روشهای افزایش رتبه سایت


بدون شک افزایش بازدید هدف هیچکی نیس، بلکه افزایش فروش یا تبدیل بازدیدکننده های بیشتر به مشتری هدف پایانی مدیران سایت هاس پس افزایش بازدید وسیله ای حساب می شه واسه رسیدن به هدف.

ً واسه فروش بیشتر باید بازدید رو بالا برد (فروش فقط یه مثاله ممکنه اهداف دیگری داشته باشین) و واسه افزایش بازدید راه و روش های زیادی هست که من اون ها رو به دو بخش تقسیم بندی می کنم، یه: افزایش بازدید از راه های غیر اصولی (تقلب)، دو: افزایش بازدید از راه های اصولی و درست.

در ادامه هر یک رو به طور کوتاه توضیح میدیم و با روش های درست افزایش بازدید آشنا میشین.

روش های  افزایش بازدید غیر اصولی:

در این روش مدیر سایت یا کسی که وظیفه افزایش بازدید واسه اون رو به عهده داره با کمک روش هایی مثل: ارسال ترافیک مصنوعی به سایت، یا به کار گیری راه های تقلبی واسه دور زدن گوگل جهت افزایش رتبه و به دنبال اون افزایش بازدید از راه گوگل، تلاش در افزایش بازدید سایت می کنه. اینجور روش هایی در اول ممکنه کمی نتیجه بده ولی شک نداشته باشینً پس از گذشت چند مدت سایت کلاً یا از یافته های گوگلحذف می شه و یا بازدیدش به طور زیادی کاهش می یابد.

روش های دیگری هم هست مثلاً قرار دادن تبلیغات به شکل Popup در سایت های پربازدید که کاربر به طور ناخواسته وارد سایت شما شه و آمار بازدید بالا بره. این روش رو هم من غیر اصولی و تقلب کاری حساب می کنم (چون کاربر ناخواسته و ندانسته وارد سایت شما می شه)

روشای اصولی افزایش بازدید

روش های اصولی افزایش بازدید:

روش های درست همیشه به زمان، صبر و حوصله و بعضی وقتا هزینهٔ بیشتری نیاز دارن اما بازدهی و نتیجه بخش بودن این روش ها بسیار بالاس.

بعضی از این روش ها شامل هزینه هستن مثل تبلیغات کلیکی و یا قرار دادن تبلیغ در سایت های پر بازدید.

روش های رایگان

 مطالب باکیفیت در وب سایتتان بذارین: اگه مطالبی که می نویسید به درد بخور باشه، از جایی کپی نشده باشه و خوندن اون واسه کاربر سخت نباشه موجب جذب بازدیدکنندگان بیشتری می شه و حتی ممکنه اون ها نشانی سایت شما رو در وبلاگ یا سایت خودشون بذارن یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارن که موجب افزایش رتبه شما در گوگل خواهد گردید.

 مطالب سایت خود رو در شبکه های اجتماعی معروف مثل فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، لینکداین، تلگرام، اینستاگرام و … به اشتراک بذارین.

 در شبکه های اجتماعی فعالیت بیشتری داشته باشین تا کاربران بیشتری روی اشتراک گذاری های شما کلیک کنن.

 لینک شبکه های اجتماعی رو در وب سایتتان بذارین.

 در سایت های پربازدید و معروف نظر بفرستین.

 در سایت های معروفی که اجازه می بدن به عنوان نویسنده در اونجا فعالیت کنین عضو شید و مطالبی باکیفیتی رو با نام و برند یا سایت خودتون منتشر کنین.(پست مهمون)

 ویدیو و پادکست های تخصصی در مورد کاریتون بسازین و منتشر کنین.

 کتاب الکترونیکی با محتوای باکیفیت بسازین و در اینترنت منتشر کنین.

 خبرنامه ایمیلی: با روش های مخصوص به خود تلاش کنین ایمیل بازدید کنندگان رو دریافت کنین و هر از چند بعضی وقتا مطالب جدید منتشرشده در سایت رو براشون از راه ایمیل بفرستین (شایدً نیاز به پنل فرستادن ایمیل انبوه دارید)

 در سایت خود در صورت امکان بخش قرعه کشی و اهدای جوایز بذارین.

 با در نظر گرفتن نوع وب سایتتان تلاش کنین چیزایی که باعث سرگرمی و موندگاری بیشتر کاربران در سایت می شه رو هنگام طراحی سایت در نظر بگیرین مثلاً قسمتی واسه بازی های فلش.

 هنگام نوشتن مطلب، لیست هایی از مواردی که می دونین لازم بازدیدکنندگان هستن رو تهیه کنین مثلاً اگه سایت شما درباره آشپزیه می تونید لیست هایی مثل به: 10 غذای برتر دنیا، 10 نوع غذایی که احتیاج به پختن نداره، 50 نوع غذای اصیل ایرونی، 20 نوع غذای مناسب واسه سلامتی، 15 نوع غذا مناسب واسه نوجوانان و چیزای دیگه ای به جز اینا رو در سایتتان منتشر کنین.
این نوع لیست ها باعث می شه که لینک مطلب شما به عنوان یه منبع در همه جای اینترنت پخش شه و یا حتی کاربرانی که قبلاً به سایت شما مراجعه کرده ان واسه خوندن لیست بازم مراجعه کنن.

 موقع انتشار مطالب فقط به متن خالص اکتفا نکنین و تلاش کنین بعضی از مطالبتان فقط متن نباشه بلکه ویدیو، تصویر یا پادکست هم می تونه باشه. این نوع صفحات واسه ایجاد تنوع در سایت خیلی خوبه.

 در سایت خود یه بخش سئوال و جواب در مورد تخصصی خودتون بسازین و به طور منظم به سؤال های کاربران جواب بدید.

 به همه نظرات کاربران که در سایت شما ارسال کرده ان به درستی جواب بدید.

 در تالارهای گفتگو عضو شید و به سئوال های تخصصی کاربران جواب بدید. البته لینک سایت شما می بایست در جواب های شما طوری درج شه مثلاً به کاربر بگید واسه کسب اطلاعات بیشتر به لینکی که قرار داده اید مراجعه کنه.

 در سایت های سئوال و جوابِ معروف هم فعالیت داشته باشین.

 مطالب خاص و رقابت برانگیز منتشر کنین.

 واسه جذب بازدید کنندگان می تونید در وب سایتتان با در نظر گرفتن زمینه فعالیت اون به کاربران عضو شده نسبت به یه سری فعالیت های خاصی که در سایت شما انجام می بدن امتیاز بدین و به حد معینی که رسیدن یه توانایی خاص یا یه جایزه رو به اون ها پاداش بدید.

 یه صفحه نظر سنجی بسازین و از کاربرانتان بخواهید نسبت به مشکلات و کم وکاستی های سایت نظرهایشان رو بگن و هم اینکه نقاط قوت سایت رو هم بگن تا بیشتر روی اون ها کار کنین. یعنی از کاربران سئوال کنین از چه چیز سایت خوششون اومده و چی نه؟

روش های غیر رایگان:

 یه متخصص سئو استخدام کنین یا این مراحل رو به یه شرکت معتبر سئو بسپارین.

 تبلیغات در سایت های معروف و پر بازدید یا رسانه های سرا سری و محلی.

 برند سازی: برند سازی یکی از بهترین روش های افزایش بازدید واسه وب سایته اما هزینه بسیار بالا و خیلی بیشتری از استخدام متخصص سئو داره.
برند سازی رو در مطلبی جداگونه توضیح میدیم.

نتیجه گیری:

موارد مطرح شده از روی تجربه واسه ما به اثبات رسیده هم اینکه در این که روش های اصولی هر چند زمان بیشتری واسه به نتیجه رسیدن نیاز داره اما بازدهی و نتیجه بخش بودن اون بسیار بیشتره هیچ شکی نیس.
پیروز و سربلند باشین.