت بهترین ساز و کاریه که واسه رسیدن به این هدف می تونین در قبل گرفتن کنین.  خیلی از کاربران از بی ارزش بودن دریافت بک لینک گله دارن و حتی به کاهش رتبه بعد از اضافه کردن تعداد بک لینکای خود اشاره می کنن. باید که سیاستای دریافت بک لینک به کلی تغییر کرده. این روزا فقطً رصد کردن لینکهای حریف و دریافت بک لینک از تموم سایتایی که رقبا از آن بک لینک گرفتن کافی نیس. شما باید هنگام رصد لینکای رقبا به کیفیت لینکا و انکر تکست anchor text لینکا توجه کنین. تلاش کنین نسبت به کار گیری انکر تکست anchor text با کلید واژه و کلمات مشابه رو از رقبای برتر خود الگو بگیرین. اما هنگام انتخاب سایت واسه درج بک لینک به این نکات توجه کنین:

درج بک لینک در کامنت سایتای جز در رابطه و سایتایی که هزاران نفر بصورت اسپمی در اون کامنت ارسال میکنن ممنوع
درج بک لینک در امضاء فرومای بدون اتوریتی  ممنوع
درج بک لینک در سایتایی که تعداد بک لینک اونا در هر صفحه بیشتر از حده ممنوع (بیشتر از 30 لینک)
درج بک لینک در سایتای نامرتبط ممنوع
درج بک لینک در سایتهایی که مخاطبان اون به خدمات و کالای شما علاقه ندارن ممنوع
درج بک لینک در سایتایی که قبلا ً شما به اونا لینک دادین ممنوع
درج بک لینک فقط با کلید واژه اصلی ممنوع
دریافت بک لینک از تموم صفحات یه سایت ممنوع
دریافت بک لینکای زیاد با کمک تصاویر لینک شده ممنوع
اگه این موارد رو رعایت کنین می تونین مطمئن باشین که لینکای که دریافت می کنین واسه سایت شما مهم هستن.

شبکه های اجتماعی و نقش اونا در سئو خارجی
کمپینای شبکه های اجتماعی بصورت راست روی رتبه سایت شما تاثیر نمی ذارن. اما فرصتی که شبکای اجتماعی واسه رابطه برقرار کردن با مخاطب بلقوه و مشتریان سایت به شما می ده رو هم نباید از یاد برد.

 فعالیت در شبکه های اجتماعی، تاثیر چندانی بر رتبه شما در جستجوی محلی در گوگل نداره. حتی اگه شما در شبکه های اجتماعی بسیار محبوب باشین. امکان انتقال این محبوبیت از شبکه های اجتماعی به موتورای جستجو بسیار کمه. کلا نباید در شبکه های اجتماعی با هدف بهبود رتبه سایت فعالیت کرد. شما باید تموم توجه خود در شبکه های اجتماعی رو روی افزایش رابطه با مشتریان بذارین و اینکار رو با ایجاد محتوای جذاب میشه انجام داد. درج تبلیغات واسه کاربران در رابطه، ایجاد سئوال درباره کالا و خدمات شرکت، ایجاد تبلیغ واسه سایت و اعتبار اون، این روش ها به شما کمک میکنه که حتی بدون تاثیر این فعالیتا روی رتبه سایت بر اندازه فروش سایت خود بیافزاید.

سئو محلی یه جور از سئو خارجیه
اگه یه کار و کاسبی محلی دارین سئو محلی یه ضرورت واسه شماس. شما می تونین با کمک گوگل از مشتریان خود درخواست ارسال نظرشون راجبه کالای خریداری شده رو به این. اینکار فقط در صورتیکه کالا و خدمات شما باعث رضایت خاطر مشتریان شده باشه واسه شما مهم هستش. این روش از سئو خارجی کارایی برابر روشای تبلیغ دهن به دهن در بازاریابی سنتی رو داره.

سئو خارجی بخشی از راه هدف دار سئو سایت شماس
تبلیغ کالا و خدمات با کیفیت به اندازه تولید کالا و خدمات با کیفیت مهمه. بدون اینکه کاربران از کیفیت اجناس شما آشنایی داشته باشن شما نمی تونین در تجارت خود موفق شید. تولید و تبلیغات دو بخش جدا نشدنی در هر صنعتی هستن. بخاطر داشته باشین که حتی بهترین سایتا بدون مخاطب و خریدار ارزشی واسه مدیران این سایتا ندارن. سئو خارجی میتونه واسه سایتای با کیفیت، مخاطب و خریدار مورد نظرشون رو تامین کنه.

مقالات در رابطه
بک لینک چیه
نقش شبکه اجتماعی در سئو

سئو داخلی On Page SEO هرآنچه باید از سئو داخلی بدونین “

در حالت کلی سئو رو میشه به دو بخض کلی تقسیم بندی کرد : سئو داخلی و سئو خارجی . سئو داخلی یعنی مجموعه فعالیتایی که باعث میشه مخاطبان کالا و خدمات سایت، راحتتر بتونن با سایت شما رابطه بر قرار کنن و انگار تموم کارایی که در داخل سایت انجام میشه تا سایت رو با استانداردهای گوگل هماهنگ کنیم و در مقابل سئو خارجی سایت هست که به فعالیتای مربوط به سئو در بیرون سایت مثل ساخت بک لینک در سایتهای دیگه میگن و یه پروژه سئو موفق ترکیبی از این دوه و هر کدوم از این بخشها دارای زیرمجموعهای خیلی زیادی هستن.

در چند سال گذشته قوانین سئو داخلی تغییرات بسیاری داشته. این تغییرات طبق هدف گوگل واسه چیدمان بهتر صفحه یافته های جستجو اتفاق افتاده. این روزا در صفحه یافته های جستجو سایتایی رو می بینیم که حتماً در محتوا، عنوان و تگای متا از کلمات کلیدی به کار گیری نکرده ان.این روزا الگوریتمایی مثل مرغ مگس خوار، گوگل پاندا، الگوریتم رنک برین RankBrain باعث شده که یافته های جستجو بیشتر طبق رابطه معنایی محتوا با کلمات کلیدی باشه.

سئو داخلی On Page SEO چیه؟
سئو داخلی هم به محتوا و هم به کدنویسی HTML میپردازد. و چگونگی بهتر کردن این دو رو روش زوم می کنه. یکی از مهمترین فاکتورهای سئو داخلی رابطه محتوا با خواسته مخاطبه. واسه افزایش این رابطه باید موقع تولید محتوای صفحه به برآورده کردن خواسته بیشتر مخاطبان خود .هنگام انجام سئو داخلی باید به فکر منافع مخاطب پایانی محتوای سایت بود. یه سایت حدود 8 ثانیه فرصت داره که مخاطبان رو به طرف وب سایت خود  جذب کنه. هرچه کاربران بیشتر به طرف سایت شما جذب شن و با سایت تعامل بیشتری داشته باشن. تجربه کاربری بهتری دارن.

اگه تلاش شما در رسیدن به این اهداف باشه ترافیک سایت خود رو زیاد کرده و رتبه بهتری در گوگل دارین. بعد از اینکه تموم مواردی که بهبود سئو داخلی سایت منجر میشه رو رعایت کنین. باید با کمک نرم افزارهایی مثل گوگل آنالیتیکز تاثیر تغییراتی که در سایت ایجاد کردین رو رصد کنین.  

متا تگا
متا تگا اطلاعاتی رو درباره محتوای صفحات در اختیار موتورای جستجو و کاربران قرار میدن. واسه اینکه متا تگا روی رتبه سایت تاثیر مثبتی داشته باشن کافیه که اطلاعاتی که در اختیار کاربر قرار میدن با محتوای صفحات همآهنگ باشه و کاربران از توضیحاتی که در این بخشا می خونن رضایت داشته باشن. اما متا تگا واسه اینکه اندازه کلیک سایت در گوگل رو بالا ببرن باید بصورت جذاب نوشته شن.

متا عنوان- تگ Title
تگای بسیاری در Html هست یکی از مهمترین این تگها در سئو متا عنوان یا تگ Titleه. عنوان عبارتیه که کاربران بصورت یه لینک قابل کلیک در صفحه یافته های جستجو میبینن و با کلیک روی اون به صفحات سایت منتقل می شن. تگ عنوان چه در سئو و چه در تبلیغات کلیکی گوگل میتونه به افزایش اندازه کلیک کمک کنه.

تگ عنوان موضوع صفحه رو به آگاهی مخاطب میرسونه. وقتی که گوگل صفحات رو واسه جستجوی یه عبارت خاص رتبه بندی می کنه. گوگل اندازه رابطه عنوان صفحات با محتوای اونا رو ملاک رتبه بندی قرار میده.

عنوان صفحات بهتره کوتاه و توصیفی باشه گوگل عناوینی رو که بیشتر از حد طولانی باشن خواهد شکست.

هنگام تولید عنوان واسه صفحات به عناوینی که رقبا واسه موضوعات مشابه انتخاب کردن دقت کنین. تا جای ممکن تلاش کنین که در عنوان اطلاعاتی مثل کلمات کلیدی و موقعیت جغرافیای محل شرکت رو بذارین.

بازم پیشنهاد میکنیم که از خود کلید واژه اصلی صفحه در عنوان اون به کار گیری کنین. اما گوگل توان شناسایی عناوینی که رابطه معنایی و مفهومی با کلمات کلیدی دارن رو هم داره. یادتون باشه که حتی اگه در رتبه اول گوگل قرار دارین بازم، کاربران بدون خوندن عنوان صفحه شما روی لینک شما کلیک نمی کنن. جذابیت عناوین واسه افزایش اندازه مخاطب خیلی مهمه.

متا توضیحات
متا توضیحات راهی واسه نشون دادن اینه که مخاطب میتونن مطالب مورد توجه خود رو در اون صفحه پیدا کنه. می دونیم که متا توضیحات از عوامل رتبه بندی در گوگل نیس. متا توضیحات به وسیله موتورای جستجو خونده میشه تا مطمئن شن که محتوای صفحه شما با عبارت جستجو شده به وسیله کاربر رابطه داره.

 اگه متا توضیحات در صفحه نمایش یافته های جستجو به نمایش در بیاد، یه توضیح خوب میتونه اندازه کلیک سایت رو زیاد کنه. افزایش اندازه کلیک میتونه به افزایش اندازه تبدیل کاربران منجر شه. با اینکه گوگل ممکنه از بخشای دیگه متن واسه نمایش توضیحات در صفحه یافته های، به کار گیری کنه. ولی پیشنهاد میشه که واسه تموم صفحات خود از توضیحات متا به کار گیری کنین.

نکته: میشه در متا توضیحات با کمک Call To Action به کاربر پیشنهاداتی داد که به تشویق کاربر واسه کلیک روی لینک سایت کمک کنه.

یادتون باشه که کلیک کاربر روی لینک سایت شما شروع بازاریابی سایته. و بعد از آن این محتوای به درد بخور صفحات شماس که به موندگاری کاربر در سایت و مراجعه دوباره کاربران کمک می کنه. داشتن بالاترین اندازه کلیک بدون داشتن مشتریان وفادار در آخر به شکست وب سایت شما میرسه.

تگای عنوان بندی
صفحات فرود سایت شما دارای چندین تگ عنوان بندی هستن. این تگها H1-H6 هستن. مهمترین این تگا تگ H1ه. نباید بیشتر از یه تگ H1 در صفحه داشت.(این محدودیت در Html5 حذف شده و در هر بخش از سایت میشه یه تگ H1 داشت و هر تگ H1 عنوان اصلی همون بخش در نظر گرفته میشه. مثلاً شما می تونین در داخل تگ Article یه تگ H1 داشته باشین. اینطوری تگ H1 صفحه عنوان صفحه و تگ H1 تگ Article عنوان مقاله در نظر گرفته میشه. که این ساختار به معنی جدا کردن بخشای جور واجور یه صفحه س و معمولا در صفحات اصلی سایت و یا صفحه نمایش لیست بلاگا ازش به کار گیری می شه. چون تو یه صفحه داخلی تموم محتوای صفحه باید طبق یه موضوع مشخص باشه. و گذاشتن دو تگ H1 بی معنی هستش.) در صفحه باید از تگای H2,H3 هم به کار گیری کرد. این تگا عنوانای فرعی صفحه رو واسه شما ایجاد می کنن. هنگام ایجاد تگهای عنوان بندی هم به موارد سئو مثل همخوانی با کلید واژه و هم به کاربر پایانی توجه کافی رو داشته باشین.

فاکتورای سئو در تگای عنوان بندی
یه عامل سئو، به کار گیری عباراتیه که بدون هیچ سختی ای به کاربر بگه که محتوای صفحه درباره چیه. یعنی کاربر بتونه با یه نگاه موضوعات بحث شده در محتوا رو فهمیده باشه. موتورای جستجو به کمک الگوریتمای خود هر قسمت از محتوا رو که در پایین این سرتیترا قرار داره رو بررسی میکنن تا مطمئن شن رابطه معنایی بین سرتیترها و محتوا هست.

کلید واژه اصلی صفحه باید در تگ H1 به کار گیری کرده شه. از به کار نبردن تگ H1 در صفحات سایت به پرهیزید. تک H1 به گوگل و کاربران سایت واسه درک موضوع صفحه کمک می کنه.

هنگام تولید سر تیترها از به کار گیری بیشتر از حد کلمات کلیدی در اونا دوری کنین. در چنیدن صفحه از یه تگ H1 برابر به کار گیری نکنین. اینکار باعث میشه که گوگل فقط به یکی از این صفحات رتبه بده.

فاکتورهای  مورد توجه کاربر در تگای عنوان بندی
واسه صفحات فرود سایتا باید یادتون باشه که خیلی از کاربران تموم محتوای صفحه شما رو نخوان خواند. اونا یه نگاه گذرا به محتوای صفحه میندازن و فقط بخشی رو که به سئوال اونا جواب می ده رو مطالعه می کنن.

عنوانای اصلی و فرعی به کاربران کمک می کنن که بتونن به سرعت محتوای هر بخش از صفحه رو بفهمن و بخش مورد نظر خود رو واسه مطالعه انتخاب کنه.

وقتی که می خواید از تگای عنوان بندی به کار گیری کنین. ایجاد یه ساختار، خوانایی صفحه رو افزایش می ده. اگه عنوان شما پایین مجموعه عنوان اصلیه اونو با تگ H2 در صفحه بذارین و اگه تگ H2 خود دارای یه پایین مجموعه بود اونو با تگ H3 به نمایش بذارین و به همین ترتیب الی آخر از تگای عنوان بندی به کار گیری کنین.

اگه در صفحه ای متن تگای h بیشتر از متن تگای pه بدونین که عنوان بندی سایت خود رو غلط انجام میدین. گوگل به بهینه سازی بیشتر از حد صفحات حساسه و در این صورت، مانع رتبه گیری مناسب صفحات سایت شما می شه.

متن URL صفحات
یه راهنمای کلی واسه چگونگی نوشتن URL صفحات اینه که URL صفحات باید کوتاه باشه و بدون هیچ سختی ای خونده شه. عوامل دیگری هم در بهینه سازی URL صفحات سایت تاثیردارن که در ادامه به اونا می پردازیم.

هنگام بررسی url آدرسای کوتاه تر رتبه بهتری بدست میارن. به مثال پایین نگاه کنین.

http://domain.com (Folders = 1)
http://domain.com/folder1 (Folders = 2)
http://domain.com/folder1/folder2 (Folders = 3)
با هر اسلش وارد یه پوشه جدید میشین. اگه این پوشها واسه موتورای جستجو و کاربر به درد بخور نباشن باید حذف شن. در سایتای ایرونی بسیار تماشاگر پوشه ای به نام FA هستیم در حالیکه سایت یه زبانهه و یه زبانه میمونه و نه کاربر و نه موتور جستجو از این پوشه هیچ به کار گیری ای نمیکنه.

هر چی تعداد پوشهای نشانی صفحه کمتر باشه به معنی مهمتر بودن صفحه و رتبه گرفتن بهتر اون در گوگله. پیچیدگی ساختار سایت از نظر تعداد پوشها و ارتباطات پیچیده اونا باهم موجب سخت تر شدن رابطه کاربران و موتورای جستجو با سایت می شه.

یادتون باشه که کلمات URL باید با خط تیره از هم جدا شن و نه با پایین خط.  اگه دو نشانی جور واجور به محتوایی برابر اشاره دارن بهتره که از 301 redirect و rel=canonical به کار گیری کنین. تا با مشکل جریمه متنای کپی روبرو نشید.

موقع ایجاد URL صفحه بهتره که از کلمه کلید به کار گیری کنین. با اینکه گوگل بدون هیچ سختی ای میتونه رابطه بین موضوعات هم معنی رو تشخیص بده ولی بازم پیشنهاد ما بر به کار گیری خود کلید واژه در URL صفحه س.

یادتون باشه کاربر باید قبل از کلیک کردن روی صفحه سایت به طور کاملً بدونه با چه محتوایی روبرو می شه. وگرنه اندازه پرش سایت بالا رفته و به سئو سایت شما آسیب وارد میشه.

محتوای معتبر کاربر پسند
وقتی که گوگل سایت رو بررسی می کنه بدنبال عناصری در محتوا میشه که کاربر رو به اهدافش میرسونه.  محتوای شما باید به طور کاملً اجناس و خدماتی رو که ارائه میدین توضیح بده. حتی اگه یه سایت محتوا محور دارین. محتوای شما باید موضوع مورد بحث رو بخوبی ساپورت کنه.

اینترنت پر از محتواس. پس باید مطمئن شید که محتوای شما منحصر به فرده. جمله محتوا پادشاهه رو در مبحث سئو بسیار میشنوین. حقیقتهه که سئو و بازاریابی محتوا نقاط مشترک بیشماری با یکدیگر دارن.

بازاریابی محتوا به کابران واسه پیدا کردن محتوای سایت کمک میکنه. در سئو داخلی هم تموم هدف افزایش تعداد مخاطبه. به محتوای خود مثل یه صحبت با کاربر نگاه کنین. محتوای شما واسه کاربر جذاب و سرگرم کننده س؟

وقتی که در باره یه موضوع محتوایی ایجاد می کنین. خود رو در اون موضوع دارای اعتبار نشون میدید. پس با نوشتن یه محتوای جذاب اعتبار خود رو قبل کابران افزایش بدین اینطوری اونا محتوای شما رو می خونن و با شرکت شما تماس می گیرن.

خطاهای نگارشی در محتوای صفحه نباید وجود داشته باشه. مثل بحثای املایی در زبون فارسی رعایت نیم فاصله ها و افعالی مثل نمازگزار و یا ممنون که بخش گزار اون از واژه گزاردن به معنی بجای آوردن و اداکردن اومده و همونطور که می دونین در زبون فارسی با گذاشتن دو کلمه کنار هم میشه کلمه ای جدید ساخت درست مثل قطعات یه پازل برخلاف بعضی زبانا کلمات از هم جدا می شن مثلاً در عربی که ، نماز، صلاه و نمازگزار، المُصَلِّي نامیده میشه.

مراقب الگوریتمای گوگل باشین
با در نظر گرفتن اینکه از سال 2012 تا کنون الگوریتمای گوگل تغییرات بسیای کردن. و فریب دادن گوگل بسیار خطرناک شده. خیلی از افراد بازم بدنبال کسب رتبه از راه فریب دادن گوگل هستن. شاید باور این موضوع سخت باشه. اما شرکتای طراحی سایتی در ایران فعالیت می کنن که در سایتای خودشون تلاش در فریب دادن الگوریتمای گوگل دارن. پس این اخطار به طور کاملً به جاه.

گوگل به سمتی حرکت می کنه که هرگونه تلاش واسه تولید محتوا واسه گوگل رو تنبیه می کنه و تنها سایتایی که با هدف کاربر پایانی درست می شن رتبه بالا رو از آن خود می کنن. بخشی از اشتباهات رایجی که بعضی از همکاران خود ما بازم در سایتای خود و مشتریانشان انجام میدن عبارتند از:

به کار گیری بیشتر از حد از کلمات کلیدی در محتوا
ناخوانا کردن سرتیترها با به کار گیری بیجا از کلمات کلیدی
قرار دادن کل محتوای صفحه داخل یکی از تگای عنوان بندی مثل H4-h5-h6
درج متن با رنگ سفید و جز قابل خوندن واسه مخاطب
درج لینک جز قابل تشخیص واسه مخاطب
بهینه سازی سایت واسه یه موضوع نامرتبط با محتوا
کپی کردن محتوای صفحه یافته های جستجو واسه کلید واژه مورد توجه در صفحه خود
ایجاد صفحه واسه همکاران به خاطر جذب مخاطبان اونا به سایت خود
ایجاد بازخورد دروغین در سایت
تلاش در جذب مخاطب به جای تلاش واسه نگهداری مخاطب جذب شده
ترجمه محتوا با کمک گوگل ترنسلیت و ایجاد محتوای ماشینی بجای محتوای سلیس و روان
نبود توجه به تولید محتوا طبق کلمات کلیدی طولانی و پر مخاطب
درج بکلینک در کامنت سایتا
درج بک لینک در امضاء فروما
محتوایی که کلمات کلیدی رو هدف قرار می ده
بعد از اینکه تحقیق کلمات کلیدی رو انجام دادین. باید محتوای خود رو طبق جواب به اون کلید واژه بسازین. یعنی اینکه از خود سئوال کنین خواسته مخاطبی که این عبارت رو جستجو کرده چیه، و به این خواسته پاسخی مناسب در محتوای خود به این. واسه اینکه در انجام اینکار موفق شید، شکلای جور واجور کلمات کلیدی رو در این قسمت لیست کردیم:

Informational Keywords- کلمات کلیدی محتوا محور: عباراتی مثل سئو داخلی On page SEO که به کار گیری اون به وسیله کاربر به معنی اینه که کاربر می خواد اطلاعات بیشتری در باره اون بدست بیاره.
Transactional Keywords- کلمات کلیدی تجارت محور: این کلمات نشون می ده که کاربر بدنبال خرید یه کالا و یا خدماته. معمولاً صفاتی مثل بهترین و یا مثل اون در این کلمات کلیدی به کار گیری میشه و معمولاً این کلمات کلیدی طولانی هستن. در فارسی معمولاً عبارت خرید،فروشگاه، ارزون، کلی فروشی و … هم ممکنه واسه این واژه ها به کار گیری شه. مثلاً خریداران مبل بیشتر از واژه خرید مبل راحتی و یا فروشگاه مبلمان به کار گیری می کنن.
Location-Based Keywords- کلمات کلیدی موقعیت محور: به کار گیری این کلمات کلیدی واسه پیدا کردن تجارتای جور واجور تو یه منطقه جغرافیایی مشخص به کار میره. مثال: خرید مبلمان راحتی در کرج
کلمات کلیدی LSI یا کلمات کلیدی طولانی پر کاربرد، همون کلماتی هستن که گوگل در انتهای صفحات جستجو خود به نمایش میگذاره و هنگام تولید محتوا باید اونا رو روش زوم کرد.

لینکای داخلی و اهیمت اونا در سئو
اگه صفحه ای پر بازدید از سایت شما با کلید واژه به صفحه مورد توجه لینک بده گوگل اعتبار صفحه شما رو زیاد می کنه. به کار گیری لینکای داخلی به افزایش موندگاری کاربران در سایت هم کمک می کنه. با آسون شدن نقل و انتقال بین صفحات در رابطه کاربر میتونه بدون هیچ سختی ای موضوعاتی در رابطه رو یافته و از اونا به کار گیری کنه.

بهینه سازی عکسا
عکسا دو مزیت واسه شما دارن، اول: به بهتر شدن تجربه کاربری می رسن. دوم: به سئو سایت کمک می کنن. پیشنهاد میشه که دست کم یکی از عکسای سایت دارای صفت Alt با کلید واژه باشه. اگه به عکس صفت Title میدین دقت کنین که دو عکس در صفحه دارای یه عنوان برابر نباشن.

طراحی ریسپانسیو واسه موبایل
یکی از مواردی که هنگام بحث درباره سایتای ریسپانسیو همیشه فراموش میشه. اینه که تلویزیونای هوشمند درحال همه گیر شدن هستن و با در نظر گرفتن وجود سایتای اشتراک گذاری ویدیو مثل آپارات و امکان مشاهده اینترنتی تلویزیون، به درستی اینترنت تلویزیون میتونه درآینده واسه سایتا تعیین کننده باشه. پس هنگام طراحی ریسپانسیو علاوه بر اولویت به طراحی واسه موبایل، تلویزیونای هوشمند رو هم در طراحی خود در نظر بگیرین. اگه سایت شما یه سایت محتوا محور نیس. احتمال اینکه کابران بخوان از تلویزیونای خود  سایت شما مشاهده و یا به بقیه نشون بدن بسیار بالا میره.

سرعت سایت و اهیمت اون در سئو داخلی

طبق جدیدترین دستورات سازمان تنظیم مقرارت رادیویی ایران شرکتهای ارائه دهنده خدمات وب موظف شدن که حجم اینترنت فروخته شده به کاربر رو در قرارداد خود مشخص کنن و بعد از پایان حجم علاوه بر اخطار به کاربر و مجبور کردن کاربر به تائید مشاهده اخطار در صورت نبود تمدید حجم اینترنت به وسیله کاربر امکان دسترسی کاربر به اینترنت با پهنای باند 125 کیلو بایت رو تا آخر قرارداد جفت و جور کنن. این موضوع به این معناه که ما در ایران بیشتر از هر جای دنیا به سایتایی احتیاج داریم که با سرعت بالایی بارگذاری شن. در مقالات خارجی تاکید زیادی بر ضرورت بارگذاری سایت با سرعت بالا واسه اینترنتای کنه شده و این درحالیه که در خیلی از این کشورا اینترنت کنه به معنی سرعت دانلود4 تا 6 مگابایت بر ثانیه روی گوشیای هوشمنده. مقایسه این دو دست کم در ایران و اروپا و آمریکا به ما نشون می ده که سایتای ایرونی تا به چقدر باید روی این نکته توجه و تمرکز داشته باشن.

چیجوری سرعت سایت رو بالا ببریم
فعال سازی کش مرورگر
بهینه سازی عکسها و مدیاها
به کار گیری فشرده سازه هایی مثل GZIP
انتخاب هاستای سریعتر (هاستایی با توانایی رایانش ابری Cloud)
محدود کردن تبلیغات
دست کم کردن تعداد ریدایرکتا Redirects
وسایل بررسی سئو داخلی
واسه اینکه همیشه از بهینه بودن سایت خود مطمئن شید. می تونین از این وسیله ها کمک بگیرین.

Page Speed Insights
GTMetrix
Pingdom Website Speed Test
Mobile Website Speed Testing Tool

سئو غلطه ! این باور چقدر میتونه درست باشه “

به چه دلیل سئو غلطه؟
همه جا حرف از سئو هستش، سئو، سئو و سئو… تا کنون فکر کردین که سئو چیه و این کلمه از کجا اومده؟ عبارت SEO مخفف Search Engine Optimizationه.

همونطور که در نوشته قبلی که تحت نام « SEO چیه؟ » منتشر شده بود گفته شد، کلمه سئو به خودی خود هیچ معنایی نداره و بخاطر آسونی در تلفظ سئو میگن، واقعا این کلمه باید « اِس – ای – اُو » تلفظ شه؛ چون در زبون انگلیسی کلمات اختصاری هجاء میشه همونطور که SEM « اِس – ای – اِم » تلفظ میشه. ولی حالا خوبیش اینه شما وقتی که سایت یا وبلاگی درباره SEO مینویسین و SEO رو به شکل « سئو » دچار مشکلی نمی شین. چون گوگل هوشمند تشخیص داده که SEO یعنی سئو!

ولی به شکل کل بهتره « اس – ای – اون » تلفظ شه تا قوانین دستور زبون، زبون انگلیسی حفظ شه. عبارت “سئو” به اشتباه تلفظ می شه و تلفظ درست اون “اس ای اون” است. هم اینکه ترجمه SEO به فارسی عباراتی مثل عبارات زیره:

بهینه سازی سایت
بهینه سازی سایت واسه موتورای جستجو
پیشرفت سایت
بهبود رتبه سایت
افزایش رتبه سایت
سئو سایت
و…
همه عبارات فوق اصطلاحاتی هستن که برابر عبارت SEO در نظر گرفته شدن.


سئو منفی چیه و شامل چه مواردی میشه “

سئو منفی چیه و شامل چه مواردی میشه؟ سئو منفی یعنی به کار گیری تکنیکای داغون کننده واسه پایین آوردن رتبه سایتای رقبا. تکنیکای سئو منفی واسه سایت هدف در دراز مدت داغون کننده هستن و به سایت رقبا آسیب وارد می کنن. واسه آشنایی بیشتر با تکنیکای سئو منفی با ما همراه باشین.سئو یا بهینه سازی سایت یعنی انجام یه سری تاکتیک واسه معرفی سایت به موتورای جستجو و مهمتر از همه اونا گوگل، سئو شامل کلیه فعالیت هاییه که داخل سایت و بیرون از سایت واسه بالارفتن رتبه سایت در موتورای جستجو انجام میشه. در سئو منفی با سوء به کار گیری روشای سئو خارجی تلاش میشه که به رقبا آسیب وارد شه.  

وقتی که از سئو منفی صحبت می شه. کلا میشه گفت که منظور تکنیکایی از سئو هستن. که جوانمردانه به حساب نمی رن. بعضی از این تکنیکا بر خلاف قوانین موتورای جستجو بوده و در طول زمان واسه سایت به کار گیری کننده ضرر دارن. این تکنیکا با هدف تخریب حریفان اجرا می شن. بعضی از اونا روی سئو سایت اجرا کننده داغون کننده و یه سریای دیگه هنوز ضرری به سایت اجرا کننده وارد نمی کنن.

هدف این سایت از معرفی تکنیکای سئو منفی و چگونگی اجرا اونا، دوری کاربران از این تکنیکا و نبود به کار گیری اونا بصورت تصادفیه. چون که بعضی از این تکنیکا در ظاهر مشکلی واسه اجرا ندارن. مثلا خریدن تعداد زیادی بکلیک اسپم واسه رقبا و گزارش اون به گوگل. ظاهر این کار هیچ ایرادی نداره و هیچ منبع رسمی هم این کار رو جزء کارایی که ممکنه به تنبیه سایت منجر شه لیست نکرده. اما به کار گیری این فوت وفن جزء تکنیکای سئو منفیه. چون که واسه بالا بردن رتبه سایت در گوگل از محتوای سایت خودمون و یا تبلیغ محتوای تولیدی خودمون به کار گیری نکرده ایم.

سئو منفی چیه و شامل چه مواردی میشه
تکنیکایی که واسه سئو منفی بکار میرن بسیار خطرناک هستن. حتی تکنیکایی که فعلا هیچ تنبیهی از طرف موتورای جستجو رو متوجه سایت ما نمی کنن. معمولا موتورای جستجو هر چند وقت یه بار الگوریتمای خود رو بروز رسانی کرده و در این بروز رسانیا موتورای جستجو قادر به شناسایی سایتای متقلب بیشتری می شن. تکنیکای سئو منفی رو با هم مطالعه می کنیم:

1-    خرید بکلینک
در سئو منفی سئو کار واسه یه سایت حریف تعداد خیلی زیادی بکلینک رو بصورت یه جا خریداری می کنه. یادتون باشه که خرید بکلینک بصورت محدود و از سایتای در رابطه یه فوت وفن مثبت در سئو هستش. ولی اینجا صحبت از خریدن هزاران لینک در روز واسه یه سایت رقیبه.

هدف این روش اینه. که سایت رو به عنوان یه سایت متقلب جلوه بده و باعث شه که سایت دیرتر در یافته های جستجو بالا بره.

با در نظر گرفتن تغییراتی که در گوگل و بینگ داده شده. به کار گیری این فوت وفن روی سایتای تازه تاسیس میتونه تاثیر داغون کننده بیشتری نسبت سایتای قدیمی تر داشته باشه. چون فرض بر اینه که یه سایت تازه تاسیس رقیبی نداره و خودش اقدام به خرید بکلینک کرده.

2-    ایجاد یه سایت زرد و بی محتوا
بعضی وقتا سایتی که از نظر ما بی محتواس. از نظر عده بزرگی از کاربران یه سایت جذاب و دیدنی حساب میشه. نشر اطلاعات کپی شده از بازیگران و هنرمندان سینما و تاتر شاید واسه ما بی ارزش جلوه کنه. ولی واسه خیلی از مخاطبان جذابه.

پس وقتی که در سئو منفی از سایت بی محتوا و زرد صحبت می شه. به معنی اون نیس که محتوای سایت واسه کاربران بی ارزشه. بلکه یه سئو کار حرفه ای موقع به کار گیری تکنیکای سئو منفی در جهت به طور کامل برعکس عمل می کنه. محتوایی تولید شده در سئو منفی به طور کامل پر مخاطب و پربازدیده. اما بدون هر گونه اطلاعات کاربردی واسه این مخاطبانه.

دادن لینک از اینجور سایتایی به سایت رقبا باعث میشه که سایت رقبا در حد یه سایت زرد و بدون محتوای به درد بخور سقوط کنه.

مثال: سایتی واسه کسب رتبه بالا در گوگل یه صفحه با عنوان سالگرد آتیش گرفتن ساختمون پلاسکو ایجاد کرده و در توضیحات اون می نویسه: با در نظر گرفتن همزمانی سالگرد به آتیش کشیده شدن ساختمون پلاسکو و کشتی سانچی این سئوال مطرح میشه که با دو حادثه دردناک روبرو بوده ایم و یا یه عملیات سازماندهی شده در کار بوده.

اینطوری سایت با در نظر گرفتن ترن trend بودن سالگرد آتیش گرفتن ساختمون پلاسکو و هم اینکه کشتی سانچی از این دو کلمه واسه صفحه خود به کار گیری کرده. در متن صفحه هم اطلاعات کپی شده ای از این دو حادثه رو ارائه می ده. حالا از این دو کلید واژه به سایت حریف لینک بوجود میاره. نبود رابطه بین کلید واژه ترن شده و سایت حریف میتونه صدمات جبران ناپذیری به سایت رقبا بزنه.   

3-    رتبه دهی به سایت واسه کلمات کلیدی نا در رابطه
رتبه گیری یه سایت واسه کلمات نامربوط میتونه زندگی یه سایت رو به خطر بندازه. در سئو منفی علاوه بر انجام اینکار طبق واژه های ترن شده از واژه های جز اخلاقی هم واسه اینکار به کار گیری می شه.اینطوری در دامنه ای که شامل مطالب جز اخلاقیه به سایت رقبا لینک ایجاد کرده و موجب رابطه بین سایت رقبا و محتوای جز اخلاقی می شن. این روش میتونه به حذف کامل سایت رقبا از یافته های جستجو برسه.

4-    خرید دامنه منقضی شده
واسه صدمات بیشتر به سایتای حریف میشه دامنه ای در رابطه رو خرید و از آن واسه تولید لینک داغون کننده واسه رقبا به کار گیری کرد.

دامنه هایی که تازگیا منقضی شدن هنوز در گوگل دارای رتبه هستن. به کار گیری این دامنه ها واسه ایجاد بکلینک اسپم به رقبا میتونه داغون کننده تر از بکلینکای ایجاد شده در سایتای بدون رتبه در گوگل باشه.

5-    فروش کل صفحات سایت که دارای رتبه هستن
در این روش اول صفحه ای از یه دامنه رو به رتبه اول گوگل می رسانیم و بعد اونو به لینکدانی اسپم واسه سایت حریف تبدیل می کنیم.

بالابودن رتبه سایت در اول و تغییر یهویی محتوای صفحه موجب تخریب بالا در سئو سایت هدف می شه.

6-    فروش بکلینک بصورت مخفی
در این روش سایت زرد و بی محتوا ایجاد شده و بکلینک به حریف به شکل مخفی انجام میشه. مثل این بکلینکا عموما با بارگذاری صفحات و یا کلیک روی یه تیکه از سایت بصورت پاپ آپ باز شده و صفحاتی از سایت حریف رو به نمایش می ذارن.هدف این روش اینه که کاربر صفحات پاپ آپ رقبا رو تند بسته و بعد از گذشت زمان این عمل کاربران موجب میشه که از موتورای جستجو این لینکا رو کشف و به سایت حریف نمره منفی واسه خرید بکلینک بدن.

7-    ایجاد یه سایت قرینه
یکی از روشای سئو منفی ایجاد یه سایت قرینه با سایت حریف و بعد گزارش به گوگل واسه کپی بودن مطالب سایت رقیبه.

این روش معمولا باعث حذف سایت رقبا نمی شه. ولی واسه یه مدت رتبه گیری سایت حریف رو متوقف می کنه. واقعا در این روش گوگل بعد از بررسی میفهمه که سایت حریف زود تر از سایت دیگه ایجاد شده و بدون مطالب کپی شده تشخیص داده  میشه. ولی تا وقتی که گوگل این بررسیا رو بکنه. گوگل مانع رتبه گیری سایت حریف می شه.

8-    امکان نظر دهی همراه با لینک واسه افزایش مخاطب
یکی از مواردی که گوگل شدیدا با اون مخالفه. قرار دادن لینک در سایتای جز ربط داره. قرار دادن لینک در کامنت سایتا و امضاء فروما میتونه به سایت رقبا آسیبای زیادی وارد کنه.

نتیجه گیری:

گوگل بسیار هوشمنده و ممکنه کشف کنه که ما داریم از سئو منفی واسه حذف حریف به کار گیری می کنیم.

از طرف دیگه تموم روشای سئو منفی هزینه بر بوده و کم به کار گیری میشن. کلا میشه گفت که سئو منفی جزء روشای پر کاربرد سئو نیس. گوگل هم کم تحت تاثیر این روش ها قرار میگیره. روشایی مثل هک کردن سایت حریف به دلیل جرم بودن در این مقاله توضیح داده نشده. ولی این تکنیکا بهتر از تولید بکلینک روی سایت حریف تاثیر منفی می ذارن.

مقالات در رابطه:

سئو کلاه مشکی چیه و شامل چه مواردی میشه
چیجوری در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟
سئو ارزون قیمت چه مشکلاتی واسه سایت ما بوجود میاره؟

سئو کلاه سفید چیه و شامل چه مواردی میشه “

سئو کلاه سفید چیه و شامل چه مواردی میشه؟ سئو کلاه سفید عبارت از به کار گیری تکنیکای مجاز واسه تولید و عرضه محتوا بصورتی که واسه موتورای جستجو پیدا کردن محتوا و درک محتوا رو ساده کنه. در این مقاله با جزئیات تکنیکای سئو کلاه سفید آشنا میشیم.وقتی که صحبت سئو در میونه. دو مسئله اصلیه که به ذهن خطور می کنه. اول محتوا دوم چگونگی تبلیغ محتوا. این  دو مسئله برد و باخت سئو و بازارایابی سایت رو تعیین می کنن. در این مقاله به بررسی چگونگی تولید محتوا و تبلیغ محتوا بصورت کلاه سفید رو بررسی می کنیم.

سئو کلاه سفید چیه و شامل چه مواردی میشه
مراحل سئو کلاه سفید در مرحله تولید محتوا عبارتند از:

1-  تحقیق کلمات کلیدی
در مرحله تحقیق کلمات کلیدی تفاوتهای آشکاری بین یه سئو کار کلاه سفید و کلاه مشکی هست. سئو کار کلاه سفید بدنبال واژه های مربوط به سایت خوده که بیشترین ترافیک رو واسه سایت می تونن ایجاد  کنن و کمترین حریف رو هم دارن. سئو کار کلاه مشکی به دنبال واژه هاییه که بیشترین ترافیک رو ایجاد می کنن و اهمیتی به رابطه واژه با موضوع سایت نمی ده.

در سئو کلاه سفید شما باید تموم کلمات کلیدی در رابطه رو بررسی کنین و بهترین کلمات رو از نظر اندازه جستجو در سال گذشته مشخص کنین.

1-  تولید محتوا طبق کلمات کلیدی
در این قدم هم سئو کار کلاه سفید و سئو کار کلاه مشکی تفاوتای زیادی باهم دارن. سئو کار کلاه سفید در مرحله تولید محتوا طبق کلمات کلیدی فقط به تولید محتوا درباره کلمات کلیدی که موضوعی مربوط به سایت دارن می پردازه. مثلا اگه سایت آموزش فتوشاپه و کلید واژه تغییر رنگ لباس با فتوشاپ باشه. سئو کار کلاه سفید با تحقیق یه مقاله مهم از شکلای جور واجور روشای ممکن واسه تغییر رنگ لباس در نرم افزار فتوشاپ جفت و جور و در سایت خود بارگذاری می کنه.

حال اینکه یه سئو کار کلاه مشکی تلاش می کنه همیشه از واژه تغییر رنگ لباس با فتوشاپ در صفحه به کار گیری کنه و با افزایش تعداد کلمات کلیدی در محتوا تعداد کاربران سایت رو زیاد کنه.

2-  قرار دادن کلید واژه در تگ عنوان و بقیه تگای محتوا
یه سئو کار کلاه سفید هنگام استفاد از کلید واژه زیاده روی نمی کنه و کلید واژه رو فقط واسه هدایت مشتری به درک موضوع مقاله به کار گیری می کنه. در حالیکه یه سئو کار کلاه مشکی فقط به دنبال فریب موتورای جستجوئه و به خوانایی مطلب خود توجه نداره.

3-  لینکای داخلی به صفحات سایت
در این مرحله سئو کلاه سفید و کلاه مشکی فرق زیادی باهم ندارن. سئو کار کلاه سفید در این مرحله واسه گرفتن لینک از صفحات داخلی اول از وجود رابطه بین صفحه مبدا و مقصد مطمئن شده و بعد با به کار گیری کلید واژه به عنوان متن لنگر شده به صفحه مورد توجه خود لینک داخلی بوجود میاره.

نکته : تموم نبایدایی که درباره نبود به کار گیری کلید واژه واسه متن لنگر شده خوندین مربوط به لینکای خارجیه. اگه در صفحات داخلی به صفحه ای با کلمه ای جز از کلید واژه لینک به این به گوگل اعلام کردین که می خواید اون صفحه با اون کلمه هم رتبه بگیره.

در سئو کلاه مشکی واسه تولید لینک داخلی توجه به رابطه موضوعی صفحات نمی شه و واسه افزایش لینک دریافتی یه صفحه از تموم صفحات سایت به اون لینک میدن.

4-  دریافت لینک از سایتای خارجی
در این مرحله سئو کاران کلاه سفید مراحل پایین رو انجام میدن.

ثبت لینک واسه صفحات سایت در وبلاگای خود
ثبت لینک در صفحات شبکه های اجتماعی خود
قرار دادن امکان انتشار مطالب سایت در شبکه های اجتماعی
اضافه کردن لینک در سایتای در رابطه
اضافه کردن لینک در سایتای حریف
چگونگی تولید انکر تکست خارجی در سئو کلاه سفید بصورت، ترکیبی از، کلید واژه اصلی صفحات، کلمات مشابه کلید واژه صفحات، کلماتی با معنی مشابه کلید واژه صفحات، عکسا، لینک با متنای عمومیه.

هدف سئو کاران کلاه سفید از تولید شکلای جور واجور لینک هنگام ایجاد لینک واسه سایت تولید لینک به شکل طبیعیه.

در سئو کلاه مشکی فقط با کلید واژه لینک خریداری میشه. 

تعداد لینک ورودی در سئو کلاه سفید
در سئو کلاه سفید طبق سرعت تولید محتوا واسه سایت بک لینک بوجو میاد. اینطوری تو یه روز در آخر سه لینک تولید میشه.

در سئو کلاه مشکی با هدف پیشرفت تند رتبه سایت هزاران لینک بصورت یه شبه تولید می شن.

نکته اگه سایتی مخاطب بالایی داشته باشه لینکای خریداری شده در تعداد زیاد ممکنه هیچ تاثیر منفی بر سایت نگذارد و حتی رتبه سایت رو بالاهم ببره. ولی بعد از حذف این لینکها افت بدون امکان برگشت رخ میده.

سئو کار کلاه سفید و بازاریابی آنلاین
یه سئو کار کلاه سفید واقعا با بازاریابی آنلاینه که میتونه واسه یه سایت ارزش افزوده تولید کنه. سئو کارانی که توانایی بازارایابی آنلاین حرفه ای داشته باشن. درآمدهای چند هزار دلاری دارن و با شرکتای فرامرزی کار می کنن. شرکتایی در هلند و دیگه کشورای دنیا وجود دارن.که فقط با کمک توانایی بازاریابی آنلاین و معرفی بازار به مشتریان خود هرساله میلیاردها دلار درآمد دارن.

سئو کار کلاه سفید میتونه با پیدا کردن مشتریان بلقوه در شبکه های اجتماعی، سایتا، فروما و… واسه اجناس تولید شده سایت، اندازه فروش سایت رو زیاد کنه.

تکنیکایی مثل کمپینای تبلیغاتی ایمیلی در سئو کلاه سفید طبق مشتریان بلقوه اجرا شده و باعث می شن که کاربران از دریافت تبلیغات رضایت کامل داشته باشن.

بروز کردن محتوا در سئو کلاه سفید
در سئو کلاه سفید محتوای صفحاتی که در گوگل رتبه ای گرفتن. هیچوقت بصورت کامل بروز رسانی نمی شه. بلکه معمولا مطلب جدید به مطالب قبلی اضافه شده و یا یه تیکه از صفحه قدیمی اصلاح می شه.دلیل این اینه که واقعا بسیار جز ممکنه که محتوای یه صفحه نیاز به صد درصد بروز رسانی داشته باشه. البته مگه اینکه محتوای صفحه بدون هرگونه مطلب خواندنی و تنها طبق الگوریتمای گوگل شامل یه سری کلمات باشه که واسه کاربران واقعی بدون هر گونه معنیه.

پس یه سئو کار کلاه سفید که هیچوقت مطاب سایت رو واسه موتور جستجو ایجاد نمی کنه. هیچوقت هم محتوای صفحات خود رو بصورت صد درصد تغییر نمی ده.

چگونگی به کار گیری تیترها در سئو کلاه سفید
یه متن عادی رو در نظر بگیرین. یه تیتر اصلی بالای صفحه هست که عنوان صفحه هم هست و تموم مطالب صفحه در مورد اون هستن.بعد متن صفحه شروع میشه. بعد یه پایین موضوع شروع میشه. مثلا اگه عنوان صفحه اصلی فروش پیراهن باشه. پایین موضوع می تونه پیراهن بدون یقه باشه. این پایین موضوع هم میتونه دارای محتوا و پایین موضوعات دیگری باشه. پس تو یه صفحه ما بطور طبیعی تگ H1 رو یه بار تگ H2 رو به تعداد پایین موضوعات یه صفحه و تگ H3-6 رو به تعداد پایین تیترهای موضوعات فرعی سایت می بینیم.

در سئو کلاه سفید بجای توجه و شمردن تعداد تگای ایجاد شده به به کار گیری تگا واسه افزایش خوانایی صفحه و ایجاد یه ساختار در مقاله فکر می کنن. اینطوری هم مخاطب و هم گوگل راحتتر متوجه پیوند قسمتای جور واجور محتوا میشه.

نتیجه گیری:

سئو کلاه سفید، سئو مخاطب محور و بازاریاب محوره. در سئو کلاه سفید داشتن ده مخاطب وفادار دائمی بیشتر از یه میلیون مخاطب گول خورده ارزش داره. در سئو کلاه سفید گوگل در درجه دوم اهمیت قرار داره و تنها تلاش میشه از الگوریتمای تنبیه گوگل دوری کرد و محتوای سایت رو واسه گوگل قابل خوندن و ردگیری کرد. تا مخاطب واقعی راحتتر بتونه سایت و مطالب دلخواه خود رو پیدا کنه.

مقالات در رابطه

7نکته تولید محتوا واسه تجارتای کوچیک
بهینه سازی واسه موبایل بهترین روش جذب بازدیدکننده
گوگل پلاس و امتیازات فعالیت در اون